Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikettää. En saa yhtään lahjaa. Odotin että sentään 16 ja 14v lapseni muistaisivat äitiään kun annoin ostosrahaakin mutta ei.

Vierailija
23.12.2020 |

Ystävät asuvat eri kaupungeissa ja yhteydenpito on hiipunut. Vanhempani antoivat minulle hiukan ennen joulua etukäteislahjaksi Lildin lahjakortin mistä toki olen kiitollinen, mutta tuntuu silti niin pahalta!
Pisteenä ii:n päälle tuo 16v haluaa mennä aatoksi poikakaverilleen. Ja nuoremman tiedän istuvan kuulokkeet korvilla pelaamassa robloxoia (miten tuo kirjoitetaan )koko aaton. Vanhempani eivät tule syömään koronan vuoksi joten en tee ruokaa. Harkitsen vakaasti meneväväni Alkoon ja viettäväni aaton kännissä.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin lahjat yhteen säkkiin olkkarin nurkkaan ja kysyin tuleeko vielä paketteja? Ei kuulemma tule. Minä ostin molemmille 8 lahjaa ja annoin heille rahaa että voisivat käydä jouluostoksilla, olisivat nyt  edes dödön minulle ostaneet!  Ovat jumalauta tulleet ihan  isäänsä jolle piti rautalangasta vääntää, että pelkästään lapset eivät odota lahjoja vaan vaimokin olisi arvostanut edes pientä pakettia.

Esikoinen menee jo tänään illasta poikakaverilleen ja  jää sinne yöksi. Nice. Minä  vietän aaton kaksin tuon kiukuttelevan peliriippuvaisen kanssa. Älkääkä edes ehdottako että käsken sulkemaan koneen, siit'hän se piru vasta irti onkin! Ei tosiaan suostu katsomaan äidin kanssa Joulupukin kuumaa linjaa tai pelaamaan Kimbleä. 

Hetken kestää elämä ja sekin synkkä ja ikävä! Tip v""n tap.

Ap

Vierailija
22/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi ostaa joululahjan itse itselleen. En minä mitään lahjaa saa 16-vuotiaalta. Tuntuisi omituiselta, että minulta saamillaan rahoilla ostaisi minulle jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen , mutta ihmettelen sitä tyttäresi poikaystävän perhettä. Joulua voi ja saa kukin viettää tietysti millä kombinaatiolla haluaa.

Mihin lapsesi käyttivät lahjaasi tarkoitetut rahat ?

Vierailija
24/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai peeveli, pitäis vielä käydä äitille jotakin lahjaa katsomassa, nyt kun mainitsit tuon. Sanoin kyllä etten ole ehtinyt ostaa mitään, mutta toivoi silti edes jotain, kun yhdessä viimeksi käytiin shoppailemassa. Kotona kun on kuukauden vanha vauva vaatimassa huomiota ja mies, joka osallistuu kotitöihin likipitäen yhtä aktiivisesti kuin se vauva, niin ei paljon ole ehtinyt ulkoilla. Kaipa se on tänään katsottava joku rako, että ehtii vähän kaupungilla piipahtaa. Ne lahjat, joita kotona jo on, kun ei vaan sovi äidille (olen hankkinut etukäteen kivoja pieniä juttuja tietämättä kenelle antaa), kun ei osaa arvostaa esim. käsityöläissaippuoita, eikä juo teetä, ja suklaan kanssa kävi niin, että osti itse ihan samaa suklaata lahjaksi, joten se siitä sitten :D

Ja joku varmaan nyt sanoo, että pakko ei ole ostaa, mutta en halua ajatella omaa äitiäni samaan tilanteeseen kuin ap:ta, että toivoisi edes jotain, eikä edes se ainoa ihminen, joka AINA hankkii sitä joululahjat että äitienpäivälahjat, ei ostakaan mitään. Ja kyllä, lapsenlapsi on se paras joululahja koskaan, mutta on se kiva saada jotain muutakin, etenkin kun tiedän, että minulle on hankittu vaikka mitä (vaikka tänä vuonna en pyytänyt muuta kuin sponssausta ristiäistarjoiluihin sitten joskus kun ne saadaan aikaiseksi järjestää).

Kun olin vielä äitini kanssa väleissä annoin hänelle vuosittain saman lahjan: joulukorin, joka piti sisällään jonkun ruukkukukan. Sitten oli ristikkolehtiä tai vuosikerta, hänen lempparisuklaitaan, homejuustoa, keksejä ja hedelmää ja viime aikojen aleista haalittua Juhla Mokkaa, useampi paketti.

Hän oli aina niin hyvillään, kun joulupukki tuo sitä mistä hän tykkää.

Nyttemmin äiti ei saa mitään, kun alkoi mahdottomaksi.

Vierailija
25/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa sulla rankkaa.

Vierailija
26/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ihmettelin tuota että 16 v tunkee aattona jonkun poikaystävän luo. Onkohan ko.

perhe ihan riemuissaan?

Omalle samanikäiselle en antaisi lupaa mennä.

Vierailija
27/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kimbleäkin voi sitten joku toinen päivä pelata?

Vierailija
28/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin lahjat yhteen säkkiin olkkarin nurkkaan ja kysyin tuleeko vielä paketteja? Ei kuulemma tule. Minä ostin molemmille 8 lahjaa ja annoin heille rahaa että voisivat käydä jouluostoksilla, olisivat nyt  edes dödön minulle ostaneet!  Ovat jumalauta tulleet ihan  isäänsä jolle piti rautalangasta vääntää, että pelkästään lapset eivät odota lahjoja vaan vaimokin olisi arvostanut edes pientä pakettia.

Esikoinen menee jo tänään illasta poikakaverilleen ja  jää sinne yöksi. Nice. Minä  vietän aaton kaksin tuon kiukuttelevan peliriippuvaisen kanssa. Älkääkä edes ehdottako että käsken sulkemaan koneen, siit'hän se piru vasta irti onkin! Ei tosiaan suostu katsomaan äidin kanssa Joulupukin kuumaa linjaa tai pelaamaan Kimbleä. 

Hetken kestää elämä ja sekin synkkä ja ikävä! Tip v""n tap.

Ap

Ihan kuin ne lapset lähtis pakoon nimenomaan sua. Toinen poikakaverilleen ja toinen pelimaailmaan.

Jotenkin hirvittää, että se 14 vuotias jää sun kanssa vielä sinne... kun nyt jo olet noin kiukkunen ja angstinen.. ettet sitten kännipäissäs ala riehua ja vaatia lasta tilille, kun ei lahjaa sulle ole hankkinut`?

Oletteko te koskaan yhdessä olleet jouluostoksilla? Siitähän ne oppii, että ketä pitää muistaa jouluna. Itse en ole viitsinyt lapsia tuohon touhuun edes opettaa, aivan turhaa.

Vierailija
29/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua on pakko viettää huomenna koska on vaan pakko!

Vierailija
30/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies alkoi ostaa lahjoja vanhemmilleen vasta 30-vuotiaana, kun minä "pakotin". Olihan se vähän hoopoa kun sieltä tuli 10 pakettia ja mies ei antanut heille mitään.

Vierailija
31/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt suoraa tyttären poikaystävän vanhemmilta että sopiiko tytön tulla jouluksi? Ettei ole ei-toivottu kuokkavieras kun teinit sopineet vaan keskenään.

Vierailija
32/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 16 vuotiaan tyttären poikaystävä kutsui tyttären jouluksi heille. Ihan tässä näin yksi kaunis lauantaiaamu. Hänestä se olisi kivaa herätä aattoaamuun tyttöystävän vierestä.

Sanoin siihen, että EI! Semmoinen juttu, että tuo pimu on oman perheensä kanssa 23-24. väliset yöt ja päivät. 25. päivä saat hallintaoikeudet, jos kiinnostaa. Hän on kiinnostunut kyllä.

Mitäs äitis tuumaa, jos meidän tirppana siellä nököttäiskin taas ruokapöydässä? Tuskin yhtään mitään, kumpikin tuumas. Toisaalta ei muakaan haittais, jos tuo poika olisi meillä joulun. Jäin jo miettimään hänen kutsumistaan meille, mutta ei. Pari päivää voivat olla erossa ja onhan niillä ne puhelimet.

Vierailija
33/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin pikkusiskon roolissa muistan miten vanhemmat kihisi kiukkua kun veli toi tyttöystävän meille joulunviettoon. Eihän sitä suoraan voinut sanoa että, älä tule.

Sitten ne vielä paneskeli jouluyönä niin että koko talo kuuli.

Vierailija
34/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ehkä enemmän sääliksi lapsia kun on tuollainen äiti. Kamala angsti ja raivoaminen siitä että ei saa lahjoja.

Vierailija
35/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 8v. lapsi antoi äidilleen joululahjan ☺

Vierailija
36/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hyvä ap ostamassa itsellesi jotain mukavaa. Olet sen ansainnut. Jos et saa lapsilta mitään niin se ei ole ihme, he eivät osaa VIELÄ ajatella niin kypsästi. Menee muutama vuosi niin se muuttuu. Älä anna itsesäälin pilata joulumieltäsi. Olet oikein hyvä mutsi ja ihminen joka tapauksessa.

Ps. Oma poikani on jo 18 mutta niin tyttöystävän lumoissa että jään taatusti ilman lahjaa.

Vierailija
37/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No provohan tämä on, mistä ap muka tietäisi, etteivät teinit ole hänelle mitään antamassa. MUTTA, ihmettelen eikö teillä ole peliaikoja? Ei tulisi meillä kuulonkaan, että teinit pelaavat, kun äiti koristelee yksin kuusen. Joulu on perhejuhla, jota ei todellakaan vietetä pelaten luurit korvilla, vaan myös sen valmisteluihin osallistutaan kaikki.

Vierailija
38/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni saman ikäiset lapset. En todellakaan odota lahjaa. Odotan että joulu on pian ohitse, en tykkää

Vierailija
39/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap parkaa. Eikö ole hyvä että lapset pitää etäisyyttä eikä ole pyörimässä kaupoilla?

Vierailija
40/51 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Koskelassa?