Joulu on peruttu Britanniassa. Tuleeko sama Suomeen?
Hyvää toimintaa, Britannia! Tämä mutaatio (covid-20) on syntynyt, koska rajoitukset ovat olleet liian löysiä. Sais tännekkin tulla enemmän kovia rajoituksia, hyvä niin.
Kommentit (37)
Kyllä joulu tulee vaikka mitä tapahtuisi. Tulee maanantaikin joka hiton viikko.
Suomessa ei taideta tietää Euroopan tilanteesta juuri mitään, jos luullaan, että tilanne on päällä vain Britanniassa. Ettekö todella tiedä siellä, että Keski- ja Etelä-Euroopassa on tiukat sulkutoimet menossa?
Joulu on peruttu, jos ei pääse ulkomaille? Mikä estää brittejä viettämästä joulua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu taitaa olla peruttu monessa muussakin maassa esimerkiksi Keski-Euroopan alueella.
Ja noin periaatteessa osassa Englantia on edelleen joulupäivänä kahden talouden sallittua tavata toisiaan.
Mistä tämä mielenvikainen ajatus tulee ettei joulua voi viettää vain oman perheen kesken vaan silloin "joulu peruttu"?
Olen lainatun viestin kirjoittaja ja kyllä, olen samaa mieltä kanssasi. Omasta mielestäni joulu on joulu viettipä sen missäpäin maailmaa tahansa ja kenen kanssa vain. Tämän vuoden joulu on perinteiltään varmasti monelle erilainen, mutta ihan yhtä joulu silti.
Media kuitenkin mielellään vetää mutkat suoriksi ja jos monelle perinteinen sukujoulu ei ole mahdollista niin uutisoidaan joulun olevan peruttu. Moni tiukasti perinteistä kiinnipitävä onkin sitten samoilla linjoilla ja sadatellaan kun perinteistä joulua ei päästä viettämään.
Vierailija kirjoitti:
Minun jouluuni ei vaikuta tippaakaan vaikka tulisi ulkonaliikkumiskielto ja mitä tahansa. Puolisoni kanssa kahdestaan kotona vietämme kuten ennenkin. Ei korona tai muukaan jouluamme peruuta.
Samat sanat. Minä aion viettää joulua yksin, tosin puhelimessa ym kavereiden ja sukulaisten kanssa seurustellen. Olen viime vuosina viettänyt muutenkin pienimuotoisempia jouluja kun olen eronnut ja vanhemmat ovat kuolleet. Minun puolestani saa tulla lockdown, kävin juuri kaupassakin enkä aio pistää nokkaani muualle kuin kävelylenkeille kartellen ihmismassoja. Levillä joulua ei ole peruttu, sinne vaan after skii bileisiin.
Vai että joulu on peruttu? Poistettiinko se kalentereista, vai kuinka se peruttiin? Entä jos ei usko tähän Coca-Cola joulupukkiin, vaan siihen entisaikojen turkki väärinpäin-pukkiin? Mitäs muslimeilta ja hinduilta, lähtikö heiltäkin joulu samalla?
Vierailija kirjoitti:
Joulu taitaa olla peruttu monessa muussakin maassa esimerkiksi Keski-Euroopan alueella.
Ja noin periaatteessa osassa Englantia on edelleen joulupäivänä kahden talouden sallittua tavata toisiaan.
Yhtä teatteria tällaiset turhanpäiväiset kiellot, joita ei kuitenkaan mitenkään vahdita. Ei britit eikä minkään muunkaanmaalaiset jätä sukulaisia näkemättä jouluna vain siksi, että poliitikot niin sanovat. Suomi on tässä asiassa poikkeus, koska suomalaiset eivät muutenkaan haluaisi nähdä sukulaisiaan, ja nyt on oiva tekosyy tehdä mitä on joka vuosi halunnut.
Miten joulu perutaan? Me ollaan jo joulun vietossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä mielenvikainen ajatus tulee ettei joulua voi viettää vain oman perheen kesken vaan silloin "joulu peruttu"?
No tätä minäkin ihmettelin. Se, että ei välttämättä pääse toteuttamaan kaikkia perinteitään ei tarkoita, että joulu olisi peruttu.
Yleensä maailmassa joulun ajatus on juuri se, että silloin nähdään paljon sukulaisia ja ystäviä. Suomessa on tietysti toisin.
Miten se joulu perutaan? Meillä on jo hyvässä vauhdissa jouluruokien hankinta, kotona on joulukoristeet ja kuusi ja joululauluja kuunnellaan, käydään joulusaunassa ja lahjatkin on hankittu :)
Pitääkö meidän hävittää koristeet, heittää lahjat ja jouluruoat roskikseen, jos kerran joulu on peruttu?
Kinkku on jo ostettu, joten meille ainakin joulu tulee.
On elämä ankeata jos päivästä toiseen jaksaa jauhaa koronasta. Eikö muuta elämänsisältöä ole enää?
Ollaan tuttavapiiristä ainoat, jotka viettävät joulun keskenään. Olen yllättynyt siitä, että kaikki muut ovat sitten kuitenkin näkemässä vähintään vanhempiaan ja sisaruksiaan. Mulle on sinänsä aivan sama, ollaan muutenkin introvertteja ja olen salaa tyytyväinen, että tämä vuonna ei tarvitse vääntää sukulaisiin menosta. Olin vain yllättynyt, että oikeastaan kaikki tuntemani ajattelevat, että ei se suositus nyt jotenkin itseä ja omaa sukua koske.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on 100%:sta sosialistien propagandaa, johon osa ihmisistä tarttuu joko tyhmyyttään, tai kierouttaan ("rajoitusten varjolla").485
Mitä kapitalistista propagandaa sä olet lukenut?
Kertokaapas nyt yksinkertaiselle ihmiselle, että millä tavalla päättäjät voivat peruuttaa hengellisen juhlan? Tätä kokeiltiin Neuvostoliitossa mutta ei ainakaan kommarit siinä onnistuneet?
Me vietämme ainakin iloisen JOULUN JA UUDENVUODEN. Kinkkua, joulusauna, joulutorille, sukulaisia ystäviä tapamaan :)
Vuodenvaihteessa ampuillaan raketteja.
Vihervasemmistolaiset paremmat ihmiset hierovat jo käsiään ehkä viimein saamme oman totalitäristisen hallintomuodon koronahössötyksellä.
Idiootit auttavat hallitusta saamaan valtaa lisää, se on heiltä itseltä pois mutta minkäs teet jos ihminen pitää hallitusta joka koostuu vain ihmisistä omana jumalanaan kaiken hoitavana