Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko asiallista salilla?

Vierailija
16.05.2014 |

Menin tällaiseen jatkotason ryhmäliikuntatunnille salilla, jonne ikävä kyllä tuli juuri hankittua jäsenyys. Olen 15 kg ylipainoinen, mutta lihaskunto hyvä.

Ohjaaja katsoi minua ja kysyi, että olenko ennen harrastanut kyseistä lajia. Kun sanoin, että olen kokeillut vuosi sitten, niin hän katsoi minua päästä varpaisiin ja sanoi tylysti, että tämä tunti on edistyneemmille harjoittelijoille tarkoitettu.

Kyseessä ei kuitenkaan ollut edistyneempien ryhmä vain aloittelijoista seuraava. Tunti aloitettiin kuitenkin heti, joten sinnehän minä jäin ja hyvin pärjäsin. Toiste en mene, sanottiinhan se melko selvästi ettei tunnille ole asiaa.

Kuka ihme saa mennä noille tunneille ja onko tuollainen asiallista? Varsinkin tuo kropan skannaaminen ylös alas sai olon tosi epämukavaksi ja vieläkin on ahdistunut olo. Tekisi mieli perua koko jäsenyys. :(

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru jäsenyys jos suinkin mahdollista.

Vierailija
2/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika asiatonta. Anna palautetta heille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjaaja ei vaan halua, etta satutat itseasi. onhan se senkin vastuulla, keta ryhmassa liikkuu. jos kerran olet aloittelija ja vain kerran kokeillut, mikset mennyt aloittelijoille tarkoitettuun ryhmaan? taidat olla aivan liian herkkahipiainen mihinkaan lajiin mihinkaan ryhmaan. metsaan yksiksesi juoksemaan, niin ei tuu paha mieli.

Vierailija
4/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita se bimbon esimiehelle, oikeasti. Niissä ohjaajan hommissa ei aina ne välkyimmät ihmiset pesi, sen olen joskus itsekin todennut. Älä suotta ole pahoillasi siitä että kohtasit älykääpiön. Sä olet teistä se, jolla ei ole hävettävää ja joka on aivan varmasti fiksumpi tapaus.

Vierailija
5/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ollut asiallista. Yritä perua jäsenyys tai vaadi hyvitystä kertomalla tuosta kokemuksesta.

Vierailija
6/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitat ehdottomasti asiasta ja perut jäsenyyden tollaiseen kohteluun vedoten. Aivan käsittämätöntä idiotismia kohdella maksavaa asiakasta tuolla tavalla. 

Minä peruisin jäsenyyden heti ja veisin ylipainoisen kroppani toiselle salille, jossa ohjaajat kannustavat eivätkä lyö maahan. Jos jäsenyyden peruminen ei onnistuisi niin tekisin asiasta ison haloon. 

Jos päädyt perumaan jäsenyyden ja kuntosali ei sitä meinaa sinulle ilman lisämaksuja myöntää tms. niin sitten tulet tänne palstalle ilmoittamaan mikä sali kyseessä. 

Vierailija
7/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö tuollainen syyksi perua? Peruisitko itse?

Eihän tuo vielä tarkoita, että kaikki muutkin opettajat olisivat samanlaisia. Tämä sali sattuu olemaan lähellä kotia, sen vuoksi tekisi mieli kokeilla muita opettajia.

En ole koskaan ennen käynyt ryhmäliikuntatunnilla, joten en oikein tiennyt onko tuo normaalia käytöstä? Jälkikäteen tietysti harmitti etten heti luikkinut tieheni, koska onhan tuo nyt täysin epäreilua käytöstä. Ilmeisesti vähän lihavalle saa sanoa mitä tahansa?

ap

Vierailija
8/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei mikä tyyppi!

Mä käyn salilla minne mä tunnen oloni aina tervetulleeksi. Aivan ihana paikka, huomaa hyvin, että omistajat sopivat täydellisesti tuohon hommaan.

Sinuna mä tekisin valituksen ja vaatisin rahoja takaisin. Useille on muutenkin vaikea mennä kuntosalille, saati sitten että siellä on vastassa tuollainen ilkimys.

Vierailija
9/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa paikassa voi olla oikein hyviä ja fiksuja ohjaajia, ja sitten... noita tommosia, tai muulla tavalla epäsopivia itselle. Turha koko jäsenyyttä perua, jätät vaan jatkossa menemättä juuri sen bimbon tunneille - ja tee se valitus. 5

Vierailija
10/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:25"]

ohjaaja ei vaan halua, etta satutat itseasi. onhan se senkin vastuulla, keta ryhmassa liikkuu. jos kerran olet aloittelija ja vain kerran kokeillut, mikset mennyt aloittelijoille tarkoitettuun ryhmaan? taidat olla aivan liian herkkahipiainen mihinkaan lajiin mihinkaan ryhmaan. metsaan yksiksesi juoksemaan, niin ei tuu paha mieli.

[/quote]

Heillä ei ole tätä lajia tarjota aloittelijaryhmänä, joten jos tätä haluaa kokeilla, niin pakko aloittaa tästä keskitasosta. Tarkoitatko että tämä on ihan normaalia vastaanotto uudelle tulokkaalle ryhmäliikuntatunnilla, että minä olen vain liian herkkä?

ap

Vierailija
11/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koet kohtelusi epäoikeudenmukaiseksi (niin kuin ilmeisesti teet) sekä sinun tekisi mieli tämän vuoksi perua jäsenyys niin kyllä minä peruisin ainakin.

Olen itse kyllä muutenkin herkkähipiäinen tällaisissa asioissa. Ylipainoisena on muutenkin tarpeeksi iso kynnys lähteä salille treenaamaan, niin jos kuntosalin henkilökunta tekee siitä vielä vaikeampaa, niin itse veisin rahani toiselle salille. 

Vierailija
12/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, saa mennä mille tunnille haluaa - ne aloittelija/edistyneemmille on suuntaa antavia ohjeistuksia että jokainen tietää valita omalle kunnolle ja fiilikselle sopivan tunnin.

Tökeröä käytöstä ohjaajalta.

Vierailija
13/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä bimbo on 50-60-vuotias teräsmummo! Eihän se hänen käytöstään tee yhtään asiallisemmaksi. Tuntuu pahalle valittaa, koska kaikki muut ihmiset tuolla salilla ovat olleet erittäin asiallisia. Ryhmäliikuntaopettajista en tosin tiedä, kun tämä oli ensimmäinen tuntini. 

ap

Vierailija
14/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran pärjäsit hyvin ja muuten tykkäsit, niin miksi kummassa annat ohjaajan törpön mielipiteen estää osallistumisesi. Jättämällä menemättä, alistut siihen että ohjaaja oli oikeassa. Näytä sille että hän on väärässä!

Vierailija
15/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:20"]

Menin tällaiseen jatkotason ryhmäliikuntatunnille salilla, jonne ikävä kyllä tuli juuri hankittua jäsenyys. Olen 15 kg ylipainoinen, mutta lihaskunto hyvä.

Ohjaaja katsoi minua ja kysyi, että olenko ennen harrastanut kyseistä lajia. Kun sanoin, että olen kokeillut vuosi sitten, niin hän katsoi minua päästä varpaisiin ja sanoi tylysti, että tämä tunti on edistyneemmille harjoittelijoille tarkoitettu.

Kyseessä ei kuitenkaan ollut edistyneempien ryhmä vain aloittelijoista seuraava. Tunti aloitettiin kuitenkin heti, joten sinnehän minä jäin ja hyvin pärjäsin. Toiste en mene, sanottiinhan se melko selvästi ettei tunnille ole asiaa.

Kuka ihme saa mennä noille tunneille ja onko tuollainen asiallista? Varsinkin tuo kropan skannaaminen ylös alas sai olon tosi epämukavaksi ja vieläkin on ahdistunut olo. Tekisi mieli perua koko jäsenyys. :(

[/quote]

Miten musta tuntuu että sä ylireagoit asiassa. Itse olen ollut muutamassa eri salissakin jäsenenä usean vuoden, monenlaista porukkaa salilla käy mutta ikinä en ole kuullut huhupuheita tuollaisesta käytöksestä ohjaajilta Saati että itse olisin kuullut että jollekkin olisi sanottu noin. Päinvastoin ohjaajat ovat poikkeuksetta aina erittäin kannustavia myös niitä vähän heikompitasoisia liikkujia kohtaan ja yrittävät kaikkensa jotta kipinä ja motivaatio tunnilla säilyisi. 

Luulen että olet vain liian herkkänahkainen ja olet ylireagoinut. 

Vierailija
16/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittelijat aloittelijoille tarkoitetuilel kursseille ja edistyneemmat edistyneimmille tarkoitetuille kursseille.

ymmarran hyvin ohjaajaa ja muita ryhmassa olevia.

Vierailija
17/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku sanoo vähänkään negatiivisesti, juoksetko heti ostamaan suklaata ja kotiin peiton alle itkemään? Nyt vähän itseluottamusta siskot!

Vierailija
18/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo teille kaikille "olen maksava asiakas" -puheinenne. :)

Varmaan kysymys tuli ohjaajalle yllättäen ja hän ei voinut tarkemmin perustella asiaa, ja muutenkin kohtaaminen ei ollut positiivinen (ehkä kiireen vuoksi?), mutta voi hyvänen aika mammat, teistä siis for real on hyvä asia, että menee ryhmäliikuntatunnille, joka ei vastaa omaa kuntotasoa. Jos on "kokeillut kerran", se ei vielä tarkoita sitä, että ohjaaja ei olisi huomannut, että sitten tuo kokeilija:

-ei jää muiden tielle tai jalkoihin, mikä voi oikeasti olla ongelma, jos tulee jonkun päälle liikkuvammalla tunnilla

-tekee niin huonolla tekniikalla, että tästä on henkilölle itselleen haittaa. On todella outoa, jos joku "maksavana asiakkaana" haluaa hankkia itselleen kipuja ja vammoja

-ja ennen kaikkea: asiakas itse voi pettyä, kun on valinnut tunnin, jolla ei pysynytkään mukana. Miksi siis ei aloita itselle sopivista tunneista ja siirry haastavampiin tunteihin vähitellen.

Nuo edelliset ovat asioita, jotka ohjaajan kokemuksen mukaan voivat varmasti olla vaikuttamassa kommentointiin.

Ja hyvin vaikea nyt ap:n puolesta muuta sanoa, kun ei tiedä, mikä tunti on kyseessä. Usein muuten ihmiset itse uskovat tekevänsä kaikki liikkeet hyvin ja oikein, vaikka tekisivätkin ne puolilla tehoilla ja päin prinkkalaa. Mutta positiivisena asiana tietysti se, että tunti ei ollut kielteinen kokemus ap:lle.

Kuulehan ap, jätä tuo kokemus omaan arvoonsa mutta käy juttelemassa salin henkilökunnan kanssa siitä, mitkä tunnit voisivat olla sinulle hyviä. Se on kaikkien etu, myös sinun, ettet käy tunneilla, joita et hallitse vaan tunneilla, joilla voit kehittyä ja joilla sinullakin on hyvä mieli.

Vierailija
19/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:37"]

jos joku sanoo vähänkään negatiivisesti, juoksetko heti ostamaan suklaata ja kotiin peiton alle itkemään? Nyt vähän itseluottamusta siskot!

[/quote]

En, mutta maksan tästä liikunnasta enkä asiakkaana halua maksaa siitä, että liikunnasta tulee ikävä fiilis koko päivään. Minulla on oikeus ihan ihmisenä vaatia asiallista käytöstä ja vieläkin enemmän maksavana asiakkaana.

ap

Vierailija
20/70 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan nyt ap, mikä tunti oli kyseessä niin saat av-raadin tuomion siitä, onko järkevää aloittaa kokeneempien ryhmässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme