Olen rikas. Vituttaako?
Totta kai vituttaa. Mutta haluatko silti kysyä jotain vai pelkästään vittuilla?
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:31"]Miten määrittelet sen, että olet rikas?
Minulla on hiukan enemmänkin, mutta en silti ajattele, että olisin rikas.
[/quote]
Sen että minulla on pari miljoonaa euroa kiinteistöinä ja käteisenä ja elän sillä loppuikäni tekemättä töitä.
[/quote]
[/quote]
Se kertoo jotain sinun elämäntavastasi. Minä koen että rikkaus tarkoittaa mahdollisuutta elää itselleen sopivaa elämää ilman taloudellisia murheita tai pakollista työntekoa. Minulle tuo määrä riittää.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:34"]kuinka rikas tarkalleen? ei vituta, itselläni on myös aika mukavat oltavat, kaksi omistus asuntoa ja ikää 23. velattomia molemmat, ja llisäksi olen varakkaan perheen ainoa lapsi. toinen kysymykseni kuuluukin; vituttaako ettei ole niin kovin erikoista suomessa olla rikas, eikä edes av palstalla, ja miten määrität rikkaan ja varakkaan eron?
[/quote]
Ei tosiaan vituta. En olettanutkaan sen olevan erikoista. Minua kun ei vituta nykyään mikään. Ollaan onnellisia!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:34"]Onnellinen ihminen ei kirjoita tänne vituttaako-aloituksia.
[/quote]
En nyt sanonut että olen 100-prosenttisen onnellinen mutta melko onnellinen kuitenkin. Tämä on hyvää ajanvietettä.
Minä olen hoitanut aika paljon rikkaiden raha-asioita. Mm. ison perinnön saaneen miehen, joka kuoli huumeisiin kolmekymppisenä. Toki raha tuo monelle onnea, muttei kaikille.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:36"]
Onnea sulle. Ajattele niitä useita suomalaisiakin pieniä lapsia, jotka elää päivästä toiseen makaronilla ja puurolla, kun ei oo muuhun varaa. Toivottavasti alat antamaan omastasi hyväntekeväisyyteen
[/quote]
Eiköhän suomalaiset rikkaat ole jo auttaneet niitä raukkoja suomalaisia lapsia, joilla on varaa vain makarooniin, ihan tarpeeksi.
Kuinka moni teistä olisi valmis lahjoittamaan miljoonia elämänne aikana muiden elatukseen niin kuin suomalaiset rikkaat tekevät ja ovat tehneet? Monet noista jää suomeen maksamaan veroja, koska niille hyvinvointiyhteiskunta on tärkeä, en usko, että kovin moni teistä jäisi tänne elättämään noita köyhiä makaroonilapsia.
Ei vituta, sillä olen itsekin rikas.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:31"]Miten määrittelet sen, että olet rikas?
[/quote]
Sen että minulla on pari miljoonaa euroa kiinteistöinä ja käteisenä ja elän sillä loppuikäni tekemättä töitä.
[/quote]
Ja silti niin tylsää että pitää tällaisille palstoille kirjoitella
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:33"]
[/quote]
Käteisenä?? Et taida oikeasti sittenkään olla rikas. Jos sulla on pari milj. kiinteistöissä ja pari milj. käteisenä, niin et ole kyllä kovin kauan "rikas".
[/quote]
No käteisellä tarkoitin tilillä olevia käyttövaroja. Ja kiinteistöt ovat arvoa kasvavalla alueella.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:33"]Kyllä raha tekee onnelliseksi, ihan oikeasti, sitä on tutkittukin.
[/quote]
No todellakin tekee. Kuten sanoin, olen ollut helvetin köyhä myös. Ero hyvinvoinnissa on suunnaton.
[/quote]
silti aloituksesta päätellen aitoon hyvinvointiin on vielä matkaa. Toivottavasti löytyy jossain vaiheessa elämää.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:31"]Ei vituta:) Olen nähnyt niiiiiin monta kertaa läheltä, ettei raha tee välttämättä onnelliseksi.
[/quote]
Kyllä se minut tekee. Köyhien panettelua, ettei muka tekisi.
[/quote]
Tämä on niin totta! Raha ei tee onnelliseksi on todella kulunut klisee! Mitä sitä sivistyksellä yms tekee?! Tai viisaudella. Mielummin rikas idiootti, kun mitään sanomaton köyhä katuhuo...joka luulee olevansa niin paljon parempi ihminen, kun joutuu jokaisen sentin laskemaan.
Toivokaa ihan rauhassa kaikkea pahaa ja vastoinkäymisiä elämääni yms. Ne on niin nähty nyt on aika nauttia hyvästä!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:34"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
pari miljoonaa tekee sinusta varakkaan. ei rikasta
[/quote]
Määrittelin rikkauden omalla tavallani tuossa aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:40"]
No käteisellä tarkoitin tilillä olevia käyttövaroja. Ja kiinteistöt ovat arvoa kasvavalla alueella.
[/quote]
Siis kiinteistöt on sun ainoa sijoitus :D
Ootko tosissasi, tiedätkö miten sijoitukset hajautetaan, ja miksi se tehdään?
Et voi olla muuta kuin provo, jos sulla on pari miljoona tilillä makaamassa vain, ja pari miljoona kiinteistöissä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:33"]
[/quote]
[/quote]
Ei tuollainen määrä vielä tarkoita sitä, että olisi rikas....
[/quote]
Tarkoittaa se minulle. Rikkaus on subjektiivista. Olet sinäkin johonkin Bill Gatesiin verrattuna kerjäläinen. Kuten sanoin, rikkaus on sitä, että voit elää elämäsi tekemättä töitä ja lisäksi miettimättä koskaan, mitä ostat.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:36"]Onnea sulle. Ajattele niitä useita suomalaisiakin pieniä lapsia, jotka elää päivästä toiseen makaronilla ja puurolla, kun ei oo muuhun varaa. Toivottavasti alat antamaan omastasi hyväntekeväisyyteen
[/quote]
Kuka antoi minulle, kun itse elin makaronilla ja kuljin kotona tehdyissä vaatteissa?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:34"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
pari miljoonaa tekee sinusta varakkaan. ei rikasta
[/quote]
tarkoitan siis sillä sitä että rikkaana pidän ihmisiä joilla on oikeasti varaa antaa sitä rahaa poiskoin, lentää helikopterilla minne milloinkin, omistaa ja asua useamman miljoonan euron asunnoissa, näitäkin kun maailmaan mahtuu melko monta.
[/quote]
Eri määritelmät. Minulle rikkaus on sitä että ei tarvitse loppuelämänsä aikana huolehtia ollenkaan rahasta. Ei tarvitse edes ajatella sitä koskaan.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:36"]
Onnea sulle. Ajattele niitä useita suomalaisiakin pieniä lapsia, jotka elää päivästä toiseen makaronilla ja puurolla, kun ei oo muuhun varaa. Toivottavasti alat antamaan omastasi hyväntekeväisyyteen
[/quote]
Eiköhän suomalaiset rikkaat ole jo auttaneet niitä raukkoja suomalaisia lapsia, joilla on varaa vain makarooniin, ihan tarpeeksi.
Kuinka moni teistä olisi valmis lahjoittamaan miljoonia elämänne aikana muiden elatukseen niin kuin suomalaiset rikkaat tekevät ja ovat tehneet? Monet noista jää suomeen maksamaan veroja, koska niille hyvinvointiyhteiskunta on tärkeä, en usko, että kovin moni teistä jäisi tänne elättämään noita köyhiä makaroonilapsia.
[/quote]
Juuri näin. Yksikin multimiljonääri lahjoittaa veroina vuodessa satojatuhansia, jopa miljoonia euroja. Paljon enemmän kuin yksikään tavis koko elämänsä aikana. Silti rikkaita vihataan, haukutaan ja solvataan.
Se oli yksi aloituksen pointti. Miksemme mekin saa joskus vittuilla takaisin? Taatusti maksan enemmän veroja ja kannan tätä yhteiskuntaa paremmin kuin sinä, tavislukija.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:40"]
[/quote]
Siis kiinteistöt on sun ainoa sijoitus :D
Ootko tosissasi, tiedätkö miten sijoitukset hajautetaan, ja miksi se tehdään?
Et voi olla muuta kuin provo, jos sulla on pari miljoona tilillä makaamassa vain, ja pari miljoona kiinteistöissä.
[/quote]
No siitä kädestä suuhun -elämästä josta olen lähtenyt, pari milliä on tällaiselle vähän kuluttavalle aikamoinen omaisuus.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:45"]
Eri määritelmät. Minulle rikkaus on sitä että ei tarvitse loppuelämänsä aikana huolehtia ollenkaan rahasta. Ei tarvitse edes ajatella sitä koskaan.
[/quote]
Tuntemani miljonäärit kyllä eivät tee paljon muuta kuin miettivät miten saavat lisää rahaa sillä rahalla mitä niillä jo on (rahan on tarkoitus tehdä lisää rahaa, siksi sijoitetaan), joten en kyllä tiedä onko paljon tuollaisia rikkaita, jotka eivät ajattele rahaa koskaan.
Rikkailla menee enemmän aikaa rahan miettimiseen kuin keskituloisella, noin yleisesti ottaen, ja se on yksi syy miksi monet eivät edes halua todella paljon rahaa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:33"]Kyllä raha tekee onnelliseksi, ihan oikeasti, sitä on tutkittukin.
[/quote]
No todellakin tekee. Kuten sanoin, olen ollut helvetin köyhä myös. Ero hyvinvoinnissa on suunnaton.
[/quote]
silti aloituksesta päätellen aitoon hyvinvointiin on vielä matkaa. Toivottavasti löytyy jossain vaiheessa elämää.
[/quote]
Minulle aito hyvinvointi on sitä, ettei minun tarvitse koskaan tehdä töitä ja voin silti elää leveästi. Mitä sinulle on aito hyvinvointi?