Olen rikas. Vituttaako?
Totta kai vituttaa. Mutta haluatko silti kysyä jotain vai pelkästään vittuilla?
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:36"]
Onnea sulle. Ajattele niitä useita suomalaisiakin pieniä lapsia, jotka elää päivästä toiseen makaronilla ja puurolla, kun ei oo muuhun varaa. Toivottavasti alat antamaan omastasi hyväntekeväisyyteen
[/quote]
Eiköhän suomalaiset rikkaat ole jo auttaneet niitä raukkoja suomalaisia lapsia, joilla on varaa vain makarooniin, ihan tarpeeksi.
Kuinka moni teistä olisi valmis lahjoittamaan miljoonia elämänne aikana muiden elatukseen niin kuin suomalaiset rikkaat tekevät ja ovat tehneet? Monet noista jää suomeen maksamaan veroja, koska niille hyvinvointiyhteiskunta on tärkeä, en usko, että kovin moni teistä jäisi tänne elättämään noita köyhiä makaroonilapsia.
[/quote]
Juuri näin. Yksikin multimiljonääri lahjoittaa veroina vuodessa satojatuhansia, jopa miljoonia euroja. Paljon enemmän kuin yksikään tavis koko elämänsä aikana. Silti rikkaita vihataan, haukutaan ja solvataan.
Se oli yksi aloituksen pointti. Miksemme mekin saa joskus vittuilla takaisin? Taatusti maksan enemmän veroja ja kannan tätä yhteiskuntaa paremmin kuin sinä, tavislukija.
[/quote]
En ihan menisi kutsumaan tuota lahjoitukseksi,et varmasti maksaisi veroja (ainakaan niin paljon kuin nyt joudut maksamaan;) ). Jos saisit valita,pitäisit enemmän rahaa itselläsi kuin nyt "lahjoitat". Kuulostat katkeralta liioista veroista.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:58"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:33"]
Sen että minulla on pari miljoonaa euroa kiinteistöinä ja käteisenä ja elän sillä loppuikäni tekemättä töitä.
[/quote]
Käteisenä?? Et taida oikeasti sittenkään olla rikas. Jos sulla on pari milj. kiinteistöissä ja pari milj. käteisenä, niin et ole kyllä kovin kauan "rikas".
[/quote]
No käteisellä tarkoitin tilillä olevia käyttövaroja. Ja kiinteistöt ovat arvoa kasvavalla alueella.
[/quote]
mistä rahat on tulleet? ei varmaan ainakaan itsetehtyä rahaa, nyt ei nimittäin ihan kaikki sun jutut täsmää.. hämmentävän huonosti nimittäin hoidat rahojasi noin varakkaaksi ihmiseksi.. ja älä jauha paskaa siitä kuinka nuo sinulle riittää. tuollaisella pääomalla kun voisi tahkoa jatkuvasti rahaa. pääomasijoittaminen asuntoon on ihan ok, mutta asunnon arvon kasvu ei ole se tapa jolla asunto sijoituksessa tehdään rahaa. haiskahtaa tämä sun "rikkautesi" kun et näytä taloustieteistä juuri tietävän. noilla rahoilla suosittelen hankkimaan itsellesi oman pankkineuvojan, jos (ja kun) sellaista (ilmeisesti) ei ole.
t.ktm
[/quote]
Mitä tekisin sellaisella? Tiedän oman vuosittaisen kulutukseni ja tiedän mihin omaisuuteni tietyllä kulutuksella riittävät.
Olenko sanonut tienanneeni itse rahojani?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:58"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:55"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:31"]Ei vituta:) Olen nähnyt niiiiiin monta kertaa läheltä, ettei raha tee välttämättä onnelliseksi.
[/quote]
Kyllä se minut tekee. Köyhien panettelua, ettei muka tekisi.
[/quote]
Ei se vaan yksin riitä. Mä luulen että sun rahasi on itikan paska sellaisten ihmisten rinnalla joita mä tunnen ja ne ei ole onnellisia ihmisiä.
[/quote]
Jatkan...
Niin ap, mä siis puhun sellaisista rikkaista joiden €-varat alkaa 100 miljoonalla € ja siitä ylöspäin.
Eikä ne ole onnellisia, joten.
[/quote]
Jatkan...
Siis käteisvarat ja sit on erikseen omaisuus ♡♡♡
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:31"]Miten määrittelet sen, että olet rikas?
Minulla on hiukan enemmänkin, mutta en silti ajattele, että olisin rikas.
[/quote]
Sen että minulla on pari miljoonaa euroa kiinteistöinä ja käteisenä ja elän sillä loppuikäni tekemättä töitä.
[/quote]
[/quote]
pari miljoonaa tekee sinusta varakkaan. ei rikasta
[/quote]
tarkoitan siis sillä sitä että rikkaana pidän ihmisiä joilla on oikeasti varaa antaa sitä rahaa poiskoin, lentää helikopterilla minne milloinkin, omistaa ja asua useamman miljoonan euron asunnoissa, näitäkin kun maailmaan mahtuu melko monta.
[/quote]
Eri määritelmät. Minulle rikkaus on sitä että ei tarvitse loppuelämänsä aikana huolehtia ollenkaan rahasta. Ei tarvitse edes ajatella sitä koskaan.
[/quote]
Haluisin myös tietää mielipiteesi sijoitusten hajauttamisesta,mitä joku jo kysyi. Jos olisi rahaa,sijoittaisin eri kohteisiin,en pelkkiin kiinteistöihin. Ja kyllä täytyy sanoa,et jossain määrin olen kade,minulla ei ole varaa muutaman vuoden kestävään terveydenhuoltoon yksityisellä,tehokasta vastaavaa hoitoa ei julkisella puolella saa. Sijoittaisin siihen ensimmäiseksi rahat,jos sattuisin jostain saamaan,se olis tärkein sijoitus minkä voisin lapsieni eteen tehdä,saattaisin päästä takaisin työelämäänkin,mikä olisi lasten&oman hyvinvoinnin jälkeen seuraava prioriteetti.
Ei olla ihan köyhiä,mutta ei paljoa puutu.
[/quote]
En välitä sijoituksista. Minulle riittää normaali elämä sillä rahalla, jonka omistan - olen oikeasti laskenut sen riittävän minulle.
Julkista terveydenhuoltoa en käytä koskaan mutta enpä juuri sairastakaan.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:34"]Ei vituta. Ollaan varakkaita. Lapset on terveitä ja mies. Itse olen sairastunut ja kyllä Se vaan on niin että parhaat asiat on ilmaisia.
[/quote]
Kuten mitkä?
Esim. Läheiset ja ystävät. Aika jota voit viettää perheen ja rakkaiden kanssa.
[/quote]
[/quote]
Ja jos olen rikas, voin käyttää sitä yhteistä aikaa enemmän. Kun kenenkään ei tarvitse uhrata aikaa työhön, voin viettää kaiken aikani rakkaudeni kanssa. Voin siis ostaa itselleni enemmän onnea.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:33"]Kyllä raha tekee onnelliseksi, ihan oikeasti, sitä on tutkittukin.
[/quote]
No todellakin tekee. Kuten sanoin, olen ollut helvetin köyhä myös. Ero hyvinvoinnissa on suunnaton.
[/quote]
silti aloituksesta päätellen aitoon hyvinvointiin on vielä matkaa. Toivottavasti löytyy jossain vaiheessa elämää.
[/quote]
Minulle aito hyvinvointi on sitä, ettei minun tarvitse koskaan tehdä töitä ja voin silti elää leveästi. Mitä sinulle on aito hyvinvointi?
[/quote]
Rakkautta, läheisyyttä, hyvää arkea esimerkiksi. Jos ihmiset näyttäyyvät vihollisina vainoharhaisuuteen asti, mun mielestä siitä on vielä matkaa onneen.
[/quote]
Eivät ihmiset näyttäydy minulle vihollisina. Päinvastoin, rakastan ihmisiä ja elämää. Tämä aloitus nyt oli kärjistys, muilta osin pidän ihmisistä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:36"]
Onnea sulle. Ajattele niitä useita suomalaisiakin pieniä lapsia, jotka elää päivästä toiseen makaronilla ja puurolla, kun ei oo muuhun varaa. Toivottavasti alat antamaan omastasi hyväntekeväisyyteen
[/quote]
Eiköhän suomalaiset rikkaat ole jo auttaneet niitä raukkoja suomalaisia lapsia, joilla on varaa vain makarooniin, ihan tarpeeksi.
Kuinka moni teistä olisi valmis lahjoittamaan miljoonia elämänne aikana muiden elatukseen niin kuin suomalaiset rikkaat tekevät ja ovat tehneet? Monet noista jää suomeen maksamaan veroja, koska niille hyvinvointiyhteiskunta on tärkeä, en usko, että kovin moni teistä jäisi tänne elättämään noita köyhiä makaroonilapsia.
[/quote]
Juuri näin. Yksikin multimiljonääri lahjoittaa veroina vuodessa satojatuhansia, jopa miljoonia euroja. Paljon enemmän kuin yksikään tavis koko elämänsä aikana. Silti rikkaita vihataan, haukutaan ja solvataan.
Se oli yksi aloituksen pointti. Miksemme mekin saa joskus vittuilla takaisin? Taatusti maksan enemmän veroja ja kannan tätä yhteiskuntaa paremmin kuin sinä, tavislukija.
[/quote]
Mikä sieluntyhjyys laittaa vittuilemaan? En ymmärrä sitä,olit sitten köyhä tai rikas...
Toiseksi,"lahjoittaminen" on eri asia kuin maksaa pakolliset verot. Jos saisit valita,väitän,että maksaisit taatusti vähemmän veroja ;)
Miten paljon vapaaehtoisesti lahjoitat rahaa? ;)
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mikä sieluntyhjyys laittaa vittuilemaan? En ymmärrä sitä,olit sitten köyhä tai rikas...
Toiseksi,"lahjoittaminen" on eri asia kuin maksaa pakolliset verot. Jos saisit valita,väitän,että maksaisit taatusti vähemmän veroja ;)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:03"]Ei vituta, lähinnä huvittaa. Oikeasti varakkailla ihmisillä ja paremmissa piireissä kun ei ole tapana väärennellä tai suurennella todellista varakkuuttaan, saati kehuskella sillä - sellainen on äärettömän noloa ja aiheuttaa lähinnä myötähäpeää. Sinun kirjoituksessasi ei myöskään ole aistittavissa sitä henkistä pääomaa, jota oikean varallisuuden hoitamiseen tarvitaan.
[/quote]
Et kai kuvittele, että keskustelisin näin oikeasti? Tällaiselle anonyymille oksennuspalstalle on kerrankin hauska purkaa patoumiaan. Et kai tosissasi usko, että niillä sivistyneillä varakkailla ystävilläsi ei olisi olis vitutuksen hetkiään?
Mua ei vituta! Musta on vaan kiva, kun Suomessa tällaiset huonommat kortit elämään saaneet ja vielä laiskat saavat perustoimeentulon liikauttamatta evääkään. Kiva hengailla kavereiden kaa päivät ku rikkaammat maksaa meidän elatuksen. Kiitos! ois ikävä olla jossain Venäjällä ku joutuis oikein työn tekoon! No, ei tätä varmaan ikuisuuksia jatku mutta nautitaan sen mitä se kestää. Terkkuja itä-Suomesta! :)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En ihan menisi kutsumaan tuota lahjoitukseksi,et varmasti maksaisi veroja (ainakaan niin paljon kuin nyt joudut maksamaan;) ). Jos saisit valita,pitäisit enemmän rahaa itselläsi kuin nyt "lahjoitat". Kuulostat katkeralta liioista veroista.
[/quote]
Itse asiassa äänestän vasemmistoa ja olen sitä mieltä, että omaisuusveron pitäisi olla suurempi.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:33"]Kyllä raha tekee onnelliseksi, ihan oikeasti, sitä on tutkittukin.
[/quote]
No todellakin tekee. Kuten sanoin, olen ollut helvetin köyhä myös. Ero hyvinvoinnissa on suunnaton.
[/quote]
silti aloituksesta päätellen aitoon hyvinvointiin on vielä matkaa. Toivottavasti löytyy jossain vaiheessa elämää.
[/quote]
Minulle aito hyvinvointi on sitä, ettei minun tarvitse koskaan tehdä töitä ja voin silti elää leveästi. Mitä sinulle on aito hyvinvointi?
[/quote]
Rakkautta, läheisyyttä, hyvää arkea esimerkiksi. Jos ihmiset näyttäyyvät vihollisina vainoharhaisuuteen asti, mun mielestä siitä on vielä matkaa onneen.
[/quote]
Eivät ihmiset näyttäydy minulle vihollisina. Päinvastoin, rakastan ihmisiä ja elämää. Tämä aloitus nyt oli kärjistys, muilta osin pidän ihmisistä.
[/quote]
Noh, jotenkin sun aloituksesta välittyy silti yksinäisyys ja se että rankat kokemukset on jättäneet jälkensä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Varmasti enemmän kuin sinä. Koska viimeksi lahjoitit 10,000 euroa hyväntekeväisyyteen?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:33"]Kyllä raha tekee onnelliseksi, ihan oikeasti, sitä on tutkittukin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Noh, jotenkin sun aloituksesta välittyy silti yksinäisyys ja se että rankat kokemukset on jättäneet jälkensä.
[/quote]
Kunnon kyökkipsykologi. Sekin kertoo arvista.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:16"]
[/quote]
Haittaako se sinua jotenkin erityisesti, jos rankat kokemukset jättävät jälkiä ihmisiin?
Köyhyys vaikuttaa hyvinkin paljon psyykkeeseen ja muokkaa persoonaa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:33"]
[/quote]
Käteisenä?? Et taida oikeasti sittenkään olla rikas. Jos sulla on pari milj. kiinteistöissä ja pari milj. käteisenä, niin et ole kyllä kovin kauan "rikas".
[/quote]
No saahan noilla nyt ihan kivat vuokratulot. Haloo! Sitäpaitsi, huomatkaa että termi rikas ja hyvätuloinen ovat kaksi eri asiaa. Varakas ja rikas taas ovat synonyymejä. Minusta ap on rikas. Ei välttämättä suurituloinen jos ei käy töissä, mutta otapa sinä arvon palstalainen elämä tekemättä töitä, josta voit nauttia ilman sossun tukia.
No otsikon vastaus oli kaikesta päätellen kyllä. Siis kyllä vituttaa. Tuskinpa tämä muuten olisi näin kipakoita ja mitätöiviä varauksia saanut.
Minusta kaikki ihmiset ovat kivoja, olen itse köyhistä oloista lähtöisin ja minusta on kivaa olla suhteellisen rikas. Anteeksi jos aloitus vitutti. Kaikkea kivaa kaikille ja hauskaa jatkoa!
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:16"]
[/quote]
Haittaako se sinua jotenkin erityisesti, jos rankat kokemukset jättävät jälkiä ihmisiin?
Köyhyys vaikuttaa hyvinkin paljon psyykkeeseen ja muokkaa persoonaa.
[/quote]
No ei se haittaa mutta joskus surettaa kun ihmiset jää kiinni niihin lapsuuden kaavoihin silloinkin kun olosuhde muuttuu. Tottakai on silti parempi olla varakas. Usko tai älä en halua tällä vittuilla sulle. Mulla on oma isä samassa tilanteessa ja hänellä myös se rahasta nauttiminen lähtee tästä vituttaako ja oletteko kateellisia -asenteesta ja mua säälittää ettei se koskaan pystynyt etenemään siitä ja kuolema korjaa sen ennenkuin niin tapahtuu.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:45"]
Eri määritelmät. Minulle rikkaus on sitä että ei tarvitse loppuelämänsä aikana huolehtia ollenkaan rahasta. Ei tarvitse edes ajatella sitä koskaan.
[/quote]
Tuntemani miljonäärit kyllä eivät tee paljon muuta kuin miettivät miten saavat lisää rahaa sillä rahalla mitä niillä jo on (rahan on tarkoitus tehdä lisää rahaa, siksi sijoitetaan), joten en kyllä tiedä onko paljon tuollaisia rikkaita, jotka eivät ajattele rahaa koskaan.
Rikkailla menee enemmän aikaa rahan miettimiseen kuin keskituloisella, noin yleisesti ottaen, ja se on yksi syy miksi monet eivät edes halua todella paljon rahaa.
[/quote]
Mun tuntemilla varakkailla ei mene. Käsittääkseni varsinkaan vanhan rahan suvuissa ei mietitä mistä rahaa saisi koko ajan lisää. Kun sitä vain on aina ollut. Itse rahaa takovat ovat tuossa ehkä viheliäisempää sakkia, eli ns uusrikkaat, uskoisin. Ikinä ei heille mikään riitä. Se on naurettavaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]