Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, Maskista Kieltäytyjät! Ette saa sitten viettää joulua

Vierailija
23.12.2020 |

Niin ja syy löytyy kun katsotte peiliin.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muutenkaan viettänyt noin 20 vuoteen. Olisi hassua viettää kristittyjen juhlaa kun en usko Jumalaaan enkä Jeesukseen.

Ja tehohoidosta ja elvytyksestä kieltäytyminen on myös ollut hoitotahdossa Kannassa jo vuosia.

Vierailija
22/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään koronatestissä. Toovottavasti oöisi positiivinen niin "perinteinen joulumme" peruttaisiin. Ts kukaan ei tulisi meille eikä ainakaan itse tarvitsisi lähteä mihinkään.

Sen verran olen vihannut joulua jo teinistä asti, että koronakin on mieluisampi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia mutta en usko että että se koronalta suojaa jos pahaan viiruslinkoon sattuu. Estääkö se maski mitään. Visiirit vasta naurettavia onkin. Jos joku levittää maski naamalla tautia niin se kertakäyttö maski saattaa olla sivuilta ihan auki, ei se mikään tiivis kuonokoppa ole. Mitenkä siitä ei muka aerosolit leviäisi. 

Onhan se parempi kun ei mitään jos köhii eikä tule vaistomaisesti sormilla räplättyä naaman seutua kuten monet hieraisee nenää bussissakin. Monet pitelee paljain käsin bussin tankoja ja sitten vaistomaisesti hieroo naaman seutua. Minulla alkaa herkästi nenän seutu kutiamaan jos jollain on eläimen karvaisia vaatteita tai muuta ärsyttävää hajustettakin. Jos kudon niin lankojen villa pölykin alkaa kutittamaan ja ärsyttämään. Jos ahdistun niin alan herkästi köhimään ja sen takia laitan maskin mutta en usko että se koronalta suojaa vaan silti noudatan turvavälejä ja pysyttelen kotona muuten kuin pakolliset asiat hoitaen. Jos tulisi outoja oireita niin en kävisi kaupassakaan enää kerran viikossa kuten tähän asti olen käynyt. Pystyn tilaamaan netistä koti rappusille ja kympin se maksaa. Tilaisin kerralla kahden viikon sapuskat sillä kympillä. 

Vierailija
24/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun vihaajia ihmettelen että mitä ihmeen vihattavaa joulussa on? Voisiko perustella sitä mistä se viha juontuu. Minä vihaan eniten tauteja kun olen joskus viettänyt kamalassa flunsassa joulun niin siitä on ollut ilo kaukana. 

Vierailija
25/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä ainakin aion viettää ihan normaalin joulun :) Töiden jälkeen menen käymään vielä jouluostoksilla: ilman maskia :)

Vierailija
26/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐑🐑🐑🐑

Vierailija
27/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun vihaajia ihmettelen että mitä ihmeen vihattavaa joulussa on? Voisiko perustella sitä mistä se viha juontuu. Minä vihaan eniten tauteja kun olen joskus viettänyt kamalassa flunsassa joulun niin siitä on ollut ilo kaukana. 

Ai että mitä vihattavaa? Ihan kaikki mikä siihen liittyy. Ihmiset on ihan sekasin joka puolella. Kaupassa pöllitään kiireessä toisten kärryt ku se joulu on tulossa. Hitonmoinen hössytys muutaman päivän takia. Rahaa palaa ihan hitosti ruokiin ja lahjoihin. Vaimo kiukuttelee 2 kk ennen ja 3kk joulun jälkeenkin vielä kun oli nyt kinkku vähän liian kypsää tai raakaa ja se tonnin kaulaketju nipistää tai on liian pitkä tai lyhyt tai liian sopiva. Joulussa on parasta se kun se on ohi.

Mielummin korona kun joulu.

Vierailija
28/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko maskitouhu tuntunut jotenkin tekopyhältä alusta asti

Vierailija
29/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskikammoiset muistakaa sitten ohjeistaa kirurgianne joka teidät leikkaa ettei hän vain käytä maskia

Vierailija
30/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että mitä vihattavaa? Ihan kaikki mikä siihen liittyy. Ihmiset on ihan sekasin joka puolella. Kaupassa pöllitään kiireessä toisten kärryt ku se joulu on tulossa. Hitonmoinen hössytys muutaman päivän takia. Rahaa palaa ihan hitosti ruokiin ja lahjoihin. Vaimo kiukuttelee 2 kk ennen ja 3kk joulun jälkeenkin vielä kun oli nyt kinkku vähän liian kypsää tai raakaa ja se tonnin kaulaketju nipistää tai on liian pitkä tai lyhyt tai liian sopiva. Joulussa on parasta se kun se on ohi.

Mielummin korona kun joulu.

No ei ole meillä sekopäistä hössötystä. Mieheni kanssa käydään kerran viikossa kaupassa ja ostetaan viikoksi ruuat yms. tarvikeet. Teen järkevän kauppalistan aina niin ettei juuri mitään mene biopönttöön vaikka meillä on  kotipihassa oma komposti josta ne menee puutarhaan hyötykäyttöön eikä kaatopaikalle jos jotain ruokaa tulee liikaa tehtyä. Lahjoja ei osteta ollenkaan vaan aina sen mukaan mitä tarvetta on, ei siis mitään lahjatouhuja jouluna. Kinkkua ei itse paisteta vaan otamme aina Tapolan ylikypsän maalaiskinkun valmiina. Ainoastaan salaatit ja monen juurekseksen laatikon teen jossa kaikki juurekset yhdistetään eikä erillisinä. Meneehän ne mahassakin sekaisin. Ruokaan ja juomiin menee vähän enemmän rahaa kuin arkena mutta kaikki sokeriset olemme karsineet pois niin että entiseen tapaan ei ole sokeri herkkuja. Terveellisempään suuntaan olemme pyrkineet. Kaupassa kävimme jo aamuyöstä varhain kun se on koko yön auki ja oli ihanan rauhallista. 

Naurettaviin koruihin ja lahjoihin ei ole pakko törsätä. Tekee vaan päätöksen että tämä kaupallinen pellentouhu joulu sai loppua. Miksi ihminen on joku narussa oleva talutettava pässi jolla ei ole mitään omaa järkeä ja syyttää siitä vielä muita ihmisiä. 

Vierailija
31/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko maskitouhu tuntunut jotenkin tekopyhältä alusta asti

Olin aluksi maski vastainen mutta hyvän toimivan maskin kun löysin niin aloin tottumaan siihen. Jos en itseni takia käytä niin suojaan ainakin muita ihmisiä ettei pärskeeni lennä ympäristöönsä mitä se nyt sitten estääkin niin jos on oireeton tartunta. Osalla ihmisistä saattaa olla oireeton tartunta, sairaus ja nehän ovat pahimpia levittäjiä. 

Ajattelin että meitä voi tulevaisuudessa uhata muitakin taudinaiheuttajia niin että eipä siitä mitään haittaa ole jos totuttelee maskin käyttämiseen. Ajattele ihmisiä jotka joutuvat työssään kahdeksan tuntia sellaista käyttämään niin pieni vaiva se meillä muilla. Busseihin ei pitäisi päästää maskittomia ollenkaan ja käsineettömiä. 

Vierailija
32/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa ettei ihminen voi itse päättää joulunsa vietosta vaan joulu mukamas tyhjentää sen rahapussin kokonaan kysymättä yhtään mitään. 

Minä en tarvitse jouluna mitään turhikkeita ja joulu on aina tullut ja mennyt joka vuosi. Ruoka ja joulun tunnelma vain on tärkeintä joulussa. Ruokaa saa valmiina jos ei osaa muuta kuin paskanmakuista ruokaa tehdä. Teen itse ruuat kun mulle ei kelpaa toisten tekemät ruuat. En viitsisi alkaa valittamaan toisten tekemistä ruuista. Mitä se sitten vaikuttaa enää jälkeenpäin niistä valittaa. 

33/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä vaan, osta itselleni ihan muuten vaan kaikkea kivaa, ainakin saa sitä mitä oikeasti haluaa, eikä mitään pas¤¤¤a lahjoja.

Vierailija
34/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs infektiolääkäri ehdotti että maskeista kieltäytyvät voisivat myös kieltäytyä tehohoidosta - eikö vaan, maskikammoiset?

Eikös nyt enää pädekään ne kuuluisat ihmisoikeudet kaikille? =DD

Vierailija
35/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ap pitää turpa kiinni jos ei ole mitään järkevää sanottavaa.

Vierailija
36/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, emme vietä joulua.

Vierailija
37/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kuule vietetään joulua koko suvun voimin. Ei oo maskeja kellään.

Vierailija
38/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kuule vietetään joulua koko suvun voimin. Ei oo maskeja kellään.

Ihan samantekevää jos koko suku saa koronan. 

Vierailija
39/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun vietto on mennyt lapasesta monilla jos rahapussi kevenee ja se ei aiheuta muuta kuin vitutusta. Entäs jos sitä rahaa ei kertakaikkiaan ole. Olen kokenut opiskelija aikoina sellaisia jouluja jolloinka ei ole ollut muuta kuin perunasäkki, voipaketti, riisipussi, näkkileipää ja juurespussit. Niistä piti sitten jouluherkut tehdä. Hyvin on hengissä pysytty, Piti vielä yksin viettää joulua eikä ollut ketään jonka valmiiseen pöytään olisi päässyt syömään. Ei ollut nettiä siihen aikaan enkä tiennyt mitään köyhien avustuksista. Lähiomaiset lähtivät muualle eikä ollut ketään. Nyt kun on rakas puoliso ja ruokaa yllin kyllin niin se riittää jouluksi. Mitään muuta en halua. 

Ihmettelen mitenkä muille ei tule joulua muuten kuin kalleimmalla hintalapulla ja perään vitutus. 

Vierailija
40/47 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aina kuumeton flunssa ja niin lievänä että vain aivastelelen ihan koko ajan ja vähän nokka vuotaa sekä jäseniä kolottaa. Huomaan sen epätavallisena väsymyksenä. Koskaan ei kuume nouse. 

Koronakin voi tulla oireettomana tai niin vähä oireisena ettei sitä huomaa.,niin mitäs tykkäätte jos vaan levitän sitä maskittomana ympäriinsä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi