Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

viini konfirmaatiossa

Vierailija
20.05.2014 |

Tarjotaanko rippikoululaisille nykyään alkoholitonta viiniä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tietääkseni. Pyytämällä varmaan saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kirkolla joku lakiin perustuva poikkeuslupa tarjota alaikäisille huikat? Kun tuntuu että huostaanotto seuraa, jos omat vanhemmat antaa teininn maistaa alkoholia.

Ja ei, meillä ei ole vielä teinejä. En tiedä miten sitten viiden vuoden päästä ajattelen.

Vierailija
4/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se pieni huultenkostutus tai hörppy alkoholillista viiniä sille teinille tekee? Enemmän tekee vappuna ne litrat vappusimaa kuin sormustillinen viiniä.

Vierailija
5/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi huh hirveetä, ei mitään väliä vaikka olisi viinashotti. Ei ne nuoret ennenkään olleet sen vahvempia kestämään viinaa kuin nykyiset herrantertut. Ei mitään vaikutusta yhdestä Jeesuksen nimeen juodusta viinitilkasta, joka ei vastaa läheskään yhtä alkoholiannosta.

Vierailija
6/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 21:03"]No mitä se pieni huultenkostutus tai hörppy alkoholillista viiniä sille teinille tekee? Enemmän tekee vappuna ne litrat vappusimaa kuin sormustillinen viiniä.

[/quote]

minusta ei todellakaan haittaa. Mutta en ymmärrä miksi se sama maistattaminen on vaarallista ja vastuutonta, jos se tapahtuu kotona.

Vierailija
7/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muuten maistuu niin pahalta että tuskin alkaa kenenkään tehdä mieli lisää.

Vierailija
8/13 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää on aivan liikaa ja viiniä aivan liian vähän.

Vierailija
9/13 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko konfirmaatiossa vaihtaa viinin alkoholittomaksi? En löytänyt tietoa netistä minkään seurakunnan kohdalta hetken etsinnän jälkeen. Tavallisella ehtoollisella toki voi vaihtaa ainakin meillä Tikkurilan seurakunnassa, mutta konfirmaatiosta en tiedä.

Vierailija
10/13 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa on konfirmaatiossa alkoholiton viini. 

Vierailija
11/13 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kirkolla joku lakiin perustuva poikkeuslupa tarjota alaikäisille huikat? Kun tuntuu että huostaanotto seuraa, jos omat vanhemmat antaa teininn maistaa alkoholia.

Ja ei, meillä ei ole vielä teinejä. En tiedä miten sitten viiden vuoden päästä ajattelen.

Sitä ei saa anniskella alaikäisille. Kuitenkin koulussa, kirkossa voidaan alkoholia tarjota laillisesti.

Vierailija
12/13 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesyt uhrilampaat polvistuvat papin/papittaren eteen ja syövät kädestä. 

Vierailija
13/13 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut aina absolutisti ja ainoa kerta, jolloin olen juonut alkoholia elämäni aikana on ollut konfirmaationi ehtoollinen. Olen myös aseksuaali ja myös ainoa kerta, jolloin olen halannut vastakkaisen sukupuolen edustajia on ollut samaisessa tilaisuudessa. Jotenkin huvittavaa, että tässä mielessä elämäni suurimmat synnit ovat tapahtuneet kirkossa 15-kesäisenä. Ylioppilasjuhlissakin piti halata samaa sukupuolta olevaa opettajaa, jota en olisi varsinaisesti halunnut tehdä. Muiden opettajien kohdalla sentään riitti paljon soveliaampi kättely. Tuon jälkeen olen tainnut halata vain kerran sisartani. Nykyään en halua halata, enkä oikein kätelläkään ketään. Onneksi koronan ja muiden pöpöjen ja loisien yleistymisen myötä on hyväksyttävämpää kieltäytyä kättelystäkin.