Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi karavaanarit ja asuntoautoilijat eivät piittaa jonosta takanaan.

Vierailija
21.05.2014 |

Siis jos minä syystä tai toisesta huomaisin, että takanani on kilometrin autojono eikä edessä olisi muuta kuin mutkainen kapea tie, niin tietenkin pästäisin jonon ohitseni pysäyttämällä seuraavalle bussipysäkille.

En ole kuitenkaan koskaan nähntyt, että karavaaniväki toimisi näin. En tajua, haluavatko he nimenomaan, että heitä ympäröi jatkuva perässäroikkujien ja itsemurhaohittajien vihainen pilvi.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos he ovat karavaanereita ja kaikkien kavereita... Tai sitten ei. Annoimme tietä, tosin siellä leveemmät väylät. Siis tässä oma kokemus:

Ensimmäinen ja viimeinen reissu on viime vuodelta. Matkustimme mieheni ja kahden lapsemme kanssa USAn läpi (Boston-San Francisco). Itse olisin halunnut tehdä sen vuokra-autolla hotelleissa yöpyen, mutta kompromissinä tyydyin ISOON asuntoautoon. Matka sinänsä ihan kiva, mutta en todellakaan tee enää koskaan samanmoista. Ahdistava muoviasunto ei vaan nappaa. Miehenikin sanoi, että olisi ehkä ollut parempi kuitenkin vuokrata auto ja asua hotelleissa.

Vierailija
22/91 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 18:28"]Huvittavinta on seurata liikenteessä juuri heitä jotka ei sitten millään osaa ohittaa.. On siinä karavaanarilla hupia.. Ohittaminen on joillekin sellaista venäläistä rulettia ja auton peruskäytön osaamattomuutta että huh hui. Esim sitä kaasua kannattaa polkaista kunnolla ja ottaa kunnon turvaväli, sekä miettiä ehtiikö oikeasti ohittaa jos ei aio ottaa 200 km/h ohitusvauhtia vaan sen 90 km/h..

[/quote]

Jotkut ihmiset lähtevät ohittamaan suurimmalla vaihteella jolloin kiihtyvyys on onnetonta.

Minulla on autossa 200hv ja silti vaihdan ohituksessa 3/4 vaihteen. Saan sen verran vauhtia että voin päästää kaasun jo kun olen ohitettavan rinnalla.

Toiset kiihdyttää hitaasti ja sitten tulee kiire ja kiilataan siihen 2m ohitettavan eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 20:19"]

Vihaatko myös rekkoja ja peräkärriä kuljettavia ihmisiä? 

Vihaatko myös talvea, taajama-alueita, mopoja, traktoreita ja kolmenkympin alueita. Ja hidastetöyssyt, nehän ne vasta perkeleestä ovatkin, eikö vain? 

Anteeksi, mutta vika nyt on vain sinun asenteessasi

[/quote]

Esimerkiksi rekat ovat tiellä hyvästä syystä ja muillakin mainitsemillasi esimerkeillä on tarkoitus. Mutta karavaanarit ja ne saatanan heppakärryjen hinaajat ovat täysin turhia ylimääräisiä tientukkoja. Ja siihen kun lisätään puskurissa roikkuva av-mamma, joka ei uskalla ohittaa, niin johan saadaan matka-ajat maksimoitua.

Vierailija
24/91 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karavaanari, karavaanari on kaikkien kaveri :) not.

Vierailija
25/91 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että jos on noin ruuhkainen tie, mitä ajelee, niin on tosi hankala päästä takaisin tielle, kun sieltä kaahataan ja karavaani ei niin vaan kiihdy.

Itse olen taas kiinnittänyt huomiota siihen, että karavaanarit usein näyttävät milloin on hyvä ohittaa.

Vierailija
26/91 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ajaa rajoitusten mukaan, viis siitä vaikka sielä ois sata jonossa, mutta alinopeudella pitää antaa tietä.

Vierailija
27/91 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siksi, että vilkkaalla tien pätkällä sitä jonoa muodostuu väkisinkin aina uudestaan. Ihan joka kilometri ei ole mieltä kurvata sivuun. 

Vierailija
28/91 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on teiden tukkoja.

Vierailija
29/91 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka puolen tunnin välein pysähtyisi, niin olisihan sekin jo jotain.

Vierailija
30/91 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa voi yksinkertaisesti olla niin tottunut siihen letkaan perässään että pitää sitä täysin normaalina.

Näinkin voi olla vaikka luulisi karavaanareiden tietävän että heitä vihataan ja pidetään tukkeena.

Vierailija
31/91 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi meidän asuntoautolla saa ajaa 100 km/h, eikä koskaan mennä alinopeutta. Silti vähän väliä perässä roikkuu ihan likellä idiootteja, joiden on pakko päästä rasittavan KARAVAANARIN ohi.

Vierailija
32/91 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, miksi et sinä siellä jonossa pysähdy puolentunnin välein? ei tarttis jonossa ajaa ;-D

Vierailija
33/91 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, läskien kanssa suomen vihatuimmat -listalle pääsivät av-palstalla karavaanarit!!!

Vierailija
34/91 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta on seurata liikenteessä juuri heitä jotka ei sitten millään osaa ohittaa.. On siinä karavaanarilla hupia.. Ohittaminen on joillekin sellaista venäläistä rulettia ja auton peruskäytön osaamattomuutta että huh hui. Esim sitä kaasua kannattaa polkaista kunnolla ja ottaa kunnon turvaväli, sekä miettiä ehtiikö oikeasti ohittaa jos ei aio ottaa 200 km/h ohitusvauhtia vaan sen 90 km/h..

Vierailija
35/91 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 18:24"]

Esimerkiksi meidän asuntoautolla saa ajaa 100 km/h, eikä koskaan mennä alinopeutta. Silti vähän väliä perässä roikkuu ihan likellä idiootteja, joiden on pakko päästä rasittavan KARAVAANARIN ohi.

[/quote]Juu, ja jos joku ajaa kahdeksaakymppiä satasen rajoituksella, niin ihan turha kuvitella, että antaisi asuntoautolle tietä.

Vierailija
36/91 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut karavaanari jo vuodesta -95. :) Tähän joukkoon mahtuu urpoja, mutta uskallan väittää että suurin osa karavaanareista antaa tietä nopeammille ja auttaa ohituksiin lähdössä vilkun avulla. Itse jos huomaan takanani jononalkua, siirryn niin pitkälle pientareelle että takaatulija mahtuu varmasti ohi. Jos tie on kovin kapea tai mutkainen, pysäytän seuraavalle mahdolliselle levikkeelle/bussipysäkille. Jokaiselle tien levennykselle ei kuitenkaan viitsi karavaanarikaan pysähtyä, koska liikkeellelähtö vaatii tarpeeksi pitkän "kiihdytyskaistan" ettei taas kerää sitä jonoa peräänsä heti lähdössä. :) 

Oikein mukavaa kesää kaikille kanssa-autoilijoille, ollaan varovaisia ja otetaan toisemme huomioon!

Vierailija
37/91 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskiaiset törtätkööt perässäni, ohi päästämiseen ei ole mitään syytä. Ohittamisessa ei ole mitään järkeä.

Vierailija
38/91 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajan sen jonon ohi kun sellainen eteen tulee.

Te ohitustaidottomat  voitte kärsiä sen lasikuitukopin perässä koska näytte siitä niin pitävän, minua moinen ei nappaa.

Vierailija
39/91 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 18:53"]

Itse ajan sen jonon ohi kun sellainen eteen tulee.

Te ohitustaidottomat  voitte kärsiä sen lasikuitukopin perässä koska näytte siitä niin pitävän, minua moinen ei nappaa.

[/quote]

Olen tänä keväänä hiljentänyt toistakymmentä kertaa vastaantuleva ohittelijan takia. Joku päivä siellä vastassa on samanlainen tollo, joka ei välitä vastaantulijoista ja sitten se on menoa molemmille. Näitä sattuu. 

Alinopeutta ei ole laissa, se on itse keksitty termi. Minä ajan rajoitusten mukaan, ohitan järkevässä paikassa, mutta pitkää jonoa ei ole järkeä ohittaa. Viikko sitten Volvo ohitteli aika holtittomasti, mutta sitten ei enää päässyt ja vielä 50 km pohjoisempana sama Volvo oli minusta vain muutaman auton päässä. Tunnistin sen katolla olevista tavaroista samaksi. 

Vierailija
40/91 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jonon niin asuntoauton kuin rekankin perään kerää yleensä se 55-v. keski-ikäinen paplarikiharainen rouva, joka ajaa nenä kiinni lasissa auton nokka edellä menevän rekkarissa,  ei tohdi mennä ohi eikä päästä ketään muutakaan väliin. Sitten kun siihen sattuu kaksi samanlaista peräkkäin tai corollasetä muuli perässä, siinä sitten körötellään kiltisti kaikki jonossa. Jos et tohdi ohittaa tai ei vauhti salli/riitä, jätä nyt edes reilu väli, että muut pääsee ohi auto kerrallaan. Sitä koko letkaa ohittaessa tulee niitä ruumiita tai ainakin vaaratilanteita. Aina sieltä löytyy se bemarikuski, jolla keittää jonossa ajaminen.