Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikku hiprakassa oleva neuvolantäti vastaa mielelään kysymyksiinne :)

Vierailija
16.05.2014 |

:)

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on minun teippi, jota juurin äsken käytin ja laitoin sen ihan tuohon pöydänkulmalle, mutta nyt ei löydy mistään?

Vierailija
2/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:39"]

Missä on minun teippi, jota juurin äsken käytin ja laitoin sen ihan tuohon pöydänkulmalle, mutta nyt ei löydy mistään?

[/quote]Oisko liimautunut pöytään? Vai oliko ihan koko rulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ensimmäinen neuvolakäynti parin viikon päästä. Olen raskaana viikolla 7. On tullut 2 kg lisää ja osa varmaan nestettä kun rinnat on turvonneet ja vatsa myös. Nälkä on myös useammin kuin ennen. Olin 164 cm/53 kg ja nyt 55kg. Saanko huutia neuvolassa kun painon ei pitäisi nousta näillä viikoilla vielä? Vai onko parin kilon painon nousu normaalia alkuviikoilla? Yritän kontrolloida syömisiäni.

Vierailija
4/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko rankka työviikko?

Vierailija
5/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko rankka työviikko?

Vierailija
6/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:48"]

Minulla on ensimmäinen neuvolakäynti parin viikon päästä. Olen raskaana viikolla 7. On tullut 2 kg lisää ja osa varmaan nestettä kun rinnat on turvonneet ja vatsa myös. Nälkä on myös useammin kuin ennen. Olin 164 cm/53 kg ja nyt 55kg. Saanko huutia neuvolassa kun painon ei pitäisi nousta näillä viikoilla vielä? Vai onko parin kilon painon nousu normaalia alkuviikoilla? Yritän kontrolloida syömisiäni.

[/quote]

et kyllä saa. Älä huoli.

Vierailija
7/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:48"]

Oliko rankka työviikko?

[/quote]

Perusraskas. Henkisesti rankkoja juttuja.

Vierailija
8/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuuko maito jos imetän vain kerran yössä (24-06) vauva nyt 7 viikkoa.

Vierailija
9/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Miten suhtaudut, jos tiedät että on ihan varmasti kyseessä sellainen odottaja joka vetää tupakkaa kuin korsteeni ja käyttää alkoholiakin, mutta valehtelisi päin naamaa  ettei käytä mitään päihteitä?

2. Miten suhtaudut, jos tällainen äiti saisi FAS- tai FAE-lapsen?

3. Jos saisit päättää, kannattaisitko pakkohoitoa huume- ja alkoholiriippuvaisille äideille?

Vierailija
10/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako pienten lasten vanhemmat mielestäsi olla "pikkuhiprakassa" sen jälkeen, kun lapset ovat menneet nukkumaan? En tarkoita mitään kastokännejä vaan max. pari lasia viiniä...

Vierailija
11/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koulutukseltasi terkkari vai kätilö? Olen sairaanhoitajana teholla ja minua kiinnostaisi työt neuvolassa ja normaali työaika. Kannataako lukea siis kätilöksi vai terkkariksi aikuispuolella? Pidätkö työstäsi? Tarvitsetko kielitaitoa? Millainen on palkkasi?

Vierailija
12/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saisin synnytyksen käynnistymään... :/

Vierailija
13/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saisin synnytyksen käynnistymään... :/

Vierailija
14/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotteko te neuvolantädit oikeasti itse niihin virallisiin ravitsemussuosituksiin, mitä tuputatte meille äideille. Siis että PITÄÄ juoda rasvatonta maitoa ja käyttää kasvirasvamargariinia ym. Lisäksi, oletko oikeasti sitä mieltä, että tutista pitää vierottaa heti yksivuotiaana?

Vierailija
15/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:55"]

Loppuuko maito jos imetän vain kerran yössä (24-06) vauva nyt 7 viikkoa.

[/quote]

Ei se kyllä tosta vaan lopu, vauva ehtii muuttaa rytmiään monesti.

Vierailija
16/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei ole kukaan osannut vastata, niin kysynpä sinulta. Olin raskaana ja synnytin. Rinnat eivät muuttuneet mitenkään koko aikana. Maito saatiin tulemaan vasta lääkkeellä, mutta mitään maidon nousua ei tuntunut missään vaiheessa. Osaimetin lopulta siihen asti kun lapsi oli 1 v 3 kk, sitten hän lopetti, joten loppu hyvin. Mutta mikä on syynä että tarvittiin lääke? Lapsi syntyi viikolla 37 eli vähän aikaisessa.

Vierailija
17/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu iso rako 11kuisen vauvan ylä etuhampaissa? Onko ihan normaali?

Saanko huutia tyttöni 3v neuvolassa jos tyttö pissaa edelleen lähinnä vaan vaippaan? Kakat tekee aina pottaan.

Vierailija
18/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2,5 v. poika juo edelleen kerran /vrk maitoa tuttipullosta, ennen kuin nukahtaa yöunille. Miten saisimme vieroitettus hänet siitä?

Vierailija
19/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Miten suhtaudut, jos tiedät että on ihan varmasti kyseessä sellainen odottaja joka vetää tupakkaa kuin korsteeni ja käyttää alkoholiakin, mutta valehtelisi päin naamaa  ettei käytä mitään päihteitä?

Jokainen tekee omat valintansa. Toki yrittäisin jotenkin saada asiakasta avautumaan ja monesti siinä onnistunkin.

2. Miten suhtaudut, jos tällainen äiti saisi FAS- tai FAE-lapsen?

Niin voi hyvinkin käydä, en ottaisi henkilökohtaisesti. Edelleen, jokainen tekee omat valintansa. Neuvola on vapaaehtoista.

3. Jos saisit päättää, kannattaisitko pakkohoitoa huume- ja alkoholiriippuvaisille äideille?

Kyllä

Vierailija
20/94 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:57"]

Saako pienten lasten vanhemmat mielestäsi olla "pikkuhiprakassa" sen jälkeen, kun lapset ovat menneet nukkumaan? En tarkoita mitään kastokännejä vaan max. pari lasia viiniä...

[/quote]

Jos toinen ajokunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi