Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö lapsiperheiden röyhkeydellä ole mitään rajaa?

Vierailija
21.05.2014 |

Kolumnistin mielestä lasten kanssa on päästävä ihan mihin tahansa, ja jos tarjoaa aikuisystävällisiä palveluita ikärajalla varustetussa hotellissa, kyseessä on julma syrjintä!

http://www.hs.fi/elama/Kuka+haluaisi+hetero-+tai+rumuusvapaan+hotellin/a1400636311058

Onneksi kaikki vanhemmat eivät ole yhtä hourupäisiä.

Kommentit (212)

Vierailija
141/212 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 23:45"]

Tässä on varmaan sosioekonomisia eroja mikä selitää ihmisten erilaiset käsitykset.

Jos elää sellaisessa maailmassa missä aikuiset dokaavat ja vetävät röökiä (yllä joku kirjoittti: "---aikuista nolottaa röhnöttää rööki huulessa pikku pöhnässä uima-altaalla---") niin tottakai se lasten meluaminen on pienempi paha.

Mutta jos elää maailmassa missä aikuisilla on muitakin huveja kun dokaaminen ja röökin polttaminen (vaikka golffaaminen, sukellus, museot, taidenäyttelyt, hyvä ruoka etc.) niin noissa aktiviteeteissa ei lapsia välttämättä kaivata.

Ja kyllä: pienikin lapsi sopii hyvin kentälle tai taidenäyttelyyn jos hän on asiasta kiinnostunut. Mutta silloin kun hän on vain äidin ja isän mukana pakosta mukana, riehuu/riekkuu/meluaa pilaten kaikkien muiden päivän, niin silloin hänen paikkansa on jossain muualla.

Mutta osa ihmisistä ei edes tiedä millaista aikuisen elämä voi olla, monille se on sitä että mennään dokaan kun on lapsivapaata, mitä esim. minä en ymmärrä. Otan itsekin lasillisen ruuan kanssa etc. mutta paljon enemmän odotan lomallani montaa muuta asiaa, en edes muista milloin viimeksi olisi ollut kännissä...

[/quote]

On oikeasti huvittavaa, kun nuo tietyntyyliset perheelliset selittävät röökiä vetävistä, dokaavista ja nussivista aikuisista, jotka ei tuon takia halua olla lasten kanssa tekemisissä.

Eiköhän meissä, joita ei lapset kiinnosta, ole noita röökidokaajia vähemmistönä, se tuntuu kuuluvan enemmän teidän lapsiperheiden vanhempien elämään, tuollainen sikailu.

Te itse sikailisitte 24/7 jos teillä ei olisi lapsia, ja sen takia kuvittelette lapsettomien pariskuntien olevan tuollaisen, heijastatte vaan itsenne. Nyt, kun teillä on lapsia, ja hurjat dokaus/nussinta vuodet takanapäin sukupuolitauteineen, nussitte jotain naapurin peraa ja dokaatte kuin siat lasten ollessa jossain mummolassa.

Me vela pariskunnat ei tosiaan pahemmin dokailla, vaan käydään museoissa, taidenäyttelyissä, hyvissä ravintoloissa, eikä noin yleensä meidän elämään ole koskaan kuulunut noi teidän elämän tukipilarit eli dokaussikailu.

Vierailija
142/212 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä lapsellisena en näe noissa lapsivapaissa hotelleissa mitään pahaa? Saatettaisiin mennäkin sellaiseen, jos miehen kanssa lähdettäisiin reissuun. On sitten takuuvarmaa, ettei ole lapsia mölyämässä (kyllä sitä melua saa/joutuu myös välillä kotona kuuntelemaan). 

Tokihan myös aikuiset osaavat mölytä, ei sen puoleen mutta veikkaan silti, että lapsettomassa hotellissa on hiljaisempaa kuin lapsellisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/212 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin muuttuivat lasten vanhemmat ja vasta sen jälkeen muu yhteiskunta lapsikielteiseksi.

Kun itse olin lapsi, huutaminen karjuminen kirkuminen ym oli kielletty. Lapsia kasvatettiin. Aivan kuten vanhempani eivät karjuneet, huutaneet ja kiljuneet pihalla, sama sanottiin minulle. Missään ei huudettu. Ei päiväkodissa, jota kävin, ei kotona. Nykyään on toisin. siksi lapsivapaat hotellit. Ketään ei haittaa,jos lapsi karjuu ja samantien näkyy kun lapsi viedään yhden varoituksen jälkeen niskaperseotteela kaikessa hiljaisuudessa huomiota tekemättä ja hakematta muualle häiritsemästä, ei mitään lässynlässynläätä, joista lapsi oppii tavan saada huomiota. Huomiota annetaan hyvästä käytöksestä.

Vaan kun nykyvanhemmat ovat tyytyväisiä, mitä enemmän lapsensa huutavat. He samaistavat huutamisen leikiksi.

Vierailija
144/212 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin kun 201 kirjoittaa, kurittomuuden takia lapsia boikotoidaan monissa paikoissa. Syy ei ole lapsissa, vaan vanhemmissa jotka eivät ole jälkikasvuaan kasvattaneet.

Minusta lapsen kanssa voi mennä melkein minne tahansa, mutta jos lapsi alkaa kiukutella hääkirkossa tai konsertissa, niin välittömästi äidin/isän pitäisi ottaa lapsi kainaloon ja poistua paikalta. Mutta ei, ei olla huomaavinaan tai vaan lässytetään että kulta pieni ole vähän hiljempaa...

Veikkaan että juuri se ettei muiden lapsia kestetä on se syy, miksi moni lapsiperhe tahtoisi niihin vain aikuisille hotelleihin, koska kurittomat lapsilaumat eivät heidänkään lomastaan tee nautittavaa. ..Unohtavat vain sen, että omat piltit ovat yhtä rasittavia muiden silmissä...

Vierailija
145/212 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kerralla lennolla sain istua tyhjällä rivillä ja juuri ennen liikkeelle lähtöä yksi business-naikkonen tulee viereeni istumaan ja sanoo ettei kestä noide kirkuvien mukuloiden vieressä, voiko hän tulla tähän. Ymmärsin häntä oikein hyvin, ne lapset joiden kanssa hän istui olivat niin kurittomia ettei mitään rotia ja mammahan ei pikku vesseleitään kiellä. Mun mielestä kaikissa lentokoneissa lapsiperheet sais tunkea sinne takaosaan. :) Tai ruumaan. :)

Vierailija
146/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikärasismia myös. Sama kun yli 50 ei sais majoittua. nih

Vierailija
147/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolestani lapset saisivat olla mukana kaikkialla mutta koska nykyvanhemmat eivät viitsi heitä enää yhtään kasvattaa on rajoitukset perusteltuja. Lapset saavat näkyä muttei kuulua esim. kaupassa, kirkossa, ravintolassa jne.

Mulla ei ole mitään nätisti ravintolan pöydän ääressä istuvia lapsia vastaan mutta juoksevia ja riehuvia ja huutavia, vaativia lapsia vastaan minulla on. En pidä vastaavanlaisista aikuisistakaan.

Vierailija
148/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän hyvänä asiana lapsivapaita hotelleja yms. Onhan se silloin kun miehen kanssa kahdestaan päästään johonkin, niin aivan mahtavaa olla kaikessa rauhassa, kuuntelematta vieraiden lasten kiljumista ja riehumista. Lapsiperheille on edelleen tarkoitettu suurin osa hotelleista, ei mielestäni paha jos pari hotellia on ns. kiellettyjen listalla.

Vierailija
149/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noi lapsivapaat hotellit ole tulleet nimenomaan perheellisten aloitteesta, silloin kun aikuiset pääsevät lomalle keskenään, he eivät kestä kuunnella vieraidenkaan lapsien kiljuntaa.

Vierailija
150/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus! sitä paitsi aikuisille tarkoitetut hotellit on poikkeuksetta kalliimpia, joten mitä tuo jaksaa valittaa.

Vierailija
151/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, luetun ymmärrys ei sinulla ole nyt ihan ns. huipputasoa.

Kolumnistihan sanoi, että kohderyhmiin voi panostaa hienovaraisesti. Mutta julistautuminen aikuishotelliksi ja lapsien tulon kieltäminen näkyvästi on syrjintää.

Minusta hän on täysin oikeassa. Kokonaisen ihmisryhmän julistaminen ei-toivotuiksi asiakkaiksi on syrjivää, ja jokainen voi itse hiljaa tykönään miettiä, miltä tuntuisi joutua tuollaisen valikoinnin kohteeksi.

Tyyppiä: 20-40-vuotiaita naisia emme toivo asiakkaiksemme.

Minä voisin hyvin keksiä perusteluja tuollaisellekin kiellolle...

Vierailija
152/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin tätä, mitään ei saisi sanoa suoraan, ettei kenellekkään vain tule paha mieli.

Parempihan se on että sanotaan asiat suoraan niinkuin ne on!

Ei anniskeluravintoloihinkaan lapset pääse, hyi hyi mitä syrjintää! Toisiin ravintoloihin on jopa 25v ikäraja, syrjintää! Eiköhän jokainen yrittäjä saa määritellä omalle ravintolalleen/hotellilleen oman asiakaskuntansa, kuitenkin niille asiakaskunnan ulkopuolisille löytyy niitä omia vaihtoehtoja.

Tuntuu että ihmisten pitää nykyaikana vain periaatteesta vastustaa kaikkea tälläistä, oikeasti heille ei kyseisistä rajoituksista ole mitään haittaa.

Vierailija
153/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 12:19"]

Kolumnistihan sanoi, että kohderyhmiin voi panostaa hienovaraisesti. Mutta julistautuminen aikuishotelliksi ja lapsien tulon kieltäminen näkyvästi on syrjintää.

Minusta hän on täysin oikeassa. Kokonaisen ihmisryhmän julistaminen ei-toivotuiksi asiakkaiksi on syrjivää, ja jokainen voi itse hiljaa tykönään miettiä, miltä tuntuisi joutua tuollaisen valikoinnin kohteeksi.

[/quote]

En tiedä siitä, mutta jos matkanjärjestäjät lisäävät joka vuosi 10-20% lapsivapaiden hotellien kapasiteettia ei voi olla kuin sitä mieltä hotellit tietävät mitä asiakkaat haluat ja asiakkaat löytävät nämä hotellit. Valittajat valittaa!

Vierailija
154/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, kyllä minusta on haittaa, jos kohteiden parhaat hotellit täytyy jättää pois laskuista siksi, että minulla on lapsia. Ihan sama, vaikka he jo ovat toisella kymmenellä olevia ja hyväkäytöksisiä, ei pääse kun ei pääse.

Ruokaravintoloissa ikärajoja ei ole, ja alkoholin nautintaan keskittyvissä ravintoloissakin ikärajat ovat vähentyneet. Ne voisi poistaa kokonaan, koska asiakaskunta eriytyy joka tapauksessa paikan tyylin seurauksena.

Mikä vastaakin jo samaa, mistä tuo kolumnisti puhuu.

Vierailija
155/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikös pallomereen, leikkipuiston laitteisiin etc ole joku yläikäraja. Hyi mitä syrjintää! En saa mennä riehuu pallomereen 4 vuotiaiden keskelle.

Vierailija
156/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä vain sitä, että näin lapsettomana aikuisena ja paljon matkustelleena voisin todeta, että lapset eivät ole juuri koskaan olleet ongelma.  Sen sijaan huonosti käyttäytyvät aikuiset tuppaavat ärsyttämään aika ajoin.

Vierailija
157/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 12:28"]

[/quote]

En tiedä siitä, mutta jos matkanjärjestäjät lisäävät joka vuosi 10-20% lapsivapaiden hotellien kapasiteettia ei voi olla kuin sitä mieltä hotellit tietävät mitä asiakkaat haluat ja asiakkaat löytävät nämä hotellit. Valittajat valittaa!

[/quote]

Joo, minäkin voisin suosia hotelleja, jonne ei 20-40-vuotiaat naiset pääse. Kuka niiden omahyväistä kälätystä ja metelöintiä jaksaa...

Vierailija
158/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden lapsen äitinä oon sitä mieltä, ettei lasten kans tarvi todellakaan päästä kaikkialle.

Vierailija
159/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta julistautuminen aikuishotelliksi ja lapsien tulon kieltäminen näkyvästi on syrjintää. 

[/quote]

Ei se ole syrjintää sen enempää kuin K-25 -ikäraja ravintolan ovessa. Lasten ei tarvitse päästä joka paikkaan, vaan yhteiskunnassa saa olla myös lapsilta vapaita alueita. Kumma juttu, kun lapsikielto vaikkapa seksimessuilla ei häiritse ketään. Ikärajat taitavat olla väärin vain silloin, kun niistä ei koidu vanhemmille mitään haittaa... -ap

Vierailija
160/212 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa lapsia hankkineet nyt vaan kestä se ettette pääse jakamaan sitä kurjuutta aina ja kaikkialle, on olemassa paikkoja, joissa saa olla rauhassa teidän "ihanilta" nico-pettereiltä ja jemina-jessicoilta.

Siitähän tuossa on kyse, että teidän mielestä kaikkien pitää kärsiä, koska te kärsitte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi