Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kutiavasta päänahasta kärsivät, mikä on auttanut?

Vierailija
22.12.2020 |

Erityisesti shampoosuosituksia kaipaan. Onko selvinnyt miksi päänahkasi kutiaa?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerin ja viljan pois jättö on auttanut mullakin. Nyt kun joulumättöä vetänyt muutaman päivän niin alkaa taas kutiata ja hilseily alkaa.

Vierailija
82/93 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista Mark Birch Triple Action Scalp Therapy-shampoo. Auttaa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt jo vuosia system4 shampoita. Toimivat parhaiten. Kokeilin aikanaan kaikenlaisia hilseshampoita ja vaikka mitä apteekin valikoimasta. Tämä on paras sarja. Ja vieläpä kohtuuhintainen!

Vierailija
84/93 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt sulfaatitonta XZ- merkin persikkanektari shampoota, jota voin suositella. Mutta jos käytät paljon muotoilutuotteita, voi olla että tarvitset pesevämmän tuotteen. Itse en käytä muotoilutuotteita ollenkaan.

Minulla on hiuspohjan kanssa ongelmia vain talvisin. Iho kuivuu etenkin hiusrajasta ohimoiden, korvien ja niskan kohdalta. Päänahkaa myös polttelee. Löysin avun apteekista Aco-merkiltä. Kyseessä on tämä tuote:

https://www.apteekkituotteet.fi/ACO-Special-Care-Hiuspohjaa-kosteuttava…

Tuo oli positiivinen yllätys. Pullossa on kätevä suutin, jolla voi levittää tuotteen helposti. Hieron tuotteen päänahkaan, annan vaikuttaa ja lopuksi kampaan hiukset. Ei jätä hiuspohjaa rasvaisen tuntuiseksi ja tuotteessa todella mieto tuoksu. Hiukset jää ilmaviksi ja tarvittaessa voit muotoilla ne normaaliin tapaan kun geeli on kuivunut.

Lisään vielä, että kerran erehdyin käyttämään Head& Shoulders merkin shampoota. Ei ikinä enää! Päänahka oli kuin tulessa, sitä pisteli ja kyseinen shampoo kuivatti hiuksia entisestään.

Vierailija
85/93 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä on laadukkaita tuotteita. En ymmärrä miksi jotkut haukkuvat niitä.

Jengi luulee, että ne ovat huonoja koska halpoja. Joillekin vain kallis on hyvää.

Vierailija
86/93 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokerin ja viljan pois jättö on auttanut mullakin. Nyt kun joulumättöä vetänyt muutaman päivän niin alkaa taas kutiata ja hilseily alkaa.

Eli kehosta tulee hapokas.

Syö emäksisiä ruokia niin keho kiittää.

Ruokasooda neuvo tuolla aijemmin oli hyvä.

Vierailija
87/93 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

XZ öljyhoito shampoo!

Katsele hiukset ja levitä, hiero shampoo päänahkaan. Älä raavi kynsillä. Anna vaikuttaa muutama minuutti ja huuhtele.

Muutaman kerran viikossa, kun käyttää k.o tuotetta ei päänahka enää kutise. Toistuva hiustenpesu saa muuten myös päänahan kutisemaan.

Vierailija
88/93 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa päivittäinen hiusten pesu, lääkärin mukaan mun tapauksessa kyse seborreasta.

Vierailija
89/93 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla sulfaatittomia shampoita. Myös pari tippaa oreganoöljyä shampoon sekaan on auttanut mulla.

https://www.ruohonjuuri.fi/products/candimin-oreganooljy-10-ml?variant=…

Erisan tai joku muu hajusteeton shampoo + pari tippaa oregano öljyä (saa monista liikkeista, ei tarvi olla just tätä merkkiä, ettet luule mainokseksi). Varmasti auttaa.

Vierailija
90/93 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saatava Selukos toimii mulle. Aina kun päänahka alkaa kutiamaan, niin kerta tai pari Selukos pesua ja taas menee kuukausi kutiamatta ja hilseilemättä. Tämä on toiminut minulla jo vuosikymmenet. Ainoa, että Selukpsin haju on paha. Onneksi ei tarvi käyttää jatkuvasti.

Nizoral ja muut ns. "hilseshampoot" toimivat jonkin aikaa, mutta ennen kuin purkki on tyhjä, teho lakkaa ja kutina on kahta kauheampi.

Vierailija
91/93 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan herkistynyt jollekin, mitä shampoissa usein on. Meni tosi pitkään, kun kokeilin aina uusia herkälle päänahalle sopivia tuotteita, jotka eivät kuitenkaan sopineet juuri minulle. Viimeiset pari vuotta olen käyttänyt palashampoota, jossa on mahdollisimman vähän ainesosia, se on toiminut mulle hyvin. Olen ostanut tuotteita markkinoilta suoraan valmistajalta, mutta näköjään firmalla on nyt nettisivutkin: https://wilmerco.fi/

Käytän rooibos-kookos shampoota, jossa on tosiaan vain neljä ainesosaa. Perusshampoissa taas on usein älyttömästi enemmän, ja jotakin niistä päänahkani ei kestä.

Vierailija
92/93 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle takuuvarma keino saada päänahka kutiamaan ja hilsettä varisemaan on käyttää Timotei tai Hellä suomalainen shampoita. Joskus tulee sorruttua kun kavereiden saunalla, mökillä tai muualla, on vain noita. Pitäis aina muistaa ottaa mukaan omat shampoot. En tiedä mille aineosalle olen herkistynyt noissa kahdessa.

Vierailija
93/93 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö pälvikaljuun kutinan lisäksi näppyjä?