Opettajan toive
Olen kyllä nyt hoitovapaalla. Mutta olen tehnyt opettajan töitä n. 10 vuotta. Vilpitön toive vanhemmille, kun taas kerran opettajien lahjat ovat keskustelunaiheina.
Ei servettejä, ei kynttilöitä, ei hauskoja kiroileva siili-mukeja. Toki ne kivoja on, mutta miettikääpä sitä, että töitä tekee monta kymmentä vuotta ja kaksi kertaa vuodessa tulee läjä servettejä ja pikku krääsää, minne ne laittaa.
Lahjoja en tarvitse, mutta jos haluatte antaa, niin jotain helposti hävitettävää: Viiniä, syötävää, lahjakortti kahdelle kahvioon. Sellaista, mitä ei tarvitse säilyttää ja mikä harmittaa hävittää, koska kaappitilaa ei yksinkertaisesti ole.
Paras lahja toki on hyvinkäyttäytyvä oppilas.
Ope, hoitovapaalla.
Kommentit (58)