Missä vaiheessa jouluvalmistelusi?
Kommentit (50)
Siivoukset tehty, koristelut tekemättä. Lahjat 95% pakattu, 2 vielä hakematta kaupasta. Ruuat 90% ostettu, muutama juttu vielä haettava ja sitten valmistettava kaikki. Mutta aikataulussa mennään..
Mulla ei oo mitään aikataulua. Ne ruuat on tehty, jotka voi ennakkoon tehdä. Tänään lähden hakemaan kaloja. Lahjat on paketoimatta.
Ja mitään erityisiä siivouksia en tee.
nro 3
Mulla on lötkö olo, viitsi edes ajatella enää koko joulua.
Ollaan jo kinkkua, laatikoita ym ym syöty.
Valoisa aika on ulkoiltu umpihangessa, saunottu pitkään sen jälkeen. Aion tehdä lanttulaatikon - kvinoat siihen olen jo keittänyt. Vähän erilaista varmaan jonku mielestä, mutta sopii meille! Perinteistä en välitä itse. Katsotaan, mitä mies keksii.
Postia Sinulle- lehdessä vuodelta 2013 ... Roope Lipasti kertoi näin:
"Joulupukki on iätön hahmo. Pukin englanninkielinen nimi viittaa pyhään Nikolaukseen. Myran piispa, pyhä Nikolaus eli 300- luvulla Lyykiassa nykyisen Turkin alueella.
Tarinan mukaan Nikolaus lahjoitti salaa köyhälle perheelle kultaa, jotta heillä olisi varaa naittaa tyttärensä. ....toki joulupukin hiippalakissa voi nähdä viittauksen piispan hiippaan."
Kevättä kohti käännyttiin eilen Saturnuksen ja Jupiterin kanssa yhtaikaa. Tein valtavan labyrintin pellolle - siis isompaa en olisi jaksanut polkea itse:-D
Sinne pitää tehdä joku valaistus keskelle, et ei mene hienot käytävät pilalle pimeässä kompuroidessa.
Eilen järjestin paikkoja, pyyhin pölyjä ja pesin kylppärin ja saunan. Tänään sitten siivous eli lattiat, tekstiilien tuuletus, lakanoiden vaihto ym. Huomenna kinkku paistumaan ja muuta ruokien valmistelua. Lahjoja on vaan pari pientä juttua miehelle enkä viitsi edes paketoida niitä :D koristeet on olleet paikallaan hyvän aikaa, ruokapöytään vaihda juhlaliinan aattoaamuna.
Joustava aikataulu. Käytännössä se merkitsee sitä, että tehdään ne mitä ehditään. Siivoaminen ei siivoamisella lopu. Joulu tuntuu paljon paremmalta ku laskee hiukan rimaa ja tyytyy kohtuullisuuteen.
Tänään vielä vähän siivoilua, ei mitenkään verenmaku suussa. Illalla leivon taatelikakun. Ruokatilaus kinkkuineen tulee huomenna kotiinkuljetuksella. Joulukukat pitää vielä hakea ja pöytäliina silittää, siinäpä se.
Ihanaa joulua!
Tänään vielä imurointi ja lattioiden pesu sekä pölyjen pyyhintä, sitten puhtaat matot lattialle. Huomenna pesen vessan ja saunan. Siitä laskeutuu siivousrauha. Huomenna vielä teen vähän ruokavalmisteluja, että jää aatolle mahdollisimman vähän. Lahjojen suhteen täysvalmius, kaikki hommattu mitä suunniteltu ja paketoitukin. Hyvä fiilis.
Siivous noin 40% valmis.
Kaikki ostokset tehty.
Hyvää joulua kaikille!
Siivoukset on tehty. Joulukukat on hankittu. Osa jouluruoista on hankittu ja osa on vielä hankkimatta.
Tänään pitää siivota loppuun ja käydä ostamassa vikat lahjat (onneksi tiedän, mitä olen ostamassa niin on sellainen täsmäostos :) ) ruokakaupassa pitää käydä ja huomenna on sitten luvassa pakettien paketoimista. Ihan hyvä tilanne on.
Kaksi korttia laitettu, kaikki muu aloittamatta.
Olisi jo melkein valmista viimeisiä kokkailuja (kalkkuna ja laatikot sekä rosolli) lukuunottamatta, jos Bringin kuski ei olisi varastanut joulukuustamme eli jätti pokkana toimittamatta ja kuittasi omiin järjestelmiinsä, että toimituksesta olisi muka kieltäydytty. Nyt sitten odotellaan korvaavaa kuusta, että päästäisiin koristelemaan, kun suunnitelmat viikonlopun mukavasta koristeluhetkestä sitten vähän kariutuivat. Toivon totisesti, että kyseinen kuski sai joululahjaksi vähintään varoituksen, jos ei potkuja.
Piparitaikina tehty ja lahjat 90% valmiina. Ostoslista tehty, huomenna tulee kotiovelle. Ei tarvii stressata, kun ollaan vaan oman perheen kesken.
Kaikki valmista! No, mies tänään pesee vielä saunan. Molemmilla alkaa huomenna joulu / talviloma. Samoin lukiolaisella alkaa loma jo tänään. Nyt saa luvan kanssa nauttia lomasta, kotona.
Nyt on siivottu koti. Vessanpesu vielä huomenna. Ruoat ostettu jääkaappiin, kinkkukin sulamassa. Lahjat odottaa paketoituna ylähyllyillä. Kaikki hyvällä mallilla.
Vien joulukortit huomenna postilaatikkoon.
Ostokset tehty, lahjat paketoimatta, piparit paistamatta, toinen kuusi kasattu ja laitettu valot, toinen kuusi laittamatta, kylppäri ja vessa siivoamatta. Joku muu saa imuroida.
Oleellisin eli lapsen lahjat on hankittu. Kaupasta pitää hakea ruokaa, onneksi lähikauppa auki koko joulun, niin voi täydentää kaappeja ihan normaalisti.