^¨^¨^¨^¨^ 3-KUUMEILJAT, vko 32 ^¨^¨^¨^¨^¨
Uusi viiko ja elokuussa mennään. Viikko vielä niin koulutkin alkaa.
Tsemppiä kaikille! =)
Kommentit (24)
Täällä meilläpäin on kyllä oikein hyvät kelit ollut nyt viime päivinä, vaikka yleisesti on valiteltu. Nytkin on lapset teepaidoissa ja sortseissa ulkona. Oikein ihanaa lomasäätä ollut.
Minulla on nyt viikko siitä mahdollisesta oviksesta ja tyhmyyksissäni menin tekemään aamulla ovulaatiotestin. Se oli niin negatiivinen kuin olla ja voi. Täältä luin, että voisi alkaa jo raskaustestiä aiemmin näyttää positiivista myös raskaushormonin kohdalla. Olisin toivonut edes himmeää viivaa, mutta ei mitään :( Näin vieläpä viime yönä unta, jossa ovulaatiotestiin tuli kaksi kaunista viivaa ja aamulla olin vähän aikaa siinä luulossa, että se oli totta. Ehkä en seuraavissa kierroissa ole näin toiveikas ja rakenna itselleni pilvilinnoja. Miehen kanssa eilen jo nimiäkin mietittiin. Arvatkaapa lisääkö sellainen vettä myllyyn.
Oireitakin tietysti muka on, mutta olen varma, että voisin kuvitella ihan mitä oireita tahansa, jos tarve vaatisi. Rinnat on aidosti kipeät, mutta niin ne on aina ennen menkkoja (joita odottelen ensi viikonlopuksi). Samoin kaikki muut oireet voi olla raskauteen liittyviä tai sitten ei. Laitoin jo aiemmin muutamat hölmöt oireet ja tässä yksi lisää. Jauheliha ällöttää. Tämäkin on varmaan jotain psykosomaattista.
Odottavan aika on hirmuisen pitkä. Hirmuisen pitkä, vaikka vasta ensimmäinen yrityskierto menossa. Luulen tosiaan, että ehkä nämä odotukset laantuvat yrityskiertojen lisääntyessä. Toisaalta esikoista tehtiin vuosi ja aikamoista vuoristorataa se oli silloinkin. Toivoa ja epätoivoa. Jotenkin luulin olevani nyt vanhempi ja viisaampi, mutta enpä tiedä :)
Kirjoitin tänään jo aiemmin, muttajotain vikaa oli taas näissä sivuissa. Höh. :(
Elokuu on lähtenyt käyntiin aika viileänä ja vettä on satanut. Mutta ihan kivaa vaihtelua. Viikonloppuna kai tulee taas helteet.
ON:).(Eilen mulla oli niin kamala hiiva, että tuli ruskeahkoa vuotoa ja veristäkin (sori). Tosin raapaisin tuonne alapäähän vahingossa. Ei ollut muuta lääkettä kun maitohappobakteerikapselit. Sellaisen käytin pahimpaan hätään. Huh! En usko, että taaskaan (!) olisi tärpännyt kun on niin "kuiva" olo ja olen mitannut lämpöjä eivätkä nouse yli 36,9´c. Blaah... Asennoidun nyt ainakin niin ettei plussaa tule. Sitten onkin jo vuosi tullut yritystä täyteen. En kyllä kovin kauan jaksa enää. Vaikka oviksen aikaan olisi puuhissa, niin ei ole tärpännyt kuitenkaan.. :( Turhauttavaa.
Hyvää viikon alkua! =) Ja plussaonnea! +++
kP 21/26-30, Yk 12
Eilen sit taas takas töihin... blääh! Juuri kun pääsi lomailun makuun, kun eka kolme viikkoa satoi vettä =(
En ole käynyt kuukauteen lueskelemassa kuin pari kertaa, joku oli plussannut Onnea vaan roppakaupalla! Uusia on tullu mukaan myös! (minä vanha kääkkä täällä roikun edelleen....)
On: Mulla sit tais nuo terolutit auttaa kun tuli jo toiset menkat, vaikka ounastelivat jo vaihdevuosia. Oviksen tunsin myös selvästi viime kierrossa. Että jotain positiivista! Mulla on 1.9. verikokeisiin, otetaan siis uudelleen kaikki hormoonitestit ja sit 18.9. on taas gynelle aika. Katsotaan nyt miten meikäläisen käy... Oliko vauvahaaveet tässä vai onko vielä toivoa bd. Nyt lomalla en ole ressannu mitään, ja roppa on näyttänyt toimivan moitteettomasti. Toivottavasti en taas ala stressaamaan kun työt tiivistyy syksyä kohti.
Eipä muuta ihmeellistä kerrottavaa.... Tsemppiä vaan kaikille!!!!! bd
mp73, yk 20, kp 6/n.30 (viime kierto teroluteilla 27)
Höh, tää sade kyllä saa mielen maahan. Ihan kuin olis syyskuu. Pojillakin alkoi päivähoito tällä viikolla ja työpaikalle on ängennyt niin paljon porukkaa, että kesäfiilis ihan romahti. Tätä tää nyt sit on jouluun asti. Paitsi jos sais muuta ajateltavaa ;-)
Viikonloppuna olis pitänyt olla se ovis, mutta tällä kertaa en tuntenut mitään merkkejä. Mahtoikohan olla ollenkaan... Ens kuuta varten ostan kyllä niitä testejä, jos nyt ei tärppää. Sittenpähän tietää ainakin, kannattaako hermoilla seuraavat kaksi viikkoa. Nyt olen vähän ihmeissäni. Sen verran aktiivista oli kyllä tuo viikonlopun touhu, että eilen jo mietin nimiä. Hölmöä? Meillä on siis kaksi poikaa joten mietin pojannimiä, vaikka tytöstä ehkä vähän haaveilenkin.
Tänään taas tuhruttaa eli olisiko nyt sitten menkat tulossa?? Aika pian ns. ovulaation jälkeen. Tälläisella kierrolla (=ovulaatiosta vain 8 päivää kuukautisiin) ei tuskin olisi mahdollista plussaa saada. Masentaa, ettei onnistu. Tiedän, että se on typerää, mutta heti nousee mieleen ne esikoisen yritysajat, jolloin koko elämä tuntui olevan yhtä päivien kulumisen odottelua ja epätoivoista toivomista. Samat fiilikset palaa.
Jos tietäisi, että raskautuisi esim puolessa vuodessa, se olisi ihan ok, mutta kun ei tiedä. Ja kun tietää, että ongelmia luultavasti on, tuntuu turhauttavalta ajatella vuoden turhaa yritystä. Olen luonteeltani hyvin suunnitelmallinen ja tällainen asia, jota ei voi hallita, ahdistaa. Niin monet asiat riippuu tästä, päällimmäisenä työelämään liittyvät asiat. Olisi ehkä helpompi ollut tyytyä näihin kahteen ihanaan lapseen ja elämään, jota voi suunnitella (ei tietenkään kaikkea). Mutta kun se vauva vaan pyörii mielessä nyt KOKO ajan eli en aio poistua taustalle :)
Varmasti tämä purnailu (jonka valitettavasti teidän niskaan kaadan) johtuu alkamassa olevista menkoista ja pettymyksestä. Viikko menkkojen alusta menee jo paremmin, uudella toivolla. Pahoittelen jo nyt, että olen näin ärsyttävä narisija.
2poj@näidille kovasti tsempitystä. Ihailtavan sinnikkäästi ja hyvällä fiiliksellä jaksat tsempata pitkästä yrityksestä huolimatta. Toivottavasti teillä tärppää pian.
Se on sitten kp 1 ja yrityskierroksi sanoisin kaksi, koska kyllä tässä on tosissaan yritetty :)
Pari viikkoa tehokasta laihdutusta ja sitten ovulaation metsästykseen ;)
Harmittaa, mutta minkäs tälle voi.
2poj@näidille plussaonnea, sinnikästä. tuntuu niin turhauttavalle alkaa kitisemään ja itkustelemaan 2 yrityskerran jälkeen, vaipua synkkyyteen.
mulla on muutenkin joku ihmen kriisi itteni kanssa ja mieshän sen sitten saa päällensä. ärsyttää. vauvayrityksen myötä on tullut pelko taas jäädä yksin, varjostaisiko sekin plussaonnea?
tsemppii mammamialle laihutukseen, täällä toinen.. =)
Täällä siis "uusi" kuumeilija: olen kyllä käynyt puolisen vuotta hyvinkin ahkeraan lukemassa palstan kuulumisia, mutten ole saanut itse kirjoitettua. Meillä on 03 ja 04 syntyneet lapset ja nyt toiveissa siis kolmas. Olen jo aivan hermoheikko, vaikka menossa on "vasta" yk 5. Esikoinen saatiin aikaan clomeilla ja toinen tulla tupsahti luomusti. Kolmatta varten olen hakenut jo clomit ja nyt odotan tätiä kuin kuuta nousevaa. (Kierrot ovat heitelleet n. 36-55, joten hyvin on epäsäännöllistä.)
Nyt olen vielä aivan hukassa kun sunnuntaina alkoi hyvin "hentoinen tuhruttelu" ts. pientä vuotoa pyyhkiessä. Clomit olisi pitänyt aloittaa kierron 3.pv enkä tiedä yhtään onko tämä "tuhruttelu" nyt jotain omituista kuukautisvuotoa vaiko esim. vauvanteko stressistä johtuvaa... (aikaisemmin minulla ei ole koskaan ollut mitään välivuotoa) Help!!!
Toivon kaikille todella voimakkaita plussatuulia ja laihdutusintoa niille jotka ovat saaneet motivaation päällensä! Täällä on myös yksi, jonka pitäisi suunnata kulkunsa lenkille jääkaapin sijaan... : ;)
Ainakin mun lääkäri käski aloittaa kierron laskemisen kunnon vuodosta, kun itse samaa pähkäilin keväällä.
Myöhemmin kertoi myös sen, että ei ole niin vaarallista jos unohtaa aloittaa "oikeana"päivänä (Joku unohti siis! =O) kunhan aloittaa viimeistään kp 6 sen jälkeen ei kannata (mitä se ikinä tässä meinaakin?).
Ja näillä meinaan, sitä, että tuskin yksi tai kaksi epäselvää päivää merkkaa suuria.
Lomalta palattu ja arkea käynnistelen, huomenna navettaan!
Ja mun menkat oli sitten 10 päivää tuhrua, ei yhtään kunnon vuotopäivää ja kun yleensä vuodan kuin seula niin en todellakaan ymmärrä tätä tämänkertaista.
Palailen toisena päivänä taas
Pitkasta aikaa talle puolellekin kirjoittelen. Nyt olisi sitten vihdoin kaynnissa yk 1, en suinkaan usko etta heti tarppaa (ykkonen tuli tosin ekasta yk:sta mutta kakkoseen meni kokonainen vuosi, ja olenhan nyt jo viitisen vuotta vanhempikin eli luulenpa etta ottaa oman aikansa, jos tarppaa ollenkaan). Ihan mukavaa etta saatiin miehen kanssa taa paatos vihdoin tehtya, kylla se oikealta tuntuu. ;-) Minakin edelleen laihistelen taalla, paino on pudonnut viimeisen 6 kk aikana jo seitsemisen kiloa, viela olisi karistettavaa jos ihannemitoissani haluaisin olla, mutta hyva nainkin, BMI on 23 ja rasvaprosenttikin 28,5.
Tervetuloa taikapilvi! Muakin aina mietityttaa tuo etta lasketaanko kierto vasta kunnon vuodosta vaiko tuhrusta, mullakin kun tuota tuhrua tuppaa tulemaan. Kaipa se tosiaan kunnon vuodosta on parempi laskea.
Piqulle tietysti onnittelut, toivottavasti taalta muutkin paasevat plussajunan matkaan mahdollisimman pian.
Nyt tää palstailu sit taas alkaa, ei malta olla pois kun taas yhdesti kirjoitin.. =)
Plussaonnea: PikkuKeiju, Tuuti ja tietysti muillekin!!!
MammaMia: Tiedän tunteen hermoiluun, mutta se on ihan normaalia. Varmaan kaikki tietää täällä, eikös? Tsemppiä nyt vaan ja plussaonnea uuteen kiertoon!
2poj@näiti: Älä lannistu! Vuosi on pitkä aika piinailla ja yrittää ja toivossa elää, mulla tulee ens kuussa 2 vuotta yritystä täyteen... (tuntuu ikuisuudelta) Minäkään en ole heittänyt kirvestä kaivoon, vaikka mulla tullu takapakkia ja roimasti (km, vaihdevuosien epäily ku menkat loppu ku seinään....)
Tervetuloa Taikapilvi!!!
Onkohan enää sitä kolmosten esittelypinoa olemassa? Osaako joku sen tehdä? Se olis hyvä kun on porukka muuttunu täällä ja uusia tulee mukaan.
On: ei ihmeitä eilisen jälkeen... puuhastelu aloitettiin jo eilen ja mennään jtpv systeemillä nyt ja lujaa =) Jos vaan jaksaa... huhhuh!
Miten on, aloitatteko yk:n laskemisen alusta km:n jälkeen? Mulla on nyt yk 20 ja km:n jälkeen yk 4....
mp73, kp 7/n.30
Taas minä käyn täällä kurkkimassa... No, ensinnäkin kiva, että sulla menkat on tullu, että oikeasti jotain tapahtuu! Ihana, kun jaksat olla noin positiivinen kuitenkin. Paljon tsemppiä!!! Toivon tosissaan, että teitäkin vielä onnistaisi...
Mutta asiaa... Siis minä pidin keväällä 3-kuumeilijoiden esittelylistaa, mutta liekö kukaan sitä sen jälkeen päivitelly, kun täältä lähdin. Viimeisin päivitys on mulla tässä koneella, joten sen voin tietysti laittaa uudeksi aloitukseksi ja ihmiset voi käydä sitä päivittämässä. Jos joku vielä pinossa vakituisesti asioiva ottaisi sen sitten päivitettäväksi?
Mimmi75, rv.12+3
Mahdotonta pysyä coolina, kun vauva-asiat pyörii koko ajan mielessä...joku muukin tätä taisi tuskailla. Kp 10/28 menossa, eli viikon lopun jälkeen todennäköisesti ovulaatio odotettavissa, mutta saas nähdä saanko tuon miehen mukaan tähän villiin menoon vai joudunko vielä yhden tai kaksi kiertoa odottelemaan. Ihan höpölöpö olotila. Vauvoja siellä ja vauvoja täällä ja joka paikassa näkee vaan raskaana olevia...ihanine mahoineen. No kattellaan!
Jemppistä kaikille sitä tarvitseville ja positiivisia yllätyksiä toivotellen
minni
Taikapilvi, tervetuloa mukaan!
Rilla-ma-rilla, olisiko mahdollista, että voisit kumminkin olla raskaana?? En yritä herätellä tässä liian suuria toiveita, mutta jonkinmoisia kumminkin... :) mulla kävi molempien lasten kohdalla niin, että tuli normaaliin menkkojen tuloaikaan tuhrua muutaman päivän ajan. Plussasin, tai tein siis testin vasta kp 50 tienoilla, kun luulin, että nuo tuhrut oli menkat ja muista oireista en osannut kuvitella olevani raskaana.
mp73, kiitokset plussaonnen toivotuksista! :) Ja sinulle ja myös 2poj@näidille sekä muille pitkään yrittäneille hirmusti jaksamista ja tsemppejä kolmosen yritykseen!
On: väsyttää, kun on tullut nukuttua huonosti viime öinä. Lapset on heräilly yöllä paljon ja itellä on ollu nukahtamisvaikeuksia (ollaan heiluteltu peittoja ehkä vähän liian myöhäseen aikaan ja sitte ei oo enää uni tullu...heh). Ruokakaan ei oikeen oo maittanu pariin päivään ja ruoan jälkeen on tullu vähän öklö olo. Eiliset kovat jomotukset alaselällä ja -vatsalla meni sitten itestään ohi, nyt kumminkin odottaa Panadolit kaapissa vastaavia tilanteita varten. Ei viiti ottaa noita lääkkeitä, joissa on ibuprofeiinia, jos vaikka olisi raskaana... ihan varmuuden vuoksi... :p
Nyt pitää laittaa nuo kaksi houhottajaa päiväunille ja tää mamma taitaa myös mennä peiton alle koisimaan!
PikkuKeiju kp24, yk1
Kuinka tämä kesä taas hujahti? Ei voisi suoraan sanottua vähempää kiinnostaa palata takaisin arkeen. Onneksi täällä Oulussa vilahtelee vähän aurinko. On viitsinyt istua nuorimmaisen kanssa hiekkalaatikollakin.
kp19, yk1, ensimmäinen ovulaatio (jos se nyt tuli laskelmien mukaan) meni lasten ja miehen kanssa piskuisessa retkeilymökissä. Yritykset jäivät siis kaikkea muuta kuin aktiiviseksi.
Sen vertaisen ovela ehtii sutaisemaan, ettei toivoa tämän ensimmäisenkään yrityskuukauden kohdalla voi kokonaan heittää.
Toivossa siis eletään :)
Meille(kään) ei tullut huhtivauvaa. Eikä ihme, kun oviksen aikaan ei ollut juuri yritystäkään - loma sukulaisten luona ei ihan ollut suotuisin ympäristö.. Silti olin jotenkin pettynyt, toisaalta taas ihan hiukan huojentunutkin. Pettymys kuitenkin toi sen fiiliksen, että tästä kierrosta ihan oikeasti aletaan yrittämään. Kiva olis myös nähdä, että mieskin oli (näennäisestä välinpitämättömyydestä huolimatta :) fiiliksessä mukana.
Olin kahden ekan lapsen kanssa (synt. 03 ja 05) melkein neljä vuotta kotona ja palasin vuosi sitten töihin. Olen viihtynyt tosi hyvin töissä, ja siksi ei ihan niin harmita, jos joitakin kiertoja pitää odotella. Tosin, täytyy tietysti varautua pitkäänkin yritykseen. Kaksi edellistä on tärpännyt tosi pian, että ehkä sitä kuitenkin alitajuisesti pitää itsestään selvänä (vaikka sitä se ei kuitenkaan ole!!), että nytkin kävisi niin.
Etenkin pitkään yrittäneille toivon ison puuskan plussa tuulta! Ja meille muille myös. Ja onnea jo plussan saaneille, toivottavasti pian perässä tullaan.
-Ellamia
Unohtui edellisestä viestistä kierrot ja päivät:
kp 6/28 ja yk 3
-Ellamia
Kiitos paljon tsempeistä!! =) Niitä todella tarvitaan. No, eihän vuosi vielä sinänsä ole paljon tällä iällä (34v.) kun yrittää, mutta kuitnekin kyllästyttää välillä. Mutta toisaalta: mitä enemmän aikaa kuluu, niin sitä vähemmän stressaa (kun ei jaksa enää). :)
Luulisin, että menkat alkaa, koska kohdun nipukka on auennut ja pehmeä. Ja hiiva on taas. Että se siitä sitten... No, "tavoitteena" olikin yrittään vuoden loppuun asti, joten onhan tässä vielä aikaa...
mp73: Kovasti tsemppiä sinulle, että asiat selviäisivät ja plussaisit pian! :)
En ehdi nyt muuta.
Kp 23/26-30
On ihanaa, että on olemassa tällaiset sivut, johon käydä vuodattamassa tuntojaan ja kyselemässä vinkkejä.
on: tuhruilu kesti vain vajaat kolme päivää ja loppui kuin seinään. Todennäköisesti kyse ei ollut siis menkoista, joita siis yhä odotan ja kyttään. Nyt menossa jo kp 34, joka ei minun kierron pituudessa ole vielä kovinkaan paljon / tavatonta...
Tuhruilu osui sopivasti noin 10 päivää tod.näköisen ovulaation jälkeen, ja kun se ei nähtävästi ollutkaan menkat, toivoni heräsi ja lueskelin juttuja kiinnittymisvuodoista. Onko teillä kokemusta moisesta? Itse en aikaisemmissa raskauksissa sellaista kokenut (tai en ainakaan muista) ja tuntuu, että onkohan se pelkkää legensaa koko juttu...
No kaiken varmuudeksi tein aamulla raskaustestin ja negahan se sieltä tuli :( Odottavan aika on pitkä, kun nyt odotukset on suunnattu nyt "jonain kauniina päivänä" ilmestyviin menkkoihin, ja se voi kestää!
Tuli tuossa mietittyä, että mitä, jos tulisikin kaksoset??!! Kääks!
Kun on asennoitunut siihen, että yksi lapsi sieltä tietenkin vain tulee, ja jos sitten tulisikin enemmän kertalaakista! Omassa ja miehen suvussa ei ole kaksosia ollut, mutta onhan sekin aina mahdollista! Siinä olisikin jo meno päällä kotona!
Olipa ihana helleviikko viime viikolla! Tuli käristeltyä itteään ihan kivasti auringossa, minkä lasten katsomiselta ehti. Nyt ei kyllä houkuta lähteä ulos tuonne tuuleen ja tuiverrukseen, onneksi ei kuitenkaan enää sada!
Juups, tuli hyödynnettyä mahdollinen ovulaatio-ajankohta ja nyt sitten vaan ootellaan... Jännää, tärppääköhän vai ei!
Onnea plussanneille!! Olikohan se Piqu, joka plussasi juuri, onnea!!
T: Pikkukeiju, kp22 ja yk1