Olen aivan shokissa! Mies on yrittänyt suudella tytärtäni
Olen 38-vuotias nainen. Olen eronnut 16-vuotiaan tyttäreni isästä muutama vuosi sitten. Nyt olen kuitenkin uudessa suhteessa ihanan miehen kanssa. Asumme kolmisin minun asunnossani. Mies ja tyttäreni tulevat ihan hyvin toimeen toistensa kanssa. Eivät ole mitenkään kovin läheisiä, mutta eivät heidän välinsä kuitenkaan mitenkään huonotkaan ole. Eilen illalla tyttäreni halusi jutella kanssani kahden kesken joten lähdimme kävelylle. Tyttäreni kertoi mieheni yrittäneen suuhdella häntä lauantai yönä tultuaan baarista. Tytär oli herännyt miehen tullessa kotiin ja jäänyt hetkeksi juttelemaan mieheni kanssa. Mies oli sitten kuulemma spontaanisti yrittänyt suudella tytärtäni, mutta tytär oli juossut äkkiä omaan huoneeseensa. En näe mitään syytä miksi tyttäreni valehtelisi joten sanoin miehelle että meidän pitää ottaa aikalisä jonka seurauksena mies muutti veljensä luokse asumaan. En todellakaan halua että tyttäreni joutuu asumaan tuollaisen ahdistelijan kanssa saman katon alla!
Kommentit (153)
Olisi kiva kuulla, minkälainen keskustelu tällä sun miehelläsi ja tyttärelläsi oli ennen tätä tapahtumaa.
Uskoisin ensisijaisesti omaa lastani. En myöskään enää haluaisi, että kyseinen mies asuisi samassa talossa tyttäreni kanssa. En itsekään pystyisi olemaan enää kyseisen henkilön kanssa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 09:08"]
Älä unohda päivittää provoasi. :)
[/quote]
Elätkö oikeasti niin av-kuplassa ettet tajua sitä että tälläistä oikeasti valitettasti tapahtuu?
Jollakin on kyllä hirveä ahdistus päällä siitä ettei miestä saisi syyttää.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 08:17"]
Jessus. Olet siis ihan oikeasti tuhoamassa miehen elämän teinisi väitteen takia?
Tämä on joko tavvallista arempi provo tai erittäin hyvä syy olla huolimatta yh-naisia.
[/quote]
En tiedä ovatko miehet muuttuneet 30 vuodessa, mutta omassa nuoruudessani aika monet naimisissa olevat miehet yrittivät kähmiä minua aina sopivan tilaisuuden tullen, vaikka en pukeutunut enkä käyttäytynyt provosoivasti ja olin todella ujo. Äitini oli yh, mikä ilmeisesti sai miehet uskomaan että tyttärensä on yleistä riistaa. Kerroin asiasta äidilleni, jonka mielestä minun piti olla tyytyväinen että kelpaisin niille ukoille. Olin tuolloin 15-19 v ja sukukypsä minusta tuli vasta 17 vuotiaana joten omasta mielestäni olin noiden kähmintöjen alkaessa vielä lapsi. Pidin kyllä puoleni ja tarvittaessa turvauduin huutamaan korkealta ja kovaa. Minusta tuli kuitenkin miesvihaaja pitkäksi aikaa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 09:14"]
Jollakin on kyllä hirveä ahdistus päällä siitä ettei miestä saisi syyttää.
[/quote]
Ei tietenkään saa. Kyllähän pervertikko penojen pitää antaa rauhassa hääriä ja ahdistella alaikäisiä. Tai sitten ei...
Aihe on tärkeä ja näitä todellakin sattuu. Varmasti tietyissä tapauksissa on vaikea uskoa lastaan, mutta pääosin lapset tuskin valehtelevat tällaisissa tapauksissa. Jokainen lynkkaaja voisi miettiä sitäkin puolta asiasta, että lapsiakin on niin erilaiisia eri motivaatioineen, kaikki ei ol emustaa tai valkoista.
Tässä tapauksessa on kyse provosta, se kävi heti aloitusviestistä selväksi. Aikalisä oli se ensimmäinen paljastava käytetty sana. Kukaan, siis kukaan ei sanoisi tuollaisessa tapauksessa vastapuolelle, että haluaa ottaa aikalisän! Kylmän viileä ap ainoastaan ilmaisiisi asian aikalisällä, edes perustelematta miehelle, miksi tämä?
Yön nukuttuaan ap keksi vielä lisää tuulta purjeisiin, mies jopa työskentelee nuorten parissa, hei nyt kaikki järjestämään hirttäjäisiä tälle mielikuvitusmiehellle!
Pitäkää lapsistanne huolta, välittäkää ja rakastakaa. Kaikesta huolimatta, älkää lähtekö tällaisiin provoihin mukaan!
"Tässä tapauksessa on kyse provosta, se kävi heti aloitusviestistä selväksi. Aikalisä oli se ensimmäinen paljastava käytetty sana. Kukaan, siis kukaan ei sanoisi tuollaisessa tapauksessa vastapuolelle, että haluaa ottaa aikalisän! Kylmän viileä ap ainoastaan ilmaisiisi asian aikalisällä, edes perustelematta miehelle, miksi tämä?"
Näinhän se olisi kaikkein järkevin tehdä?
Antaa miehen kiemurrella keskenään ja ajatella asioita.
Itse olen suuttuneena, järkyttyneenä todella kylmänviileä joten minunkinlaisiani ihmisiä on ja siksi en itse koe tätä provoksi. En myöskään näe syytä miksi siinä kotona pitäisi räiskyä ja tapella vaan siirtää se toiseen ajankohtaan kun lapsikaan ei ole läsnä. Näin toimii vastuullinen vanhempi.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 08:47"]
Ihmistä ei voi heittää pois omasta kodistaan noin vain.
Lain tuntemus ei näköjään ole kaikkien naisten vahvinta alaa.
[/quote]
Itsehän mies suostui lähtemään.
Toki miehellä on mahdollisuus jäädä ap:n luokse, jos virallisesti on siellä kirjoilla. Silloin mies saadaan pois sillä, että hänestä tehdään rikosilmoitus alaikäisen seksuaalisesta häirinnästä ja haetaan sen perusteella käräjäoikeudelta häätöä.
Tuskin mies haluaa jälkimmäistä vaihtoehtoa, vaan häipyy suosiolla lopullisesti.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 19:30"]
Oikeudenmukaisuuden nimessä mä olen sitä mieltä, että myös miestä on kuunneltava. Mitä yöllä tapahtui, mistä mies ja ap:n tytär juttelivat, oliko kyseessä todellinen, seksuaalinen lähentely-yritys vai yritys suukottaa tyttöä poskelle, jonka tytär kuitenkin koki liian tunkeilevaksi, mutta jota mies ei tarkoittanut seksuaaliseksi???
... jos aikuinen haluaa ahdistella kumppaninsa lasta, on ihan sama asutaanko yhdessä vai erikseen.
Onko tyttö nyt ahdistunut tapahtumien saamasta käänteestä?
Ehkä hän itsekin yllättyi omaa tekoaan ja pelästyi sitä? Tai haluaa pelstaa suhteen, ei tarkoittanut "suudelman yrittämisellä" sitä, mitä miten tyttö sen koki.
[/quote]
Tytön ahdistelija itse paikalla ilmeisesti.
[/quote]
39 kommentoi.
Täytyy sanoa, että ensimmäistä kertaa pahoitin mieleni saamastani kommentista, ehkä siksi että asia on niin vakava.
Kun vähänkin yrittää pohdiskella hyvin vaikeaa ja monimutkaista tilannetta, tulee heti joku joka syyttää tyttöjen ahdistelijaksi. Palstan summanmutikassa heitetyt pika-oikeustuomiot, jssp:t tai kiistely siitä mitä on 38–16 on sitten laadukasta keskustelua?
Koska moni keskustelija minua ennen oli jo sanonut, että hienoa että ap on tyttärensä puolella, katsoin ettei minun tarvitse sitä enää toistaa. Vähän ihmettelen että tuollainen asia pitää jopa erikseen sanoa. Tottakai äiti on lapsensa puolella ja uskoo hänen sanaansa, aina! Mutta aikuisen aie ja teinin kokemus eivät välttämättä mene 1:1, siksi molemmilla osapuolilla on oikeus tulla kuulluksi.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 08:53"]
Minulla on omistusasunto kuten myös miehellä. Mies muutti epävirallisesti asumaan luokseni ja vuokrasi oman asuntonsa ystävälleen. Eikös tämä sillon ole minun koti?
[/quote]
Jos tiedot ovat tätä tasoa, kannattaa varmaankin konsultoida asianajajaa ennen kuin sarjoittaa lukot ja alkaa levitellä perättömiä tietoja miehestä. Tällaisilla teoilla on nimittäin seurauksensa.
[/quote]
Ootko ihan idiootti. Siis kämppä on naisen!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 00:30"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 08:47"]
[/quote]
Toki miehellä on mahdollisuus jäädä ap:n luokse, jos virallisesti on siellä kirjoilla. Silloin mies saadaan pois sillä, että hänestä tehdään rikosilmoitus alaikäisen seksuaalisesta häirinnästä ja haetaan sen perusteella käräjäoikeudelta häätöä.
Tuskin mies haluaa jälkimmäistä vaihtoehtoa, vaan häipyy suosiolla lopullisesti.
[/quote]
Eikö ap sanonut että ukko asui hänen luonaan epävirallisesti.
Lukekaa ketju, älkää vain luulko.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 00:30"][quote author="Vierailija" time="20.05.2014 klo 08:47"]
[/quote]
[/quote]
Eikö ap sanonut että ukko asui hänen luonaan epävirallisesti.
Lukekaa ketju, älkää vain luulko.
[/quote]
Luepa itse.
Minä vastasin kommenttiin, joka oli ketjussa ennen kuin ap kertoi miehen asuneen asunnossa epävirallisesti.
Vai pitääkö mielestäsi ensin lukea koko monisivuinen ketju läpi ja vasta sitten kommentoida jotain yksittäistä keskellä ketjua olevaa viestiä? LOL.
Älä unohda päivittää provoasi. :)