Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

näin pilaat imetyksen :)

Vierailija
17.05.2014 |

Tutti suuhun tiheän imun kautena kun vauvan oleilu tissillä näyttää turhalta ja äiskää väsyttää haluaa jo nukkumaan eikä jaksa paria päivää.

Annat korviketta kun luulet ettei maito riitä.

Tsemppiä!

En usko kenenkään maidon vain loppuvan ellei unohda juoda paljon vettä ja syödä hyvin.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole uskon asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika akrobaatti saa olla, että kokkaa itselleen ravitsevaa ruokaa samalla, kun imettää vauvaa. Ei se syömättömyys ja juomattomuus johdu unohtamisesta, vaan siitä, ettei sellaiseen ole aikaa kuin muutaman kerran päivässä.

Vierailija
4/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Meillä oltiin tissillä parhaimmillaan tuntikausia putkeen ja imetyskertoja oli 18-20 eka kuukausi. Ymmärrän kyllä, että siinä monella usko loppuu siihen hommaan. Onneksi on tutti ja onneksi on korvike.

Niin, ja poika on nyt kohta 7kk ja vieläkin imetän osittain, en luovuttanut, vaikka pää meinasi hajota. Toiste en taida tähän hommaan ruveta.

Vierailija
5/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä voisi kuule vähempää kiinnostaa.

Vierailija
6/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas tyhmä viesti.

Näin pilaat imetyksen :)

Synnytä sairaat keskoskaksoset pari kuukautta etuajassa.

Pumppaa niille maitoa, kun sitä alkaa tulla.

Stressaa ja pelkää lasten puolesta. Hautaa toinen.

Anna toiselle kolme kuukautta maitoasi nenämahaletkulla. Laiminlyö muita lapsiasi.

Käy imetysneuvojalla, jossa eloonjäänyt vauva ei vaan millään opi oikeaa imuotetta eikä jaksa imeä.

Lopeta imetysyritykset väsyneenä, turhautuneena ja huonoa omatuntoa itkeskellen.

Vähän provosoivaa ehkä, mutta mulle tuli oikeasti muutamaan kertaan jossain ostarilla ihmisiä kommentoimaan, että miksi ihmeessä annan noin pienelle vauvalle korviketta, kun syötin sitä eloon jäänyttä vauvaa tuttipullosta. Ja tuhahtelua ja mulkaisuja oli jonkun kerran, kun ostin korviketta vauvanruokahyllyllä. Oli syyt imettämättömyyteen mitkä hyvänsä, on tosi epäasiallista ruveta vieraita ihmisiä arvostelemaan, että miksei imetetä pieniä vauvoja.

Vierailija
7/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kehot toimivat eri tavalla. Toiset lihovat helposti, toiset ei. Toiset sontivat neljästi päivässä, toiset jokatoinen päivä. Toiset synnyttyvät tunnissa, toisten synnytys kestää 40 tuntia. Toiset hikoilevat, toiset eivät. Toisilla on iso pylly ja pitkät jalat, toisilla ei. Niin erilaisia olemme ja silti kaikenkarvaiset kiintymysvanhemmuushuligaanit luulevat kaikkien naisten tissien toimivat prikulleen samalla tavalla.

Vierailija
8/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken ostamassa kaupasta Tuutia ja maissivelliä.

Vierailija
9/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 18:37"]

No onpas tyhmä viesti.

Näin pilaat imetyksen :)

Synnytä sairaat keskoskaksoset pari kuukautta etuajassa.

Pumppaa niille maitoa, kun sitä alkaa tulla.

Stressaa ja pelkää lasten puolesta. Hautaa toinen.

Anna toiselle kolme kuukautta maitoasi nenämahaletkulla. Laiminlyö muita lapsiasi.

Käy imetysneuvojalla, jossa eloonjäänyt vauva ei vaan millään opi oikeaa imuotetta eikä jaksa imeä.

Lopeta imetysyritykset väsyneenä, turhautuneena ja huonoa omatuntoa itkeskellen.

Vähän provosoivaa ehkä, mutta mulle tuli oikeasti muutamaan kertaan jossain ostarilla ihmisiä kommentoimaan, että miksi ihmeessä annan noin pienelle vauvalle korviketta, kun syötin sitä eloon jäänyttä vauvaa tuttipullosta. Ja tuhahtelua ja mulkaisuja oli jonkun kerran, kun ostin korviketta vauvanruokahyllyllä. Oli syyt imettämättömyyteen mitkä hyvänsä, on tosi epäasiallista ruveta vieraita ihmisiä arvostelemaan, että miksei imetetä pieniä vauvoja.

[/quote]

Olet ihailtavan vahva nainen ja kokenut kovia:)

Vierailija
10/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosi huono äiti. Maitoa ei tahtonut tulla millään. Kovasti yritin ja ostin jopa keltaisen pumpun mutta ei vaan tullut. En tainnut kehtaa syödä kunnolla ja juoda vettä. Taisin olla pirun itsekäs kaiken lisäksi. Hyi mua, varmaan joudun helevettiin. 

Vierailija
11/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin sen verran laiska paska, etten alunperinkään alkanut imettämään kumpaakaan lasta. 

Vierailija
12/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän surullista, että ilmeisesti todella on naisia, joille se, että oma keho on tuottanut maitoa, on sellainen suuri saavutus, että sillä pitää leveillä. Varmasti kyseessä ovat samat ihmiset, jotka kailottavat paksuista hiuksistaan parturilla ja samalla luovat merkitseviä katseita vieruskaveriin, jonka hiukset eivät ole yhtä runsaat.

Vierailija
13/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä se edes muita liikuttaa miten kukin lapsensa ruokkii, kunhan ruokkii! Minun elämänlaatuani ei ainakaan muuta suuntaan tahi toiseen se imettääkö joku vai antaako korviketta. Ei voisi vähempää kiinnostaa, siis siinä mielessä että ottaisin sen jotenkin itseeni tai syyksi päsmäröidä jollekin.

Kyllä, imetän itse, mutten ole imetysfani henkeen ja vereen, jos maito loppuu niin annan korviketta ilman huonoa omaatuntoa. Siitä tuntisin huonoa omatuntoa jos en ruokkisi lastani riittävästi, tuli se ruoka sitten tissistä tai purkista.

Vierailija
14/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä että ap on riittävän idiootti tekemään tällaisen avauksen, hän vielä tuplaa sen typeryytensä nostamalla keskustelun, johon kukaan ei aluksi halunnut vastata. 

Vierailija
15/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta ei vaan tule maitoa, eikä kaikilla vaan imetys onnistu.  Yksi tosi paha asia on se, jos on stressaava elämäntilanne tai masennusta.

Mutta aloittajan kanssa olen siitä samaa mieltä, että jos haluaa imetyksen kestävän ei kannata antaa tuttia tai korviketta. Nimenomaan antaa vauvan imeä tissiä kuin tuttia ja syödä itse ihan paljon. Juoda myös, vettä vähintään 3 litraa päivän aikana. Syödä hedelmiä, kurkkua,vesimelonia. Syödä proteiinia kuten kanaa ja kalaa. Kannattaa syödä myös omegoita, probiootteja ja luonnollisia vitamiineja, ainakin c, b ja d vitamiineja. Siten jaksaa parhaiten stressaavan elämäntilanteen eikä kuivu kokoon.

Jos siis haluaa että imetys onnistuu. Ei kaikki halua, eikä todellakaan jaksa.

Elämäntilanne vaikuttaa hurjasti.

Nyt olen itse sosiaalialan työssä ja usein toimin myös jonkinsortin imetystukihenkilönä. Valitettavan usein imetys loppuu siihen kun annetaan korviketta, vauva ottaa maitonsa helpomman kautta.

Mutta en silti todellakaan ajattele pahaa korvikeäideistä. En todellakaan. Jokainen yrittää olla paras äiti lapselleen, omien kykyjensä mukaan. 

Vierailija
16/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei näe lapsesta, mitä maitoa hän on saanut ja mistä. Ja tämäkös niitä harmittaa, joiden pitäisi oikein päästä pätemään imetyksellään. :)

Vierailija
17/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 19:25"]

Mutta en silti todellakaan ajattele pahaa korvikeäideistä. En todellakaan. Jokainen yrittää olla paras äiti lapselleen, omien kykyjensä mukaan. 

[/quote]

Tällainen pieni oikaisu, että ei ole olemassa korvikeäitejä. Äidille ei nimittäin ole olemassa korviketta. Ei kannata viljellä kovin tiheästi tuota termiä. Varsinkaan sosiaalityössä, jossa asiakkaat voivat olla hyvinkin herkässä tilanteessa.

Vierailija
18/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

k[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 19:08"]

Minä olin sen verran laiska paska, etten alunperinkään alkanut imettämään kumpaakaan lasta. 

[/quote]

Kun nimenomaan se imetys on juuri helppoa. Olisin liian laiska kantamaan kaupasta korvikeita ja pesemään pulloja.

Vierailija
19/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin imettänyt mutta mulla onnettomalla ei tullut maitoa. Hyvinpä kasvoi vaikka korviketta sai, nyt 179,5 , ikää 17 vee. 

Vierailija
20/54 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on kuin lehmiä että riittä'ä tissimaitoa jopa myytäväksi.