Vastaa rehellisesti: ilahtuisitko, jos saisit lahjaksi pitkät polveen asti ulottuvat itse neulotut villasukat? Joko raidalliset tai kirjoneulekuvioiset?
Kommentit (93)
Tykkäisin mistä vain villasukista.
Ehdottomasti ilahtuisin, varsinkin kirjoneuleisista! Raidallisia (ja nimenomaan polveen asti) neulon itsekin, mutta kirjoneuleisiin ei riitä kärsivällisyys!
Kannattaa huomata, että sovittamatta ja ilman tarkkoja mittatietoja pohkeesta , nilkasta ja säären pituudesta on mahdoton neuloa ylhäällä pysyviä ja sopivia polvisukkia.
Kyllä! Koska ne tärkeet,tarvittavat.
Polvipituisista en niinkään ilahtuisi, mutta ohuesta langasta tehdyistä nilkkapituisista ilahtuisin kovasti. Vapaa-ajalla en juuri muunlaisia sukkia nykyään käytäkään, joten niitä kuluu.
Ilahtuisin suuresti.
Sitten pikkaisen pettyisin, kun en voisi nauttia niistä ihanista varsista. Mun paksuille pohkeille ei kukaan tee sopivia sukkia. :(
Miksi? Eihän sellaisille ole mitään käyttöä.
Kyllä ilahtuisin! Ihan sama oisko paksut, ohuet, pitkät lyhyet, yksiväriset, kirjoneule, jämälangoista minkäsattuu väriset, niin villasukat on paras lahja mulle ❤️ käytän villasukkia kesät ja talvet ja yöt ja päivät enkä osaa itse neuloa.
Koodaussukat olisivat mitä mainioin joululahja
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Eihän sellaisille ole mitään käyttöä.
No ei niin! Täällä maassamme lämpötila on vuoden ympäri suunnilleen 30 astetta, kuka nyt käyttää minkäänlaisia sukkia ikinä. Pelkissä läpsyissä mennään vuoden ympäri.
Ilman muuta ilahtuisin! Paras lahja. Liikun luonnossa paljon talvella. Polvet alkavat helposti palella. Sukkien värimaailmakaan ei siinä kohden ole oleellista. Rakastan villasukkia ja jos joku on nähnyt niiden neulomisen vaivan, olisi se paljon parempi lahja kun jokin ”marketista ostettu kiinakrääsä”.
Villaksi tosin toivoisin merinovillaa, koska suomenlampaanvilla on niin kutiavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta ilahtuisin! Paras lahja. Liikun luonnossa paljon talvella. Polvet alkavat helposti palella. Sukkien värimaailmakaan ei siinä kohden ole oleellista. Rakastan villasukkia ja jos joku on nähnyt niiden neulomisen vaivan, olisi se paljon parempi lahja kun jokin ”marketista ostettu kiinakrääsä”.
Villaksi tosin toivoisin merinovillaa, koska suomenlampaanvilla on niin kutiavaa.
Eipä taida kauheasti olla markkinoilla villalankaa, joka olis tehty suomenlampaan villasta.
Vierailija kirjoitti:
En ilahtuisi. Polveen asti villasukat ovat ahdistavat, joten niitä en käytä. Kudon villasukkani itse oman makuni mukaan.
Tämä. Varsinkin jostain seiskaveikasta neulotut ovat karmeat. En kyllä käyttäisi ohuempiskaan pitkiä villasukkia. Tykkään olla avojaloin. Tarvittaessa käytän pitkiä kalsareita mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Polvipituisista en niinkään ilahtuisi, mutta ohuesta langasta tehdyistä nilkkapituisista ilahtuisin kovasti. Vapaa-ajalla en juuri muunlaisia sukkia nykyään käytäkään, joten niitä kuluu.
Minä neulon paljon laadukkaista langoista nilkkasukkia. Langat valitsen niin ettei kutita yhtään, pystyy pitämään ilman alussukkaa. Jostain syystä ystävät ja tutut tyhjentää aina varaston, kuulemma ihan parhaat kotoilusukat. Tänä vuonna aloitin neulomaan tutuille perheille omat perhesukat. Ihana tehdä kun valmistuu nopsaan ja tiedän että saajat tykkää.
Uusavuttomien kokoontuminen käynnissä...
Pitkät villasukat eivät ole ongelma. Voihan ne heittää uffin laatikkoon.
Ilahtuisin todella!
Kunhan olisivat sopivankokoiset ja muutenkin itseni oloiset. Jalkani on numeroa 41 ja kerrankin töissä erään työntekijän iäkäs äiti oli tosi ihanasti neulonut koko konttorille sukat joululahjaksi, mutta kaikki nätit ja naiselliset sukat olivat pieniä, minun koossani oli vain maastoväristä yms. miehekästä tarjolla.