Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko asiallista salilla?

Vierailija
16.05.2014 |

Menin tällaiseen jatkotason ryhmäliikuntatunnille salilla, jonne ikävä kyllä tuli juuri hankittua jäsenyys. Olen 15 kg ylipainoinen, mutta lihaskunto hyvä.

Ohjaaja katsoi minua ja kysyi, että olenko ennen harrastanut kyseistä lajia. Kun sanoin, että olen kokeillut vuosi sitten, niin hän katsoi minua päästä varpaisiin ja sanoi tylysti, että tämä tunti on edistyneemmille harjoittelijoille tarkoitettu.

Kyseessä ei kuitenkaan ollut edistyneempien ryhmä vain aloittelijoista seuraava. Tunti aloitettiin kuitenkin heti, joten sinnehän minä jäin ja hyvin pärjäsin. Toiste en mene, sanottiinhan se melko selvästi ettei tunnille ole asiaa.

Kuka ihme saa mennä noille tunneille ja onko tuollainen asiallista? Varsinkin tuo kropan skannaaminen ylös alas sai olon tosi epämukavaksi ja vieläkin on ahdistunut olo. Tekisi mieli perua koko jäsenyys. :(

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan entinen liikunnanope, jolla jäänyt päälle tökerö ja inhottava käytös.

Vierailija
42/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:56"]

isoin ongelma taitaa olla sun huono itsetunto

[/quote]

Ei, vaan lihavuus. Jos minun lihavaa vartaloani ei olisi skannattu päästä jalkoihin ja sanottu, että tunti on sinulle liian vaativa, niin asia olisi toinen.

ap

[/quote]

Älä huoli, kyllä jokainen normaali ihminen ymmärtää että tuo on huonoa käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:55"]

Olen itse 'harrastus-ope', en tosin liikunnassa, mutta... Maksavana asiakkaana suosittelisin sinua antamaan palautetta tuosta kyseisestä opettajasta. Ei kirosanoilla höystettynä, vaan asiallisesti.

On hyvinkin mahdollista, että ko. ohjaaja on muutenkin 'sammakoita suustaan päästävä', joten pomon täytyy saada tietää miten asiakkaita kohdellaan. Sanoiko ohjaaja sinulle mitään tunnin jälkeen? Jos kerran pysyit hyvin mukana? Itse olisin käynyt kertomassa, että 'jatka vaan, hyvinhän tuota olit mukana' - jolloin alkutunnin möläytys ois kuitattu.

Tökeröä ohjaajalta.

[/quote]

Ei mitään. Näin naisen vielä suihkussakin, mutta ei sanaakaan sielläkään.

ap

Vierailija
44/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun hullu ämmä tuo opettaja.

Vierailija
45/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, pilates. Egon paisuttelua, jossa entiset alallaan henkisesti tai fyysisesti vammautuneet ammattitanssijat saavat vielä hetken "päteä". Mutta koska juurikin se ego, tietyntyyppiset ihmiset pitävät lajista ja sen suosio on taattu. Liikunnaniloa olen vähiten kokenut juuri näillä hörhötunneilla, vaikkei seuraamisessa ja osallistumisessa muuten ole ollut vaikeuksia.

Sinun "vikasi" ap oli, että olet liian normaali ja terve noille tunneille.

Vierailija
46/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajahan kysyi, että onko ap käynyt pilateksessa ennen. Riippumatta mitä ap vastaa, hän olisi voinut olla vaikka entinen telinevoimistelija, jonka kunto on rautaa vaikka olisi pilateksessa täysi noviisi.

Lihavahkosta kropasta opettaja kuitenkin päätteli että ap ei yleensä ole koskaan harrastanut mitään muutakaan lajia. Se tässä häntä harmitti ja harmittaisi muuten minuakin. En onneksi ole noin törkeään opettajaan törmännyt.

Vierailija
47/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:11"]

Ah, pilates. Egon paisuttelua, jossa entiset alallaan henkisesti tai fyysisesti vammautuneet ammattitanssijat saavat vielä hetken "päteä". Mutta koska juurikin se ego, tietyntyyppiset ihmiset pitävät lajista ja sen suosio on taattu. Liikunnaniloa olen vähiten kokenut juuri näillä hörhötunneilla, vaikkei seuraamisessa ja osallistumisessa muuten ole ollut vaikeuksia.

Sinun "vikasi" ap oli, että olet liian normaali ja terve noille tunneille.

[/quote]

Kiitos. Ihana kommentti. <3

Vierailija
48/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilates vaatii oikean tekniikan, ei siinä tule oikeita hyötyjä jos ei tiedä alkeita. Ja voi tulla jopa haittoja kropalle.

Vierailija
49/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 16:17"]

Pilates vaatii oikean tekniikan, ei siinä tule oikeita hyötyjä jos ei tiedä alkeita. Ja voi tulla jopa haittoja kropalle.

[/quote]

En mene toiste tälle tunnille, älä huolestu kroppani puolesta. Minusta oikea tapa olisi ollut vinkata tunnin lopuksi sivuun ja kertoa ajatukset. ehkä kehottaa ottamaan iisisti ensin ensimmäisellä tunnilla. Ei kaikkien edessä.

ap

Vierailija
50/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:50"]

Kertokaa muuten ihmeessä miksi peukutatte miinusta viestille 18. Olen ihan pöyristynyt siitä, että joku oikeasti on sitä mieltä, että on ihan ok valita itselle vääränlainen tunti ja hankkia kipuja ja vammoja, kun ei osaa.

[/quote]

Luitko viestejä yhtään vai etkö vain tajua.

Vierailija
51/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. Minusta on aika törkeää olettaa ulkoisen olemuksen perusteella, kuinka harrastunut ihminen lajissaan on. Minä olen omassa liikunnallisessa lajissani pärjännyt pitkällekin ja jaksan hyvin tunneilla... ja olen ylipainoinen. Onneksi saan harvoin kuulla ikävää arvostelua, salillani on tosi mukavaa porukkaa. :) Niiltä harvoilta arvostelijoilta tekisi mieleni kysyä, että missä minun, ylipainoisen pitäisi olla. Liikuntaahan heitä patistetaan harrastamaan kun verorahat ja kanssaihmisten esteettiset kärsimykset. 

Ohjaaja oli törkeä, ja soisin hänen saavan tästä palautetta. Tuollainen ohjaaja tulee loppujen lopuksi salille todella kalliiksi, kun yksi toisensa jälkeen kääntyy loukkaantuneena kenties kilpailevalle salille. Lisäksi huomauttaisin, että kyllä: on suotavaa, että ihminen tiedostaa oman tasonsa eikä hyppää liian aikaisin liian kovalle tasolle, mutta ohjaajan tehtävä ei ole mitata sitä tuolla tavoin päästä varpaisiin, että onko asiakas tarpeeksi "kelvollisen" näköinen.

Vierailija
52/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:20"]

Ohjaaja katsoi minua ja kysyi, että olenko ennen harrastanut kyseistä lajia. Kun sanoin, että olen kokeillut vuosi sitten, niin hän katsoi minua päästä varpaisiin ja sanoi tylysti, että tämä tunti on edistyneemmille harjoittelijoille tarkoitettu.

[/quote]

Mielestäni asiallista. Et ole edistynyt kuntoilija, jos olet vuosi sitten yhden kerran kokeillut lajia. Esimerkiksi pilates-tunti voi sisällöltään olla ihan mitä tahansa riippuen kuntokeskuksesta/vetäjästä.

Vierailija
53/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän muuten ei ole asiallista, että mitataan asiakasta päästä varpaisiin arvioivasti. Samalla taktiikalla käännytetään asiakkaita yrityksestä ja toimenkuvasta riippumatta. Fiksu tunninvetäjä olisi tiedustellut kuntotason ja kokemuksen pikkuisen hienovaraisemmin.

Asiakaspalveluun kuuluu myös se sanaton viestintä, niin kuin itse asiassa kaikkeen normaaliin ja kohteliaaseen kanssakäymiseen.

Vierailija
54/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:20"]

[/quote]

Mielestäni asiallista. Et ole edistynyt kuntoilija, jos olet vuosi sitten yhden kerran kokeillut lajia. Esimerkiksi pilates-tunti voi sisällöltään olla ihan mitä tahansa riippuen kuntokeskuksesta/vetäjästä.

[/quote]

Hän ei tiennyt, että olin tätä ennen käynyt salilla vuoden verran. Ryhmäliikuntatunneista tämä oli ensimmäinen ja viimeinen. Moni muukin on aloittanut tällä tunnilla, koska kuten kerroin, aloittelijatuntia ei ole.

Tunnin jälkeen pari tuntematonta ihmistä tuli sanomaan minulle, että hymyä huuleen vain ja että toinen kerta on jo helpompi. Tuskin nyt ihan turhasta syystä tällaista sääliä saan osakseni.

ap

Vierailija
55/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeahan voi sanoa ja usealla tavalla. Tässä tapa oli väärä vaikka voissa paistaisi.

Vierailija
56/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:02"]

Kaikkeahan voi sanoa ja usealla tavalla. Tässä tapa oli väärä vaikka voissa paistaisi.

[/quote]

Näin minustakin. Ohjaaja vielä tokaisi ohimennessään minulle, että leuka lattiaan ei ihailla itseä peilistä. Minä yritin katsoa peilistä, että selkälinja oli pöytämäinen kuten ohjeistettiin.

ap

Vierailija
57/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ap, ettet vain kuvitellut sitä päästä varpaisiin katsomista? Olen huomannut, että monilla ylipainoisilla tai jos on jokin muu "vika" vartalossa on helposti tapana kuvitella, että ihmiset katsovat heitä "päästä varpaisiin", vaikka eivät todellisuudessa katsokaan. Itse olen käynyt pilateksessa aikoinaan paljonkin ja en olisi kyllä yhden kokeilukerran jälkeen pystynyt menemään jatkotason tunneille vaan kyllä sain hinkata alkeistunteja vaikka kuinka pitkään.

Vierailija
58/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:07"]

Oletko varma ap, ettet vain kuvitellut sitä päästä varpaisiin katsomista? Olen huomannut, että monilla ylipainoisilla tai jos on jokin muu "vika" vartalossa on helposti tapana kuvitella, että ihmiset katsovat heitä "päästä varpaisiin", vaikka eivät todellisuudessa katsokaan. Itse olen käynyt pilateksessa aikoinaan paljonkin ja en olisi kyllä yhden kokeilukerran jälkeen pystynyt menemään jatkotason tunneille vaan kyllä sain hinkata alkeistunteja vaikka kuinka pitkään.

[/quote]

Olen ihan varma ja suhtaudun itseeni aika positiivisesti, mutta on vain karu tosiasia että ylipainoa löytyy. Sekin on karu tosiasia, että toisia ihmisiä ylipaino ärsyttää suunnattomasti. Minua ei tuijoteta päästä varpaisiin marketissa, kirjastossa, ravintolassa, joten huomaan kyllä kun joku sellaista tekee. Katse viipyili lihavimmassa kohdassa muutaman sekunnin liian pitkään, kuin ei olisi koskaan nähnyt yhtä lihavia pötköjalkoja.

ap

Vierailija
59/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tarvitsee epäillä, että oletko varma ap että näin oikein? Miksi kukaan keksisi sellaista?

Vierailija
60/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:07"]

[/quote]

Minusta tunti ei edes ollut kovin raskas, mutta läskien alla olenkin hyvässä kunnossa. Ylipainoa on 15 kg, paljon, mutta paino kuitenkin kiloissa 70 kg:n pintaan, joten vaatekoko ei ole mikään xl. Erittäin lyhyt olen, joten siinä mielessä paljon painoa tähän mittaan.

Laiha voi olla tupakoiva, sipsiä ja makkaraa syövä kaljasieppo samalla kun lihavampi urheileva ja terveellisesti syövä. Kuitenkaan laiha ei joutuisi vastaavaan tilanteeseen. Miettikääpä hieman kuinka epäreilu tilanne.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi