Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää uusi ihastukseni on raivoraitis

Vierailija
22.07.2014 |

Tapasimme terassilla jossa oli ystäviensä kanssa ja jossain vaiheessa iltaa seurueemme liittyivät ja keskustelin pitkään tuon miehen kanssa enkä siinä tajunnut hänen olevan selvinpäin juoden vain kokista myöhemmin vaihdoimme numeroita ja tekstailimme ja nyt pyysi minua treffeille mutta miten ihmeessä voin mennä koska olen tottunut aina muutaman ottamaan terassilla ja yhteisen tutun kautta sain tietää hänen olevan streittari. Nyt en tiedä voinko mennä treffeille ja voiko tästä tulla mitään jotenkin en voisi rentoutua jos tiedän hänen olevan selvinpäin.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika nuori. Ihan hyvin voit pari kaljaa ottaa hänen seurassaan vaikkei hän juokaan.

kyllä sullekin elämä vielä opettaa t absolutistinainen

Vierailija
2/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, kun mä repeilen tälle ketjulle täällä yksinäni.

Ap, saat selvää, miten se tyyppi pärjäisi grillibileissä tai viininmaistajaisissa, kun kysyt häneltä tai kutsut jopa mukaan. Voisit myös opetella hänen avullaan, miten vapaa-ajalla tavataan ystäviä ihan selvin päin. Sekin on yllättäen ihan hauskaa ja vapauttavaa.

Siis edellyttäen, että haluat tavata tyyppiä ja hän haluaa tavata sinua.

Oletkos muuten miettinyt, että alkoholi saattaa olla sinulle ongelma, jota et itsellesi tunnusta? Oireet vaikuttavat juuri siltä. Mieti suhdettasi alkoholiin, kuinka keskeiseen rooliin oletkaan sen elämässäsi nostanut?

Vierailija
4/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:09"]

Tapasimme terassilla jossa oli ystäviensä kanssa ja jossain vaiheessa iltaa seurueemme liittyivät ja keskustelin pitkään tuon miehen kanssa enkä siinä tajunnut hänen olevan selvinpäin juoden vain kokista myöhemmin vaihdoimme numeroita ja tekstailimme ja nyt pyysi minua treffeille mutta miten ihmeessä voin mennä koska olen tottunut aina muutaman ottamaan terassilla ja yhteisen tutun kautta sain tietää hänen olevan streittari. Nyt en tiedä voinko mennä treffeille ja voiko tästä tulla mitään jotenkin en voisi rentoutua jos tiedän hänen olevan selvinpäin.

[/quote]

akka kun vetää 'olen tottunut aina muutaman ottamaan terassilla' niin se on täystunnelissa ellei ole alkkis   

Vierailija
5/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. mies ansaitsee naisystävän, jolle hänen juomattomuutensa ei ole ongelma.

Vierailija
6/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:51"]

"Kaikista masentuneimpia olivat henkilöt, jotka ilmoittivat olevansa absolutisteja."

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Absolutistit+masentuneempia+kuin+alkoholin+k%C3%A4ytt%C3%A4j%C3%A4t/1135248908103

12

[/quote]

Lainaus uutisesta:

Tutkijoiden mukaan tulokset voivat heijastella sitä, että monet absolutistit ovat entisiä alkoholisteja tai joutuneet valitsemaan absolutismin terveyssyistä.

Tämä on syy miksi absolutisteja koskevat tutkimustulokset on yleensä outoja. Niissä ei erotella henkilöitä jotka eivät muuten vain juo ja alkoholisteja jotka on jo siinä kunnossa etteivät pysty juomaan.

Vaikka en ole koskaan aikuisiällä juonut, niin en määrittelene itseäni absolutistiksi. Suomessa absolutisti tarkoittaa enemmänkin raitistunutta tai katkolla olevaa juoppoa.

Ap. kuulostaa että teillä on sen verran erilaiset arvot että sinun kannattaa jättää mies suosiolla väliin.

Vierailija
7/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin monta alapeukkua ja muuta?! Onhan se kiusallista... Varsinkin jos itse juo esim vkonloppusin jossakin kaupungilla ollessaan ravintoloissa ym. No mies näki että joit joten ei se kai mikään ongelma ole hänelle. Jotkut "streittarit" on vaan niitä joille alkoholi ON ongelma... Muakin jännitti olla kerran raittiin miehenkanssa treffeillä, mutta join sitten koska kyseessä oli sokkotreffit ja kun näkö palasi oli pakko juoda ehm... On opettelua jos pitää olla treffeillä ihan kuivin suin. Faktahan se on.

Vierailija
8/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä huomaa hyvin kuinka muutaman viestin takana on jo viittä vaille alkkis, ellei sitten ihan ole jo!

Vierailija
9/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
10/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä kohtuukäyttäjiä.

Vierailija
11/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä kohtuukäyttäjiä.

Vierailija
12/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee absolutisteista jotenkin tiukkis fiilis ja tosikko. Monesti nämä juomattomat ovat kykenemättömiä nauramaan itselleen. Ja miksi yleistätte että pitää olla absolutisti tai juoppo? Itse ainakin jos olen muutamalla niin viihdyn paremmin seurassa joka myös ottaa, kuin tuijottaa minun juomistani. Joskus voi myös vapauttaa itsensä siitä arkisesta olosta, muutamalla viinilasillisella.

Vierailija
13/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät tarvitse alkoholia rentouttajaksi tai arjen pakopaikaksi vaan osaavat nauttia elämästä sellaisenaan. Kai se on säälittävämpää, jos ihminen relaa vain viinilasi lapasessa.

Vierailija
14/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alkoa käyttävillä on sellainen käsitys että holittomat tuijottavat heidän juomistaan ja tulevat katsomaan miten he mokaavat?

Vierailija
15/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 06:58"]

Itselleni tulee absolutisteista jotenkin tiukkis fiilis ja tosikko. Monesti nämä juomattomat ovat kykenemättömiä nauramaan itselleen. Ja miksi yleistätte että pitää olla absolutisti tai juoppo? Itse ainakin jos olen muutamalla niin viihdyn paremmin seurassa joka myös ottaa, kuin tuijottaa minun juomistani. Joskus voi myös vapauttaa itsensä siitä arkisesta olosta, muutamalla viinilasillisella.

[/quote]

Noh, minä olen kaukana tosikosta, vaikken alkoholia käytäkään. En tuijottele kenenkään juomisia, tai sen puoleen syömisiäkään, aika vainoharhaista ajatella noin. 

Aika usein se alkoholia käyttävä tekee siitä toisen alkoholittomuudesta ongelman, eikä toisinpäin. Toki itse lähden pois siinä vaiheessa kun kaverit alkavat olemaan humalassa, mutta harvemmin sanon kenellekään että kannattaisikohan vähentää. 

Nyt, kun en ole tuttujen seurassa, totean että on parempiakin tapoja "vapauttaa itsensä siitä arkisesta olosta" kuin ne viinilasilliset. Ne tavat vain pitää löytää.

Vierailija
16/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 06:32"]

Miksi noin monta alapeukkua ja muuta?! Onhan se kiusallista... Varsinkin jos itse juo esim vkonloppusin jossakin kaupungilla ollessaan ravintoloissa ym. No mies näki että joit joten ei se kai mikään ongelma ole hänelle. Jotkut "streittarit" on vaan niitä joille alkoholi ON ongelma... Muakin jännitti olla kerran raittiin miehenkanssa treffeillä, mutta join sitten koska kyseessä oli sokkotreffit ja kun näkö palasi oli pakko juoda ehm... On opettelua jos pitää olla treffeillä ihan kuivin suin. Faktahan se on.

[/quote]

Kannattaa tutkiskella itseään vähän syvemmin, jos et osaa olla ihmisten seurassa selvinpäin. 

Vierailija
17/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2014 klo 21:51"]

"Kaikista masentuneimpia olivat henkilöt, jotka ilmoittivat olevansa absolutisteja."

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Absolutistit+masentuneempia+kuin+alkoholin+k%C3%A4ytt%C3%A4j%C3%A4t/1135248908103

12

[/quote]

Ja tämä tietenkin johtuu siitä, että absolutisti on yleensä hiukan juovaa pohtivampi henkilö. Alkoholin juominen on valitettavasti se normaali tila ja yleensä se vaatii pohdiskelua, että tajuaa jättää tämän päihteen. Itseäni masentaa se, että näen miten ihmiset käyttäytyvät jo parin annoksen jälkeen kuin idiootit ja se, että ihmiset käyttävät alkoholia pakokeinona todellisuudesta, oikotienä itsevarmuuteen ja sosiaalisiin taitoihin sen sijaan, että yrittäisivät oikeasti kasvaa ihmisinä. Tottakai masentaa nähdä, ettei ihminen saa elää samantasoista elämää kuin minä osittain sen takia, että hänet on jo nuoresta pitäen aivopesty hyväksymään alkoholi.

Toinen on se, että jos haluaa juhlia niin etenkin Suomessa se on kärjistettynä mahdotonta ilman alkoholia. Ellei sitten halua juhlia yksin. Mutta useilla ihmisillä on estot päällä kun ei oteta alkoholia (jälleen asia, joka tulisi hoitaa jollain muulla kuin viinalla) ja ainoa tapa tanssia, laulaa ja bilettää "karnevaalimeiningissä" on olla humalaisten keskellä.

Itse absolutismi ei todellakaan tee ihmistä surullisemmaksi vaan ihan muut jutut. Vähän sama kuin sanoisi, että olet masentunut kun et käytä kokaiinia.

Vierailija
18/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ap:tä. Mun mieheni oli silloin kun tutustuttiin ihan tavallinen kohtuukäyttäjä. Välillä käytiin baarissa ja kavereiden juhlissa ja otettiin muutama, niinku ihmiset tekee. Saunan jälkeen istuttiin kesäiltaa ja juteltiin ja juotiin pari olutta. Niinku ihmiset tekee. Sit mies päätti lopettaa alkoholin käytön.

Meidän elämästä tuli tylsää. Mies ei viihdy baareissa eikä juhlissa. Saunan jälkeen mies istuu tietokoneella ja mä tuijotan telkkaria ja juon paljon enemmän ku aiemmin. Koska mulla on tylsää. Meillä.ei juurikaan enää naureta, eikä jutella, sellasta kevyttä hömppää ei enää ole.

Vierailija
19/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju tiivistää aika kivasti suomalaisten kieroutuneen suhteen alkoholiin. Mulla raitis mies, en sellaista erityisesti etsinyt mutta löysinpä kuitenkin ja pois en vaihtais. Akateemisesti koulutettujen aikuisten ihmisten porukoissa joita ystävämme ovat, alkoholittomuutta ei ihmetellä. Mieheni viihtyy juhlissa joissa nautitaan kohtuullisesti alkoholia mutta se ei ole koko ajan puheissa tai juhlan päätarkoitus. Kummallista miten ryppääminen voi joillekin aikuisille olla noin olennaista että lupaava kumppanikin voidaan dumpata raittiuden takia tuosta vaan...

Vierailija
20/70 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 07:54"]

Mä ymmärrän ap:tä. Mun mieheni oli silloin kun tutustuttiin ihan tavallinen kohtuukäyttäjä. Välillä käytiin baarissa ja kavereiden juhlissa ja otettiin muutama, niinku ihmiset tekee. Saunan jälkeen istuttiin kesäiltaa ja juteltiin ja juotiin pari olutta. Niinku ihmiset tekee. Sit mies päätti lopettaa alkoholin käytön.

Meidän elämästä tuli tylsää. Mies ei viihdy baareissa eikä juhlissa. Saunan jälkeen mies istuu tietokoneella ja mä tuijotan telkkaria ja juon paljon enemmän ku aiemmin. Koska mulla on tylsää. Meillä.ei juurikaan enää naureta, eikä jutella, sellasta kevyttä hömppää ei enää ole.

[/quote]

En ilmeisesti ole ihminen kun en ikinä ole kokenut tarvetta ottaa muutamaa.. 

Suomalaiset on häiriintyneitä alkoholin käytön suhteen. Alkoholin käyttämistä pidetään näköjään ideaalisimpana tilanteena, eikä alkoholittomuutta hyväksytä. Jos ainoat tavat rentoutua tai pitää hauskaa, on ne, että "otetaan muutama" (mikä muuten yleensä tarkoittaa humalaan juomista, eikä oikeasti vain paria annosta), kannattaa katsella peiliin ja miettiä mikä on vikana. Elämästä pitää osata nauttia ilman pakonomaista tarvetta myrkyttää itseään. Ja jos se hauska osuus tulee teistä esiin vain sumentamalla aivotoiminta, on arjessanne jotain vialla.

Yritän tässä nyt vain sanoa, että ehkä vika ei ole miehessäsi, vaan sinussa. Kukapa nyt jatkuvasti alkoholia käyttävää jaksaisi katsella, saatikka keksiä mitään mukavaa tekemistä, kun toisen mielestä kaikki kiva tapahtuu kännissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi