näin pilaat imetyksen :)
Tutti suuhun tiheän imun kautena kun vauvan oleilu tissillä näyttää turhalta ja äiskää väsyttää haluaa jo nukkumaan eikä jaksa paria päivää.
Annat korviketta kun luulet ettei maito riitä.
Tsemppiä!
En usko kenenkään maidon vain loppuvan ellei unohda juoda paljon vettä ja syödä hyvin.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 19:25"]
Mutta en silti todellakaan ajattele pahaa korvikeäideistä. En todellakaan. Jokainen yrittää olla paras äiti lapselleen, omien kykyjensä mukaan.
[/quote]
Tällainen pieni oikaisu, että ei ole olemassa korvikeäitejä. Äidille ei nimittäin ole olemassa korviketta. Ei kannata viljellä kovin tiheästi tuota termiä. Varsinkaan sosiaalityössä, jossa asiakkaat voivat olla hyvinkin herkässä tilanteessa.
[/quote]
No täällä av-palstalla se on hyvin yleisesti ymmärretty termi, jota en tietenkään normi elämässä käyttäisi. Varmasti ymmärsit pointin, vaikka tyhmältä vaikutatkin.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 19:26"]
Kukaan ei näe lapsesta, mitä maitoa hän on saanut ja mistä. Ja tämäkös niitä harmittaa, joiden pitäisi oikein päästä pätemään imetyksellään. :)
[/quote]
Siih hä? Ei mulla imetys ole mistään pätemisestä kiinni vaan se on ollut ihanaa, ekologista ja helppoa. Ja samalla olen laihtunut.
Huhhuh. Onneksi en edes aloittanut imettämistä, niin ei sen epäonnistumistakaan tarvitse miettiä. Otan vastuun, jos toi sälli nyt menee tästä johtuen pilalle. Ai niin.. synnytin kaikenlisäksi mukavuussektiolla ja lasta työnsin mummille hoitoon usein, kun piti opiskella. Todennäköisesti pojastani tulee siis narkkari ja pankkiryöstäjä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 19:35"]
k[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 19:08"]
Minä olin sen verran laiska paska, etten alunperinkään alkanut imettämään kumpaakaan lasta.
[/quote]
Kun nimenomaan se imetys on juuri helppoa. Olisin liian laiska kantamaan kaupasta korvikeita ja pesemään pulloja.
[/quote]
Kenelle on, kenelle ei. Itse koen pulloilun ja pumppauksen miljoonasti helpommaksi kuin vertavuotavat rinnat, joista vauva ei saa kunnolla imettyä kuin väärällä imuotteella kumin kera. Sellaisen tuskan ja viiltävän kivun sijaan tiskaan mielelläni parit pullot päivässä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 20:06"]
Minä olin sen verran laiska paska, etten alunperinkään alkanut imettämään kumpaakaan lasta.
[/quote]
Kun nimenomaan se imetys on juuri helppoa. Olisin liian laiska kantamaan kaupasta korvikeita ja pesemään pulloja.
[/quote]
Kenelle on, kenelle ei. Itse koen pulloilun ja pumppauksen miljoonasti helpommaksi kuin vertavuotavat rinnat, joista vauva ei saa kunnolla imettyä kuin väärällä imuotteella kumin kera. Sellaisen tuskan ja viiltävän kivun sijaan tiskaan mielelläni parit pullot päivässä.
[/quote]
Ei se kipu rinnoissa ole kuin ne ekat päivät tai viikon. Imetyksestä tulee helppoa alkuvaikeuksien jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 20:13"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei se kipu rinnoissa ole kuin ne ekat päivät tai viikon. Imetyksestä tulee helppoa alkuvaikeuksien jälkeen.
[/quote]
Jees, sinähän se just tiedät kaikkien maailman muidenkin naisten nännikivut. Onnittelut tästä yliluonnollisesta kyvystä.
Mun imetys kyllä jatkuu, vaikka olen antanut vauvalle välillä korviketta. Lastenkaitsija on antanut pullosta korviketta, kun olen käynyt omilla välttämättömillä asioillani. En saa pumpattua maitoa pisaraakaan, vaikka olen yrittänyt ihan kaikkien ohjeiden mukaan. Onneksi vauvani osaa imeä sekä rintaa että tuttipulloa. Mielestäni on ihan luonnollista huolehtia riittääkö oma maito, jos sattuu olemaan sellaiset rinnat, ettei maidontuloa silmin näe. Tarkoitan, ettei pumpulla tule mitään eikä liivinsuojiakaan välttämättä tarvita ja vielä vauvakin on jatkuvasti rinnalla.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 20:13"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei pidä paikkansa. Jos lapsi ei osaa imeä oikealla otteella, kipu jatkuu. Kohdallani otetta yritettiin korjata viikkoja. Luovutin, kun kärsin toistamiseen rintatulehduksesta. Kumpa en olisi uskonut kaltaisiasi, niin olisin luovuttanut jo aiemmin ja säästynyt viikkokausien rääkiltä, antibioottikuureilta ja olisimme vaivan kanssa saaneet onnellisen yhteisen alun. Nyt muistoissa vain itkua, tuskaa ja pahaa oloa. Aina siihen saakka kun tajusin lopettaa yrityksen.
Älkää oikeasti neuvoko, jos ette tiedä mistä puhutte.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 13:59"]
Tutti suuhun tiheän imun kautena kun vauvan oleilu tissillä näyttää turhalta ja äiskää väsyttää haluaa jo nukkumaan eikä jaksa paria päivää.
Annat korviketta kun luulet ettei maito riitä.
Tsemppiä!
En usko kenenkään maidon vain loppuvan ellei unohda juoda paljon vettä ja syödä hyvin.
[/quote]Olet varsin erehtynyt.
Hei haloo, tämä on ihan sarkasmilla kirjoitettu juttu.. ja nimenomaan näille "imetin 4vkoa ja sit maito vaan loppu111!!" -äideille. Ei keskosten äideille, sairaiden lasten äideille tai heille, jotka jaksoivat pullorumban pikkuvasikoittensa kanssa :)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 07:33"]
Hei haloo, tämä on ihan sarkasmilla kirjoitettu juttu.. ja nimenomaan näille "imetin 4vkoa ja sit maito vaan loppu111!!" -äideille. Ei keskosten äideille, sairaiden lasten äideille tai heille, jotka jaksoivat pullorumban pikkuvasikoittensa kanssa :)
[/quote]
No miten luulet noiden mainitsemiesi tapausten ruokkineen lapsensa, jos ei sitten pullorumban kautta?
Yllättävän monella kaverilla on ollut joko raskausaikana puhjennut tai piilevä kilpirauhasen vajaatoiminta eikä maitoa ole tullut millään keinolla. Yhdelle kaverille taas puhkesi liikatoiminta, ja maitoa suihkusi koko ajan yli äyräiden. Lisäksi maatalon tyttärenä tykkään myös aina kysyä: jos on hyväksyttävä tosiseikka, että jotkut lehmät ovat niin huonoja lypsettäviä että joutuvat teuraaksi, niin miksi halutaan uskoa että kaikilta ihmisiltä tulee maitoa yhtä hyvin?
T: imettänyt
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 20:06"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mistä voit tietää, miltä se tuntuu muista kun sinusta? En itse kokebut imetystä kivuliaana, mutta siskoni mahdollisesti koki, kun imetyksen seurauksena lähti yli 5cm halkaisijaltaan alueelta ihon pintakerros pois..
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 19:26"]
Kukaan ei näe lapsesta, mitä maitoa hän on saanut ja mistä. Ja tämäkös niitä harmittaa, joiden pitäisi oikein päästä pätemään imetyksellään. :)
[/quote]
Laihtumiseen haluaisin sanoa, että ekaa lasta en imettänyt, ja paino nousi raskauden aikan 9 kg ja synnärillä putosi 7 kg ja loput parissa kuukaudessa. ei siis ollut mitään tekemistä imetyksen kanssa.
Siih hä? Ei mulla imetys ole mistään pätemisestä kiinni vaan se on ollut ihanaa, ekologista ja helppoa. Ja samalla olen laihtunut.
[/quote]
Näin pilaat imetyksen:
imetin 4 kuukautta joista 2 viimeistä osaimetystä. Sitten lopetin. Miksi? Koska EN VAAN JAKSANUT ENÄÄ!
Kivittäkää.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 07:43"]
Yllättävän monella kaverilla on ollut joko raskausaikana puhjennut tai piilevä kilpirauhasen vajaatoiminta eikä maitoa ole tullut millään keinolla. Yhdelle kaverille taas puhkesi liikatoiminta, ja maitoa suihkusi koko ajan yli äyräiden. Lisäksi maatalon tyttärenä tykkään myös aina kysyä: jos on hyväksyttävä tosiseikka, että jotkut lehmät ovat niin huonoja lypsettäviä että joutuvat teuraaksi, niin miksi halutaan uskoa että kaikilta ihmisiltä tulee maitoa yhtä hyvin?
T: imettänyt
[/quote]
Kitos tästä viestistä. Kävin uteliaisuuttani kurkkaamassa vajaatoiminnan oireet, ja mulla on niistä lähes kaikki...! Olen ajatellut, että olen vaan niin hurjan väsynyt ja stressaantunut että siksi tukka lähtee päästä. Maitoa ei siis ole minulta tullut, vaikka olen syönyt siihen lääkkeetkin.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 18:28"]
Aika akrobaatti saa olla, että kokkaa itselleen ravitsevaa ruokaa samalla, kun imettää vauvaa. Ei se syömättömyys ja juomattomuus johdu unohtamisesta, vaan siitä, ettei sellaiseen ole aikaa kuin muutaman kerran päivässä.
[/quote]
Ei vittu miten tyhmä voi ihminen olla. Anna kun arvaan, et osaa tehdä mitään vauva sylissäsi. Vessaankaan et pääse, kun sulla on vauva. Ja luultavasti olet totaalinen yh, kun kukaan muukaan ei voi tehdä sinulle terveellistä ruokaa.
Näin pilaat imetyksen: (ensimmäisen lapsen kohdalla) kysyt neuvoa Vauva-lehden aihe vapaa palstalta, noudat neuvoja.
Joillekkin voi riittää pelkkä palstan lukeminen.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 19:40"]
Toiset on kuin lehmiä että riittä'ä tissimaitoa jopa myytäväksi.
[/quote]
Ai. Yleensä sitä maitoa tulee paljon juuri niiltä kauniimmilta "lehmiltä" :)