"Hoitohenkilökunta on uupunut ja loppuun palanut koronan takia. Ei jaksa. Mutta jos maksetaan ylimääräistä, niin taas jaksaa."
Hienoa että motivaatiotekijät ja etiikka kunnossa.
Ei mulla muuta.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen tosi raskasta työtä josta maksetaan vähemmän kuin näille hoitajasankareille mutta josta tulee isot haukut jos pienikin virhe tulee. Eikä me saada Picnicissä sankarialea näin koronan aikaan. Ei siis ihan hirveästi liikuta näiden sankerien mutinat. Olisivat opiskelleet kirjastonhoitajiksi jos ei mielikuvitus riitä siihen mitä oma ammatti saattaa eri aikoina olla.
Teetkä tätä "tosi raskasta työtä" oman terveyden asettaen riskiin koronapotilaitahoitaessa?
Halpa veto sinulta mutta kyllä teen. Teen sellaista työtä että olisin yhtä lailla riskissä saada pöpöjä muilta ihmisiltä.
Halvalla tarkoitan sitä että nuo hoitsut on paremmin suojattu ja opastettu kuin minun työpaikassa.
Jatkan vielä, että jos olet esim. laitosapulainen niin teidän liiton pitäisi pitää yhtä kovaa ääntä kuin Tehyn. Omaa työtä pitää arvostaa ja marttyyreille jää käteen vain paha mieli. Ole yhteydessä liittoosi. Vaadi myös asianmukaiset varusteet hyvä ihminen itsellesi. Huolehdi itsestäsi, kukaan muu sitä ei tee. Varsinkaan julkisen puolen työnantajat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen tosi raskasta työtä josta maksetaan vähemmän kuin näille hoitajasankareille mutta josta tulee isot haukut jos pienikin virhe tulee. Eikä me saada Picnicissä sankarialea näin koronan aikaan. Ei siis ihan hirveästi liikuta näiden sankerien mutinat. Olisivat opiskelleet kirjastonhoitajiksi jos ei mielikuvitus riitä siihen mitä oma ammatti saattaa eri aikoina olla.
Teetkä tätä "tosi raskasta työtä" oman terveyden asettaen riskiin koronapotilaitahoitaessa?
Halpa veto sinulta mutta kyllä teen. Teen sellaista työtä että olisin yhtä lailla riskissä saada pöpöjä muilta ihmisiltä.
Halvalla tarkoitan sitä että nuo hoitsut on paremmin suojattu ja opastettu kuin minun työpaikassa.
Jatkan vielä, että jos olet esim. laitosapulainen niin teidän liiton pitäisi pitää yhtä kovaa ääntä kuin Tehyn. Omaa työtä pitää arvostaa ja marttyyreille jää käteen vain paha mieli. Ole yhteydessä liittoosi. Vaadi myös asianmukaiset varusteet hyvä ihminen itsellesi. Huolehdi itsestäsi, kukaan muu sitä ei tee. Varsinkaan julkisen puolen työnantajat!
Ehkei hoitsujen sitten pitäisi heittäytyä marttyyreiksi, varsinkin kun nuo on itse luoneet työkulttuurinsa jossa joituu jatkuvasti venymään ja tekemään lisätunteja. Välillä tuntuu että suuri osa noista on alalla koska kohtalaisen helppo duuni, siihen nähden hyvä palkka + lisäksi jättimäiset lomat keneen tahansa muuhun verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkei hoitsujen sitten pitäisi heittäytyä marttyyreiksi, varsinkin kun nuo on itse luoneet työkulttuurinsa jossa joituu jatkuvasti venymään ja tekemään lisätunteja. Välillä tuntuu että suuri osa noista on alalla koska kohtalaisen helppo duuni, siihen nähden hyvä palkka + lisäksi jättimäiset lomat keneen tahansa muuhun verrattuna.
Tähän kulttuuriin Tehy juuri pyrkii vaikuttamaan, mutta myös työnantajalla on vaikeuksia luopua "saavutetuista eduista".
Vierailija kirjoitti:
ihmisten hädällä rahastaminen
on se kuvottavaa porukkaa meidän hoitohenkilökunta!
Todella vastenmielisiä ja oksettavia ämmiä. Itse ovat alalle hakeutumalla hakeutuneet, ja AIVAN varmasti on ollut tiedossa palkat. Mutta kun kerrankin joutuu jotain tekemään palkkansa eteen, niin alkaa tolkuton uliina. Kuvitellaan että julkisella puolella saadaan sama ja parempi palkka kuin yksityisellä, jossa joutuu oikeastikin tekemään ja tienaamaan palkkansa, ja muun ajan voikin sitten olla lentokapteeni-kirurgien ajettavana siivosukomeroissa, kuten TV-sarjoissa.
Vierailija kirjoitti:
Raha ei auta jaksamiseen mutta se mikä pitäisi tehdä on että hoitajia olisi lisää. T.hoitaja
Niin. Ei se raha suoranaisesti työn kuormaa vähennä, mutta niin kauan kun vaaditaan että tehdään kolmen ihmisen työt yhden ihmisen palkalla, saisi myös palkkaa tulla samassa suhteessa. Jos olet erikoissairaanhoidossa tiedät kyllä varsin hyvin että eipä ole mistä ottaa niitä lisähoitajia myöskään! Ei ainakaan HUS:n alueella. Jos muualla maassa olisikin, ei niitä näillä palkoilla sankoin joukoin houkutella muuttamaankaan kotoaan pois. Varsinkin kun vielä huomioidaan asumisen hintataso pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Eikä Tehy ja Super maksa koronalisiä. Näyttäisivät mallia miten itse arvostavat hoitajia ja maksaisivat lisät.
Toisin sanoen hoitajat maksaisivat lisät itse liittojensa kautta?
-Oletko noin naiivi, vai vain typerä?
TYÖNANTAJAN tehtävä on maksaa palkat ja lisät.
Valoja päälle kommentoijat!
Vähän hassu aloitus. Mietihän omaa työtäsi. Saat palkan tekemällä sinulle määrätyt työt. Palkka on suhteessa töihisi. Sitten lisätään 50% työtaakkaasi, mutta palkkaapa ei nostetakaan. Et saa itse valita tätä, vaan yhtäkkiä muutetaan työnkuva paljon raskaammaksi.
Sitten voit miettiä tilannetta jossa työnantajasi keskustelee sinun kanssasi, etä nyt olisi tämmöinen tilanne, että tarvittaisiin 50% isompaa työpanosta, palkka toki nousee samassa suhteessa, saat itse valita haluatko pitää vanhan työnkuvan vanhalla palkalla, vai tehdä raskaampaa/pitempää päivää isommalla palkalla.
Mietihän oikein tarkkaan, jos olet normaalilla älyllä varustettu, niin varmaankin äkkäät piakkoin mistä tässä on oikeasti kyse.
Vierailija kirjoitti:
[kun minulle aikoinaan annettiin lisää vastuuta ja isompi työmäärä, niin palkka nousi myös.
Mitä eroa on lisääntyneellä työmäärällä ja lisääntyneellä "vastuulla"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan sellaisia ihmisiä että tehdään työt ja mutinat pois. Se voi uhriyhteiskunnassa olla aika vieras ajatus mutta kaikki ei vain halua koko ajan pitää hirveää haloota itsestään vaan että saisi edes sen peruskunnioituksen tärkeää työpanostaan vastaan. Minun tiimikaverit on aika tuppisuita ja turhankin nöyriä omaa työtä tehdessä. Toki jos meno jatkuu tällaisena niin ehkä pitäisi ottaa neuvostasi vaari ja olla yhteydessä liittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vähän hassu aloitus. Mietihän omaa työtäsi. Saat palkan tekemällä sinulle määrätyt työt. Palkka on suhteessa töihisi. Sitten lisätään 50% työtaakkaasi, mutta palkkaapa ei nostetakaan. Et saa itse valita tätä, vaan yhtäkkiä muutetaan työnkuva paljon raskaammaksi.
Sitten voit miettiä tilannetta jossa työnantajasi keskustelee sinun kanssasi, etä nyt olisi tämmöinen tilanne, että tarvittaisiin 50% isompaa työpanosta, palkka toki nousee samassa suhteessa, saat itse valita haluatko pitää vanhan työnkuvan vanhalla palkalla, vai tehdä raskaampaa/pitempää päivää isommalla palkalla.
Mietihän oikein tarkkaan, jos olet normaalilla älyllä varustettu, niin varmaankin äkkäät piakkoin mistä tässä on oikeasti kyse.
Kuinka pöljiä te akat oikein olette ????? Jos kerran maksetaan yhden töiden tekemisestä, NIIN MIKSI TE Full HD retardit sitten teette 3:n edestä töitä ????? Tekee vain sen mistä maksetaan, se on niin yksinkertaista.
Raha se on, mikä auttaa. En ottanut yhtään ylimääräistä työvuoroa joululistalle, koska korvaus olisi ollut niin pieni. Pidänpä siis vapaapäiväni ja puhelimen äänettömällä, koska hälytysrahakin on meillä niin pieni.
Isommalla korvauksella olisin voinut jonkin ylimääräisen vuoron tehdäkkin
Vierailija kirjoitti:
Ohis kommentoi. En tiedä alaa joten tosi vaikeaa kommentoida. Tietyillä pienipalkka-aloilla on mahdollisuutta vaihtaa parempaan jos vain ottaa selvää.
Tosin sairaanhoitajat on paljon parempipalkkaisia kuin mistä minä nyt puhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se raha auttaa jaksamiseen? Eikö se raha kannata mielummin laittaa korotuksen sijaan lisähenkilökuntaan?
Mihin ihmeen lisähenkilökuntaan, kun ei nykyisillä palkoilla ja työoloilla ole tulijoita? Kadultako sinä alat värväämään ihmisiä hoitajiksi?
No ei ainakaan ole rahasta kiinni. Vai kortistoonko ne tuhannet joka vuosi valmistuvat hoitsut menee? Ja opiskelupaikatkin menee vuodesta toiseen kuin kuumille kiville.
Ja puolet lopettaa opinnot kesken heti kun totuus alasta valkenee. Suurin osa lopuistakin sinniteltyään muutaman vuoden töissä. Jäljelle jäävät yrittävät tuoda epäkohtia esiin, mutta heitä ei koskaan kukaan kuuntele. Jossain vaiheessa tämä nykyinen meno loppuu. Tulette näkemään vaikka ette nyt usko. Hoitajat nousee kapinaan kun mitta tulee lopullisesti täyteen. Kukaan ei siedä määräänsä enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vastenmielisiä ja oksettavia ämmiä. Itse ovat alalle hakeutumalla hakeutuneet, ja AIVAN varmasti on ollut tiedossa palkat. Mutta kun kerrankin joutuu jotain tekemään palkkansa eteen, niin alkaa tolkuton uliina. Kuvitellaan että julkisella puolella saadaan sama ja parempi palkka kuin yksityisellä, jossa joutuu oikeastikin tekemään ja tienaamaan palkkansa, ja muun ajan voikin sitten olla lentokapteeni-kirurgien ajettavana siivosukomeroissa, kuten TV-sarjoissa.
No näinpä. Aivan turhaa narinaa tyhjän perästä.
Onkohan koronakuolemien lisääntyminen seurausta siitä että hoitajat ei enää jaksa tehdä työtään niin täydellä teholla. Kun tartunnat laskee, mutta kuolemat lisääntyy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se raha auttaa jaksamiseen? Eikö se raha kannata mielummin laittaa korotuksen sijaan lisähenkilökuntaan?
Mihin ihmeen lisähenkilökuntaan, kun ei nykyisillä palkoilla ja työoloilla ole tulijoita? Kadultako sinä alat värväämään ihmisiä hoitajiksi?
No ei ainakaan ole rahasta kiinni. Vai kortistoonko ne tuhannet joka vuosi valmistuvat hoitsut menee? Ja opiskelupaikatkin menee vuodesta toiseen kuin kuumille kiville.
Ja puolet lopettaa opinnot kesken heti kun totuus alasta valkenee. Suurin osa lopuistakin sinniteltyään muutaman vuoden töissä. Jäljelle jäävät yrittävät tuoda epäkohtia esiin, mutta heitä ei koskaan kukaan kuuntele. Jossain vaiheessa tämä nykyinen meno loppuu. Tulette näkemään vaikka ette nyt usko. Hoitajat nousee kapinaan kun mitta tulee lopullisesti täyteen. Kukaan ei siedä määräänsä enempää.
Sivusta seuraajana kysyn onko näin? Siis että puolet lopettaa. Oma henkilökohtaisen piirini kokemus on niin rajallinen. Yksi tuttuni aloitti saikkuopinnot ja tosiaan jätti kesken ensimmäisen vuoden aikana. Siinä kaikki mitä tiedän asiasta. Näin neutraalisti ajateltuna on aika paha että jonkin opiskelualan oppilaista puolet jättää kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei auta ilmaiseksi ketään muualla kuin Hurstin leipäjonossa.
Lastentarhanopettajat saavat palkkaa, kouluopettajat saavat palkkaa, lääkärit saavat palkkaa, poliisit saavat palkkaa, palomiehet saavat palkkaa... MIssä utopiassa elät?
Ja sairaanhoitajat saavat palkkaa, ja lisiä pilvin pimein. Ja vielä extra lisiä ja silti vielä kitistään.
Juuri näin.
Eihän hoitajia röyhkeämpiä näytä olevankaan. Joka välissä lisää palkkaa kitisemässä. Itsekkyys on käsin kosketeltavaa.
Paitsi politiikot:
Ministeri Paaterolla otti koville Postisotkut, joutui eroamaan ja jäi sairauslomalle. Ihmeparani nopeasti kun vilautettiin uutta ministerin pestiä.
Rinne sai kenkää pääministerin paikalta ja nyt valittiin perustuslakivaliokunnan puheenjohtajaksi. Toki toveri Rinteellä on omakohtaista kokemusta aina korkeinta oikeutta myöten omissa sotkuissaan.
Haavisto rikkoi lakia ja jatkaa parempana ihmisenä ministerinä.
Ohisalo komppaa lapsenraiskaajaa tukenutta Pennasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pöljiä te akat oikein olette ????? Jos kerran maksetaan yhden töiden tekemisestä, NIIN MIKSI TE Full HD retardit sitten teette 3:n edestä töitä ????? Tekee vain sen mistä maksetaan, se on niin yksinkertaista.
Etiikka sanelee paljon, luulen.. Vaikeaa jättää ihmisiä hoitamatta.... Ja työkavereita pulaan...