Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävä painostaa kihloihin

Vierailija
19.05.2014 |

Ollaan seurusteltu joku neljän kuukauden verran tyttöystäväni kanssa, hän on oikeasti tosi upea nainen ja olemme rakastuneita. Olen hänen kanssa vakavissani ehdottomasti.

Nyt kuukauden ajan hän on vaan koko ajan vihjaillut ja puhunut suoraankin kihloista. Minun mielestäni aikaa on kulunut aika vähän vielä, toki kihlat ei olisi katastrofi kuitenkaan. Otsikossa nyt ehkä tuli vähän liioitellusti tuo että hän painostaa minua kihloihin, mutta tarkoitan nyt lähinnä sitä että hän puhuu siitä monta kertaa viikossa. En meinaa saada rauhaa ajatella kannattaako vai ei ja jos niin koska. 

Puhuttiin viikonloppuna että kun mennään naimisiin lähdetään eräälle pitkään suunnittelemallemme matkalle ja että juhlat tulevat olemaan pienet. Emme tietenkään sopineet mitään häiden ajankohdasta vaan puhuimme vaan, että SITTEN KUN mennään naimisiin, ihan yleisellä tasolla.

Mitä tässä nyt pitäisi tehdä, koruliikkeiden ohittaminenkin alkaa olla aika kiusallista, kun tyttöystävä kommentoi "katso miten kauniita sormuksia" tai sitten ei sano mitään mutta näen hänestä mitä hän miettii..

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 09:56"]

Harva tuskin katuu sitä, että on antanut suhteen edetä rauhassa ja omalla painollaan.

[/quote]

No kyllä mä ainakin lapsettomana kolmekymppisenä sinkkunaisena kadun katkerasti sitä, etten painostanut miestä mihinkään aiemmin. Nyt meni hukkaan vuosikymmen elämästä, kun vaan kiltisti odotin ja annoin suhteen "edetä omalla painollaan". Nyt ei sitten enää tiedäkään, ehtiikö löytää uuden suhteen ja tehdä lapset ennen kuin on liian myöhäistä.

Vierailija
62/71 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:37"]

Harva tuskin katuu sitä, että on antanut suhteen edetä rauhassa ja omalla painollaan.

[/quote]

No kyllä mä ainakin lapsettomana kolmekymppisenä sinkkunaisena kadun katkerasti sitä, etten painostanut miestä mihinkään aiemmin. Nyt meni hukkaan vuosikymmen elämästä, kun vaan kiltisti odotin ja annoin suhteen "edetä omalla painollaan". Nyt ei sitten enää tiedäkään, ehtiikö löytää uuden suhteen ja tehdä lapset ennen kuin on liian myöhäistä.

[/quote]

Tätä minäkin juuri pelkään! Olen parin vuoden päästä 30v ja antanut suhteen mennä omalla painollaan, eipä ole johtanut oikein muuhun kun kasvavaan epävarmuuteen koko suhdetta kohtaan, kun mies ei tee liikettä eli kosi. Minä olisin ollut valmis jo aikapäiviä sitten..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi tyttöystävän kanssa jutella asiasta avoimesti keskenään. Hassua tulla kyselemään tänne mielipiteitä.Voihan sitä jutella, että miksi sulla haluttaa kihloihin ja kuinka nopeaa. Ja voihan sitä avoimesti puhua, että itse ei koe kiirettä, mutta voidaanhan sitä silti katsella erilaisia sormuksia, vaikka ei olla kihloihin menossakaan. 

Puhukaa ihmiset keskenänne,eikä kysellä täältä. Kysy tosiaan tyttikseltäsi myös mielipide siitä, että haluaako hän ihan oikeasti, että sinä kosit sitten vasta, kun on paksuna ja niinsanotusti korjaat jälkesi. Se ei todellakaan ole kovin monen naisen unelma, vaan aika moni toivoo,että parisuhde muodostetaan siksi, että rakastetaan toisia, eikä siksi, että lapsi on tulossa.

Vierailija
64/71 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa puhua tyttöystävän kanssa ja vaikka sopia se ajankohta koska mennään kihloihin. Esim. vaikka juhannuksena tai jomman kumman synttäreillä tai vaikka 5v päästä jos se tuntuu sinusta parhaalta ajankohdalta. Kyllä itse olisin 26v ollut valmis jo kihloihin ja lapsiin, kun olisi vaan ollut mies jonka kanssa tehdä se kaikki. Siinä mielessä olette mukavassa iässä "pariutumisen kannalta".

Itse tiedät sydämessäsi mitä haluat ja mitä et, joten kannattaa jutella tyttöystävän kanssa suoraan sydämestä.

Vierailija
65/71 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:49"]

Tätä minäkin juuri pelkään! Olen parin vuoden päästä 30v ja antanut suhteen mennä omalla painollaan, eipä ole johtanut oikein muuhun kun kasvavaan epävarmuuteen koko suhdetta kohtaan, kun mies ei tee liikettä eli kosi. Minä olisin ollut valmis jo aikapäiviä sitten..

[/quote]

Miksi et ole kosinut?

Vierailija
66/71 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 11:48"]

[/quote]

Miksi et ole kosinut?

[/quote]

Olen sanonut miehelle, että olen valmis kihlautumaan ja että toivon avioliittoa, mutta toivoisin hänen kosivan, kun aika on hänelle kypsä. Eipä ole ollut. 

Vierailija
67/71 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

testi

Vierailija
68/71 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä olet 30 vuotias MIES etkä osaa sanoa suoraan painostavalle naiselle että EI?!

millanen tissiposki sä oot?! SULLA TODELLAKIN ON ONGELMA! 

Kyllä se nyt ihan selkärangassa on että jos joku asia ei sovi sulle sä sanot sen suoraan ilman että vikiset täälä. Jos se muija siitä kilahtaa niin menkööt. 

Vierailija
69/71 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:37"]

Oliko tämä ap?

Jos olet 30-vuotias, tyttöystäväsi on ihana nainen, jonka näkisit lastesi äitinä, miksi et haluaisi kihloihin ja naimisiin hänen kanssaan? Kuulostaa siltä, ettet tiedä itse, mitä haluat, jos vasta nyt olet alkanut miettimään lasten hankkimistakin, kyllä ihmiset yleensä ovat miettineet tuollaisia asioita aika pitkälle jo paljon nuorempinakin. Pidä mielessä, että tyttöystäväsi ei välttämättä halua odottaa hamaan ikuisuuteen asti kosintaa, ainakaan, jos on lähellä sinun ikääsi. Tuossa iässä kun naiset usein haluavat kumppanin, joka tietää, mitä haluaa, eikä pelkää sitoutumista.

[/quote]

Tässä on se ero, että naiset ajattelevat lapsia ja perhettä ensin ja etsivät sitten kuvaan sopivan miehen. Tai ainakin osa naisista toimii näin. Jollain on hääpuku, juhlapaikka ja lasten nimetkin mietittynä. Useimmat miehillä vasta tällainen "sopiva tyttöystävä" herättävät ajatukset perheen perustamisesta. Voi johtua siitä, että mieheillä ei kello ihan heti tikitä.

Ei minun ainakaan tarvinnut naimisiin menoa tai lapsien hankinta koskaan miettiä. Jotenkin ainan "tiesin", että haluan näin tehdä. Vasta, kun nykyisen vaimoni kanssa muutin yhteen, aloin ajattelemaan olisiko hän lasteni äiti, koska haluaisin lapsia tai naimisiin jne. Aikaisempien tyttöystävien kanssa vain nautin elämästä ja pohdin seurustelusuhdetta, en todellakaan pohtinut häitä tai lapsien lukumäärää.

Vierailija
70/71 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas tänne tullut kovasti kommentteja. Kiitoksia kaikille kommenteista, on kyllä aika laidasta laitaan vastausta näköjään. Tässä pari päivää pohdittuani tulin siihen tulokseen, että haluan kihlata tyttöystäväni. Olen ollut asiasta epävarma, sillä seurustelumme on vielä lyhytikäinen, mutta tässä naisessa on jotain mitä aiemmista on puuttunut. Tulemme niin hyvin toimeen, että tämä taisi olla tässä. Ei sitä osaa sanoin selittää, miksi toinen tuntuu niin hyvältä. Eihän hän ole täydellinen, mutta en ole minäkään. Hän on kuitenkin tasapainoinen, kypsä, järjestelmällinen, järkevä talousasioissa, empaattinen, omillaan toimeentuleva ja kaiken lisäksi kaunis upea nainen ja valloittava persoona huumorintajuineen.

Nyt odotan hyvää tilaisuutta kertoa tyttöystävälle, että meinaan kosia, mutta kaipaan hiukan lisäaikaa. En aio kertoa koska kosin häntä, mutta olen ajatellut että sen voisi tehdä jo juhannuksena, samoihin aikoihin kun meille tulee puoli vuotta täyteen. Tuskin hän suuttuu, kun pyydän lisäaikaa, vaan varmaan innostuu vaan lisää...

Ajattelin kosinnan yhteydessä ehdottaa, että häät voisivat olla nopeintaan kesällä 2016, 2017 tai 2018, mikä sitten sopii sen hetkiseen elämäntilanteeseen. Niin ettei tulisi kiirehdittyä suoraan naimisiin (kiitos vaan sille sällille joka ehdotti riidan järjestämistä ja sormuksen heittämistä metsään jos tulee heti kiire naimisiin, siinä oli pointtinsa). Jos tyttöni tähän kosintaan ja näihin ehtoihin vastaa "kyllä" niin sitten olen kyllä maailman onnellisin mies.

Terveisin ketjun aloittanut mies

Vierailija
71/71 |
21.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2014 klo 10:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No miksette te naiset sitten kosi!?!

Jos olette varmoja, että olette löytäneet oikean puolison ja olette valmiita menemään eteenpäin, niin mikä teitä estää kosimasta? Samaahan te odotatte mieheltänne. Voihan hänkin vain empiä ja odotella teiltä varmempaa merkkiä.