Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttären ulkomaalainen poikaystävä tulee meille

Vierailija
19.05.2014 |

Tyttäreni poikaystävä on siis tulossa 3 viikon päästä ensimmäistä kertaa meille. Keski-Euroopasta kotoisin, jos sillä on jotain merkitystä.

Poika on 16v ja oma tyttäreni 15v. Kysymys kuuluukin: teenkö oikein, kun annan nuorten nukkua samassa huoneessa ja jopa vierekkäin? En näe siinä mitään ongelmaa, mutta mieheni kanta on jyrkkä ei. Olemme vielä suht "nuoria" mieheni kanssa, itse 35v ja mies 38v, ja muistan kun omassakin nuoruudessamme nukuimme vierekkäin yökyläillessä.

Lisäksi talossamme on muutenkin aika niukasti huoneita, joten tyttären huone olisi muutenkin paras vaihtoehto. Eikä niin kaukaa saapuvaa vierasta kehtaa laittaa patjan kanssa keittiöön nukkumaan... Ehdotuksia, miten saisin mieheni mielen muuttumaan?

Onko jollain kokemusta nuorten yökyläilystä? Miten olette järjestäneet nukkumisen?

Olen puhunut pojan kanssa Facebookissa ja Skypessä, kunnolliselta ja kohteliaalta jäbältä vaikuttaa. :) Tullaan tosi hyvin juttuun Skypenkin kautta keskustellessa ja tyttären mukaan poika on ollut positiivisesti yllättynyt siitä, miten rento, mukava ja nuorekas olen ollut. Otan siis ilolla tämän pojan vastaan ja tutustumaan perheeseeni ja Suomeen enemmän :) Ainoastaan yöjärjestelyt ja ehkä ruokatarjoilutkin ovat mietityttäneet, mitä (mieluiten suomalaista) ruokaa tarjoaisitte?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko poika katolinen?

Vierailija
2/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä pointti, että samassa huoneessa majoittaminen voi luoda paineita myös MOLEMMILLE osapuolille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keskustelisin asiasta tytön kanssa, miten toivovat nukkuma järjestelyt ja myös pojan vanhempien kanssa.

Vierailija
4/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

keski-euroopassa asuneen mielipide: älä missään nimessä laita samaan huoneeseen nukkumaan. Mokaat sillä tyttäresi suhteen poikaystävään täysin.

Vierailija
5/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalaiselle wt-äidille on normaalia, että  alaikäinen sakkoliha asetellaan houkuttelevasti ulkomaalaisen nuoren miehen eteen ja sitten sanotaan, että "nukkukaa yhdessä".

On äärettömän epäkohteliasta olla antamatta vieraalle omaa huonetta! Keski-Euroopassa vieras saa talon parhaan huoneen, jos vierashuonetta ei ole. Suomessa majoitetaan samaan sänkyyn talon tyttären kanssa. Ei ihme, että suomalaisia tyttöjä pidetään ulkomailla ilmaisina huorina.

Vierailija
6/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 17:25"]Mä keskustelisin asiasta tytön kanssa, miten toivovat nukkuma järjestelyt ja myös pojan vanhempien kanssa.

[/quote]

Mä olin just tulossa sanomaan ihan samaa.

Vierailija
7/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ottaisit pojan viereesi? Olet rento ja nuorekas ja kokenut, sinusta on varmasti enemmän iloa kuin tytöstä.

Vierailija
8/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 15:39"]Jos teillä ei ole varaa isompaan kämppään ja vierashuoneeseen, niin ei tuskin ole varaa majoittaa mitään ulkomaalasia vieraitakaan. Muutenkin aika nuorena olet tytön saanut, onko sulla ees kunnon koulutusta?? Tollasen kasvatuksen saadessa tytöstä tulee aikuisena ihan nobody. Jotkut rajat täytyy osata asettaa, sillä kukaan täysjärkinen ihminen ei laita teini-ikäisiä saman peiton alle nukkumaan.

[/quote]

No, olet oikeassa siinä, ettei meillä ole hirveästi ylimääräistä rahaa isompaan taloon, mutta emme sellaista tarvitsekaan. Lisäksi yövieraita tulee niin harvoin, ettei vierashuoneella ole tarvetta. :) Ja olen suorittanut amk:n, joten koulutuksestani ei tarvitse huolehtia. Ajatelkoot muut mitä tahtoo. :)

- ap -

Vierailija
9/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tyttäresi mielipidettä, tai kysy pojan vanhemmilta tai pojalta itseltään

Vierailija
10/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:28"]mistä maasta?

[/quote]

Saksasta. Tietääkseni kulttuurierot eivät ole kovin suuret? Ja poika on ev.luterilainen, kun joku oli kysellyt :)

- ap -

Vierailija
11/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 16:28"]mistä maasta?

[/quote]

Saksasta. Tietääkseni kulttuurierot eivät ole kovin suuret? Ja poika on ev.luterilainen, kun joku oli kysellyt :)

- ap -

[/quote]

tunnen muutaman sakemannin, kulttuurierot ovat yleisellä tasolla vähäiset mutta joissain asioissa huomattavat eroavaisuuset. tsemppiä tapaamiseen.

Vierailija
12/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaiset on perseestä. Terveisiä tytölles et miehet pettää siellä vaimojaan minkä ehtii ja tekopyhyys on huipussaan. KOKEMUSTA ON.

Vierailija
13/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et kunnioittaa miehen tahtoa? Tytär on tosi nuori,eikä saksalaiset elää niin tyrkyllä kun täällää. Voi luoja onko kaikilla suomalaisella naisella jalat heti levällä. Saksalaiseilla on tarvetta ja kaipua osoitta naiselle tytölle kunnioitusta;tuoda kukkia ja kohdella hyvin-IHAN PYYTEETTÖMÄSTI-loukkat nuoria jos laitat samaan huoneseen. Älä tee tyttäreestä huoran. Kaikissa maaissa seurustelu ei tarkoitta ankaran seksin harrastaminen. Sitä paitsi miksi ohitat miestasi-hänellä on oikeus vaatia että hänen tytärtä kunnioitetaan eikä käytetään patjana. Sitä paitsi Saksassa prostitutio on laillistettu ja jos mies on niin mahdoton niin ne käy huoreissa!!!!!! Älä jaksaa poika ei oo tulossa Saksasta asti panemaan tytärtäsi,HALLOTA. Hän taitaa oikeasti kunnioitta tyttärestäsi ja tykkä hänestä.

Vierailija
14/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuoripari rakastaa toisiaan, niin miks ne eivät saisi tutustua toisiinsa makuukammarinkin puolella? Vaikka tuskin seksi on ensimmäisenä mielessä, jos niin kaukaa tulee kylään.

Vierailija
15/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi täällä aikuiset ihmiset heti käsittävät nuorten vierekkäin nukkumisen seksiksi. Taidatte itse viilettää römpsä levällään nussimassa kuin aropuput jokaista miesvierasta. Sairaat.

Vierailija
16/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo!!!!!! Ei ikinä samaan vuoteeseen. Uskomatonta vastuuttomuutta. Että tulee vanhemmalle edes mieleen... Nyt reality checkiä peliin ja nopeesti. Teillä on pian teiniraskaus käsillä, ja se voi katkeroittaa miehesi sua kohtaan peruuttamattomalla tavalla, samoin tyttäresi kun hän ymmärtää, kenen vastuulla noin nuori teini tuossa iässä oikeastaan onkaan.

Vierailija
17/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, itse aloin seurustella 14-vuotiaana ja mua todella harmitti, ettei vanhempani antaneet meidän nukkua samassa huoneessa. Seksin harrastaminen ei käynyt mielessäkään, mutta asuimme eri paikkakunnilla ja näimme aika harvoin, olisimme halunneet olla koko ajan yhdessä. Nyt oli pakko silmät ristissä valvoa kauhean myöhään, sillä auta armias! jos olisimme vahingossa nukahtaneet samaan huoneeseen, yhdessä nukkuminen kun oli kiellettyä, valvoa kyllä sai... Ihan nurinkurista.

Kysy tytöltäsi, mitä mieltä hän on ja kunnioita hänen toivettaan.

Vierailija
18/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään odottelemaan sitä ketjua, jossa yritetään saada tilille sitä Saksaan palannutta nuorta isää, joka jätti teiniäidin kuin nallin kalliolle...

Vierailija
19/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siitä, että parempi olisi majoittaa poika jonnekin muualle kuin tytön huoneeseen. Joo, onnistuuhan ne seksipuuhat vaikka vessassa keskellä päivää jos niikseen tulee, mutta minusta erikseen majoittaminen olisi jotenkin parempaa vielä tuossa vaiheessa. Jos oletusarvoisesti laitetaan samaan sänkyyn, niin uskon että tulee paineita seksiin, vaikka se viattomien mammojen mielestä olisikin VAIN nukkumista. ;)

Kaikissa Euroopan maissa ei todellakaan olla yhtä avomielisiä kuin Suomessa. Okei, Saksassa ei varmaan ole yhtä puritaaninen meininki kuin katolisissa maissa, mutta silti. Aika käsittämättömiä kommentteja täällä taas joillakin... No, kyllähän sen jo omassa nuoruudessa huomasi että 15-vuotiasta pidettiin jo suhteellisen iäkkäänä neitsyenä. Nykyisin sitten vanhemmatkin osaltaan edistävät tätä kulttuuria :)

Vierailija
20/79 |
19.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kauanko ovat seurustelleet ja ovatko miten usein tavanneet?