Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alaikäiset keskenään ruotsin risteilylle

Vierailija
18.05.2014 |

Tytöt haluaisi lähteä keskenään ruotsin risteilylle viettämään toisen 17v synttäreitä. Tiedän että varmaan vähän siideriä maistelisivat, mutta luotan heihin etteivät tekisi mitään tyhmää. Itse en pääse lähtemään. Olen myös tietoinen kaikista riskeistä ja vaaroista siellä, mutta ei lapsia voi koko ikäänsä pumpulissakaan kasvattaa, sitäpaitsi heillä on jo kokemusta matkailusta ilman huoltajaa. Mietityttää jos he jäävät kiinni, niin mitä seurauksia siitä voi tulla?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 16:43"]

Just tälläisten tapausten takia laivojen ikärajat on niin korkeat. Ja silti niitä pitää lähteä väen vängällä rikkomaan.

Kohta ikäraja on 30v ja sitä nuoremmat eivät pääse ollenkaan laivaan.

[/quote]Jos laivan ikäraja nostettaisiin kolmeenkymppiin, ni mäkin alkaisin käymään laivalla. Siis se ikäräja olis 30 kaikille matkustajille, eli ei edes lapsiperheitä sabotoimaan sinne toisten risteilyjä. Oi autuutta!!

Vierailija
2/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 16:45"]

Jos oikein huonosti käy, tarkistetaan Tukholmassa sekä henkilökortit että maihinnousukortit. Eli kannattaa ostaa matka kolmelle: yksi aikuinen ja kaksi nuorta. Silloin nuoret on oikeasti reissussa ja voivat käydä maissakin.

[/quote]Likat lähtee turusta, joten maihinnousua ei ruotsin päässä tapahdu. Ja ajattelin ottaa 4 hengen hytin, niin jokaisella olisi oma nimi hyttikortissa. Saavat olla kahdestaan siellä kylläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 16:45"]

Jos oikein huonosti käy, tarkistetaan Tukholmassa sekä henkilökortit että maihinnousukortit. Eli kannattaa ostaa matka kolmelle: yksi aikuinen ja kaksi nuorta. Silloin nuoret on oikeasti reissussa ja voivat käydä maissakin.

[/quote]Likat lähtee turusta, joten maihinnousua ei ruotsin päässä tapahdu. Ja ajattelin ottaa 4 hengen hytin, niin jokaisella olisi oma nimi hyttikortissa. Saavat olla kahdestaan siellä kylläkin.

[/quote]

No eikö ne ole menossa ollenkaan käymään maissa Tukholmassa? Sittenhän se on vain miniristeily.

Vierailija
4/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ihmeessä tytöille myös väärät paperit niin saavat sitten Suomessa käydä myös baareissa kun eihän noilla ikärajoilla ole väliä?

Vierailija
5/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vastuuton vanhempi olet. Toivottavasti tytöille käy huonosti niin opit ja oppivat että ne säännöt on tehty noudatettaviksi.

Vierailija
6/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vähän aikaa sitten risteilyllä kavereideni kanssa (18-19v) ja ennen kuin pääsimme laivaan meidät kyllä pysäytettiin ja kaikilta pyydettiin henkkarit. Eli turha toivo että laivaan pääsisi alaikäisenä:)

Vierailija
7/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi keskenään ilman täysikäistä ja täyspäistä valvojaa. En antaisi itselleni anteeksi jos jotain odottamatonta sattuisi. Jotain vanhemmuutta sentään peliin!!!!

Vierailija
8/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päästiin teineinä laivaan sillä tavalla, että etsittiin terminaalista joku räkiksen näkönen rekkakuski ja kysyttiin voisko se olla meidän huoltajamme. Tyyppi osti meille hytin ja maksoimme käteisellä takaisin. Menimme yhdessä laivaan ja mies meni omia menojaan ja me omaan hyttiimme. Oksettavaa tosin näin jälkikäteen ajatella, että mr rekkakuski olisi voinut yöllä pamahtaa hyttiimme omalla avaimellaan... Ei sitä vaan sillon murehdittu..

Vierailija
9/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä sen kaverin vanhemmat on tästä suunnitelmasta?

Vierailija
10/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 16:14"]

No todellakin pääsee laivalle alaikäisenä. Itse joskus teininä ollu. Kaverin äiti osti hytin ja haki mahinnousukortit. Antoi ne meille ja lähti itse satamasta kotiin. Helppoa. Sit vaan käveltiin muina naisina laivaan siinä ihmismassan keskellä. Ei ne vaksit ihmetelly yhtään.

[/quote] 

Toisin sanoen kaverisi äiti oli varannut matkan myös itselleen, mutta jätti sen käyttämättä. Te pääsitte alaikäisinä keskenänne laivalle huijaamalla, laivayhtiön suostumusta teillä ei ollut. 

Vierailija
11/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:11"]

Itse olin vähän aikaa sitten risteilyllä kavereideni kanssa (18-19v) ja ennen kuin pääsimme laivaan meidät kyllä pysäytettiin ja kaikilta pyydettiin henkkarit. Eli turha toivo että laivaan pääsisi alaikäisenä:)

[/quote]Niin että jos teidät pysäytettiin, niin kaikki saman ikäiset pysäytetään?? Ihan helposti sinne laivaan pääsee sen ihmismassan keskellä. mua ei ole koskaan pysäytetty tai kysytty mitään henkkareita kun on jo maihinnousukortti valmiina. 

Teillä oli varmaan myös huoltaja mukana? 

Vierailija
12/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:10"]

Hyvin vastuuton vanhempi olet. Toivottavasti tytöille käy huonosti niin opit ja oppivat että ne säännöt on tehty noudatettaviksi.

[/quote]Toivot että lapsille käy huonosti? Sairas olet kun tuollaista toivot!

Vierailija
13/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:11"]

[/quote]Niin että jos teidät pysäytettiin, niin kaikki saman ikäiset pysäytetään?? Ihan helposti sinne laivaan pääsee sen ihmismassan keskellä. mua ei ole koskaan pysäytetty tai kysytty mitään henkkareita kun on jo maihinnousukortti valmiina. 

[/quote]

18v pääsee Siljalle ilman huoltajaa.

Vierailija
14/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:10"]

[/quote]Toivot että lapsille käy huonosti? Sairas olet kun tuollaista toivot!

[/quote]

No jos ehdoin tahdoin lähdetään sääntöjä rikkomaan niin kyllä se ihan oikein olisi.

Vierailija
15/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 16:45"]

[/quote]

No eikö ne ole menossa ollenkaan käymään maissa Tukholmassa? Sittenhän se on vain miniristeily.

[/quote]No shit Sherlock!

Vierailija
16/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:07"]

[/quote]

[/quote]No shit Sherlock!

[/quote]

No sitä että miniristeilylle on eri ikärajat!

Vierailija
17/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKÄRAJA 15 VUOTTA:

Päiväreittimatkat ja Päiväristeilyt, kaikki laivat: joka päivä

HUOM!

15-17 -vuotias saa matkustaa:

Yksin, jolloin huoltajan* allekirjoittama matkustuslupa on oltava mukana matkalla

Niin, eli asiassahan ei ole mitään ongelmaa kun ovat päiväristeilylle menossa. Ap joko tahallaan haki väittelyä kun ei kertonut että kyseessä on päiväristeily tai sitten on vähän yksinkertainen. Kyllä 17v saa päiväristeilylle lähteä.

Vierailija
18/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:11"]

[/quote]

Meidät pysäytettin heti niiden porttien kohdalla, joissa liput pitää näyttää, eli kohdassa johon ihmismassaa ei pääse kertymään ja laivan henkilökunta bongaa nopeasti mahdolliset alaikäiset. Käytäntö on varmaan vasta tullut, kun ikärajaakin laskettiin 18 vuoteen. Ei ollut huoltajaa mukana.

Vierailija
19/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo turusta pääsee tytöt laicaan mutta sitten tulee "tarkastus" jossa ottavat kyllä heti tytöt kiini ja kysyvät missä canhemmat, jos ei vanhemmat löydy niin soitto vanhemmille ja tytöt ulos terminaalista. Ja jos sattuvat pääsemään molempien (korttiportin ja tarkastajien) tarkastusten ohi niin alkavat ihme tellä kun kahden alaikäisen kortit leimattu mutta ei huoltajan.. onnea yritykseen!!

T. Sossussa tavataan ;)

Vierailija
20/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:32"]

IKÄRAJA 15 VUOTTA:

Päiväreittimatkat ja Päiväristeilyt, kaikki laivat: joka päivä

HUOM!

15-17 -vuotias saa matkustaa:

Yksin, jolloin huoltajan* allekirjoittama matkustuslupa on oltava mukana matkalla

Niin, eli asiassahan ei ole mitään ongelmaa kun ovat päiväristeilylle menossa. Ap joko tahallaan haki väittelyä kun ei kertonut että kyseessä on päiväristeily tai sitten on vähän yksinkertainen. Kyllä 17v saa päiväristeilylle lähteä.

[/quote]Ketäköhän tässä nyt mahtaa olla se yksinkertainen :DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi