Tyttären ulkomaalainen poikaystävä tulee meille
Tyttäreni poikaystävä on siis tulossa 3 viikon päästä ensimmäistä kertaa meille. Keski-Euroopasta kotoisin, jos sillä on jotain merkitystä.
Poika on 16v ja oma tyttäreni 15v. Kysymys kuuluukin: teenkö oikein, kun annan nuorten nukkua samassa huoneessa ja jopa vierekkäin? En näe siinä mitään ongelmaa, mutta mieheni kanta on jyrkkä ei. Olemme vielä suht "nuoria" mieheni kanssa, itse 35v ja mies 38v, ja muistan kun omassakin nuoruudessamme nukuimme vierekkäin yökyläillessä.
Lisäksi talossamme on muutenkin aika niukasti huoneita, joten tyttären huone olisi muutenkin paras vaihtoehto. Eikä niin kaukaa saapuvaa vierasta kehtaa laittaa patjan kanssa keittiöön nukkumaan... Ehdotuksia, miten saisin mieheni mielen muuttumaan?
Onko jollain kokemusta nuorten yökyläilystä? Miten olette järjestäneet nukkumisen?
Olen puhunut pojan kanssa Facebookissa ja Skypessä, kunnolliselta ja kohteliaalta jäbältä vaikuttaa. :) Tullaan tosi hyvin juttuun Skypenkin kautta keskustellessa ja tyttären mukaan poika on ollut positiivisesti yllättynyt siitä, miten rento, mukava ja nuorekas olen ollut. Otan siis ilolla tämän pojan vastaan ja tutustumaan perheeseeni ja Suomeen enemmän :) Ainoastaan yöjärjestelyt ja ehkä ruokatarjoilutkin ovat mietityttäneet, mitä (mieluiten suomalaista) ruokaa tarjoaisitte?
Kommentit (79)
Samaan huoneeseen ja sänkyyn vaan, jos molemmat nuoret sitä haluaa? Muista myös se, että Saksassa naiset ja miehet saunovat sekasaunassa, eli jos teillä on sauna ja lämmität sitä, niin tyttösi ja sen pojan kuuluu mennä perin saksalaiseen tapaan yhdessä saunaan, siinä ei ole mitään ihmeellistä saksalaisen mielestä. Muista myös se, että saksalaiset saunovat samaan tapaan alasti kuin me suomalaiset, eli älä tyrkytä mitään peitteitä käytettäväksi.
Ei saksalaiset perheet lähtökohtaisesti pidä tollasta outona. Ranskalaiset tosin pitävät. terv. Saksassa vaihtarina ollut ja kahden pojan kanssa samassa huoneessa + toisen kanssa vierekkäin nukkunut.
Tässä on sulle mahdollisuus saada vähän kansainvälistä verta sukuun ja geenejä sekotettua, jos suhde jatkuu tulevaisuudessa! Suomalaiset on oikeesti todella sisäsiittoisia.
Hienoa, kun annat mahdollisuuden pojan tapaamiseen. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja paikalle saapuu se jonka pitääkin. Onnea!
En ymmärrä miksi tuet 15 v. lapsen nettideittailua? Kuulostaa ihan siltä kuin olisit tehtailemassa naimakauppoja tyttärelles...
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:32"]
Mielestäni, kun nuoret eivät ole koskaan tavanneet kasvokkain, toisi automaattisesti samaan huoneeseen majoittaminen liikaa paineita. Ei pelkästään seksiin, vaan ihan vaan yhdessäololle - entä jos odotukset eivät käykään toteen tai jompaa kumpaa jännittää kovasti? Silloin olisi hyvä olla oma paikka rauhoittua. Olen ollut nuorena aikuisena parissakin kaukosuhteessa, ja yhä parikymppisenä on kaukosuhdekumppanin tapaaminen ollut joskus aivan tolkuttoman jännittävää, jopa silloin, kun on kertaalleen aiemmin tavattu.
Jos huoneita ei kerta kaikkiaan ole, majoita samaan huoneeseen, mutta ehdottomasti petaa pojalle oma peti. Voivat siirtyä halutessaan ehkä samaan sänkyyn, mutta en jättäisi sitä ainoaksi mahdollisuudeksi edes siinä tapauksessa, että sekä tyttö, poika että kaikki vanhemmat olisivat sen kannalla. Etukäteen ei nimittäin voi tietää, onko se toisen vieressä nukkuminen sitten kuitenkaan mukavaa.
[/quote]
Komppaan. Jos eivät ole koskaan edes tavanneet, niin voi olla epämukavaa nukkua samassa tilassa. Teininä kaipaa usein sitä yksityisyyttäkin, kun on vielä epävarma itsestään. Sitä miettii, että entä jos kuorsaa tai pieree unissaan tms. Sitten nukkumisesta ei tule mitään ja päivällä on väsynyt. Kannattaa ainakin varmistaa, että se on molemmille OK, eikä vain olettaa. Voi olla noloa sanoa äidille, ettei uskalla nukkua yhdessä, jos äiti pitää sitä hyvänä ideana. Itse en kyllä majoittaisi samaan huoneeseen.
Minä kiusaannuin kun 16-vuotiaana deittailemani vuotta vanhemman pojan nuorekas ja rento äiti oli työntämässä meitä yhdessä saunaan suurinpiirtein ensi visiitillä. Ei oltu tosiaankaan vielä tehty muuta kuin pussattu, ja alastomuus oli herkkä paikka teinille ja neitsyelle. Minusta olisi hienotunteista olettaa, etteivät tyttösi ja poika nyt ihan heti halua hypätä samaan sänkyyn. Ekalla tapaamisella! Saavat siis itse päättää tahdin, seksin aloitus on iso juttu, jo pelkkä lähellä olo.
Tuli vain mieleen, mitä omissa nettisuhteissani olen kokenut, että lopulta toisen näkeminen ei olekaan sitä, mitä on odottanut. Minusta olisi viisasta keskustella tyttäresi kanssa myös ihan varan vuoksi tästä mahdollisuudesta, tottakai toivotaan että nuorilla olisi ihanaa. Kauan poika aikoo olla teillä Ap?
Perheessäni on lapsuudessani asti vieraillut vieraita monestakin maasta. Meilläkin on pieni omakotitalo, joten minun huoneeni on aina annettu vieraiden käyttöön. Minusta olisi kohteliasta tarjota pojalle tyttäresi huonetta. Olen myöskin samaa mieltä miehesi kanssa siitä, että ei samaan sänkyyn mutta eri syistä. Voi olla, että jos niin käy ettei kohtaaminen olekaan mukavaa, niin voi olla super ahdistavaa nukkua samassa huoneessa. Eiköhän ne samaan sänkyyn joka tapauksessa puikahda jossain vaiheessa, jos viihtyvät toistensa kanssa.
Ystävällistä oisi myös että näytät vieraallesi, miten vaikka suihku toimii. Monella vieraallamme oli ongelmia suihkun kanssa, koska omassa maassa se toimi erillälailla. Varsinkin jos teillä erikoisempaa elektroniikkaa kotona.
Ruoaksi meillä on aina tarjottu ihan vain kotiruokaa. Suomalaisista lihapullista on tykätty kovasti, samoin myös käristyksestä. Uudet perunat voisi olla hyvä tarjottava, mutta harkitse kalaa. Monet ihmiset eivät vain yksinkertaisesti pidä kalasta, ja vieras ei kehtaa kieltäytyä. Halvemmalla ja helpommalla pääset, kun teet ihan niitä bravuuri kotiruokiasi, hyvä Ap.
Oikeasti aikuiset naiset hei! Miksi joka ikiseen tänne Aihe vapaa-osioon lisättyyn keskusteluun on pakko tulla heittämään asiattomuuksia?? Vaivaako kenties oman elämän puutos? Ap kysyin asiallisen kysymyksen, eikä siihen tarvi tulla vuodattamaan sydäntään, miten saksalaiset miehet pettää, miten oot parittaja jos annat lasten nukkua samassa huoneessa. Jos teillä ei ole oikeasti ASIAA niin käyttäkää aika järkevämmin vaikka lastenne parissa, kun täällä aukomassa asiattomuuksia! Hävetkää "aikuiset" naiset.
Ap:
Keskustele tyttäresi ja pojan vanhempien kanssa asiasta :) Voihan sekin olla, ettei se pojan vanhemille sovi, ja eipä luo turhia paineita miten toisen kanssa viihtyy.
Tarjoa hyvää kotiruokaa, sitä melkein jokainen osaa valmistaa :)
Petaa vieraalle tyttären huoneeseen ja siirrä tyttö olohuoneen sohvalle, tai jos on nuorempi sisarus, niin tämän huoneeseen. Yritä ymmärtää, että tyttäresi on todellakin vasta 15-vuotias, siis rumasti sanottuna sakkolihaa. Eikä poikakaan ole kuin vuoden vanhempi. Keskieurooppalaiset moraalikäsitykset ovat tiukemmat kuin meillä, varsinkin jos perhe on katolinen. Totta kai sielläkin on löyhällä moraalilla varustettuja vanhempia, sikäläisiä wt-ihmisiä, normaalit keskiluokkaiset ihmiset eivät elä kuin porsaat pellossa.
Ruokatarjoilusta pari sanaa. Kala on hyvä, mutta huom! kypsennettynä. Graavikala ei ole tuttu ruoka Keski-Euroopassa. Liharuuat tekevät myös kauppansa. Poronkäristys on hiukan hankala juttu, sillä monet ulkomaalaiset eivät mielellään syö Petteri Punakuonoa! Hyvä broileripastakin varmaan maistuisi. Ja salaattia aina aterialle! Ainakin saksalaiset nuoret pitävät ihan tavallisesta pullasta. Se ei ole enää tunnettu leivonnainen siellä.
Saksassa pitkään asuneena voin sanoa, että samaan huoneeseen majoittamista pidettäisiin outona ja jopa perverssinä tuossa tilanteessa. Nuorethan eivät ole koskaan edes tavanneet! Pojan perhe tuskin haluaa mitään uutta tapaamista kun kuulevat, että tytön äiti laittoi nuoret suoraan nukkumaan samaan huoneeseen.
Ja laitat nuoret todella outoon ja ikävään tilanteeseen, jos majoitat heidät heti ensimmäisestä yöstä lähtien samaan huoneeseen.
Only in Finland tulee tuollaisesta asiasta edes keskustelua. Mutta kun ei ole tapoja niin ei ole tapoja.
mitä sun päässä viiraa? en ihmettele jos on vittu 15-vuotias nuori anteeksi LAPSI raskaana !!!
73 jatkaa: koitatko tyrkyttää tyttöä seksiin? vittu mitä ihmiskauppaa. ANNA SILLE JÄTKÄLLE ITE PILLUA. vaikka sulla onkin löysä alapää niin voit opettaa pojalle seksin salat, ennen kuin koskee tyttöösi. Danke Schön!!!!
Miten joku voi olla työntämässä nuoria samaan huoneeseen nukkumaan, jos eivät ole koskaan edes tavanneet "elävässä elämässä"? Taitaa olla vain Suomessa tapana olla näin omituisia.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 21:45"]73 jatkaa: koitatko tyrkyttää tyttöä seksiin? vittu mitä ihmiskauppaa. ANNA SILLE JÄTKÄLLE ITE PILLUA. vaikka sulla onkin löysä alapää niin voit opettaa pojalle seksin salat, ennen kuin koskee tyttöösi. Danke Schön!!!!
[/quote]
Ihanan aikuismaisia ihmisiä taas paikalla ;).
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 15:04"]
Tyttäreni poikaystävä on siis tulossa 3 viikon päästä ensimmäistä kertaa meille. Keski-Euroopasta kotoisin, jos sillä on jotain merkitystä.
Poika on 16v ja oma tyttäreni 15v. Kysymys kuuluukin: teenkö oikein, kun annan nuorten nukkua samassa huoneessa ja jopa vierekkäin? En näe siinä mitään ongelmaa, mutta mieheni kanta on jyrkkä ei. Olemme vielä suht "nuoria" mieheni kanssa, itse 35v ja mies 38v, ja muistan kun omassakin nuoruudessamme nukuimme vierekkäin yökyläillessä.
Lisäksi talossamme on muutenkin aika niukasti huoneita, joten tyttären huone olisi muutenkin paras vaihtoehto. Eikä niin kaukaa saapuvaa vierasta kehtaa laittaa patjan kanssa keittiöön nukkumaan... Ehdotuksia, miten saisin mieheni mielen muuttumaan?
Onko jollain kokemusta nuorten yökyläilystä? Miten olette järjestäneet nukkumisen?
Olen puhunut pojan kanssa Facebookissa ja Skypessä, kunnolliselta ja kohteliaalta jäbältä vaikuttaa. :) Tullaan tosi hyvin juttuun Skypenkin kautta keskustellessa ja tyttären mukaan poika on ollut positiivisesti yllättynyt siitä, miten rento, mukava ja nuorekas olen ollut. Otan siis ilolla tämän pojan vastaan ja tutustumaan perheeseeni ja Suomeen enemmän :) Ainoastaan yöjärjestelyt ja ehkä ruokatarjoilutkin ovat mietityttäneet, mitä (mieluiten suomalaista) ruokaa tarjoaisitte?
[/quote]
Petaa "näön vuoksi" toinen peti tytön huoneeseen, jos teillä on joku varapeti niin sellainen. Saavat sitten itse päättää omat nukkumisjärjestelynsä ;)
Ruuaksi tarjoaisin vaikka uusia pottuja ja kirjolohta, suomalainen lohi on hyvää. lohen päälle voi laittaa vaikka soijakastiketta. Tuo nyt oli vain yksi esimerkki :)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 20:28"]Miksi muuten keskieurooppalaiset miehet ohjaavat yhdynnän aikana kovan kalunsa aina poikkeuksetta pyllynreijälle????7
Onko se Euroopan tapa?
[/quote]
On Suomikin Eurooppaa ;)