Taas jäi lapsi ilman syntymäpäiväkutsua :(
Niin paha olo lapsen puolesta. Koko kevään jatkunut sama juttu. Vanhemmat tuovat lastensa syntymäpäiväkutsut lastensa lokeroihin. Taas tänä aamuna lapseni kanssa saimme huomata, että taas kaksi oli jätetty joukosta pois. Pitkässä rivissä nämä kaksi kutsutonta lokeroa hyppäsivät silmille kuin huutomerkki. Lapset tietenkin supisevat syntymäpäiväjuhlista ennen ja jälkeen, eivätkä hoitajat tilanteelle mitään voi.
Nämä taisivat nyt olla kymmenennet juhlat tänä vuonna, mihin lapseni ei kutsua saanut. Joka kerta käymme saman keskustelun, jossa vakuutan hänen olevan aivan yhtä hyvä tyyppi kuin muutkin, mutta kaikkia ei voi synttäreille kutsua ja ehkä siksi et taas (kaan) saanut kutsua. Kyseessä reipas, iloinen ja erittäin kiltti lapsi jonka kanssa kaikki tulevat hyvin toimeen.
Lapsi itse alkaa olla jo sen ikäinen että ymmärtää kyllä, ja päiväkotikaverit toki asiasta jaksavat muistuttaa. Kavereita riittää vapaa-aikana, eikä perheessämme ole mitään sellaista, minkä vuoksi meidän lastamme ei haluttaisi kutsua.
Tämä lasten maailma on niin julma L
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 11:15"]Lapsi oli juuri viime vklna tarhakaverin synttäreillä ja katselin keitä oli paikalla. Kutsuttu oli kaikki joilla oli nimi yhteystietolistalla joka on tehty syksyn vanhempain illassa psl yksi poika joka on kiusannut synttärisankaria.
[/quote] Minusta on kurjaa kun kiusaaja jätetään ulkopuolelle kun puhutaan päiväkoti-ikäisistä. Kiusaamiseen pitää puuttua, jotta kiusaajakin oppii taitoja joita häneltä puuttuu sekä huomioimaan toisten tunteita. Pk-ikäisten käytökseen on vielä helppo puuttua ja vaikuttaa. Minä kutsuisin kiusaajan kotiini niin siihen pääsisi itse puuttumaan mikäli kiusaamista esiintyisi. Kiusaaminen johtuu jostain , ei lapsi luonnostaan paha ole.