Onko asiallista salilla?
Menin tällaiseen jatkotason ryhmäliikuntatunnille salilla, jonne ikävä kyllä tuli juuri hankittua jäsenyys. Olen 15 kg ylipainoinen, mutta lihaskunto hyvä.
Ohjaaja katsoi minua ja kysyi, että olenko ennen harrastanut kyseistä lajia. Kun sanoin, että olen kokeillut vuosi sitten, niin hän katsoi minua päästä varpaisiin ja sanoi tylysti, että tämä tunti on edistyneemmille harjoittelijoille tarkoitettu.
Kyseessä ei kuitenkaan ollut edistyneempien ryhmä vain aloittelijoista seuraava. Tunti aloitettiin kuitenkin heti, joten sinnehän minä jäin ja hyvin pärjäsin. Toiste en mene, sanottiinhan se melko selvästi ettei tunnille ole asiaa.
Kuka ihme saa mennä noille tunneille ja onko tuollainen asiallista? Varsinkin tuo kropan skannaaminen ylös alas sai olon tosi epämukavaksi ja vieläkin on ahdistunut olo. Tekisi mieli perua koko jäsenyys. :(
Kommentit (70)
Totta kai ohjaaja saa arvioida silmämääräisesti ohjattaviaan. Ettekö suostu tekemään kuntotestejäkään?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:58"]
Totta kai ohjaaja saa arvioida silmämääräisesti ohjattaviaan. Ettekö suostu tekemään kuntotestejäkään?
[/quote]
Onko niitä pakko tehdä, että voi osallistua liikuntatunnille?
Hahahahhhhhhahaaahaha :D
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 15:25"]
ohjaaja ei vaan halua, etta satutat itseasi. onhan se senkin vastuulla, keta ryhmassa liikkuu. jos kerran olet aloittelija ja vain kerran kokeillut, mikset mennyt aloittelijoille tarkoitettuun ryhmaan? taidat olla aivan liian herkkahipiainen mihinkaan lajiin mihinkaan ryhmaan. metsaan yksiksesi juoksemaan, niin ei tuu paha mieli.
[/quote]Et voi olla tosissasi? Holoholo ja huhhuh!!!!!!
Joo, ei ole asiallista käytöstä ollenkaan.Nyt vaan palautetta kehiin ja ohjaajan nimi mukaan. En tiedä miten muualla, mutta omalla salilla, joka on siis cms-ketjua, ollaan hirveän tarkkoja näistä jutuista ja tasaisin väliajoin tulee sähköpostiin kyselyita jumppien tasosta, ohjaajista jne. Kyllä ne ohjaajat siellä on ihan asiakasta varten! Nykyään kilpailu on todella kovaa ja asiakkaat äänestää äkkiä jaloillaan, varsinkin jos saa tuollaista äkkiväärää kohtelua! Ite oon jo pitempään käynyt salilla/jumpissa, mutta muistan kyllä miten iso kynnys oli ekoja kertoja mennä. Varmaan olis jäänyt lyheen käynnit, jos olis saanut tollasta kohtelua osakseen.
Oli laji mikä tahansa. Tunti mikä hyvänsä. Ohjaaja on asiakasta varten ja ohjaajan tehtävä on saada asiakas oppimaan miten liike tehdään ja kuinka nautinnollista se liikunnan riemu lopulta onkin.
Kaikista ei ole kaikkeen ei ohjaajista eikä asiakkaista silti ihmissuhdetaidot ja käyttäytyminen tulee osata.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:06"]
Oli laji mikä tahansa. Tunti mikä hyvänsä. Ohjaaja on asiakasta varten ja ohjaajan tehtävä on saada asiakas oppimaan miten liike tehdään ja kuinka nautinnollista se liikunnan riemu lopulta onkin.
Kaikista ei ole kaikkeen ei ohjaajista eikä asiakkaista silti ihmissuhdetaidot ja käyttäytyminen tulee osata.
[/quote]
Suomessa kuntosalit on vain hoikkia varten, ja vain henkilökuntaa varten. On se perkele, jos et jotain heti tiedä tai osaa niin saat tuntea sen nahoissasi.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:58"]
[/quote]
Onko niitä pakko tehdä, että voi osallistua liikuntatunnille?
Hahahahhhhhhahaaahaha :D
[/quote]
Ymmärrän tämän vain maailmassa, jossa olisi ihan ongelma että lihavat, huonokuntoiset vievät kaikki paikat edistyneiden liikuntatunneilta.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 19:06"]
[/quote]
Suomessa kuntosalit on vain hoikkia varten, ja vain henkilökuntaa varten. On se perkele, jos et jotain heti tiedä tai osaa niin saat tuntea sen nahoissasi.
[/quote]
Joskus eräässä blogissa suomalaisenainen valitti, miten hänet oli aasiassa leimattu salilla ihan kauhean lihavaksi. Siellä mittarina oli ollut aasialainen siro kroppa, eivät olleet ymmärtäneet meitä suomalaisia vartaloinemme. Tapahtuu siis muuallakin, mutta oikeassa olet, väärin se on.
Mullakin on kokemusta törkeästi käyttäytyvästä teräsmummosta. Salilla jossa käyn oli siis ohjaajana vähintään 60-vuotias tiukka fitnesstäti, joka ei paljon sanoissa säästellyt. Kerran hän veti Body Combat -tuntia, jossa nuori n. 15-vuotias tyttö pyörtyi kesken kaiken. Tytön virottua hän sitten päivitteli mikkiin kaikkien, myös tämän tytön kuullen, että "ei se ole helppoa kaikille se! Katsokaas ei kaikilla vaan kunto kestä!" Tyttöraukka poistui naama punaisena jumppasalista.
Ärsytti tuo teinitytön huonokuntoiseksi leimaaminen kaikkien edessä, eihän pyörtyminen todellakaan välttämättä siitä johdu...
Miksi ohjaaja ei voinut sanoa, että:
Tervetuloa tunnille, kiva kun kiinnostuit Pilateksesta. Tule tähän minun lähelleni matolle, että voin ohjata sinua tarvittaessa. Älä tee mitään sellaista, mikä tuntuu pahalta ja huilaa välillä. Käydään tunnin loputtua läpi perusasiat, kun nyt alussa ei enää valitettavasti ehdi :)
Ja sitten kun muut tekevät jotakin vähän pidempää sarjaa, ohjaaja käy sillä aikaa ap:lle vinkkaamassa hengitystekniikasta ym. Hyvä ohjaaja sanoo AINA kun on uusia, ja muulloinkin, missä liikkeen pitää tuntua ja missä ei. Ja painottaa AINA sitä, mistä Pilateksessa on kyse.
Huoh. Minä inhoan liikuntakeskuksia yli kaiken, ja käynkin Pilateksessa hoitamassa vaivojani vähän kalliissa mutta ihanassa fysioterapiapaikassa.
Tsemppiä ap!