Ikettää. En saa yhtään lahjaa. Odotin että sentään 16 ja 14v lapseni muistaisivat äitiään kun annoin ostosrahaakin mutta ei.
Ystävät asuvat eri kaupungeissa ja yhteydenpito on hiipunut. Vanhempani antoivat minulle hiukan ennen joulua etukäteislahjaksi Lildin lahjakortin mistä toki olen kiitollinen, mutta tuntuu silti niin pahalta!
Pisteenä ii:n päälle tuo 16v haluaa mennä aatoksi poikakaverilleen. Ja nuoremman tiedän istuvan kuulokkeet korvilla pelaamassa robloxoia (miten tuo kirjoitetaan )koko aaton. Vanhempani eivät tule syömään koronan vuoksi joten en tee ruokaa. Harkitsen vakaasti meneväväni Alkoon ja viettäväni aaton kännissä.
Kommentit (51)
Provo tietty aloitus...mutta en muista saaneeni koskaan mitään lahjaa perheeltäni, noin 30 v. Enkä ole koskaan halunnut, toivonut. Päinvastoin sanon, että en halua mitään! Rahasta ei ole kyse. Mies ja lapsi ovat ihan hyväpalkkaisia. Oisko siitä kysymys? Materialismi ei kiinnosta, kun siihen olisi jollakin tapaa kuitenkin varaa.
Miksi kukaan ei perustele tuota kieltoa olla menemättä ystäville/puolisolle jouluksi
Miksi aikuiselle ihmiselle pitäisi ostaa lahjoja? Ja vielä lasten? MInäkin ostin lahjan itse itselleni enkä aio yhtään sitä itkeä. Ja kai sinä nyt jouluruokaa teet sille kotona olevalle teinille? Kännäämälläkö annat hänelle mallia tuleviin omiin jouluihinsa? Luoja näitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheen , mutta ihmettelen sitä tyttäresi poikaystävän perhettä. Joulua voi ja saa kukin viettää tietysti millä kombinaatiolla haluaa.
Mihin lapsesi käyttivät lahjaasi tarkoitetut rahat ?
Meillä myös teini vinkui, et haluaa poikaystävän meille jouluksi. No ei tule. Tänne ei väänny 16 v sälli lojumaan ja passauttamaan itseään jouluaattona. Pysykööt joulun kotona
Kunnon känni tekee suomalaisen joulutunnelman, eli Alkoon ja äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi ei saisi viettää joulua poika-/tyttöystävän perheen kanssa tai ystävien kanssa
Saa ihan vapaasti, mutta ei kakarat. En kiellä tai paheksu tapaamista ja yhteistä aikaa , tuntitolkulla tai jopa päivätolkulla ei jäädä tyttöystävän vanhemmille jouluna lusimaan.
Sehän menee ihan niin kuin opettaa. Ovatko teinit koskaan ostaneet lahjoja? Miten teillä joulua normaaleissa olosuhteissa vietetään? Meidän teinien ei tarvitse haaveillakaan lahjoista jos eivät kanna korttaan kekoon. On saunanpesua ja kuusenkoristelua ym. auttamista. Aattona nostetaan koko sakki jalat ylös ja nautitaan joulusta. Joka lahjan antaa, se lahjan saa ja tenaville muutama extra.
Mene ulos ja ripustaudu joulukoristeeksi kuusenlatvaan. Kännit ei tähän pettymykseen riitä.
Ehkä sinun olisi jo aloitettava lastesi tapakasvatus? Siitä lahjojen antamisessa on kyse.
No onko ne lapset kysyny mitä haluaisit joululahjaksi? Voisihan se olla jotain tekemistäkin. Minä pyysin tyttäreltä lahjaksi sellaisen englantilaisen hedelmäkakun. Olen sellaisesta monena jouluna haaveillut, mutta en ole oikein löytänyt kaupoista, enkä kauheasti jaksanut etsiäkään, että vähän on omaa vikaakin ja laiskuutta tässä. Ja sitten jos olen löytänytkin, niin mistä tiedän onko se hyvää? Yhden kerran sain ostettua hyvän, toisella kertaa ei ollut ollenkaan hyvää. Nyt tilasin tyttäreltä ja jos ei ole hyvää, niin onpahan ainakin itse tehtyä, uskon että maistuu!
Mies sai villasukat jo isänpäiväksi, joten nyt ei tilannut niitä eikä keksinyt muutakaan, mitä tyttäreltä pyytää. Tyttäreltä kuulin, että hän tekee isälleen Tux-amigurumin <3
Sano niille teineille, että jos unohtivat ostaa lahjan, että ei haittaa, joulusiivous on tervetullut joululahja!
Mä en ymmärrä miksi ei saisi viettää joulua poika-/tyttöystävän perheen kanssa tai ystävien kanssa