Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajan toive

Vierailija
21.05.2014 |

Olen kyllä nyt hoitovapaalla. Mutta olen tehnyt opettajan töitä n. 10 vuotta. Vilpitön toive  vanhemmille, kun taas kerran opettajien lahjat ovat keskustelunaiheina.

Ei servettejä, ei kynttilöitä, ei hauskoja kiroileva siili-mukeja. Toki ne kivoja on, mutta miettikääpä sitä, että töitä tekee monta kymmentä vuotta ja kaksi kertaa vuodessa tulee läjä servettejä ja pikku krääsää, minne ne laittaa.

Lahjoja en tarvitse, mutta jos haluatte antaa, niin jotain helposti hävitettävää: Viiniä, syötävää, lahjakortti kahdelle kahvioon. Sellaista, mitä ei tarvitse säilyttää ja mikä harmittaa hävittää, koska kaappitilaa ei yksinkertaisesti ole.

Paras lahja toki on hyvinkäyttäytyvä oppilas.

Ope, hoitovapaalla.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 09:56"]

Omena varmaan jees

[/quote]

Mieluummin omasta puusta, eli sopinee jouluksi paremmin.

Ymmärrän hyvin aloittajan ja monen muun opettajan tuskastumisen krääsään. Silloin se vielä menee, jos vain pari-kolme lasta luokasta tuo jotain kräsää, mutta kiitos vaan, liika on liikaa.

Vierailija
2/58 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 09:08"]Useimmat normaaleilla köyöstavoilla varustetut ihmiset käyttää ne servietit grillibileisdä kesän aikana ja kokevat ne helposti hävitettäviksi. Mut sama se, mä en koskaan ole ymmärtänyt, miksi opettajia pitäisi jotenkin lahjoa siitä, etttä juuri ja juuri tekevät työnsä, joten itse en anna mitään.

itse opetan satunnaisesti yliopistossa ja olen kai kaksi tai kolme kertaa saanut opiskelijalta jotain. Joskus gradun kanssa enemmän vaivaa nähtyäni ja joskus opiskelijalle kirjoja lainattuani. Ja tietty kappaleet ohjatuista väitöskirjoista, mut se ei oikeastaan ole lahja, vaan ne kuuluu antaa.

[/quote]

Selitä juuri ja juuri tekevät työnsä.

En kannata opettajien lahjomista, mutta älä viitsi väittää typeriä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:02"]

Miksi opettajille pitää olla lahjoja antamassa joka joulu ja kevät?

[/quote]

Siksi koska täällä ainakin perhe joutuu silmätikuksi, jos lapsi menee kevätjuhliin tyhjin käsin. Vertaillaan mitä annetaan opettajalle lahjaksi ja sipistään ja supistaan, jos lahja on kovin halvan oloinen. Eivät kaikki tietenkään vie lahjaa, mutta minä olen ottanut sen kannan, että myös meidän lapsiltamme tulee lahja. En jaksaisi iänikuista lahjarumbaa itsekään mutta sosiaalinen paine on liian kova.

Olen monesti harkinnut tekeväni opettajien lahjoista oikeuskanslerille kantelun. Olisi mukava saada virallinen linjaus siihen, miten virkamiehen (opettajan) lahjontaan suhtaudutaan. Jospa tämä sitten helpottaisi.

Vierailija
4/58 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]siksi että saa kympin

Vierailija
5/58 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Läheisiä ihmisiä muistetaan jouluna ja muutenkin. Opettaja on lapsille läheinen, viettää heidän kanssa suuren osan päivästä. Meille on osunut ihania opettajia jotka tekevät työtään suurella sydämellä, haluan pienellä muistamisella kiittää heitä siitä että tekevät hyvää työtä lapsieni parissa. 

Vierailija
6/58 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 21:21"]

[/quote]siksi että saa kympin

[/quote]

Voiko arvosanoja ostaa vielä kevätjuhlapäivänä, kun todistukset on jo kirjoitettu ja odottavat vain jakamista? Älä turhaan naurata :D

Vierailija
7/58 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja saanut viiniä. Hyvä lahja! Tällöin vanhemmat ovat ne tuonneet ja antaneet lapselel kannattavaksi koulussa, kun lapsi ei ole vanhempaa halunnut luokkaan mukaan =)

Tosin viini on kallis lahja - joten jos semmoisen hankkii, sen voi vaikka hankkia vanhempien kanssa yhteisesti. Jos yksin haluaa jotain ostaa, kortti riittää. 

Vierailija
8/58 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 on oikeassa, paitsi noissa itseleivotuissa herkuissa. Suurin surminkaan en suuhuni laita vieraiden ihmisten leipomuksia. Yksi parhaista lahjoista jonka urani varrelta muistan on erään pojan lämmin halaus - varovasti sanoi että hänellä ei ole lahjaa mutta voiko halata... Tietysti voi!!!

Vierailija
9/58 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 20:35"]

Meillä lapset tekevät opettajilleen itse kortit ihan kuten ennenkin ja se riittää...vai mitä opettajat?

[/quote]

Kyllä riittää paremmin kuin hyvin! Opettajat harvemmin olettavat saavansa mitään, joten mikä tahansa muistaminen lämmittää mieltä ja ilahduttaa pitkään.  T. opettaja.

Vierailija
10/58 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuulkaa vähän myöhäistä lahjoa minua, kun todistukset piti olla maanantaina tehtynä. Ei auta enää tuikkukippo ensi viikon lauantaina yhtään mitään, sori vaan. Terv. luokanopettaja

Vierailija
11/58 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 22:23"]

Yksi parhaista lahjoista jonka urani varrelta muistan on erään pojan lämmin halaus - varovasti sanoi että hänellä ei ole lahjaa mutta voiko halata... Tietysti voi!!!

[/quote]

Ihana! :')

Vierailija
12/58 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavampi olisi luokan yhteinen lahjakortti. Vitonen/kymppi per lahjakortti ja se jonnekin kivaan kauppaan, kuin 20 tuikkukippoa

Ihan oikeasti. Miettikää itsekin. Ei ole yhtään suurempi vaiva tämmöinen.

Vierailija
13/58 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 20:28"]

Miksi täällä täditellään päiväkotien kasvatushenkilöstöä? En minä ainakaan ole kenenkään lapsen täti. Jos lapsi tai hänen vanhempansa sanoo tädiksi, korjaan välittömästi, että olen Krista (tai ope) enkä täti. Minulla on yksi sisko, mutta hänellä ei ole lapsia, en siis ole täti. Päiväkodissa ei työskentele kukaan täti-nimikkeellä. On lastentarhanopettajia ja lastenhoitajia. Joskus myös miespuolisia. Yhtään kasvattajaa ei ole palkattu sinne tädiksi.

[/quote]

No tämä ei liity nyt aiheeseen mitenkään, mutta joo! Ihan hirveää kun vanhemmat opettaa lapsilleen sitä tädittelyä! Kaupassakin, jos lapsella vaikka tikkari kädessä kassalle tullessa, niin äiti tai isä sanoo, että "Annapa se tädille". Tai "siellä täti pakkaa". Kyllä minä opetan lapsille tuttujen nimet ja puhun itsekin niillä tai jos on joku tuntematon kassaneiti, niin sanon lapselle, että "annetaan tikkari kassalle / neidille / rouvalle". Outoa kun kassatkin on usein parikymppisiä tyttöjä ja poikia, niin heitä täditellä?!?

Vierailija
14/58 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu sinä ope vaan omasta puolestasi. Meitä on monta muuta opea, joilla on ihan eri mieltymykset.

Viksu osaa ottaa lahjan kuin lahjan vastaan kiitollisuudella, sen enempiä humman suuta kopeloimatta.

Vierailija
15/58 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä hemmoteltuja narisijaopeja löytyy? Ei tulisi mieleenkään ajatella mitään negativiista kenenkään lahjasta saati edes ajatella jotain "isompi lahjakortti porukalla" -tyyppisiä toiveita. Minä ainakin luokanopena tykkään kaikesta. Mitään ei tarvi tuoda, mutta jokainen kippo ja kukkanen on minusta kiva lahja. Ainoastaan vihjailevasta lahjasta en pitäisi eli tyyliin sellugeeli.

Vierailija
16/58 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo sinä. Toivottavasti et ole opettaja... Kehtaatkin edes tuollaisia täällä kirjoittaa. Että pitäisi saada kunnon kimppalahjus. Onhan se ikävää, kun ihmiset ei tajua kerätä sulle isoja lahjakortteja.

t: ope itsekin

[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 05:09"]

Mukavampi olisi luokan yhteinen lahjakortti. Vitonen/kymppi per lahjakortti ja se jonnekin kivaan kauppaan, kuin 20 tuikkukippoa

Ihan oikeasti. Miettikää itsekin. Ei ole yhtään suurempi vaiva tämmöinen.

[/quote]

Vierailija
17/58 |
22.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hektisen lukuvuoden jälkeen mikä tahansa lahja olisi paikallaan. Valitettavasti murrosikäiset eivät tajua sitä. Jokainen luokanvalvoja ansaitsisi jotain muistamista. Yläkoululaisten vanhemmat huom!

Vierailija
18/58 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 13:46"]Miksi viini oli ensimmäisenä toivelistalla?

[/quote]Raskas työ vaatii joskus! raskaahkot huvit!

Vierailija
19/58 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi parempi ap open lahjalista osoittaa hoitovapaan jälkeen suoraan oppilaiden vanhemmille?

Omille oppilaille olen aika moneen kertaan vinkannut, että minun lempisuklaata on kaikki mahdollinen suklaa. Eikä ole mikään pakko antaa suklaata tai mitään muutakaan, jos ei halua.

Odotan saavani paljon suklaata, ainakin viikoksi. :-D

Vierailija
20/58 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierontalahjakortit ja jalkahoidot ovat kyllä ihan mukavia. Ovat sen verran kalliita, ettei niitä raski itse ostaa, joten olen aina ollut todella onnellinen tällaisista lahjoista. Toki on ilahduttanut ne itsetehdyt piparitkin.