Pikku hiprakassa oleva neuvolantäti vastaa mielelään kysymyksiinne :)
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:59"]
Miten saisin synnytyksen käynnistymään... :/
[/quote]
Paljon viikkoja?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:57"]
Saako pienten lasten vanhemmat mielestäsi olla "pikkuhiprakassa" sen jälkeen, kun lapset ovat menneet nukkumaan? En tarkoita mitään kastokännejä vaan max. pari lasia viiniä...
[/quote]
Jos toinen ajokunnossa.
[/quote]
Entä jos kummallakaan ei ole ajokorttia? Saako tehdä lapsia lainkaan?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:05"]
1. Miten suhtaudut, jos tiedät että on ihan varmasti kyseessä sellainen odottaja joka vetää tupakkaa kuin korsteeni ja käyttää alkoholiakin, mutta valehtelisi päin naamaa ettei käytä mitään päihteitä?
Jokainen tekee omat valintansa. Toki yrittäisin jotenkin saada asiakasta avautumaan ja monesti siinä onnistunkin.
2. Miten suhtaudut, jos tällainen äiti saisi FAS- tai FAE-lapsen?
Niin voi hyvinkin käydä, en ottaisi henkilökohtaisesti. Edelleen, jokainen tekee omat valintansa. Neuvola on vapaaehtoista.
3. Jos saisit päättää, kannattaisitko pakkohoitoa huume- ja alkoholiriippuvaisille äideille?
Kyllä
[/quote]
Syntyvä lapsi ei saa valita. En ymmärrä, miksi syntyvää lasta kohdellaan ikäänkuin äidin ruumiinosana.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:57"]
Saako pienten lasten vanhemmat mielestäsi olla "pikkuhiprakassa" sen jälkeen, kun lapset ovat menneet nukkumaan? En tarkoita mitään kastokännejä vaan max. pari lasia viiniä...
[/quote]
Jos toinen ajokunnossa.
[/quote]
Miksi toisen oltava ajokunnossa? Jos esimerkiksi ensiapuun pääsee helposti taksillakin?
Onko joillain niin kauhean näköinen alapää että tekee ihan pahaa katsoa?
[/quote]
Jos toinen ajokunnossa.
[/quote]
En ole kysyjä, mutta missä ajokunnossa?! Entä jos ei ole ajokorttiakaan?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:59"]
[/quote]
Paljon viikkoja?
[/quote]
39 :)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:00"]
Tähän ei ole kukaan osannut vastata, niin kysynpä sinulta. Olin raskaana ja synnytin. Rinnat eivät muuttuneet mitenkään koko aikana. Maito saatiin tulemaan vasta lääkkeellä, mutta mitään maidon nousua ei tuntunut missään vaiheessa. Osaimetin lopulta siihen asti kun lapsi oli 1 v 3 kk, sitten hän lopetti, joten loppu hyvin. Mutta mikä on syynä että tarvittiin lääke? Lapsi syntyi viikolla 37 eli vähän aikaisessa.
[/quote]
Synnytitkö normaalisti alateitse? Joskus maito voi nousta jopa 5 päivön kuluttua Synnytyksestä. Syytä en osaa kyllä sanoa.
Miten niin henkisesti raskas viikko? Voitko vähän kertoa?
Mitä sulla on ylläsi tällä hetkellä :D
Jos äiti on pikkuhiprakassa ja lapsi nukkuu, onko ls-ilmon paikka?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:59"]
Uskotteko te neuvolantädit oikeasti itse niihin virallisiin ravitsemussuosituksiin, mitä tuputatte meille äideille. Siis että PITÄÄ juoda rasvatonta maitoa ja käyttää kasvirasvamargariinia ym. Lisäksi, oletko oikeasti sitä mieltä, että tutista pitää vierottaa heti yksivuotiaana?
[/quote]
Itse en tuputa ja suurimmaksi osaksi itse myös syön suosituksien mukaisesti. Toki on ihan ok käyttää kevytmaitoakin, kuhan saa kalsiumia tarpeeksi.
Mikäli tuttia käyttää, niin onhan se puheenkehitykselle ja purennalla haitaksi. yhdessä vanhempien kanssa mietiään asioiden tärkeyttä tapauskohtaisesti.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:02"]
Mistä johtuu iso rako 11kuisen vauvan ylä etuhampaissa? Onko ihan normaali?
On normaali. Monilla on.
Saanko huutia tyttöni 3v neuvolassa jos tyttö pissaa edelleen lähinnä vaan vaippaan? Kakat tekee aina pottaan.
[/quoteEt saa. Kesällä voisitte treenata? Onko jo jokin palkitseminen otettu käyttöön?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:09"]
Onko joillain niin kauhean näköinen alapää että tekee ihan pahaa katsoa?
[/quoteNo eipä ole. :)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:10"]
[/quote]
Jos toinen ajokunnossa.
[/quote]
[/quot
Toimintakunnossa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:10"]
[/quote]
Jos toinen ajokunnossa.
[/quote]
[/quot
Toimintakunnossa.
[/quote]
No kai jokainen on max 2 lasillisen jälkeen toimintakunnossa...
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 21:59"]
[/quote]
Paljon viikkoja?
[/quote]
[/quote]
Vauvalla joku syy vielä siellä olla. Nyt vaan yrität levätä. Jos ekaa odotat, niin monesti menee yli ensikertalaisilla.
Ps:seksi on monesti myös laukaiseva tekijä...
Neuvolantäti kävi kotona katsomassa vauvaa kun oli viikon ikäinen. Eli siis se eka käynti synnytyksen jälkeen.
Katsoi myös alapäähäni että onko kaikki ok.
Olin niin kipeä kun eppari leikattiin että olin vasta varovasti koittanut vettä hiljalleen valutella kohti vehjettä. Varmaan hieman tuoksahti ja oli likainen. Silti kuitenkin katsoi ja tarkasti että eppari paranee.
Miltä tuntuu nähdä tällaisia pimppejä?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:10"]
[/quote]
Paljon viikkoja?
[/quote]
[/quote]
Vauvalla joku syy vielä siellä olla. Nyt vaan yrität levätä. Jos ekaa odotat, niin monesti menee yli ensikertalaisilla.
Ps:seksi on monesti myös laukaiseva tekijä...
[/quote]
Kiitos :)
Oletko koulutukseltasi terkkari vai kätilö? Olen sairaanhoitajana teholla ja minua kiinnostaisi työt neuvolassa ja normaali työaika. Kannataako lukea siis kätilöksi vai terkkariksi aikuispuolella? Pidätkö työstäsi? Tarvitsetko kielitaitoa? Millainen on palkkasi?
[/quote]
Olen terkkari. Kätilön ammatilla ei pääse neuvolaan nykyään. Lue terkkariksi. rakastan työtäni, se on minulle myös harrastus. Enkulla pärjään.2500e.