Ruokaan 20-30 e / viikko
Mitä ostaisit?
Mä ajattelin yrittää pärjätä tuolla. Tuolla summalla syön vain minä itse.
Kuivakaapista löytyy:
- jauhoja
- ohraa
- riisiä
- monenlaista pastaa
- kuivahiivaa
- pikakahvia, teetä yms.
jääkaapissa on oivariinia
en tarvitse kahvimaitoa
olen kaikkiruokainen
Kommentit (11)
keittoja,laatikkoruokia. Pakasta loput =)
keittoja,laatikkoruokia. Pakasta loput =)
Aika vaikeaksi menee. Yhden aterian hinnan saaminen alle kahden euron on aika vaikeaa, ja jos syö kaksi kertaa päivässä niin tuosta tulee jo 28 euroa. Eli kolmeenkymppiin et sitten syö yhtään aamupalaa tai juo lainkaan kahvia. Vai tarkoititko että noita kaapista jo löytyviä ei lasketa tuohon budjettiin mukaan lainkaan? Sitten onnistuu kyllä, ei ole edes vaikeaa.
Mä elän samalla summalla! Teen usein esim. makaronilaatikkoa, josta pakastan noin puolet ja loput syön päivälliseksi kolmena päivänä peräkkäin. Muita vaihtoehtoja ovat erilaiset keitot (makkara, jauheliha,herne), jauhelihapullat tai -pihvit, kana-, pekoni-, avokadopasta ja risotot. Yleensä teen ruokaa tiistaisin ja syön sitä silloin ti, ke ja to. Pakastimesta syön sitten noita ruokia pe, su ja ma. Lauantaisin syön jotain herkkua yleensä (esim pitsaa). Ruuan kanssa syön aina myös jotain tuoreita kasviksia. (yleensä kurkkua ja tomaattia tai porkkanaraastetta).
Aamupalaksi/lounaaksi syön kaurapuuroa marjoilla. (marjoja löytyy pakkasesta kun niitä kesällä ja syksyllä ahkerasti kerään). Joskus myös teen ison satsin sämpylöitä kerralla, joista pakastan osan ja se on sit aamupalavaihtoehto.
Iltapalaksi syön yleensä kaksi ruisleipäviipaletta tuorekurkulla ja tomaatilla.
Kaupasta ostan yleensä tiistaisin:
-Jauhelihaa tai kanaa tai pekonia tai lohta tai nakkeja tai possua
-Tuorekurkku
-Tomaatteja
-Porkkanoita (syön porkkanoita välipalaksi)
-Makaronia tai perunoita tai riisiä(jos loppunut entiset)
-Vaihtelevasti tulee välillä ostettua esim. jääsalaattia, paprikaa, chilejä, jotain hedelmää, tuoreita yrttejä, valmisruokia, suklaata, säilykkeitä yms.
-Tarvittaessa ostan sitten jauhoja ja muita leivontatarvikkeita, margariinia, teetä jne. tuotteita jotka kestävät useamman viikon.
T. Opiskelija
Olisipa viikossa laittaa noin paljon rahaa ruokaan!
kateellinen opiskelija, ruokaan rahaa 70e/kk
-perunaa paljon
-ketsuppia
-herneitä
-porkkanoita
-leivo leipää
-kalapuikkoja
-halvimpia (ei niin hyviä) lihapullia
-luovu kahvista ja teestä
-halvin juusto (leivän päälle + kalsiumin saantiin!)
-suosi Lidliä, vaikka sekään ei mikään halpakauppa enää ole
Soijarouhetta vielä, niin ei jää protskutkaan vajaaksi.
Kiitos! Noita kaapista löytyviä tosiaan en laskenut mukaan, tuli vaan mieleen, jos jollain olisi vinkkejä tai ideoita ihan mihin tahansa. Kutoselta varsinkin sain ideoita, kiitos!
Ei mulla sinänsä mitään ongelmaa ole, huomasin vain miten ruokalaskut oli kasvaneet aika hurjiksi ja aloin budjetoida menojani. Se suklaapatukka on niin nopea napata sieltä hyllystä... :)
Rainbow-tomaattikeitto on aika järkyttävän hyvää ja hintakaan ei ole paha.
Mun vakio on pastakastikepohja, johon tulee tomaatteja, tomaattimurskaa, jauhelihaa ja soijarouhetta. Siihen voi sitten lisätä halvimpia kasviksia mitä löytää, ja loput pakastaa seuraavia käyttökertoja varten. Ja juuston kanssa siitä sa tehtyä jonkun laatikonkin.
Leivo?