Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa että kaipaan asumaan vanhempien kanssa

Vierailija
17.06.2025 |

Olen 29-vuotias nainen ja ikävöin aikaa kun olin vielä kotona. Lapsi. Haluaisin edelleen että asuisimme kaikki yhdessä. Veljeni mukaanlukien. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika entinen ei koskaan palaa, sanotaan laulussa.  Muistot kultaantuvat, ei se enää olisi samanlaista.

Vierailija
2/14 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ollu ihana lapsuus,  hyvät vanhemmat,koti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus sama, mutta se voi olla ihan vaan kaipuuta siihen että ylipäätään ei tarvitsisi asua aina yksin. Oli kivaa kun talossa oli muitakin ihmisiä.

Vierailija
4/14 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei vaan enää halua et tulette siihen loisimaan

Vierailija
5/14 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä outoa. Mitä sieltä lapsuudesta kaipaat? Sitä kun ei tarvinnut kantaa vastuuta mistään ja kaikki asiat hoidettiin puolestasi? Mulla ei ole tullut kertaakaan tuollaisia ajatuksia, vaikka mulla oli ihan hyvä lapsuus. Oli ihanaa muuttaa omilleen ja on edelleen.

Vierailija
6/14 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla meillä on joskus kohdunkaipuuta.

Vierailija
7/14 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä outoa. Mitä sieltä lapsuudesta kaipaat? Sitä kun ei tarvinnut kantaa vastuuta mistään ja kaikki asiat hoidettiin puolestasi? Mulla ei ole tullut kertaakaan tuollaisia ajatuksia, vaikka mulla oli ihan hyvä lapsuus. Oli ihanaa muuttaa omilleen ja on edelleen.

Onko sinun jotenkin vaikea ymmärtää että maailmassa voi olla sellaisiakin ajatuksia mitä sinä et ole koskaan ajatellut?

Vierailija
8/14 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia toivoa 29-vuotiaana AIKUISENA että vanhemmat huolehtisivat hänestä kuin pienestä avuttomasta lapsesta. Agraariyhteiskunnassa tosin saattaa edelleen asua useampi sukupolvi saman katon alla, mutta kaikilla on silti omat työtehtävänsä.

Toisaalta monet nuoret aikuiset taantuvat lapsuudenkodissaan lapsen rooliin, ja vanhemmatkin kohtelevat heitä kuin vajaavaltaisia, hemmottelevat ja palvelevat. Sekään ei ole normaalia.

Vierailija
9/14 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa.  Aikuinen lapseni muutti kotiin, kun hänellä on aika paljon terveysongelmia,  Aikaisemmin hän asui 200km:n päässä.  Hyvä näin

Vierailija
10/14 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole outoa. Mulle tuli tuollaisia tunteita joskus nelikymppisenä, kun olin asunut itsenäisesti jo 20 vuotta. Ajattelin että se on ihan hullua, mutta ei se niin hullua ole, esim. Välimeren maissa, tai meilläkin ennen agraariyhteiskunnassa, asuttiin sillä tavalla yhdessä useinkin että siellä tilalla asui enemmänkin kuin 1 ydinperhe saati sinkku. Noissa välimeren maissa usein rakentavat oman kerroksen aikuisille lapsille omakotitalonsa päälle, mutta esim. isoäiti laittaa ruoat koko sakille ja päivittäin ollaan yhdessä. 

Vierailija
11/14 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin 18 vuotiaana. Ehkä n. 30 vuotiaaksi saattoi joskus kaivata. Nyt 35v tunnen olevani aikuinen, eikä enää mieti niin. Ihan normaalia

Vierailija
12/14 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon menossa ehkä asumaan lapsuuden alueelle joku päivä. En tiedä kauanko voin olla siellä tai saan, mutta sen ajan minkä voi. Siis jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Saa kävellä siellä sitten, puut voivat olla isompia. Mutta en tiedä jäänkö sinne vai pitääkö sieltä vielä mennä eri paikkaan. Saapa nähdä. Pitää vähän suunnitella näitä juttuja.

Vierailija
13/14 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hassua. Mulla välillä ollut asumiskuviot silleen että oon miettinyt et missä asun väliajan ennenkuin löydän oman kämpän. Aina sama kuvio, isä sanoo aina että voin asua heidän luonaan ja äiti että "tänne et ainakaan tuu" 😂😂 

Vierailija
14/14 |
17.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut tuollaista tunnetta, vaikka on ollut hyvä koti. Aikuisena toisten nurkissa asuminen olisi ihan kamalaa. Oletkohan yksinäinen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan