Osa aikatyö ja pieni palkka, saako tukia?
Työ on käsityötä ja alkuun olisin vain opiskelija. Hinnat olisi siis sitä luokkaa myös. Eli karkeasti laskettuna mulle jäisi harjoittelijan hinnoista ja ajankulusta kätee 3€/h - verot. Tän enempää tuskin tarvitsee sanoa sillä asiakkaita ei olisi alkuun joka päivälle saatika liukuhihnamaisesti joka tunnille. Työmatkoihin menee 15€/ päivä. Kohta putoan työttömyyskorvaukselle eli 500€/kk ja tukia en saa koska asun yhdessä mieheni kanssa. Miehen joa on ulosotossa joten rahat ei riitä millään. Oma vuokranpuolikkaani on jo 440€/kk eikä halvempaa asuntoa ole löytynyt vaikka kovasti etsitään. Jopa yksiö riittäisi kunhan selvittäisi. Mä jäin miettimään että ulosottoahan sossu ei ota huomioon kerta miehen kanssa asun. Onko ero ainoa mahdollisuus jolla selviäisin laskuista? 500€ ei millään riitä laskuihini/ muihin kuluihin :(
Kommentit (2)
virallisesti olen työtön. Ja töissä olisin jollakin muulla. Yksityisyrittäjällä ainoana työntekijänä. Opiskelijana siihen asti kunnes hommat rupeisi sujumaan. 'Palkkatukea tälle alalle ei saa.
Tarkoitat siis että työskentelisit itsenäisenä ammatinharjoittajana vai jollekin muulle olisit töissä? Yrittäjänä et saisi mitään tukia, mutta työntekijänä voit saada soviteltua päivärahaa jos työ osa-aikaista. Kysy sitä Kelasta. Olet siis virallisesti työtön, et opiskelija tai yrittäjä?