Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotimme rahaa, mutta saimme mannaryynejä!

Vierailija
20.12.2020 |

Että pistää vihaksi tämä nykyajan "auttaminen". Halutaan päättää köyhän puolesta, mitä hän tarvitsee. Köyhän itsensä ei anneta päättää itse. Älä anna mannaryynejä tai muuta, mitä itse päätät. Anna rahaa. Vai oletko kitsas?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nähnyt järkyttävän näköisiä narkomaani naisia junassa, esim. n. 25 v nainen aivan narkissa ja huulet täysillä pistoksilla täyteaineita ja tekoripiset. nolo näky ja rahat menee siis tollaseen, huumeiden lisäksi.

Vierailija
62/72 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mannaryynejä ja kermainen täysmaito sekaan. Puolukoita on köyhillä nyt muutenkin pakkaset täynnä ja sokeria kaapista. Sopii kaikille eikä pitäisi olla valittamista. Tulee hyvää vispipuuroa.

Ei vispipuuroa keitetä maitoon vaan esim, puolukkamehuun tms.

Syödessä voi laittaa maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa saa töitä tekemällä. Surullista mutta totta, tämä on se hetki kun päätin lopettaa kaikenlaisen auttamisen. Sen voi näköjään tehdä väärin niin parempi lopettaa kokonaan.

Ei ollut sitten kovin suuri auttamisen halu 😅 Tuolla logiikalla voisi tehdä itsemurhan menetettyään av:lla uskonsa ihmisiin.

Vierailija
64/72 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarina kertoo kuinka jotkut vievät johonkin hyväntekeväisyyskeräykseen kolmijalkaisia pöytiä ja t-paitoja tekstillä "I love Mallorca", joita käytetty jo lattiariepuina. Niistä köyhät ilahtuvat.

Kyllä. Ja jos köyhä ei ota sitä vanhaa melkein ehjää putkitelevisiota - vaikka omaiset on ostaneet hänelle jo aiemmin synttärilahjaksi hyvän uuden taulutv:n - niin köyhä on nirso jolle pitää olla vain uutta. Tai jos köyhä ei ota koiran puremaa sohvaa, vaikka on saanut muutama viikko aiemmin kuolinpesästä nätin ehjän sohvakaluston niin että on voinut viedä sen aiemman koiranpureman lahjoitussohvan pois - niin köyhä on taas nirso, jolle pitää olla vain uutta. Jos köyhä ei ota 110 cm viidellä lapsella kiertäneitä lastenvaatteita 120 cm pitkälle lapselle, köyhä on taas nirso, jolle kelpaa vain uusi.

Nämä on kolme tositapausta, mitä itse olen kohdannut omien autettavieni kohdalla ja todella asenteet on olleet nuo. Sen taulutelkkarin ostimme sukulaisporukalla 50-v lahjaksi ajatellen, että kerrankin jotain uutta kivaa. Ruokaa ja muuta avustusta kyllä olemme antaneet muutenkin, mutta synttärilahjaksi haluttiin jotain spesiaalia antaa.  

Vierailija
65/72 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut köyhä, vaikka rahan käyttötaidoissani ei ollut vikaa. Vika oli tuloissa. Normaalit pienituloiset ja köyhät osaavat itsekin ostaa ryynejä tmv. ja niihin heillä yleensä jopa on varaa. Lahjoitukseksi kaivattaisiin sen sijaan jotain, mitä ei ehkä muuten olisi varaa ostaa.

Vierailija
66/72 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä. TYkkään käydä Hopella. Sieltä saan itse valita itselleni ja perheelleni mitä tarvitaan. SInne aion itsekin lahjoittaa kun joskus olen varakkaampi ja kaikesta lapsille pienestä jääneestä vaatteesta ja muusta ne muutamat eurot eivät ole tärkeitä. Nyt niillä ostan ruokaa ja siksi en tykkää kun fb kirppiksillä tingitään. Toiselle se raha voi olla iso. Siellä valitettavasti on niitä jotka vain haluavat "rahansa takaisin" jostain.

Vierailija
67/72 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä täytyy olla rakkautta

Siinä täytyy olla unelmii

Mannapuuroa ja mansikkaa

Juuri oikeenlaista kemiaa

Sen täytyy joskus satuttaa

Sen täytyy voida naurattaa

Ei siitä muuten mitään tuliskaan

Ilman oikeenlaista kemiaa

Vierailija
68/72 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elantonsa eteen on nähtäväksi ensin vaivaa ja tehtävään töitä eikä vaatia ja pyytää kaikkea valmiina ja heti. Köyhät saisi mielellään kasvattaa omat mannaryyninsä aina siemenestä asti.

Vierailija
69/72 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä elantonsa eteen on nähtäväksi ensin vaivaa ja tehtävään töitä eikä vaatia ja pyytää kaikkea valmiina ja heti. Köyhät saisi mielellään kasvattaa omat mannaryyninsä aina siemenestä asti.

Entä jos on työkyvytön? Tätini sairaustui työperäiseen sairauteen jo 40-vuotiaana. Oli välillä niin heikossa kunnossa, ettei päässyt sohvalta ylös. Kaikenlisäksi hänen puolisonsa kuoli kun lapsista nuorin oli 10, keskimmäinen 15. Vanhin oli muuttanut jo pois kotoa. 

Vierailija
70/72 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on työkyvytön? Tätini sairaustui työperäiseen sairauteen jo 40-vuotiaana. Oli välillä niin heikossa kunnossa, ettei päässyt sohvalta ylös. Kaikenlisäksi hänen puolisonsa kuoli kun lapsista nuorin oli 10, keskimmäinen 15. Vanhin oli muuttanut jo pois kotoa. 

Hän selvisi hyvin pitkälle vahhempieni avulla. Serkuistani vanhempi oli yksin kotona tädin sairaalajaksojen aikana, halusi ja osasi kokata itse, mutta vanhempani katsoivat perään, ja nuorempi paljon meillä. Hän onkin meille vähän kuin pikkuveli. 

Hyvin iso osa köyhyydestä johtuu muista asiosita kuin työttömyydestä, eli sairaudesta tai vammasta, joko synnynäisestä, työperäisestä tai onnettomuudessa aiheutuneesta.  

Vierailija
71/72 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieniä on silakat joulukaloiksi. suomalainen sanonta.

Vierailija
72/72 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos köyhän äly riittäisi hän ei olisi köyhä. Jos käyhä osaisi käsitellä rahaa, hän ei olisi köyhä. Koska köyhä ei osaa budjetoida, on ihan jees että sille ostaa jtn minkä se voi valmistaa ruoaksi. Näin köyhä voi käyttää omat rahansa - jos niitä on -johonkin muuhun kuin ruokaan.

On köyhän oma häpeä jos hän ei osaa laittaa mannapuuroa.

Rahan antaminen köyhälle on kuin veis säkillä valoa ikkunattomaan taloon. Se tuhlaa sen rahan johonkin tarpeettomaan ja on kohta taas peeaa kun ei osaa käyttää rahaa järkevästi.

Ei ole lahjansaajalla oikeutta kertoa missä muodossa lahjansa haluaa jos on hyväntekeväisyyden kohteena.

Oletko sitä ap miettinyt sitä miksi ei raha viihdy sun pankkitilillä?

Pistää vihaksi moinen vaatiminen. Ei sulla ole oikeutta vaatia, elätä ite ittes.

Järkyttävää tekstiä! Köyhä voi olla monesta syystä. Köyhyys myös periytyy. Joillakin sen aiheuttaa huono tuuri: terveys menee, työt menee, talo onkin homeloukku....

Minusta tuntuu, että tämän kirjoittaja on tyhmä ihminen. Usein tällaisia näkemyksiä köyhyydestä laukoo henkilö, joka on itse syntynyt kultalusikka suussa. Mitä rikkaampi, sitä kitsaampi. Köyhä jakaa herkemmin omastaan toisille.

Pitääkin osallistua johonkin keräykseen nyt, koska olen muuttunut hyvätuloiseksi. Vuosikausia kitkuttelin pätkätöissä ja oli työttömyysjaksoja myös. Nyt viran saatuani huomaan miten helppoa on elää, kun kuukausipalkka kilahtaa tilille 15. Pvä eikä tarvitse työnteon ohessa hakea jatkuvasti töitä. Vaikka teen käytännössä kahden ihmisen työt, elämäni on nyt helppoa.

Niinpä aijon nyt jakaa onnenpotkustani myös muille.

Köyhyys EI periydy. Tämä naurettava väite yhä edelleen täälläkin esiintyy. Vai onko sinulla nyt sanoa se "köyhyysgeeni", jonka perusteella voidaan sanoa että köyhyys PERIYTYY. Mikä perintötekijöistä sen aiheuttaa. Jos ei ole niin tuo on tyhjäpäistä lätkytystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi