stnan kampaaja!!
Kävin eilen parturissa(kampaajalla) ja olen vaivalla saanut kasvatettua hiukseni n. Tisseihin asti. No ajattelin käydä ohennuttamassa ja vähän kerrostamassa, poistaen HIEMAN huonoja latvoja, kasvaapahan paremmin. No eipä ollut parturi tätä mieltä!
näytti minulle, että saako tämän verran lähteä pituudesta, lähtisi alle 3 senttiä, joten hyväksyin sen. Nooh, loppujen lopuksi hiukseni ovat nyt hieman pidemmät kuin solisluiden kohta, pituutta lähti yli 10 senttiä ja nut vituttaa! MIKSI PAKAN VIIVOITIN ON TUUMINA?!?!
Ymmärrän kyllä että kerrostuksessa otetut pätkät on pidempiä, mutta ei se nyt koko päätä latvoista kerrosta! En mene enää koskaan parturiin :(
Kommentit (24)
Kylläpä löytyi monta shampoomainosten uhria! Sitkeästi te vain uskotte, että hius kasvaa latvasta ja että jos hiusta leikataan, niin se kasvaa paremmin. Ei jäänyt enää kuin muutama shampoo- ja hoitoainemerkki mainitsematta.
On selvää, että tukka näyttää, siis näyttää paremmalta, kun kuivat ja kuluneet latvat on leikattu pois, mutta ei se todellakaan kasvuun vaikuta. Jos tukka on lyhyt, niin kasvun vain huomaa helpommin kuin pitkässä tukassa. Hius kasvaa juuresta ja siihen vaikuttaa ennen kaikkea ravitsemus, mutta myös elintavat.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 14:09"]
Kyllä minä ymmärrän että jos hiukset ovat yhtä hamppua korvaan asti niin siitä sovitaan asiakkaan kanssa, että leikataanko. Kampaaja sopi kanssani 3 sentistä, ja minä suostuin siihen. Ymmärrän myös että kerrostamalla lyhenee OSA hiuksista, mutta tietääkseni kerrostaminen ei ole lyhentämistä latvoista. Ap
[/quote]
Joo joo, uskotaan. Ei tarvitse samaa jankata. Keskustelu on hiljentynyt tämän aiheen osaalta. Hyvää päivän jatkoa ja parempaa onnea seuraavalla kerralla.
[/quote]
voi anteeksi, en tiennyt että keskusteluun ei saa jatkaa tietyn ajan jälkeen. Pahoitteluni
[/quote]
Keskustelua voi toki jatkaa, mutta eikö silloin keskusteluun tuoda jotakin uutta, että toinen keskustelija voi siihen vastata.
Sinä suostuit kolmeen senttiin, mutta enemmän lähti. Harmillista! Kerrostaminen toimii lyhyissä hiuksissa, mutta ei pitkissä. Kampaajani on sanonut, että jos haluan pitää pitkä hiukseni ei kannata kerrostaa vaan keventää.
Pakko sen verran mainita että kyllä se latvojen leikkaus vaikuttaa. Ei varsinaisesti kasvamiseen mutta kuitenkin. Huonokuntoinen latva alkaa ajan myötä murentua ja katkeilla. Eihän se tukka sinne peppuun asti tule ylttämään jos latvat hapertuu pois samaan tahtiin kun hiukset kasvavat tyvestä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 14:09"]
Kyllä minä ymmärrän että jos hiukset ovat yhtä hamppua korvaan asti niin siitä sovitaan asiakkaan kanssa, että leikataanko. Kampaaja sopi kanssani 3 sentistä, ja minä suostuin siihen. Ymmärrän myös että kerrostamalla lyhenee OSA hiuksista, mutta tietääkseni kerrostaminen ei ole lyhentämistä latvoista. Ap
[/quote]
Joo joo, uskotaan. Ei tarvitse samaa jankata. Keskustelu on hiljentynyt tämän aiheen osaalta. Hyvää päivän jatkoa ja parempaa onnea seuraavalla kerralla.
[/quote]
voi anteeksi, en tiennyt että keskusteluun ei saa jatkaa tietyn ajan jälkeen. Pahoitteluni