Ketä äänestät?
Mä annan ääneni persuille. Mä olen aiemmin äänestänyt demareita ja vihreitä, mutta persut on ainut, joka ajaa järkeä EU:hun. Olen kansainvälinen ihminen, mutta tukipaketit ovat älyttömiä. Onneksi persuilla on hyviä naisehdokkaitakin. Ketä te äänestätte?
Kommentit (19)
En aio äänestää! Ja mielenkiinnolla odotan äänestysprosenttia.
Olen nyt 3 kertaa äänestänyt ehdokasta, joka on myös mennyt läpi. Nyt taitaa tulla poikkeus, sillä äänestän fiksua miestä nimeltä Petri Sarvamaa. Hän ei taida pärjätä Kokoomuksen tunnetuimmille ehdokkaille, mutta annan silti tukeni hänelle ja sitä kautta omalle puolueelleni.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:04"]
Jussi Halla-Ahoa
[/quote]
Ei Jussi siellä viihdy eikä pärjää. Brysselissä on hirveän paljon ulkomaalaisia, jotain ihme belgialaisia ja muita epäihmisiä.
No, en ainakaa pers suomalaisille..
En tiedä. Ehkä ensimmäistä kertaa elämässäni en ketään.
Aiemmin olen aina äänestänyt Kokoomusta, paisti silloin, kun Rehn oli presidenttiehdokkaana. Mutta nyt tämä nykymeno - en tiedä enää, kenen asiaa Kokoomus ajaa. Ei minun ainakaan. En nyt ala tarkemmin erittelemään, mutta ne päätökset, joita viime aikoina on tehty - Kokoomuksen toiminta ei vastaa enää minun arvomaailmaani.
Sdptä, vasemmistoa, vihreitä en ainakaan äänestä, ajatusmaailma vielä kauempana omastani kuin Kokoomuksen - ja kaikki näistä puolueista on olleet mukana tekemässä näitä viimeaikaisia päätöksiä.
Kristilliset on olleet tekemässä viimeaikaisia päätöksiä, en äänestä.
RKP, no, liikaa yhden asian puolue. Eikä ole onnistunut suojelemaan edes oman äänestäjäkuntansa etuja, kun maahanmuuttajien määrä ensi vuonna ylittänee ruotsinkielisten määrän Suomessa. Niin nähdäkseni RKP on epäonnistunut tavoitteessaan suojata ruotsinkielisten suomalaisten aseman Suomessa.
Perussuomalaisia en äänestä todellakaan. Iso osa on kommenttiensa perusteella aika outoa porukkaa. Ja jos jonkun perhepiirissä ennustellaan jostain epäjumalakorteista, niin senkö pohjalta tehdään sitten poliittiset päätökset? Enkä halua asua maassa, jonka toimintaa vetää joukko rasisteja.
En siis ole rasisti. Mun mielestäni äidinkieleltään muiden kuin suomen/ruotsin/saamenkielisten määrä ei vaan saisi ylittää näiden kotoperäisten kielten puhujien määrää, koska siitä seuraa ongelmia jatkossa, kun aletaan vaatia esim. virkamiesvenäjää tms.
Mitä jää jäljelle? Ei ole enää mitään poliittista puoluetta, joka ajaisi mun mielipiteen mukaisia asioita.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:15"]
Olen nyt 3 kertaa äänestänyt ehdokasta, joka on myös mennyt läpi. Nyt taitaa tulla poikkeus, sillä äänestän fiksua miestä nimeltä Petri Sarvamaa. Hän ei taida pärjätä Kokoomuksen tunnetuimmille ehdokkaille, mutta annan silti tukeni hänelle ja sitä kautta omalle puolueelleni.
[/quote]
En nyt fiksuksi kehuisi. Samaa puoluetta kyllä äänestän, mutta en mitään julkkisehdokasta, jolla ei poliittista kokemusta juuri yhtään. Sirpa on ollut politiikassa pitkään ja entinen ministerikin. Ääni siis sinne.
8 toteaa unohtaneensa keskustan. En ole maalainen. Keskusta ei millään tavalla edusta ajatusmaailmaani, kuin ihan häviävän pieniltä osin.
En ketään. En ole ollenkaan kärryillä koko vaaleista. Mitkä vaalit ne edes on? En ole seurannut nyt viimei aikoina yhtään mitään muuta kuin IS:n viihdeuutisia. :D Aina ei jaksa kiinnostaa.
Li Anderssonia. Siinä on fiksu nuori nainen.
äänestän halla-ahoa, toivottavasti törmätään ja voidaan mennä vaikka kaljalle täällä brysselissä
http://yle.fi/uutiset/jouduin_serkkuni_kanssa_naimisiin/7235927
"Jouduin serkkuni kanssa naimisiin
Suomessa syntynyt ja Suomen kansalainen Samira lähetetiin pakkoavioliittoon. Hän karkasi takaisin ja elää nyt piilossa."
Vihervasemmistolaisen ultra sallivan monikulttuurisuuspolitiikan helmiä.
Olen vielä epävarma, mutta vaihtoehtoni ovat demareiden Liisa Jaakonsaari ja Kokoomuksen Sirpa Pietikäinen. Kolmas vaihtoehto on Vasemmiston Silvia Modig, mutta hän on "mun" kaupunginvaltuutettuni, enkä halua, että hän lähtee Brysseliin heilumaan. Päätän varmaan vasta äänestyskopissa. :)
Olen vasemmistolainen, mutta pidän EU-vaaleja henkilövaalina. Jaakonsaari ja Pietikäinen ovat osoittaneet, että heillä on päätä, sosiaalisia taitoja ja kielitaitoa, jota EU-parlamentissa tarvitaan. Joku perisuomalainen, umpimielinen, vieraankpelkoinen, kielitaidoton ei pärjää siellä. Suomella on vain 13 paikkaa, kyky verkostoitua on tärkeä.
Onko james hirvisaari ehdolla? Tai pentti oinonen?
Halla-ahoa tietysti.
Esim herran kielitaito: Englanti, venäjä, ukraina (sujuvia); saksa ja ruotsi (mitenkuten); kaikki slaavilaiset kielet (melko hyvä passiivinen); latina, kreikka, sanskrit, erinäiset kuolleet kielet.
Muutenkin mies on yksi Suomen älykkäimmistä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:04"]
Jussi Halla-Ahoa
[/quote]
Ei Jussi siellä viihdy eikä pärjää. Brysselissä on hirveän paljon ulkomaalaisia, jotain ihme belgialaisia ja muita epäihmisiä.
[/quote]
Sinä et taida olla kauheasti seurannut Jussin ajatuksia hänen ihan omasta kynästään lähtöisin, vaan olet muodostanut kuvasi median häneen lyömän rasisti-leiman perusteella... Itsellänikin oli ennen tuollainen ennakkoluulo, mutta kun aloin lukea herran omia kirjoituksiaan, tyyppi osoittautuikin ihan fiksuksi mieheksi. Eikä hän selvästikään ulkomaalaisia inhoa tai pelkää, vaikka onkin sitä mieltä että maahanmuuttoon kehitysmaista liittyy ongelmia, jos sitä tapahtuu yksittäiseen maahan liikaa...
Jussi Halla-Ahoa ajattelin äänestää, PerSua siis.