Onko muita, joiden mielestä naiset ovat lihonneet liikaa 2010->
Jotenkin tuntuu epäterveet elintavat ja siitä johtuva liikalihavuus on nostettu tirhan helpolla "Meetooksi".
80,90,00-luvuilla katukuvan naisilla oli vielä naisellinen vartalo.
Sama oli tuon ajan julkkiksillakin Kata Kärkkäisestä, Madonnaan, Britney Spearsiin ja Christina Aquileraan verrattuna.
Nyt kadulla kävellessä ja televisiota katsoessa verkkokalvoille iskeytyy liian ahtaisiin farkkuihin ahtautuneita, painoindeksin yläpäänkin ohittaneita naisia. Farkkujen tiukalla vyötäröllä koitetaan punoa vatsakumpu piiloon.
En nyt ala esimerkkejä liikalihavista artisteista ja julkkiksista heittämään, mutta kaikkihan heitä nykyään näkevät.
Nyt varmasti menee monilla naisilla tunteisiin, joten verratkaa 80,90,00- miehiäkin. Mielestäni eivät ole niin rajusti muuttuneet, osin kuntosalivillityksenkin vuoksi.
Mistä moinen muutos?
Kuntosaliharrastus on nykyään mainstreamia, mutta silti kunnostaan pitää huolen aniharva.
Kommentit (155)
Ennenkin ollut kiirettä ja vuorotöitä,ja stressiäkin ruuhkavuosia myös.
tän päivän kalevasta ,linkissä vain kuva. 5 opiskelijaa , 4 lihavaa
https://crop.kaleva.fi/MoUcxxr41JujpxtYSADcDVmV2pk=/410x273/smart/https…
kuvastaa hyvin nykypäivää tuokin otos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, kun näissä vanhusten hoitopaikoissa on niin lihavia hoitajia, vaikka töissä on jatkuva kiire ja hosutaan koko ajan. Työ on raskasta fyysisesti. Miten hoitajat ovat niin lihavia? Miten lihavat hoitajat jaksavat tehdä töitä, joissa juostaan, kumarrellaan, kyykistytään ahtaissa tiloissa?
Sehän se onkin kyllä kiire ja vuorotyö lihottaa vaan monia.
Totta on on, että vuorotyö on monin tavoin haitallista terveydelle. Varsinkin yövuorot. Nostavat verenpainetta, lihottavat yms.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun olin hyvässä kropassa ja urheilin paljon, niin miehet haukku kroppaani huoraksi. Koskaan en ole saanut miehiltä hyvää palautetta kropastani, en silloin enkä nyt. Nyt olen 80 kg, ja ei voisi vähääkään kiinnostaa mitä mies ajattelee minusta, kun ei suomalainen mies osaa muuta kun haukkua suomalaista naista. Olen todennut, että miehet on moukkia ja tyhmiä suurin osa. Näin se vaan Suomessa menee.
Taas se 0.1% miehistä on pilannut 99.9% maineen.
Nuorista eli 1829-vuotiaista aikuisista ylipainoisia (ml. lihavuus) on naisista 35 ja miehistä lähes puolet, eli 47 prosenttia. Samanikäisistä naisista lihavia on 19 ja miehistä 17 prosenttia.
Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista ylipainoisia (ml. lihavuus) on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. Lihavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia. Lähes joka toinen (46 %) mies ja nainen on vyötärölihava.
Naisilla on sentään biologiset syyt kerätä ja varastoida rasvaa kehoonsa.
Miksi miehetkin (vieläpä suuremmissa määrin) tekee sitä? Heidän ei tarvitse olla raskaana, imettää, synnyttää tai pitää lasta sisällään, joten heillä ei ole mitään syytä kerätä rasvaa. Naisilla liian alhaisen painon/hurjan urheilun/alhainen rasvaprosentti saattaa sekoittaa hormonitoiminnan, lopettaa kuukautiset ja estää raskautumisen. Miehillä ei mitään noista.
ei lihonneet, vaan lihonnnnnnnneet
Joo miehet ei ole lihoneet sitten yhtään... tällaiset naisvihat tänään
Miksi naisten pitäisi näyttää hyviltä miesten farkkumallissa? 501 sopii naiselle, jolla on iso maha ja kapea lantio.
Vierailija kirjoitti:
Jep
Miksi nostelet vanhoja ketjuja?
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisten pitäisi näyttää hyviltä miesten farkkumallissa? 501 sopii naiselle, jolla on iso maha ja kapea lantio.
Niin, minulle ei 501 ole koskaan sopinut, kun minulla on kapea vyötärö ja iso lantio. 501 sopii poikamaiselle vartalolle.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on ihan yhtä lihavia. Tynnyrimahaa, isoa persettä, tissejä. Kaljan ryystäminen näkyy kyllä.
Oluen humala on fytoestrogeenin lähde. Kyllä sillä saa miehillekin tissit.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat lihonneet todella voimakkaasti täällä Hesassa, miehet taas ovat kamalan laihoja. Miksi näin? Hyvin harvoin näkee ylipainoisia miehiä? Omassa lähipiirissä sama juttu. Miehet ovat hoikkia ja meillä naisilla paino kokoajan heittelee.
Itse ihmettelen kovasti miksi painoni heittelee 3-4kiloa, vatsa turpoaa aivan valtavaksi, samoin reidet. Tuntuu että verisuonet paukkuvat. En edes liho!! Turpoan välillä vaan muodottomaksi. Sit palaan takaisin samaan.
Helsinki on naisille epätervellinen ympäristö. Liikaa meteli öisin, stressiä ja kiirettä. Naisten elimistö menee aivan sekaisin.
Rohkenen kirjoittaa että kaikki ei ole aina ruuasta kiinni.
Sinulla elimistö kerää välillä nestettä. Se on ihan normaalia niin kauan kuin se on alle viiden kilon painonnousu. Jos nilkat turpoavat, silloin heti päivystykseen. Vikaa voi olla pumpussa.
Sehän se onkin kyllä kiire ja vuorotyö lihottaa vaan monia.