Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa jouluvalmistelusi?

Vierailija
22.12.2020 |

Hyvää joulua <3

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään viimeiset ruokaostokset. muuten valmis kaikki.

Vierailija
22/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitkä? En mä joulua valmistele. Onneks ei tartte. Sunnuntaina se on jo ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muutaman kerran leiponut pipareita ja soitin eilen isovanhemmat ja kummit läpi, siinä se. Ei vietetä Joulua tänä vuonna. Olemme äidin kanssa kahdestaan, joulupäiväna vierailemme vaarin luona. Vaari tekee kuolemaa ja mä olen saanut pari viikkoa sitten keskivaikean masennuksen (29 pistettä...) ja kohtalaisen ahdistuksen diagnoosin, ja jonkunlaista syömishäiriötä. Ei ihan paras joulufiilis. Äiti kysyi, mitä mä haluan ja sanoin vain, että lämminsavulohen. Joten siinä on meidän jouluruoatkin. Varmasti tietty jotain kasviksia sen kanssa. On se tehnyt jotain laatikoita, lähinnä niille vanhemmille sukulaisille. 

Vierailija
24/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma alkaa kohta!

Vierailija
25/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat hankittu, kuusi laitettu. Vielä pitää siivota vähän ja käydä kaupassa ostamassa jouluruuat.

Vierailija
26/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tehtynä. Kerrankin. Olin just koronakaranteenissa, niin oli aikaa tehdä kaikki hommat ajoissa. Ihana, kun on talo suursiivottu, kaikki leivottu, ruuat laitettu, lahjat paketoitu, koristelut valmiina. Nyt saa vaan nauttia muutaman päivän, ihanaa. Hyvää joulua ap:lle ja kaikille!

Vierailija
27/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up ja omat fiilikset: Nyt kaikki valmiina. Ruoat jääkaapissa, kinkku pian uuniin. Lahjat ilmestyy ensi yönä minikuusen alle ja lapsi saa aamulla ihmetellä paketteja. Siivottu on ja ap.kone vielä jauhaa. Joulu saa tulla.

Hyvää joulua kaikille.

ap

Vierailija
28/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmis!

Ainoastaan joulupäivän aamuna kinkku, lanttu- ja imelletty perunalaatikko uuniin sekä rosollin teko.

Vierailija
29/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullat tekemättä ja keittiö siivoamatta. Sitten vain glögiä mukiin ja joku joululeffa pyörimään.

Vierailija
30/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä ole mitään tehtynä. Mietin jaksanko kauppaan tänään tai huomennakaan, pitäisi kyytikin pyytää. Liekö siellä enää jouluruokia sitten jäljelläkään joulupäivänä.

Mutta mietin tässä että pakastimessa on kyllä alelaputettuja maksalaatikoita, grillimakkaraa ja jotain leikkelekinkkusiivujakin.

Kalapöytään löytyy säilyketölkeistä makrillia ja kilohailia, mahdollisesti sardiineja myös.

Mietin myös että minulla on säilykkeenä jotain punajuurisalaattia, kurpitsakuutioita ja kurkkusalaattia, tuliskohan niistä "rosolli"...

Kyllähän minä kaipaisin sitä oikeaa ylikypsää kinkkua ja lanttulaatikkoa, mutta kaipa nämä mun eväät on sentään paremmat kuin viime vuonna.

Vierailija
31/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat vaihtamatta ja kinkku paistamatta. Kylppärin pesemättä.

Vierailija
32/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tee aaton aattona enää mitään, valmistelen vain huomisia ruokia vähän. Päätin aikoinaan kun on lapsia että paria päivää ennen joulua pitää kaiken olla valmista. Koristelin jo marraskuussa ja perinteisesti lokakuussa suursiivoan koko talon.

Mikään ole niin hirveää kuin kiire ja stressi. Juon juuri nyt kupin kahvia ja sitten pelaan lasten kanssa lautapeliä.

Vierailija
33/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa ja kylppäri pesemättä, keittiössä vielä pientä siistimistä ja lahjat paketoimatta. En ole koskaan ollut näin hyvässä aikataulussa. :)

Kahvitauon jälkeen aika jatkaa hommia,

hyvää joulua!

Vierailija
34/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi joulupallo laitettuna asunnon oveen, kaikki muu tekemättä.

Vierailija
35/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siivottiin, tein lanttu- ja bataattilaatikon, paistoin kinkun. Eilen leivoin lusikkaleipiä ja joulutorttuja. Piparitaikinan tein eilen ja se pitäs vielä ehtiä leipomaan pipareiksi. Jos en ehdi, niin on meillä lasten leipomia ja koristelemia kuitenkin.

Lahjat on paketoitu yhtä aattoaamun lahjaa lukuunottamatta.

Vihta on valmiina, kohta mennään ulos ja sieltä saunaan. Kaikki on aikalailla valmista. Huomiseksi jää kalan ja makaronilaatikon paisto sekä vessan pesu. Aijoo, ja perunat pitää hakea kellarista, pestä ja keittää.

Rento joulu ❤.

Vierailija
36/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkun otin juuri uunista...kaikki on mallillaan! Vietän aaton yksin, mutta joulupäivänä menen vieraisille.

Vierailija
37/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat farkut laitoin pesuun. Meen muualle jouluksi vastoin tahtoani niin saa muut hoitaa hommatkin.

Vierailija
38/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään siivottiin, tein lanttu- ja bataattilaatikon, paistoin kinkun. Eilen leivoin lusikkaleipiä ja joulutorttuja. Piparitaikinan tein eilen ja se pitäs vielä ehtiä leipomaan pipareiksi. Jos en ehdi, niin on meillä lasten leipomia ja koristelemia kuitenkin.

Lahjat on paketoitu yhtä aattoaamun lahjaa lukuunottamatta.

Vihta on valmiina, kohta mennään ulos ja sieltä saunaan. Kaikki on aikalailla valmista. Huomiseksi jää kalan ja makaronilaatikon paisto sekä vessan pesu. Aijoo, ja perunat pitää hakea kellarista, pestä ja keittää.

Rento joulu ❤.

Rento joulu tuolla suorittamisella...?

Vierailija
39/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua, ei kiinnosta. Koodaan huomenna.

M35

Vierailija
40/50 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kinkun otin juuri uunista, kalkkuna menossa seuraavaksi.