Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen rikas. Vituttaako?

Vierailija
21.05.2014 |

Totta kai vituttaa. Mutta haluatko silti kysyä jotain vai pelkästään vittuilla?

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:16"]

Noh, jotenkin sun aloituksesta välittyy silti yksinäisyys ja se että rankat kokemukset on jättäneet jälkensä.

[/quote]

Haittaako se sinua jotenkin erityisesti, jos rankat kokemukset jättävät jälkiä ihmisiin? 

Köyhyys vaikuttaa hyvinkin paljon psyykkeeseen ja muokkaa persoonaa.

[/quote]

No ei se haittaa mutta joskus surettaa kun ihmiset jää kiinni niihin lapsuuden kaavoihin silloinkin kun olosuhde muuttuu. Tottakai on silti parempi olla varakas. Usko tai älä en halua tällä vittuilla sulle. Mulla on oma isä samassa tilanteessa ja hänellä myös se rahasta nauttiminen lähtee tästä vituttaako ja oletteko kateellisia -asenteesta ja mua säälittää ettei se koskaan pystynyt etenemään siitä ja kuolema korjaa sen ennenkuin niin tapahtuu.

[/quote]

Tähän vielä lisäys että joku päivä minäkin voisin kirjoittaa tänne että olen varakas, vituttaako.

Vierailija
82/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:34"]Ei vituta. Ollaan varakkaita. Lapset on terveitä ja mies. Itse olen sairastunut ja kyllä Se vaan on niin että parhaat asiat on ilmaisia.

[/quote]

Kuten mitkä?

Esim. Läheiset ja ystävät. Aika jota voit viettää perheen ja rakkaiden kanssa.

[/quote]

[/quote]

Ja jos olen rikas, voin käyttää sitä yhteistä aikaa enemmän. Kun kenenkään ei tarvitse uhrata aikaa työhön, voin viettää kaiken aikani rakkaudeni kanssa. Voin siis ostaa itselleni enemmän onnea.

[/quot

Uhrata töihin?!

Joo, ei tartte kun sairastaa ja rahalla ei oo sen kanssa mitään tekemistä.

Terveyttä ei voi ostaa. Onneksi meillä on rahaa ja vakuutukset jne. Silti parasta mitä mulla on, on perhe ja ystävät.

Mä olisin onneton jos mulla ei olis läheisiä, ei niitä korvaa mikään rahasumma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:16"]

Noh, jotenkin sun aloituksesta välittyy silti yksinäisyys ja se että rankat kokemukset on jättäneet jälkensä.

[/quote]

Haittaako se sinua jotenkin erityisesti, jos rankat kokemukset jättävät jälkiä ihmisiin? 

[/quote]

No ei se haittaa mutta joskus surettaa kun ihmiset jää kiinni niihin lapsuuden kaavoihin silloinkin kun olosuhde muuttuu. Tottakai on silti parempi olla varakas. Usko tai älä en halua tällä vittuilla sulle. Mulla on oma isä samassa tilanteessa ja hänellä myös se rahasta nauttiminen lähtee tästä vituttaako ja oletteko kateellisia -asenteesta ja mua säälittää ettei se koskaan pystynyt etenemään siitä ja kuolema korjaa sen ennenkuin niin tapahtuu.

[/quote]

Tähän vielä lisäys että joku päivä minäkin voisin kirjoittaa tänne että olen varakas, vituttaako.

[/quote]

Jos olen silloin köyhä, lupaan kirjoittaa rehellisesti: kyllä vituttaa.

Ap

Vierailija
84/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:00"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:33"]Kyllä raha tekee onnelliseksi, ihan oikeasti, sitä on tutkittukin.

[/quote]

No todellakin tekee. Kuten sanoin, olen ollut helvetin köyhä myös. Ero hyvinvoinnissa on suunnaton.

[/quote]

silti aloituksesta päätellen aitoon hyvinvointiin on vielä matkaa. Toivottavasti löytyy jossain vaiheessa elämää.

[/quote]

Minulle aito hyvinvointi on sitä, ettei minun tarvitse koskaan tehdä töitä ja voin silti elää leveästi. Mitä sinulle on aito hyvinvointi?

[/quote]

Rakkautta, läheisyyttä, hyvää arkea esimerkiksi. Jos ihmiset näyttäyyvät vihollisina vainoharhaisuuteen asti, mun mielestä siitä on vielä matkaa onneen.

[/quote]

Köyhäkin voi kärsiä tuosta aivan yhtä hyvin. Mutta tykkäisi silti varmaan rahasta. 

Vierailija
85/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:29"]

[/quote]

Meinaatko, että rikkaille läheiset eivät ole tärkeitä? Ja rikkaiden mielestä niiden läheiset voisi korvata rahalla?

Oletko ihan tosissasi?

Vierailija
86/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:34"]Ei vituta. Ollaan varakkaita. Lapset on terveitä ja mies. Itse olen sairastunut ja kyllä Se vaan on niin että parhaat asiat on ilmaisia.

[/quote]

Kuten mitkä?

[/quote]

[/quote]

Ja jos olen rikas, voin käyttää sitä yhteistä aikaa enemmän. Kun kenenkään ei tarvitse uhrata aikaa työhön, voin viettää kaiken aikani rakkaudeni kanssa. Voin siis ostaa itselleni enemmän onnea.

[/quot

Uhrata töihin?!

Terveyttä ei voi ostaa. Onneksi meillä on rahaa ja vakuutukset jne. Silti parasta mitä mulla on, on perhe ja ystävät.

[/quote]

Ei tokikaan, läheiset ovat elämä. Mutta sekä itselle että läheisille saa ostettua parempia terveydenhuoltopalveluja, parempaa ruokaa, parempia kuntoilumahdollisuuksia ja parempaa kaikkea, kun on rahaa. Tätä tarkoitin.

Rakkaimmat ovat tärkeintä elämässä, mutta kaiken muun voi ostaa meille kaikille yhdessä. Totta kai on kiva katsella lasten varpaita vedessä, mutta ei ole paha asia katsoa niitä mieluummin Tyynessä valtameressä joulukuussa kuin Itämeressä tammikuussa.

Vierailija
87/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:34"]Ei vituta. Ollaan varakkaita. Lapset on terveitä ja mies. Itse olen sairastunut ja kyllä Se vaan on niin että parhaat asiat on ilmaisia.

[/quote]

Kuten mitkä?

[/quote]

[/quote]

[/quot

Uhrata töihin?!

[/quote]

Ei kaikilla köyhilläkään ole läheisiä varsinkaan länsimaissa.

Vierailija
88/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat ihmiset, jotka puhuvat siitä, ettei rahalla ole merkitystä, ovat sellaisia, jotka eivät ole koskaan kokeneet köyhyyttä.

-Ap

Vierailija
89/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kade, mulla sama tilanne kuin yhdellä kirjoittajalla, isällä paljon rahaa, oon ainoa lapsi, jonain päivänä ne on mun.

Vierailija
90/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:29"]

[/quote]

Meinaatko, että rikkaille läheiset eivät ole tärkeitä? Ja rikkaiden mielestä niiden läheiset voisi korvata rahalla?

Oletko ihan tosissasi?

En, vaan kerroin ja toistin vaan sen että parhaat asiat elämässä on ilmaisia.

Joku kysyi miksi?

Vastasin.

Vierailija
91/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

Noh, sovitaan niin. En tiedä onko sulla lapsia mutta mä voin kertoa omasta puolestani kokemuksen siitä mitä on olla oletteko kateellisia -rikkaan (ja tosi muuan) lapsena. Minusta tuli itsestäni ihan keskituloinen, mutta koen että yksi elämäni kantavista teemoista on ollut poisoppiminen lapsuudenkodin perinnöstä näiltä osin, yhä lisääntyvän helpotuksen muodossa. Mistä syystä tähänkin nämä rivit nyt sitten kirjoitin. Ehkä eniten omia ajatuksiani selkeyttääkseni.

Vierailija
92/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuan pitäisi olla nuuka

Vierailija
93/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä säälittää se, että Suomenkin tasoisessa maassa on köyhyyttä. Olen samaa mieltä kuin ap, että olen iloinen veronmaksaja. Pahinta on sellainen näköalaton köyhyys, jossa ihminen tietää, ettei se muuksi muutu vaikka mitä tekis. Tai näin ainakin ajattelen, että se olisi itselleni pahinta.

Vierailija
94/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:39"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 00:16"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

Noh, sovitaan niin. En tiedä onko sulla lapsia mutta mä voin kertoa omasta puolestani kokemuksen siitä mitä on olla oletteko kateellisia -rikkaan (ja tosi muuan) lapsena. Minusta tuli itsestäni ihan keskituloinen, mutta koen että yksi elämäni kantavista teemoista on ollut poisoppiminen lapsuudenkodin perinnöstä näiltä osin, yhä lisääntyvän helpotuksen muodossa. Mistä syystä tähänkin nämä rivit nyt sitten kirjoitin. Ehkä eniten omia ajatuksiani selkeyttääkseni.

[/quote]

Minä taas olen elänyt lähes koko elämäni rikkaiden pilkattavana. Aina olin liian köyhä, liian ruma, liian naurettava köyhälistöpaska.

Siksi tiedän, et köyhän osa on paljon pahempi kuin kuvaamasi tilanne. Siksi koen myös saavani hiukan irvailla ja pöyhiä aiheesta keskustelua.

Vierailija
95/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua vituta, vaikka olen köyhä, ei sun rikkaudet ole multa pois, jossainhan se raha aina pesii.

Sitäpaitsi minä tiedän että joskus vielä saan lotossa ison potin, ja sitten jaan siitä suuren osan pois, tottakai turvaan lasteni elämän, mutta myös sisarusteni lasten, ja annan kyllä kavereillekin jotka sitä tarvitsevat, annan myös ihan tuntemattomille köyhille.

Ja sitten kun olen rikas, en siivoa, laita ruokaa tms. enää koskaan. Eläisin täysin huolettomana ja terveenä, koska kokkini tekisi minulle vain terveellisiä herkullisia ruokia :)

AP, sinä tunnut vähän ikävältä ihmiseltä kun tulet tuollaisia kyselemään tänne, en oikeasti edes usko että sinä olet rikas, mutta jos oletkin, on elämäsi aika ikävää jos oletat että kaikkia köyhempiä vituttaa sinun rikkautesi. Jos sinulla ap on rahaa, nauti hyvä ihminen siitä, ja jaa sitä onnea muillekin.

Vierailija
96/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 23:34"]Ei vituta. Ollaan varakkaita. Lapset on terveitä ja mies. Itse olen sairastunut ja kyllä Se vaan on niin että parhaat asiat on ilmaisia.

[/quote]

Kuten mitkä?

[/quote]varmasti tarkoitettiin terveyttä x

Vierailija
97/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua, luin tästä nyt joitain kirjoituksia, ja joku sanoi että vanhan rahan rikkaat eivät ajattele mistä saisivat lisää rahaa, en kyllä tuota usko, en tiedä miten kauhean vanhaa rahaa se pitää olla, mutta kyllähän suomalaiset rikkaat ovat yleensä hyvin vaatimattomia ja kovia tekemään töitä (säästävät ja tienaavat lisää rahaa). Rikkaat ihmiset ovat järjestään hyvin nuukia ihmisiä, eivät malta sitä rahaa käyttää sitten mihinkään vaikka sitä olisi. Voi olla että nämä vaatimattomat nuukat ihmiset eivät ajattele sitä että heillä on omaisuutta ja rahaa, vaan haluavat elää ihan tavallista elämää, tai sitten heillä on salaa roopesetäsyndrooma, eli pelkäävät että juuri he ovat se suvun musta lammas joka onnistuu kadottamaan perintörahat, eivät uskalla tuhlata euroa kun sitten vaivaistalo odottaa jo tuhannen vuoden päästä.

Vierailija
98/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vituta. Olen hitokseen luova ja lahjakas ja sitä ei rahalla saa. Perässä tuun ja ohi meen.

Vierailija
99/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No autatko minua! Opiskelen lääkäriksi ja elämä vielä opiskelijana köyhää. 

Toki ammattiin valmistuttuani uskon tienaavani riittävästi omiin tarpeisiini ja haaveisiini nähden (en siis haaveilekaan mistään kalliista, eivätkä unelmani koske materiaa).

Mutta jotta voin sinuakin turhaketta joskus hoitaa, niin autatko nyt minua?

Vierailija
100/105 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 01:04"]

Aika hassua, luin tästä nyt joitain kirjoituksia, ja joku sanoi että vanhan rahan rikkaat eivät ajattele mistä saisivat lisää rahaa, en kyllä tuota usko

[/quote]

Ei se pidäkään paikkaansa ettei ne ajattelisi rahaa ja sitä miten sitä saa lisää, esim. vaikka rothschildit, jotka vieläkin tahkoaa rahaa niin paljon kuin pystyvät, melkein kaikki vanhat rikkaat suvut on tuollaisia.

Ihmisillä on vaan outoja käsityksiä tosi rikkaista jonain ihmeellisinä olioina, jotka ovat niin hienostuneita, ja joille tippuu vaan rahaa jostakin. Tietysti on perijöitä, jotka elävät rennosti, mutta siihen on syynsä minkä takia tietyt suvut vaurastuvat jokaisella sukupolvella, ja se syy ei tosiaankaan ole se ettei sitä rahaa ajatella yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä