Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaa rehellisesti: ilahtuisitko, jos saisit lahjaksi pitkät polveen asti ulottuvat itse neulotut villasukat? Joko raidalliset tai kirjoneulekuvioiset?

Puikot kilisee
20.12.2020 |

Miksi ilahtuisit? Miksi et?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin. Villasukkia ei ikinä ole liikaa ja olisi mukavaa, jos joku vuorostaan neuloisi minulle. Yleensä se olen minä, joka neuloo.

Vierailija
42/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilahtuisi. Paksut, kuumat ja on ikävä materiaali iholle. En käyttäisi. Ostan vain ohuita sukkia kaupasta. Kaikki villajutut on niin tympeitä ja myöskin kalliita tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilahtuisin suuresti.

Sitten pikkaisen pettyisin, kun en voisi nauttia niistä ihanista varsista. Mun paksuille pohkeille ei kukaan tee sopivia sukkia. :(

Mulla on ohje, jolla olen tehnyt pitkävartisia sukkia itselleni (paksut pohkeet) ja äidilleni (superpaksut pohkeet) Sopii ja istuu hyvin.

Vierailija
44/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta ilahtuisin! Paras lahja. Liikun luonnossa paljon talvella. Polvet alkavat helposti palella. Sukkien värimaailmakaan ei siinä kohden ole oleellista. Rakastan villasukkia ja jos joku on nähnyt niiden neulomisen vaivan, olisi se paljon parempi lahja kun jokin ”marketista ostettu kiinakrääsä”.

Villaksi tosin toivoisin merinovillaa, koska suomenlampaanvilla on niin kutiavaa.

Hanki kunnon merinokerrasto. Ohuempi ja vähemmän hiostava ratkaisu. Kulutuskeston vuoksi sukkalangoissa on polyamidia.

Vierailija
45/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta ilahtuisin! Paras lahja. Liikun luonnossa paljon talvella. Polvet alkavat helposti palella. Sukkien värimaailmakaan ei siinä kohden ole oleellista. Rakastan villasukkia ja jos joku on nähnyt niiden neulomisen vaivan, olisi se paljon parempi lahja kun jokin ”marketista ostettu kiinakrääsä”.

Villaksi tosin toivoisin merinovillaa, koska suomenlampaanvilla on niin kutiavaa.

Hanki kunnon merinokerrasto. Ohuempi ja vähemmän hiostava ratkaisu. Kulutuskeston vuoksi sukkalangoissa on polyamidia.

Neuvot ihmistä, joka haluaa sukat, hankkimaan kerraston? Kas kun ei pipoa.

-eri.

Vierailija
46/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut juuri tuollaiset äidiltä joululahjaksi, eli ilahdun kun saan ne. Mutta meitä on moneksi, toiset ei ilahdu.Ehkä saajaa pitää vähän tuntea että tietää tykkääkö vai ei.

Vierailija
47/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Eihän sellaisille ole mitään käyttöä.

No ei niin! Täällä maassamme lämpötila on vuoden ympäri suunnilleen 30 astetta, kuka nyt käyttää minkäänlaisia sukkia ikinä. Pelkissä läpsyissä mennään vuoden ympäri.

En ikinä tunge villasukkia kenkiin. En edes ohuita. Kotona kuljen paljain jaloin.

Vierailija
48/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne saisi yksivärisinä, niin joo. En tykkää kirjavista vaatteista, en niin välitä raidoistakaan. Joku palmikkoneule olis ihan jees

Vierailija
49/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säärystimet  polven yläpuolelle on lämpimät.

Vierailija
50/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuviollisia, ei edes raitoja. Yksivärisistä (harmaat, valkoiset, mustat) ilahtuisin.

Vierailija
51/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvot ihmistä, joka haluaa sukat, hankkimaan kerraston? Kas kun ei pipoa.

-eri.

Tyyppi ei sanonut haluavansa nimenomaan sukkia vaan mainitsi ongelmaksi polvien palvelemiseen. Tällöin merinoalusasu on kätevämpi ja liikkuessa mukavampi kuin ylipolvensukat. Ei pohkeen yläosaan yltävät sukat = polvisukat lämmitä polvia. Toki hiostavat pohkeita.

Vierailija
52/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ilahtuisi. Paksut, kuumat ja on ikävä materiaali iholle. En käyttäisi. Ostan vain ohuita sukkia kaupasta. Kaikki villajutut on niin tympeitä ja myöskin kalliita tehdä.

Villa ei hiosta, se on just sen juttu. Villasukatkin voi olla ohuet riippuen langan paksuudesta ja neuleesta.

Vierailija
53/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin mutta itselleni ei olisi käyttöä. Pidän perusmittaisista villasukista, en osaisi käyttää pitkiä villasukkia. Koskaan en palele kotona niin paljon. Useimmiten kuljen kotona paljain jaloin.

Vierailija
54/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ilahtuisin <3

Vierailija
55/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Villa ei hiosta, se on just sen juttu. Villasukatkin voi olla ohuet riippuen langan paksuudesta ja neuleesta.

Toki varret voi neuloa 100% villslangasta, mutta keston vuoksi sukkalangoissa on yleensä mukana nailonia. Tällöin neule on muovisen tuntuinen ja hiostava. Toki joissain langoista on nailonin sijaan silkkiä, bambua yms, mutta ei ne kyllä kestä .

Vierailija
56/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahtuisivat pohkeeni ympärille, niin ilahtuisin. Käytän villasukkia oikein mielelläni.

Luultavasti ovat kuitenkin liian kapeat. Ärsyttää, kun pitää olla niin paksut jalat.

Vierailija
57/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin valkoisista villasukista missä tahansa mitassa, kirjoneulotut ihanat. Värejä en haluaisi.

Vierailija
58/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin. Käytän villasukkia kotona päivittäin koska jalkojani paleltaa helposti. Itse en osaa niitä väkertää joten arvostan ihmisiä joilla on aikaa ja tahtoa niitä tehdä. Ja tiedän, että langat ovat kalliita.

Vierailija
59/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Villasukat on ihan parhaita!

Vierailija
60/93 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, en oikeastaan. Tuollaisten sukkien tulisi olla todella mittatilaustyötä, että niitä olisi hyvä käyttää. Jos nevon yhtään liian isot, löysät, pienet tai kireät, niin käyttämättä jää.

Itse pidän mahdollisimman lyhytvartisista ja jämäköistä villasukista, joten mielummin teen itse mieluiset.