Vastaa rehellisesti: ilahtuisitko, jos saisit lahjaksi pitkät polveen asti ulottuvat itse neulotut villasukat? Joko raidalliset tai kirjoneulekuvioiset?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomata, että sovittamatta ja ilman tarkkoja mittatietoja pohkeesta , nilkasta ja säären pituudesta on mahdoton neuloa ylhäällä pysyviä ja sopivia polvisukkia.
Aivan. Siksi en vaivautuisi tekemään kuin harvoille ja valituille.
Pitkää sukkaa fiksummat on säärystimet.
Sukkaosa kuluu nopeammin kuin varsi.
Ilahtuisin, sillä käytän villasukkia usein enkä pysty neulomaan itselleni sellaisia.
Tottakai käyttäisin, sellaiset löytyy Jo useammat!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomata, että sovittamatta ja ilman tarkkoja mittatietoja pohkeesta , nilkasta ja säären pituudesta on mahdoton neuloa ylhäällä pysyviä ja sopivia polvisukkia.
Jos laittaa sukan suuhun kiristysnauhat, niin sitten ei tätä ongelmaaole.
no just joo!
Tuntuu varmaan kivalta ja tekee hyvää verenkierrolle.
Kyllä ilahtuisin, voisin antaa ne tyttärelleni, koska itse en käytä villasukkia koskaan.
En ilahtuisi, mutta esittäisin ilahtunutta kohteliaisuudesta. Tuollaiset pitkävartiset on hankalia käytössä, lisäki minulla on aika paksut pohkeet, joten saisi villasukat neulonut olla tietoinen tästä asiasta.
Muutamat tuollaiset korkeammat villasukat omistan, mutten käytä niitä juuri koskaan, ärsyttää vetää niitä niin korkealle ja kutittavat paljasta ihoa (en käytä yleensä kalsareita ja lahkeen päälle jos laittaa jää lahje myttyyn).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ilahtuisi. Paksut, kuumat ja on ikävä materiaali iholle. En käyttäisi. Ostan vain ohuita sukkia kaupasta. Kaikki villajutut on niin tympeitä ja myöskin kalliita tehdä.
Villa ei hiosta, se on just sen juttu. Villasukatkin voi olla ohuet riippuen langan paksuudesta ja neuleesta.
Kyllä villa todellakin voi hiostaa :D Itse olen paljon hikoileva ihminen muutenkin ja villasukkien pitäminen saa kyllä jalat hikoamaan ja kyllä se villakin märäksi menee kun tarpeeksi hikoilee.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no just joo!
Tuntuu varmaan kivalta ja tekee hyvää verenkierrolle.
Itselläni on juuri tuollaiset ja ne ovat oikein mukavat jaloissa. Eikä niitä kiristetä niin tiukalle, että verenkierto estyy 😉
Todellakin ilahtuisin! Varsinkin jos olisi karkkiväreissä tai muuten eroaisi perinteisistä harmaista sukista. Pitkät sukat on parhaat, niitä ei löydy torilta.
Tietysti ilahtuisin. Käytän oikeita sukkia vain pari kertaa vuodessa, muuten aina villasukat.
T. Ulkona koko päivän
Minulla on paksut pohkeet, joten sukat olisivat sitten liian pienet. On ihan hirveää saada lahjaksi liian pieniä neuleita ja vielä niin, että niiden antaja ihmettelee vieressä, miten muille ne ovat olleet ihan sopivia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, että käytössä ne ovat epämukavat jos ne kiristää siten että sukat pysyy ylhäällä. Ainahan toki on mahdollista neuloa kumilankaa sukan varteen, mutta kyllä sekin helposti repsahtaa.
Kyllä. Villasukkia ei voi olla ikinä liikaa. Mummi jätti kuoltuaan 70 paria villasukkia. Hän kuoli yli 10 vuotta sitten. Pikkuhiljaa niitä käytellään.
Ilahtuisin! Itse en osaa sellaisia tehdä ja se, että lahja on itse tehty, tuo vielä enemmän iloa. Villasukat on muutenkin kivoja :)
Kyllä ilahtuisin!
Nykyisessä okt-talossa on järjettömäm kylmät lattiat, kerrostalossa en olisi tarvinnut villasukkia, täällä on pakko olla.
Kyllä.
Minulla on paljon mekkoja.
Käyttäisin noita mekkojen kanssa.
Kyllä! Sain sellaiset juuri, ja arvostan.
Kyllä. En osaa itse neuloa villasukkia tai oikein mitään muutakaan ja rakastan villasukkia. Niitä ei voi koskaan olla liikaa ☺.