Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alaikäiset keskenään ruotsin risteilylle

Vierailija
18.05.2014 |

Tytöt haluaisi lähteä keskenään ruotsin risteilylle viettämään toisen 17v synttäreitä. Tiedän että varmaan vähän siideriä maistelisivat, mutta luotan heihin etteivät tekisi mitään tyhmää. Itse en pääse lähtemään. Olen myös tietoinen kaikista riskeistä ja vaaroista siellä, mutta ei lapsia voi koko ikäänsä pumpulissakaan kasvattaa, sitäpaitsi heillä on jo kokemusta matkailusta ilman huoltajaa. Mietityttää jos he jäävät kiinni, niin mitä seurauksia siitä voi tulla?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:32"]

IKÄRAJA 15 VUOTTA:

Päiväreittimatkat ja Päiväristeilyt, kaikki laivat: joka päivä

HUOM!

15-17 -vuotias saa matkustaa:

Yksin, jolloin huoltajan* allekirjoittama matkustuslupa on oltava mukana matkalla

Niin, eli asiassahan ei ole mitään ongelmaa kun ovat päiväristeilylle menossa. Ap joko tahallaan haki väittelyä kun ei kertonut että kyseessä on päiväristeily tai sitten on vähän yksinkertainen. Kyllä 17v saa päiväristeilylle lähteä.

[/quote]Ketäköhän tässä nyt mahtaa olla se yksinkertainen :DD

[/quote]

Kukakohan*

En ainakaan minä. Kuten kaikki muutkin olettivat että kyse on tästä tavallisesta päivä Tukholmassa risteilystä ja nyt ap kertoi että kyseessä on päiväristeily. Eihän asiassa silloin ole ongelmaa kun saa lähteä vanhemman luvalla päiväristeilylle, päivä Tukholmassa risteilylle ei pääse huoltajan suostumuksella jos tämä ei ole mukana.

Vierailija
22/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:32"]

IKÄRAJA 15 VUOTTA:

Päiväreittimatkat ja Päiväristeilyt, kaikki laivat: joka päivä

HUOM!

15-17 -vuotias saa matkustaa:

Yksin, jolloin huoltajan* allekirjoittama matkustuslupa on oltava mukana matkalla

Niin, eli asiassahan ei ole mitään ongelmaa kun ovat päiväristeilylle menossa. Ap joko tahallaan haki väittelyä kun ei kertonut että kyseessä on päiväristeily tai sitten on vähän yksinkertainen. Kyllä 17v saa päiväristeilylle lähteä.

[/quote]

Päiväristeily ja miniristeily on kaksi eri asiaa. Päiväristeilyllä käydään Maarianhaminassa ja tullaan saman tien takaisin eikä olla yötä laivalla. Miniristeilyllä sen sijaan ollaan yötä, mutta ei jäädä Tukholmaan. Se ei risteilyn puitteissa Turussa ole edes mahdollista kun paatti kääntyy saman tien takaisin. Toki voi ottaa ns. Päivä Tukholmassa risteilyn, mutta silloin joutuu vaihtamaan laivaa eikä se silloin ole edes varsinainen risteily vaan kaksi reittimatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, laitetaan vielä selkokielellä:

Turku-Maarianhamina-Turku -saaristoristeilylle (lähtö aamulla, paluu illalla) ikäraja 15 v. Huoltajan allekirjoittama lupalappu oltava mukana.

Turku-Tukholma-Turku -23h risteilylle (lähtö illalla, paluu illalla / lähtö aamulla, paluu aamulla) ikäraja 18 vuotta. Alle 18v. huoltajan/valvojan oltava mukana ja yövyttävä samassa hytissä.

Vierailija
24/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:42"]

Toki voi ottaa ns. Päivä Tukholmassa risteilyn, mutta silloin joutuu vaihtamaan laivaa eikä se silloin ole edes varsinainen risteily vaan kaksi reittimatkaa.

[/quote]

Kyllä sekä Siljalla että Vikingillä on valikoimassa päivä Tukholmassa -risteily, jossa meno- ja paluumatka ovat samalla laivalla ja matka lasketaan risteilyksi.

Vierailija
25/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit, kyllä 17-vuotiaat pääsee laivalle keskenään jos esim. äiti hankkii lipun myös itselleen vaikkei mene laivaan mukaan, nuorilla on mukamas huoltaja mukana. Näin me teimme ja hyvin sujui. :D

Vierailija
26/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 18:51"]

Idiootit, kyllä 17-vuotiaat pääsee laivalle keskenään jos esim. äiti hankkii lipun myös itselleen vaikkei mene laivaan mukaan, nuorilla on mukamas huoltaja mukana. Näin me teimme ja hyvin sujui. :D

[/quote]

Mutta kuinka kukaan täysipäinen huoltaja suostuu tuollaiseen?

Vierailija
27/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 18:51"]

[/quote]

Mutta kuinka kukaan täysipäinen huoltaja suostuu tuollaiseen?

[/quote]

Ei mua se täyspäisyys kiinnosta mut onnistu näinkin.. ;)

Vierailija
28/61 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vanhemmat olko noin naurettavia! Lasten ylisuojeleminen on huonoksi lapsen kehitykselle. Ite oon lapsena tehny tosi paljo kaikkea tyhmää salaa ja valehdellu sitten vanhemmille jotka luuli että oon kiltti poika. Ne kaikki kokemukset on opettanu mua tosi paljon. Niitten ansiosta en oo avuton, tiedän paljo asioita ja myös kantapään kautta. Ite koen että omat vanhemmat on ylisuojelevia. Oon kiitollinen heidän kasvatuksesta, mutta johonki pitäis se raja vetää. Oon nähny mitä siitä seuraa ku rajottaa lapsia liikaa. Nyt olisin menossa laivalle kavereiden kanssa, mutta en saa koska yhtiö tai laki kieltää sen. MIKSI? Olen 17 vuotias, olen opiskelija, omistan osakeyhtiön jota johdan itse. Päätän asioistani yksin, mutta virallisesti se ei missään onnistu. Miksi luullaan että 17 vuotias ei pysty huolehtimaan itsestään? Alaikäisyyteni rajoittaa minua joka asiassa ihan turhaan ja tekee asioita hankalaksi. Ärsyttää.

Vierailija
29/61 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 16:17"]

Älkää vanhemmat olko noin naurettavia! Lasten ylisuojeleminen on huonoksi lapsen kehitykselle. Ite oon lapsena tehny tosi paljo kaikkea tyhmää salaa ja valehdellu sitten vanhemmille jotka luuli että oon kiltti poika. Ne kaikki kokemukset on opettanu mua tosi paljon. Niitten ansiosta en oo avuton, tiedän paljo asioita ja myös kantapään kautta. Ite koen että omat vanhemmat on ylisuojelevia. Oon kiitollinen heidän kasvatuksesta, mutta johonki pitäis se raja vetää. Oon nähny mitä siitä seuraa ku rajottaa lapsia liikaa. Nyt olisin menossa laivalle kavereiden kanssa, mutta en saa koska yhtiö tai laki kieltää sen. MIKSI? Olen 17 vuotias, olen opiskelija, omistan osakeyhtiön jota johdan itse. Päätän asioistani yksin, mutta virallisesti se ei missään onnistu. Miksi luullaan että 17 vuotias ei pysty huolehtimaan itsestään? Alaikäisyyteni rajoittaa minua joka asiassa ihan turhaan ja tekee asioita hankalaksi. Ärsyttää.

[/quote]

No kun se raja on johonkin vedetty ja se on vedetty kohtaan 18 vuotta.

KLun nyt kuitenkin olet noin fiksu, niin mene eduskuntaan ja muuta lakia?

Vierailija
30/61 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 16:17"]

[/quote]

No voi hellanlettas. Tottakai vanhemman täytyy olla myös huoltaja eikä vaan kaveri, eli ikäviä päätöksiä täytyy joskus tehdä. Nykyään tehdään huostaanottoja varmaan pienemmistäkin syistä kuin siitä, että päästää 17-vuotiaan laivalle.

Vierailija
31/61 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 17:10"]

Hyvin vastuuton vanhempi olet. Toivottavasti tytöille käy huonosti niin opit ja oppivat että ne säännöt on tehty noudatettaviksi.

[/quote] Kuka paska oikeasti toivoo, että joillekin alaikäisille tytöille kävisi huonosti. En mäkään ole samaa mieltä ap:n kanssa, mutta en nyt mitään pahaa hänen lapselleen toivo. Yäk!

Vierailija
32/61 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuko jotenkin? Olen itse lähtemässä vanhojen risteilylle mutta olen silloin jo täysi-ikäinen, kaverini taas ei ole ja nyt tarvittaisiin joku suunnitelma tohon että hän pääsisi ilman huoltajaa ja samaan hyttiin. Kyllähän se väärin on, mutta ei sekään ole kivaa kun kaikki kaverit lähtee mutta itse jää rannalle. Jäin itse viime vanhoista paitsi ja kyllähän se jäi harmittamaan. 

Vierailija
33/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät pääse keskenään vielä 17 vuotiaat risteilylle.

Vierailija
34/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sinne pääse alle 21-vuotiaat

Vierailija
35/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitus tulee jos jäävät kiinni alaikäisenä ryyppäämisestä.

Mietippä jos lähtevät vieraiden miesten mukaan iltaa istumaan? Sitten luetaan lehdestä kun on tytöt raiskattu tai pudonneet mereen.

Vierailija
36/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 16:04"]No eihän sinne pääse alle 21-vuotiaat

[/quote]

Silja kuulemma pudotti ikärajan takaisin 18 vuoteen kun ei matkustajia ole tarpeeksi.

Mutta silti ei 17v pääse.

Vierailija
37/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät pääse keskenään laivalle, niin kuin joku ylhäällä jo kirjoitti. Laivayhtiö ei päästä.

Vierailija
38/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 16:05"]

Mietippä jos lähtevät vieraiden miesten mukaan iltaa istumaan? Sitten luetaan lehdestä kun on tytöt raiskattu tai pudonneet mereen.

[/quote]Ovat sen verran vastuuntuntoisia etteivät kyllä äijien kanssa lähe ravintolaan. Kyllä likat reissuun pääsee ilman huoltajaa. Se on vaan järjestelykysymys. 

AP

Vierailija
39/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaaahahaa, ei pääse

Vierailija
40/61 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 16:05"]

[/quote]Ovat sen verran vastuuntuntoisia etteivät kyllä äijien kanssa lähe ravintolaan. Kyllä likat reissuun pääsee ilman huoltajaa. Se on vaan järjestelykysymys. 

AP

[/quote]

Joo, pääsee toki. Ota se tuntematon äijä niiden valvojaksi, niin ei tartte laivalle sellaisten mukaan lyöttäytyä. Onnea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi