Menisitkö naimisiin duunarimiehen kanssa, jolla ei ole korkeakoulututkintoa?
Kertokaahan?
Kommentit (76)
Olen mennyt. Itse olin akateemisesta perheestä ja akateeminen tutkinto ja työ. Hän on duunari, itseasiassa amistutkintoakaan ei ole, opinnot on jääneet kesken ja työskentelee ihan eri alalla.
Mulla oli aikanaan duunariennakkoluulo. Mieheni on kuitenkin opettanut sen, että tärkeämpää kuin joku tutkinto ja työ on tiedonjano. Vaikka koulukirjat ei sille maistuneetkaan, niin hän seuraa aikaansa eikä sellaista asiaa ole, historiasta solubiologiaan, josta hänellä ei jonkuntasoisia perustietoja ole, ja kykyä keskustella ja omaksua tietoa jos asia alkaa häntä kiinnostaa.
Joopa joo, hurskastelijoita palstalla riittää. Minä kaipaan mieheltä älyä ja sivistystä. Siis tietoa muustakin kuin äijäasioista niin kuin duunareita yleensä kiinnostaa,esim lätkä tms. Kaipaan myös matkaseuraksi ihmistä joka jaksaa koluta museoita ym nähtävyyksiä inisemättä. Kouluttamaton moukka ei siihen pysty. Yleissivistyksen pitää olla korkealka, mielipiteitä pitää olla politiikasta ja maailman menosta. Alapeukutukset alkakoot.
Miettiikö joku oikeasti tällaisia asioita...? Kyllä sitä ihastuu ihmiseen, ei koulutukseen. Kapeakatseista väkeä!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 00:02"]
En usko, että hän olisi tarpeeksi sivistynyt.
Rouva, 55
[/quote]
Rouva55
Millainen pitäisi miehen olla koulutukseltaan, jotta hän olisi tarpeeksi sivistynyt sinun makuusi. Eihän sivistyneisyys ole yksin koulutuksesta kiinni vaan myös omaehtoisesta oppimisesta
M43
En menisi. En voisi edes joutua tilanteeseen jossa pitäisi miettiä tällaista, sillä en suostuisi edes deittailemaan duunarimiestä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 07:10"]Joopa joo, hurskastelijoita palstalla riittää. Minä kaipaan mieheltä älyä ja sivistystä. Siis tietoa muustakin kuin äijäasioista niin kuin duunareita yleensä kiinnostaa,esim lätkä tms. Kaipaan myös matkaseuraksi ihmistä joka jaksaa koluta museoita ym nähtävyyksiä inisemättä. Kouluttamaton moukka ei siihen pysty. Yleissivistyksen pitää olla korkealka, mielipiteitä pitää olla politiikasta ja maailman menosta. Alapeukutukset alkakoot.
[/quote]
En ole tiennytkään että museovierailuun tarvitaan akateeminen tutkinto :O pitääkin sanoa ukolle että lomasuunnitelmat meni just uusiksi... hän nyt on muutenkin oikea luonnonoikku, koska on kiinnostunut muistakin asioista kuin vain niistä jotka liittyvät hänen yritykseensä. Siis eihän sen pitäisi olla mahdollista, kun on vain amiksen käynyt (ja sekin taisi mennä miten kuten).
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 07:10"]Joopa joo, hurskastelijoita palstalla riittää. Minä kaipaan mieheltä älyä ja sivistystä. Siis tietoa muustakin kuin äijäasioista niin kuin duunareita yleensä kiinnostaa,esim lätkä tms. Kaipaan myös matkaseuraksi ihmistä joka jaksaa koluta museoita ym nähtävyyksiä inisemättä. Kouluttamaton moukka ei siihen pysty. Yleissivistyksen pitää olla korkealka, mielipiteitä pitää olla politiikasta ja maailman menosta. Alapeukutukset alkakoot.
[/quote]
Todellinen sivistys on jotain sellaista, mitä mikään koulu ei voi tarjota.
Duunarin vaimo jo 8v. (meillä ei seurata urheilua ollenkaan)
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 23:53"]
Kertokaahan?
[/quote]En koskaan. Juntit eivät nappaa.
Todennäköisesti en päätyisi seurustelemaan kouluja käymättömän kanssa. Koulutustausta ennustaa niin monia tärkeämpiä asioita (uteliaisuus, sivistys keskustelutaito, älykkyys, huumorintaju, makumieltymykset), että aika epätodennäköistä tuo väkisinkin on.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 00:02"]En usko, että hän olisi tarpeeksi sivistynyt.
Rouva, 55
[/quote]
Kyllä tässä viestissä huokuu laaja-alainen sivistys!
Tarkoittaako tuo 55 Nykäsen biisiä huone 55??? ;-)
Naimisiin en ole vielä joutanut, mutta takana on jokunen vuosi avoliitossa älykkään, keskustelutaitoisen, huumorintajuisen ja poliittisesti valveutuneen duunarimiehen kanssa. Hänen kanssaan syntyy tasokkaampaa, moninäkökulmaisempaa keskustelua kuin kenenkään tuntemani korkeakoulutetun kanssa yhteensä.
Jos ennakkoasenne ja näkemykset ovat sellaiset, ettei yksinkertaisesti kykene näkemään hyvyyttä koulutustason takaa, ei varmasti sitä löydäkään. Paljon mieluummin olen tekemisissä duunarin kuin tuollaisten mielestään muita parempien ihmisten kanssa.
Kyllä, olisin mennyt exäni kanssa naimisiin - ja menisin edelleen. Duunari, mutta todella paljon fiksumpi kun minä, korkeastikoulutettu.
Olen naimisissa ammattimiehen kanssa. Hän on ammattiyhdistysaktiivi ja omaa laajan yleissivistyksen. En koskaan menisi naimisiin typeryksen kanssa. Liittomme on tasavertainen, hoidamme lapsia ja teemme molemmat kotitoitä. Mieheni on taitava käsistään, sillä seurauksella että korjaukset, asennukset, remontit hoituvat kuin itsestään. Olen hemmoteltu hyvällä miehellä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 00:00"]
Menisin. Ekanakin koulutuksella ei ole niin paljoa merkitystä kuin vaikka tuloilla.
Tuloja enemmän ihmistä taas määrittävät hänen kunnianhimonsa, tavoitteensa, työmoraalinsa jne.. Niiden on hyvä täsmätä omien kanssa. Mun mies on amiksen käynyt putkimies. Tekee kovasti töitä, päivät pitkiä ja tulot erittäin hyvät.
[/quote]
En voisi juuri enempää olla eri mieltä. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa miehen tulotaso ja ehdotonta miinusta siitä, jos hän on rahan perässä juoksevaa tyyppiä. Omalla miehelläni on tohtorikoulutus, hän on erittäin kunnianhimoinen tutkija luonnontieteen saralla (eräs tappava sairaus). Tulot melko varmasti surkeammat kuin putkimiehelläsi, mutta olen melko varma että työmoraali ja kunnianhimo ovat huomattavasti suurempia.
Menisi ja oon ollutkin jo pari vuotta. Isonomakotitalo Vantaalla,kaksi lasta ja elämä hymyilee. Ei hän rakkaus ja sisäinen kauneus katso koulutusta. T:nainen 24
Toivon todellakin, ettei lapsistanne tule yhtä ahdaskatseisia, mitä osa teistä täällä on. Jokainen ihminen on yhtä arvokas ikään, sukupuoleen, uskontoon, seksuaaliseen suuntautumiseen, rotuun sekä sosiaaliseen asemaan katsomatta - sieltä pitää poimia vain ne ihmiset, joiden kanssa elämä on saumatonta.
Terveisin korkeasti koulutetun duunarivaimo.
Oho, menin jo! Kahdeksan vuotta sitten, ja on edelleen ihana mies, niin makuuhuoneessa kuin muissakin tiloissa, mahtava isä, hyvä keskustelija... Ja näyttää pirulainen vielä hyvältä siihen lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 06:33"]
Olen mennyt. Itse olin akateemisesta perheestä ja akateeminen tutkinto ja työ. Hän on duunari, itseasiassa amistutkintoakaan ei ole, opinnot on jääneet kesken ja työskentelee ihan eri alalla.
Mulla oli aikanaan duunariennakkoluulo. Mieheni on kuitenkin opettanut sen, että tärkeämpää kuin joku tutkinto ja työ on tiedonjano. Vaikka koulukirjat ei sille maistuneetkaan, niin hän seuraa aikaansa eikä sellaista asiaa ole, historiasta solubiologiaan, josta hänellä ei jonkuntasoisia perustietoja ole, ja kykyä keskustella ja omaksua tietoa jos asia alkaa häntä kiinnostaa.
[/quote]
Minä olen tämän kirjoittajan kaksoisolento, ja mieheni on hänen miehensä kaksoisolento. Olen menossa varmasti naimisiin tämän miehen kanssa, kun aika on sopiva.
Vielä muutama vuosi sitten olisin täällä vastannut, että en menisi. Mutta miten voikaan synkata ihmisen kanssa, jolla on niiiin erilainen tausta?? Heittäisinkö tämän pois vain koulutuksen vuoksi?
Kyllä, itsellänikään ei ole. (Toivottavasti joku päivä on.)