Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Abortin tehneet: minkä ikäisiä olitte?

Vierailija
16.05.2014 |

Ei tarvitse selittää syitä sen enempää, haluan vain tietää iän. Jos takana on useampia abortteja, laittakaa kaikkien kertojenne iät.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:12"]Järkyttävää huomata, että edes täysi-ikäiset naiset eivät osaa ehkäistä! Tuskin kaikkia teitä sentään on raiskattu tai kondomi puhjennut... Ne saavat synninpäästön.

[/quote]

Siinäpähän järkytyt. En tarvitse synninpäästöä keneltäkään, kaikkein vähiten sinulta. Minä hankin abortin 36vuotiaana siksi etten halunnut lasta.

[/quote]

Miksi et käyttänyt ehkäisyä, jos kerta tiesit, ettet halua lapsia?

[/quote]

En ole tilivelvollinen sinulle.

Vierailija
42/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:12"]Järkyttävää huomata, että edes täysi-ikäiset naiset eivät osaa ehkäistä! Tuskin kaikkia teitä sentään on raiskattu tai kondomi puhjennut... Ne saavat synninpäästön.

[/quote]

Siinäpähän järkytyt. En tarvitse synninpäästöä keneltäkään, kaikkein vähiten sinulta. Minä hankin abortin 36vuotiaana siksi etten halunnut lasta.

[/quote]

Miksi et käyttänyt ehkäisyä, jos kerta tiesit, ettet halua lapsia?

[/quote]

En ole viestin alkup. Kirjoittaja, mutta kaltaisesi moralistit saavat sappeni kiehumaan. Asia ei kuulu sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikille moralisoijille!

Raskaus ja ehkäisy ja abortti ovat molempien vanhempien vastuulla.

Kuka kieltää tämän ja jatkaa jeesustelua?

Vierailija
44/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
45/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18

Vierailija
46/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään abortin vastustaja, mutta järkyttävää luettavaa tämä palsta, jossa naiset puolustavat oikeuttaan harrastaa seksiä ilman ehkäisyä ja päätyä tällä tavalla aborttiin. Ja sitten te vaan siirrätte vastuun miehille. Joo, kyllä miehilläkin on vastuu ehkäisystä, mutta eikö nyt jokainen järjissään oleva nainen tajua ehdottaa ehkäisyä, jos huomaa, ettei mies sitä aio tehdä sanomatta? Tosin itse en edes harrastaisi seksiä miehen kanssa, joka ei sen vertaa huomioisi minua, että suojaisi minut tartunnoilta ja raskaudelta. Te olette arvokkaita jokainen eikä teistä kenenkään tarvitse suostua miehelle huonon kohdelluksia pano-orjaksi. Miehelle voi sanoa ei.

Vierailija
47/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v .. Lapsi olis nyt 15v ,ite siis 30v

Vierailija
48/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:26"]

[/quote]

Eli jos toinen kieltäytyy käyttämästä ehkäisyä, ei toisella ole siihen mitään sanottavanaan vaan pakko on sitten panna ilman ehkäisyä? Jos kerta ehkäisy on molempien vastuulla, niin miksi käyttäydytte nyt niin kuin teillä ei sitä vastuuta olisi ollut vaan pelkästään miehellä?

Vierailija
49/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 16, asuin silloin vieläpä itse lastenkodissa ja minulla oli myös pahoja mt- ja päihdeongelmia. Kyse ei kuitenkaan ollut mistään yhden illan randompanosta kännissä ilman ehkäisyä, vaan yksinkertaisesti kondomi hajosi. Silloin en tiennyt mistään jälkiehkäisypillereistä. Minusta ja silloisesta poikaystävästäni ei olisi missään nimessä ollut vanhemmiksi. Nyt 10 vuotta myöhemmin asia on palannut kummittelemaan, ehkä siksi koska pelkään jääväni yksin ja etten koskaan saa enää uutta mahdollisuutta perheeseen, vaikka abortti olikin silloin kiistatta paras ratkaisu.

Saa kivittää.

Vierailija
50/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana: kumi petti, olin nuori ja tyhmä, en osannut hakea jälkiehkäisyä ajoissa. En ikimaailmassa olisi ollut kypsä äidiksi! Puhumattakaan silloisesta poikaystävästäni!

20-vuotiaana: e-pillerit pettivät, en halunnut lasta, elämäntilanteeni enkä taloudellisen tilanteeni takia. Parisuhteenikaan ei tuolloin ollut vielä vakiintunut.

Nyt 24 vuotiaana sain esikoisen, joka on e-pillereistä tullut läpi, rakas kuin mikä, ja vahingosta huolimatta tervetullut lapsi. Ja nyt joku tulee loksuttaan suutaan, etten ole syönyt pillereitäni oikein, niin voin vakuuttaa että kellontarkasti olen nappini syönyt. Eivät ole 100% ehkäisy. Ai miksei kumia? Mä myönnän, että tuntuu paljon paremmalta paljaalla, kiihotun huimasti paremmin. Ja etenkin kun molemmat osapuolet testattu ja sukupuolitautien vaaraa ei ole.

Myös minä ja veljeni olemme "pillerilapsia", mistä lie johtuu..

Vierailija
51/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37, ei kivitetä. Jos ei halua tai kykene vanhemmaksi, abortti on paras ratkaisu, oli raskauteen johtanut tilanne mikä tahansa.

Ja miettikää moralisoijat, jos ei pysty kantamaan vastuuta ehkäisystä, onko kykenevä sitten mielummin kantamaan sitä lapsesta? (En tarkoita heitä jotka ovat vahingon pitäneet, haen takaa että joillekin on todellakin abortti oikea vaihtoehto.)

Vierailija
52/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30. Osittainen abortti, toinen kaksosista keskeytettiin. Ihanaa, kun av mammat vetää aina palon turpaan siitä, että halusin yhden lapsen vielä, en kahta:)

Vierailija
53/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:26"]

[/quote]

Eli jos toinen kieltäytyy käyttämästä ehkäisyä, ei toisella ole siihen mitään sanottavanaan vaan pakko on sitten panna ilman ehkäisyä? Jos kerta ehkäisy on molempien vastuulla, niin miksi käyttäydytte nyt niin kuin teillä ei sitä vastuuta olisi ollut vaan pelkästään miehellä?

[/quote]

Jos toinen kieltäytyy käyttämästä ehkäisyä, ei seksiä tule harrastaa ollenkaan. Jokainen oman arvonsa tunteva älyää kieltäytyä tuossa tilanteessa. Jos kuitenkin toinen osapuoli suostuu olemaan ilman ehkäisyä, ja raskautuu, abortti hoidetaan yhdessä, tai sitten kannetaan vastuu, eli syntyvä lapsi.

Vierailija
54/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:26"]

[/quote]

[/quote]

Jos toinen kieltäytyy käyttämästä ehkäisyä, ei seksiä tule harrastaa ollenkaan. Jokainen oman arvonsa tunteva älyää kieltäytyä tuossa tilanteessa. Jos kuitenkin toinen osapuoli suostuu olemaan ilman ehkäisyä, ja raskautuu, abortti hoidetaan yhdessä, tai sitten kannetaan vastuu, eli syntyvä lapsi.

Vierailija
55/59 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa 19-vuotiaana. Aikaa välissä oli 3kk. Pillerit pettivät (eivät todistetusti toimi minulla) ja lääkärit ei suositellut kierukkaa heti ensimmäisen keskeytyksen jälkeen vaan käskivät odottaa. Siinä odotellessa sitten tapahtui se, mitä ne sanoivat ettei voi tapahtua (että uudelleen ei voi tulla raskaaksi heti keskeytyksen jälkeen).

Olin juuri paennut väkivaltaista suhdetta toiselle paikkakunnalle ja olin yksin. Ainoa oikea vaihtoehto. Olisin muuten nyt hullujen huoneella ja lapseni lastenkodissa tms.

Ei abortti ole aina huonompi vaihtoehto.

Vierailija
56/59 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:47"]30. Osittainen abortti, toinen kaksosista keskeytettiin. Ihanaa, kun av mammat vetää aina palon turpaan siitä, että halusin yhden lapsen vielä, en kahta:)

[/quote]

Hei tämä on mielenkiintoinen! Jos vaan haluat vastata, millä perusteella päädyit siihen, että haluatkin vaan toisen lapsista? Itsekin kauhistelen kaksosia ja toivon että sitten kun lasten aika on, ei tulisi kaksosia...

[/quote]

Mulla oli jo yhdet kaksoset ja monta perussairautta, jotka huononsi raskauden ennustetta. Siihen kun lisäsi vielä taloudellisen taakan (esim uusi asunto tai auto). Ja todella olen sitä mieltä, että minun huonokuntoisena ihmisenä täytyy keskittyä jo perheeseen tulleisiin lapsiin. En olisi pystynyt katsomaan itseääni peilistä, jos kaksi uutta lasta olisi ja heidän hoitonsa olisi jättänyt muut lapset huomiotta. Uuden lapsen syntymä ei mielestäni ole syy luistaa vanhempien lasten huolellisesta kasvatuksesta. Eikä vauvat ole muutenkaan minun juttu, paljon työtä vain. Vähän isompi lapsi on huomattavasti hauskempi omine aivotuksineen:) Kaikin puolin hyvä ratkaisu meidän perheelle.

Vierailija
57/59 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16

Vierailija
58/59 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin vain, että ymmärrän abortin jos tulee raiskatuksi tai ehkäisy pettää. Mutta en vaan voi käsittää, miten täysi-ikäiset (osalla jopa lapsia entuudestaan) eivät osaa huolehtia ehkäisystä! Ei kai se mikään salaisuus ole, että jos ilman ehkäisyä pannaan niin voi tulla raskaaksi? En vastusta aborttia, mutta ei ärsyttää, että abortteja tehdään yhteiskunnan rahoilla ehkäisykeinona joillekin naisille

Tuo ylläoleva teksti... jonka kopioin. Niin, en minäkään koskaan suunnitellu todellakaan tekeväni raskauden keskeytystä. Joskus vain kerta kaikkiaan niin hankala paikka elämässä, ettei ole sille syntyvälle lapselle oikein, että hän siihen tilanteeseen syntyisi. Mikä siinä on vaikea ymmärtää? Itse poden vieläkin syyllisyyttä, joten ei yhtään auta tuomitseva asenne. Ole onnellinen, että itse et koskaan ole joutunut tilanteeseen, jossa sinun olisi pitänyt tuollainen päätös tehdä.

Vierailija
59/59 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:12"]

Järkyttävää huomata, että edes täysi-ikäiset naiset eivät osaa ehkäistä! Tuskin kaikkia teitä sentään on raiskattu tai kondomi puhjennut... Ne saavat synninpäästön.

[/quote]

Voi että, ihanko oikeasti saavat synninpäästön. Keneltä, jos sopii kysyä. Ei sillä että mua paskankaan vertaa kiinnostaisi, mutta jos ymmärtäisit sitten miten naurettavan jeesusteleva sun vastauksesi oli.

[/quote]

Tarkoitin vain, että ymmärrän abortin jos tulee raiskatuksi tai ehkäisy pettää. Mutta en vaan voi käsittää, miten täysi-ikäiset (osalla jopa lapsia entuudestaan) eivät osaa huolehtia ehkäisystä! Ei kai se mikään salaisuus ole, että jos ilman ehkäisyä pannaan niin voi tulla raskaaksi? En vastusta aborttia, mutta ei ärsyttää, että abortteja tehdään yhteiskunnan rahoilla ehkäisykeinona joillekin naisille.

[/quote] Olisitko mielummin elättänyt yhteiskunnan rahoilla mun downlastani? T: se melkein 40v