Kutiavasta päänahasta kärsivät, mikä on auttanut?
Erityisesti shampoosuosituksia kaipaan. Onko selvinnyt miksi päänahkasi kutiaa?
Kommentit (93)
Talvella kutisee kuivuuttaan. Niinkin helppo keino auttoi lopulta että hieroin hoitsikan päänahkaan asti.
Oikein kun rupeaa kutittamaan niin hieron hiuspohjaan käsidesiä ja annan vaikuttaa ainakin puolituntia. Sitten pesen hiukset normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla täitä?
Ei voi. Käytän eri shampoota kuin normaalisti ja sen vuoksi kutisee. Ap
Ducray Kertyol p. s. o shampoo apteekista.
Sekä lääkäriltä haettu vahva kortisoonikuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla täitä?
No kantsisko vaihtaa takaisin tai kokeilla jotain muuta?
Vierailija kirjoitti:
Alopecia. Päänahka kutisee siitä, mistä pian lähtee hiukset. Mikään ei auta.
Alapeukuttajilla ei taida olla kokemusta alopeciasta.
Suurin osa shampoista aiheuttaa minulle julmettua kutinaa, mitä hoitavampi, sen pahempi. Linna-shampoo ja tervashampoo niitä pahimpia. Kokeilun tuloksena nyt sopii classic head & shoulders ja useimmat xz-hoitoaineet. Hiusten kuivaaminen pesun jälkeen ettei päänahka jää märäksi. Tämän minulle neuvoi jo 20- vuotta sitten hårologi-kampaaja. En voi käyttää juuri mitään muotoilutuotteita, niistä tulee hillitön kutina. Lämpösuojaa käytän jos suoristan. Nuorena ei ollut mitään vaivoja, värjäilin ja suihkutin kerralla päähän puoli pulloa hiuslakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla täitä?
No voi herranjumala. Vaihda takaisin siihen mikä ei aiheuta kutinaa.
Lidlin halpistuotteita ainakin kannattaa välttää.
Kaikki ketjussa mainitut kokeiltu vuosien aikana. Ihotautilääkäri totesi että raapimiskierre pahentanut, ja näyttää vähän psoriläiskältä se läntti. Oli mitä oli, Betnovat Scalp -kortisoniliuos auttoi. Reseptin voit pyytää vaikka terveyskeskuksesta.
Ruokavalio, ei lisäaineita, enemmän kasvisöljyä, myös hajusteeton shampoo. Pipon pesu usein.
Vierailija kirjoitti:
Oikein kun rupeaa kutittamaan niin hieron hiuspohjaan käsidesiä ja annan vaikuttaa ainakin puolituntia. Sitten pesen hiukset normaalisti.
Ihotautilääkäri tätä myös suosittelee. Ihan yleisessä tiedossa tämän pitäisi olla.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Kun siirryin luonnonmukaiseen värjäykseen ja hiustuotteisiin niin 30 vuotta jatkunut hilse ja kutina loppui kuin seinään.
Voitko kertoa minkä nimisiä ovat nuo "luonnonmukaiset hiustuotteet." Minulla on ollut hilsettä yli 10 vuotta eikä se lähde millään pois. Kutinaa ei ole. En ikinä ole värjännyt millään hiuksia, enkä käytä mitään hiuksiin jätettäviä aineita.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa shampoista aiheuttaa minulle julmettua kutinaa, mitä hoitavampi, sen pahempi. Linna-shampoo ja tervashampoo niitä pahimpia. Kokeilun tuloksena nyt sopii classic head & shoulders ja useimmat xz-hoitoaineet. Hiusten kuivaaminen pesun jälkeen ettei päänahka jää märäksi. Tämän minulle neuvoi jo 20- vuotta sitten hårologi-kampaaja. En voi käyttää juuri mitään muotoilutuotteita, niistä tulee hillitön kutina. Lämpösuojaa käytän jos suoristan. Nuorena ei ollut mitään vaivoja, värjäilin ja suihkutin kerralla päähän puoli pulloa hiuslakkaa.
Head and shoulder shampoossa on (ainakin on ollut) silikonia, se aiheuttaa hiusten lähtöä.
Lidlissä on laadukkaita tuotteita. En ymmärrä miksi jotkut haukkuvat niitä.
Apteekista täi shampoo 13-25€ kaikki tyynyliinat tyyny uusiksi . Muuten lasten shampoo tai kevyt suomalainen shampoo . Mietoja . Samalla ostat monivitamiinia ja uudet hiuskammat sekä ihon puhdistus tuotteet . Lasten saippuaa . Ruoka auttaa kuten merilevä vahvistaa kynnet ja hiukset . Merilevä tabletteja terveyskaupasta ja pinaatti keittoa .
Aloin värjäämään hiukseni kasviväreillä (cultivator's) ja siihen loppui kutina!