Työnantajan joululahja
Niinpä niin. Mies sai tänään pomoltaan joululahjaksi viskipullon. Mies on ollut puoli vuotta selvinpäin, mutta saa nähdä miten nyt menee joulun aika :( Mies ei ollut kehdannut kieltäytyä lahjasta muiden työkavereiden edessä ja nyt hän vaikuttaa jotenkin kireältä, juuri niinkuin teki ennenkin aina ennen korkkaamista. Että hyvää joulua vaan ja kiitos sxxxanasti pomolle "tuesta" ja "lahjasta".
Muilla tämmöistä?
Kommentit (24)
Puoli vuotta on juuri se raja, jonka kuka tahansa juoppo voi olla raittiina ja sitten repsahtaa. Vanha totuus, ja olen tämän omassa suvussanikin todeksi todennut. Joten Ap, jos tämä on totta, että joku pomo on noin pölvästi, että meni pullon antamaan, älä lainkaan kuvittele, että miehesi pysyy selvinpäin ilman sinun tukeasi. Nyt se pullo välittömästi pois! Viemäriin, tai annat pois. Mitä nopeammin sen parempi. Nyt ei ole se hetki, jolloin odotat miehesi pitävän lupauksensa. Nyt on se hetki, jolloin sinä pidät lupauksesi tukea miestäsi raittiina pysymisessä! Puoli vuotta on kriittinen raja.
Tilannepäivitys:
Pullo on ainakin vielä korkkaamatta ja mies istuu sohvalla pähkinöitä popsien. Ei näytä häiritsevän vitriinissä oleva viskipullo, eikä mies ole enää äreäkään. Aion pysytellä hereillä "vahtimassa" kunnes mieskin tulee nukkumaan ja katsotaan huomenna taas tilanne.
Itse luulin että pomojen alkoholilahjojen antaminen työntekijöille olisi vanhanaikaista ja nykypäivänä jopa täysin sopimatonta, varsinkin kun pomo ei tunne työntekijöitään henkilökohtaisesti.
Kyllähän tämä vei joulufiilikset täysin. Vaikka ei mies retkahtaisikaan, niin se pelko on mulla nyt taas tuolla takaraivossa. Oli sitä pelkoa ennenkin, mutta viikko viikolta se on hiipunut, kunnes nyt taas iski kunnolla :( Ahdistusta lisää se tieto, että jos vielä repsahtaa niin se on heippahei.
Meilläkin muutama vuosi sitten työnantajan edustaja ohjasi yhden kolleegan päihdehuoltoon. Pari viikkoa myöhemmin sama edustaja ojensi ao. miehelle joululahjaviinipullon. Ei järjen hiventäkään taas koko asiassa! Itse en antaisi koskaan lahjaksi alkoholia.