Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äitini on avomieheni puolella?

Vierailija
22.05.2014 |

Äitini on ihana avulias ja sydämmellinen. Mutta kun riitelemme avomiehen kanssa. Soitan äidille ja siskolle, he ovat avomiehen puolella, alkavat etsiä vikoja minusta. Minun täytyy vain hyväksyä mieheni harrastukset ja muut kaikki keräilyt. Ei toista kuulemma voi muutta ja niin. Eivät koskaan moiti häntä. Kaipaisin että minunkin tuntemuksia kuuneltaisiin ja miltä minusta tuntuu. Miten suhtautua?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sanoin että jos otan asumuseron. Äitini sanoi vihaisesti muuta sitten että ei se yksiolo herkkua ole. Jos puhun että mieheltä lähtenyt kaksi naista, älä nyt vedä niitä tähän.

Vierailija
22/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 13:34"]

Osaako kukaan arvata mitään ap:n kysymykseen?

[/quote]

Ap:n kannattaa miettiä, että olisiko hänessä mahdollisesti esim. hysteerikon vikaa.

Nalkuttaako hän miehelle kenties turhasta?

Jos hän oikeasti on "syytön" tilanteisiin ja äiti ja sisko menevät perusteetta miehen puolelle, kannattaa alkaa avautua jollekin toiselle ja ottaa ylipäätään etäisyyttä tuollaisiin ihmisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi niitä naisia, jotka on sitä mieltä, että aviomies tuo onnen naiselle ja pitää olla tyytyväinen, jos on "päässyt" naimisiin kunnon miehen kanssa. Ja kunnon mies on se, joka ei ryyppää eikä lyö ja käy vielä töissäkin. Näiden naisten mielestä naisen pitää olla tyytyväinen kun on mies ja hoitaa mukisematta perhe ja koti ja lapset. Mies saakin mennä ja tehdä mitä lystää. Näiden naisten mielestä avioliitto on statuksena parempi kuin eronnut, joten kannattaa vain kestää ja katsoa sormien läpi miehen tekemiset.

Tällaisia naisia, varsinkin vanhempia sellaisia, nimittäin oikeasti on.

Tai sitten äitisi ajattelee, että lasten kannalta ero olisi niin kamala, että mikä vaan on parempi kuin ero ja siksi sinun ei pidä valittaa.

Vierailija
24/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 13:38"]

Kerran sanoin että jos otan asumuseron. Äitini sanoi vihaisesti muuta sitten että ei se yksiolo herkkua ole. Jos puhun että mieheltä lähtenyt kaksi naista, älä nyt vedä niitä tähän.

[/quote]

A ) Totta, yksinolo ei ole herkkua sekään eikä liittoa kannata ihan heppoisin perustein hajottaa.

B) No miten kaksi edeltävää suhdetta liittyy sun ja sun miehen suhteeseen? Pari mönkään mennyttä suhdetta aikuisella ihmisellä ei kummoinenkaan saldo ole.

Miksi muuten koko ajan hoet tuota, että miehellä kaksi naista jo lähtenyt? Puhutko siitä kotonakin paljon? Todistelet, että miehen pitää olla kiitollinen, kun sä vieläkin kestät ja hyppiä sun pillin tahtiin?

Vierailija
25/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 13:22"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 13:16"]No voisitteko kertioa esimerkkijä riidoista, niin voimme sitten päättää kumpi on oikeassa. Mitä jos tilanne onkin se, että sinä olet väärässä miehesi on oikeassa ja äitisi ymmärtää asian näin?

[/quote]

Vaan kun pointti ei ole se, että kuka on oikeassa.

[/quote] 

No mikä se pointti on? Vai pitäisikö äitisi ja siskosi olla sinun puolellasi riippumatta siitä, kumpi niissä riidoissa se kohtuuttomampi osapuoli on?

Vierailija
26/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihan joskus ovat olleet. Mutta yleensä miehen puolella. Nalkutan paljon myönnän:( mitä sanon äidille ensikerralla kun on miehen punlella.

Vierailija
27/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, en tiedä miksi he noin tekevät, syynsä jokaisella.

Mulla itselläni vähän samaa, eli jos äitini valittaa miehestään, siskostaan tms jostain syystä en siedä kuulla sitä mollaamista ja asetun aina sen haukutun puolelle, miksi? En tiedä. En vain tykkää, että oma läheinen haukkuu, marmattaa tms omasta läheisestään.

Vierailija
28/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se pointti on tässä, että kuka on oikeassa. Ei vanhempien tule automaattisesti olla oman lapsensa puolella. Ei minunkaan äiti ole minun puolella jatkuvasti jos minä olen se joka on käyttäytynyt idioottimaisesti. Kuka helvetti edes kuvittelee, että perhe olisi aina perheen puolella?

Vierailija
29/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 13:46"]

Ehkä ihan joskus ovat olleet. Mutta yleensä miehen puolella. Nalkutan paljon myönnän:( mitä sanon äidille ensikerralla kun on miehen punlella.

[/quote]

Et mitään.

Jujuhan on siinä, että pitää tuntea läheisensä niin hyvin, että tietää aina kenelle avautua eli millaisen vastauksen haluaa.

Avaudu tästä lähtien äidillesi miehestäsi vain, kun mies on käyttäytynyt pöllösti, niin varmasti äitisi on sun puolella.

Et voi vaatia ketään olemaan puolellasi, jos olet väärässä ja mikäli äitisi on suorapuheinen, et voi edes vaatia, että kuuntelisi vain eikä sanoisi mitään. Etkä säkään sitä luultavasti kestäisi vaan sitten tenttaisit, että miksei äitisi kommentoi mitään.

Vierailija
30/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 14:46"]

Et voi vaatia ketään olemaan puolellasi, jos olet väärässä ja mikäli äitisi on suorapuheinen, et voi edes vaatia, että kuuntelisi vain eikä sanoisi mitään. Etkä säkään sitä luultavasti kestäisi vaan sitten tenttaisit, että miksei äitisi kommentoi mitään.

[/quote]

Vituttaa joutua kuuntelemaan toisten marmatuksia ja sitten vielä pitäisi vaan nyökytellä. Jos haluaa tilittää ilman vastausta, niin ei muuta kuin uusi aloitus av:lle ja jättää vastaukset lukematta.

Vierailija
31/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä te oikein olette..? En ole koskaan puhunut meidän riidoista äidilleni/sisaruksilleni. Mitä ne niille kuuluisivat..? Minä ja mieheni olemme aikuisia ihmisia ja osaamme ratkoa mahdolliset ongelmamme ihan itse.

Vierailija
32/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 15:05"]

Minkä ikäisiä te oikein olette..? En ole koskaan puhunut meidän riidoista äidilleni/sisaruksilleni. Mitä ne niille kuuluisivat..? Minä ja mieheni olemme aikuisia ihmisia ja osaamme ratkoa mahdolliset ongelmamme ihan itse.

[/quote]

Se, että sinä et ole niin tehnyt, ei tarkoita sitä että se ei olisi normaalia muille. Tottakai välillä saatan puhua ongelmistani äidilleni/isälleni, sillä on hyvä saada ulkopuolisenkin näkökulma.

Vierailija
33/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisia. Mutta läheiset välit äidin kanssa.

Vierailija
34/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostatte koko sakki todella ärsyttäviltä. En ole kenenkään puolella. 

Vierailija
35/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 15:05"]

[/quote]

Mä olen päälle 30-vuotias ja todellakin välillä niin hölmö, että en näe metsää puilta eli en näe tekemiäni virheitä, koska olen vain sokeasti kiukkuinen miehelle.

Tässä kohtaa on hyvä, kun joku itselle tarpeeksi läheinen, mutta kuitenkin objektiivisuuteen kykenevä, pudottaa maan pinnalle.

Ei ap

Vierailija
36/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se oli hyvä kommentti, että siskosi ja äitisi tuntevat sinut, tietävät että sinussakin on vikasi ja että eivät he sinua voi muuttaa. Minulle tulee mieleen ihan tällainen, että siskosi ja äitisi toivovat teille kahdelle kaikkea parasta ja toivovat, että riitanne menisi nopeasti ohi. Koska he eivät teidän asioitanne voi muuttaa, he toivovat, että sinä nyt vain antaisit miehelle anteeksi, näkisit että mies on lopulta kuitenkin ihan hyvä mies, ja sitten sopisitte. Tiedän hyvin, ettei tällaisesta avusta ole välttämättä mitään iloa, kun itse haluaisi, että saisi ruotia sitä kaikkea mitä mies on taas törttöillyt, mutta veikkaisin kuitenkin tuota kirjoittamaani motivaatioksi siskosi ja äitisi tavalle puhua. Hyvä neuvo olikin se, että kannattaa purkaa ennemmin ystäville, jos haluaa sitä toisenlaista tukea.

Eli lyhyesti, siskoasi ja äitiäsi sattuu kun he tietävät teidän tappelevan, ja he toivovat teidän lopettavan pikaisesti, ja ainoa mitä he kokevat voivansa tehdä, on saada mies näyttämään sinulle jälleen positiiviselta.

Vierailija
37/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 15:13"]Musta se oli hyvä kommentti, että siskosi ja äitisi tuntevat sinut, tietävät että sinussakin on vikasi ja että eivät he sinua voi muuttaa. Minulle tulee mieleen ihan tällainen, että siskosi ja äitisi toivovat teille kahdelle kaikkea parasta ja toivovat, että riitanne menisi nopeasti ohi. Koska he eivät teidän asioitanne voi muuttaa, he toivovat, että sinä nyt vain antaisit miehelle anteeksi, näkisit että mies on lopulta kuitenkin ihan hyvä mies, ja sitten sopisitte. Tiedän hyvin, ettei tällaisesta avusta ole välttämättä mitään iloa, kun itse haluaisi, että saisi ruotia sitä kaikkea mitä mies on taas törttöillyt, mutta veikkaisin kuitenkin tuota kirjoittamaani motivaatioksi siskosi ja äitisi tavalle puhua. Hyvä neuvo olikin se, että kannattaa purkaa ennemmin ystäville, jos haluaa sitä toisenlaista tukea.

Eli lyhyesti, siskoasi ja äitiäsi sattuu kun he tietävät teidän tappelevan, ja he toivovat teidän lopettavan pikaisesti, ja ainoa mitä he kokevat voivansa tehdä, on saada mies näyttämään sinulle jälleen positiiviselta.

[/quote] Kiitos tästä ja monesta muustakin vastauksesta. Ehkä rasitan äitiäni liikaa. Näen nyt asioita vähän eritavalla. Kiitos kaunis:) Ehkä ärsyynnyn helposti myös.

Vierailija
38/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 13:50"]Tottakai se pointti on tässä, että kuka on oikeassa. Ei vanhempien tule automaattisesti olla oman lapsensa puolella. Ei minunkaan äiti ole minun puolella jatkuvasti jos minä olen se joka on käyttäytynyt idioottimaisesti. Kuka helvetti edes kuvittelee, että perhe olisi aina perheen puolella?

[/quote]

No mutta miksi ihmeessä pitää alkaa ottamaan mitään puolia?

Vierailija
39/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 15:10"]Kuulostatte koko sakki todella ärsyttäviltä. En ole kenenkään puolella. 

[/quote] Pitäis vissiin muuttaa marssiin! Lähe seuraksi?

Vierailija
40/42 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen tuota ihan ystävillekin joskus. Kuvittelen olevani niin viisas, että kerron ystävälleni jotain uutta, kun sanon, että se mies varmaan vaan tarkoitti, että.....

Jälkeenpäin sitten tunnen itseni idiootiksi, kun mietin keskusteluamuudelleen. Silloin vasta huomaan, että ystävästä varmaan tuntui, että minä olen miehen puolella ja besserwisseröin. Ja että varmastiseoli itsekin tajunnut miehen kannan, mutta halusi vain purkautua. Ja minä hölmö otin tilanteen niin kuin minulta olisi kysytty neuvoja.

Näin on käynyt monta kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme