Miksi köyhät tekee useita lapsia?
Ymmärrän, että vauvakuumeissa tehdään se yksi oli tilanne mikä tahansa. Mutta miksi useampi jos rahatilanne on todella surkea? Itse pienituloisena laskin hyvin tarkkaan, että onko lapseen varaa ja minkälaisen elämän pystyy lapselleen antamaan. Toista en tekisi, koska taloudellinen tilanne ei tästä välttämättä parane...
Kommentit (102)
Koska silloin kun lapset ovat pieniä niin tulot kasvavat lapsimäärän kasvaessa. Karu totuus iskee vasta lasten tullessa kouluikään ja siitä murrosikään. Eli se lasten elatus oikeasti maksaa.
Samoilla linjoilla, yhteen jää! Koen, että minun tulee pystyä elättämään lapseni itse. Eli kyllä meitäkin löytyy jotka oikeasti harkitsee lapsenteon realistisesti oman tilanteensa(mm.rahallinen) mukaan!
Heille on tärkeämpää perhe kuin ura. Ja suomessa on hyvät tuet. Ja ei, tulotaso ei kyllä kasva, se ei tuppaa kasvamaan ollenkaan nuorilla äideillä.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 23:56"]
No meillä minä kotiäitinä ja mies työkyvyttömyyseläkkeellä ja kolmas tulossa. Minusta on kiva olla raskaana ja lapset saavat tuntemaan itseni tärkeäksi. Välillä kyllä tunnen syyllisyyttä etten ole käynyt töissä ja teen lapsia... Minulla on varmaan joku sosiaalisten tilanteiden pelko joten pidän lasten kanssa kotona olemisesta.
[/quote]
Just tämä. Ihan järkyttävää. Et uskalla uloskaan mennä ja varmaan teet niitä lapsia niin kauan kuin kohtu kestää, että saat aina uuden hoidettavan johon voit nojata koko identiteettisi ja joka saa sinut tuntemaan itsesi tärkeäksi. Huhhuh.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:17"]
Yleisintä on että mies tienaa hyvin ja köyhä nainen, sitten tekevät paljon lapsia ja tämä on niinkuin taktiikka naisella että voi maleksia kotona menemättä töihin.
[/quote]
Tuollaisella pariskunnalla taas oletettavasti on varaa niihin lapsiin. Ketjun aihehan oli, miksi köyhät eivät laske, kuinka moneen lapseen heillä on varaa.
No paljonkos niiden vuositulojen pitäisi olla, jotta lapsesta/lapsista kannattaa edes haaveilla. Riittääkö 15v säästöt, kun tuo kello tikittää.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 08:02"]No paljonkos niiden vuositulojen pitäisi olla, jotta lapsesta/lapsista kannattaa edes haaveilla. Riittääkö 15v säästöt, kun tuo kello tikittää.
[/quote]
Riittää varmaan että on työssäkäyvä ihminen. Lapsia ei tarvitse hankkia jos ei ole koskaan aikomustakaan mennä töihin..
Kaikkien pitäisi tehdä lapsia enemmän täällä Suomessa, oli köyhä tai rikas. Suomen huoltosuhde on erittäin huono!! Rikkaat, miksi te ette lisäänny??
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:59"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:17"]
Yleisintä on että mies tienaa hyvin ja köyhä nainen, sitten tekevät paljon lapsia ja tämä on niinkuin taktiikka naisella että voi maleksia kotona menemättä töihin.
[/quote]
Tuollaisella pariskunnalla taas oletettavasti on varaa niihin lapsiin. Ketjun aihehan oli, miksi köyhät eivät laske, kuinka moneen lapseen heillä on varaa.
[/quote]
Tilastollisesti tuollaiset pariskunnat käyttää kaikki mahdolliset tuet/edut yms. vaikka vara olisi olla ilman.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 08:08"]
Kaikkien pitäisi tehdä lapsia enemmän täällä Suomessa, oli köyhä tai rikas. Suomen huoltosuhde on erittäin huono!! Rikkaat, miksi te ette lisäänny??
[/quote]
Koska joudumme maksamaan asumisemme, ruokamme, vaatteemme, harrastuksemme, silmälasimme, sairaalalaskumme, päivähoitomaksumme jne itse. Sen lisäksi maksamme köyhille asumistukia, kotihoidontukia, toimeentulotukia, päivähoitomaksuja jne jne. Meidän pitää käydä töissä, jotta saamme sekä itsemme että köyhät elätettyä. Ei meillä ole varaa tehdä liutaa lapsia.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 08:44"]
Lapsi tuo leivän tulleessaan,sanonta joka pitää paikkansa. Jos Taivaan Isä pitää huolen eläimistä, kasveista jne. luomistaan. Niin kyllä se huolehtii luomastaan ihmisestäkin. Ei kannata turhaan murehtia.
[/quote]
No tämä!!! Ja mä juuri olin lupautunut lähettämään ruokakaupan lahjakortin sekä vaatteita erääseen köyhään perheeseen. Taidankin myydä vaatteet kirppiksellä, käyttää lahjakortin itse ja lähettää vain Raamatun.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 08:15"]
[/quote]
Koska joudumme maksamaan asumisemme, ruokamme, vaatteemme, harrastuksemme, silmälasimme, sairaalalaskumme, päivähoitomaksumme jne itse. Sen lisäksi maksamme köyhille asumistukia, kotihoidontukia, toimeentulotukia, päivähoitomaksuja jne jne. Meidän pitää käydä töissä, jotta saamme sekä itsemme että köyhät elätettyä. Ei meillä ole varaa tehdä liutaa lapsia.
[/quote]
Kylläpä siinä katkerasti heittäydytään marttyyriksi. Mikä pakko sinun on niitä köyhiä elättää? Lopeta se järjetön työn tekeminen ja keskity elämän onnellisiin asioihin. Kyllä ne köyhätkin alkaa töihin hinkumaan jos tuet loppuu.
Maltillinen työnteko ja onnellinen vapaa-aika. Säälittää ihmiset joille ura tai työ on se elämän tärkein asia. Ei tarvita muuta kuin että pomo päättää että nyt tuon aika lähtee ja siitä alkaakin työttömyysputki taikka vakava loukkaantuminen joka estää työnteon loppuelämäksi. Siinä menee kaikki. Sen sijaan tärkeät ja rakkaat ihmiset pysyy aina rinnalla. Enempi iloa saa sosiaalisista suhteista, elämyksistä, kokemuksista jne.
Töissä raatajat ns. "tärkeät uraihmiset" on aivan yhtä typeriä ku jatkuvasti lisääntyvät köyhät.
Se kateus. Harmittaa hirveesti kun en kykene hoitamaan montaa lasta kerrallaan.
Siksihän sitä ei toisillekkaan soisi.
On helppo kääntää se niin ,että lapset muka kärsii. Sehän on juuri päinvastoin lapsilla on seuraa toisistaan, he oppivat sosiaalisiksi, joustaviksi, monenlaista työtä tekemään koska isossa perheessä sitä riittää.
Lasteni opettaja kertoi kuinka oli pannut merkille ,että isossa perheessä kasvaneet lapset olivat joustavimpia ja sosiaalisimpia.
Että se niistä huonoista puolista.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 08:15"]
[/quote]
[/quote]
Kylläpä siinä katkerasti heittäydytään marttyyriksi. Mikä pakko sinun on niitä köyhiä elättää? Lopeta se järjetön työn tekeminen ja keskity elämän onnellisiin asioihin. Kyllä ne köyhätkin alkaa töihin hinkumaan jos tuet loppuu.
Maltillinen työnteko ja onnellinen vapaa-aika. Säälittää ihmiset joille ura tai työ on se elämän tärkein asia. Ei tarvita muuta kuin että pomo päättää että nyt tuon aika lähtee ja siitä alkaakin työttömyysputki taikka vakava loukkaantuminen joka estää työnteon loppuelämäksi. Siinä menee kaikki. Sen sijaan tärkeät ja rakkaat ihmiset pysyy aina rinnalla. Enempi iloa saa sosiaalisista suhteista, elämyksistä, kokemuksista jne.
Töissä raatajat ns. "tärkeät uraihmiset" on aivan yhtä typeriä ku jatkuvasti lisääntyvät köyhät.
[/quote]
Ei tarvitse olla rikas tai mikään järjetön uraihminen kun joutuu aika ahtaalle tässä yhteiskunnassa juuri siksi koska joutuu maksamaan kaiken itse ja samalla elättämään vapaamatkustajia korkeiden verojen myötä. Ei ole asumistukia, ilmaista päivähoitoa, sossun luukulta rahaa lasten harrastuksiin, tiettyihin lomiin yms. vaan kaikki kustannetaan itse. Kyllä siinä alkaa miettimään onko niihin lapsiin varaa vai ei. Elättien ei tarvitse miettiä tällaista, ovat tottuneet siihen että yhteiskunta maksaa heidän elämänsä. Näin se menee.
No meillä minä kotiäitinä ja mies työkyvyttömyyseläkkeellä ja kolmas tulossa. Minusta on kiva olla raskaana ja lapset saavat tuntemaan itseni tärkeäksi. Välillä kyllä tunnen syyllisyyttä etten ole käynyt töissä ja teen lapsia... Minulla on varmaan joku sosiaalisten tilanteiden pelko joten pidän lasten kanssa kotona olemisesta.
[/quote]
Tämä onnistuu vielä kun puhutaan pikkulapsista. Mutta koululaisia ja teinejäkin pitää vielä tukea ja kasvattaa, ja jos oma elämänhallinta ei ole kunnossa, kasvatuskin on vaikeaa. Ymmärrän että tunnet itsesi tärkeäksi, kun voit tarjota vauvalle ja pikkulapselle syliä ja aikaa, ja se onkin alkuvuosina tärkeää. Mutta sinunkin pitää kehittyä lasten kasvaessa tarjoamaan heille muutakin.
Valmiudet, joilla elämässä pärjätään (kuten esim. pitkäjännitteisyys, suunnitelmallisuus, ahkeruus) eivät välttämättä vaadi rahaa, mutta aika moni ajautuu köyhäksi juuri sen takia, ettei näitä ominaisuuksia ole. Sitten niitä ei osata omillekaan lapsille opettaa.
Mun "kaveri" joskus kerskaili että lapsista saa niin hyvin rahaa! Kun sain ensimmäiseni niin ihmettelin miten tämä sossupummi pärjäsi sillä pienimmällä äitiyspäivärahalla. No tulihan sitä jopa 300e ylimääräistä kun oli lapsi. Jee
Ymmärrys kasvaa kun ei pääse lapsena eikä aikuisena iian helpolla.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 22:32"]
Koska silloin kun lapset ovat pieniä niin tulot kasvavat lapsimäärän kasvaessa. Karu totuus iskee vasta lasten tullessa kouluikään ja siitä murrosikään. Eli se lasten elatus oikeasti maksaa.
[/quote]
älä hanki.
Nauti omasta emästäsi.
köyhä ja kipeä...ei tunnu kato missään kolotukset eikä korotukset...kun niitä taakkoja ja vaivoja on niin paljon.
joku hankkii yyhmyyttään ja moni siksi, että haluaa isomman perheen...eikä tarvi olla kaikki viimeisen päälle.
[/quote]
Mitenhän sulle käy sitten kun lapsesi ovat lentäneet pesästä ja et voi enää synnyttää...
[quote author="Vierailija" time="19.05.2014 klo 11:10"]
Mitkä ovat ne älyttömät tulosiirrot lapsiperheille? Lapsilisät, ilmainen koulutus ja tuettu päivähoito. Siinä ne.
[/quote]
Äitiys/vanhempainrahat ym. tuossa kai mainittiinkin. Onhan niitä muitakin.