Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joiden mielestä naiset ovat lihonneet liikaa 2010->

Kukapaenäämahtuisi501:iin.
20.12.2020 |

Jotenkin tuntuu epäterveet elintavat ja siitä johtuva liikalihavuus on nostettu tirhan helpolla "Meetooksi".

80,90,00-luvuilla katukuvan naisilla oli vielä naisellinen vartalo.
Sama oli tuon ajan julkkiksillakin Kata Kärkkäisestä, Madonnaan, Britney Spearsiin ja Christina Aquileraan verrattuna.

Nyt kadulla kävellessä ja televisiota katsoessa verkkokalvoille iskeytyy liian ahtaisiin farkkuihin ahtautuneita, painoindeksin yläpäänkin ohittaneita naisia. Farkkujen tiukalla vyötäröllä koitetaan punoa vatsakumpu piiloon.
En nyt ala esimerkkejä liikalihavista artisteista ja julkkiksista heittämään, mutta kaikkihan heitä nykyään näkevät.

Nyt varmasti menee monilla naisilla tunteisiin, joten verratkaa 80,90,00- miehiäkin. Mielestäni eivät ole niin rajusti muuttuneet, osin kuntosalivillityksenkin vuoksi.

Mistä moinen muutos?
Kuntosaliharrastus on nykyään mainstreamia, mutta silti kunnostaan pitää huolen aniharva.

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkän BMI:n perusteella määritellään niin nainen saa olla aikamoinen makkara ja silti muka normaali bmi.  Urheilevien miesten painosia ja pituisia ja kuvittelevät että tämä on hyvä ja tavallinen.

Onpa tuota tullut nähtyä kuinka nälkäkuoleman partaalla ollut aasialainen onkin saanut lihaa luiden ympärille asuessaan hetken aikaa Suomessa. HARVA haluaa tieten tahtoen pysyä luurangona.

Vierailija
82/155 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muutosta on tapahtunut, ja olisi varmaan ihan jonkin tutkimuksen arvoinen asia, että mistä tällainen lihominen voi johtua.

Omassa nuoruudessani painoin vajaat 70 kg, olin hirveä läski mielestäni, vaikka painoindeksi ei ollut edes 25. Tästä aikaa jo 40 vuotta.

Yritin kaikin voimin pitää painon kurissa, ja yritän yhä. Ehkä naiset eivät enää välitä koska työtähän se vaatii ja itsekuria. Lihavuus on hyväksyttävää ja yleistä miksi siis vaivautua.

Ruoka on myös nykyään parempaa, sen voin kyllä tunnustaa , ja kiusauksia joka paikassa.

Miehiä koskee myös tämä kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta miesten taso on noussut hurjasti 2000-luvulla, kun taas naisten on laskenut.

Miehissä nykyään normi on käydä salilla, huolehtia pukeutumisesta, hiuksista ja ihonhoidosta yms. Ei tullut kuuloonkaan, kun itse olin nuori joskus 20 vuotta sitten.

Naisissa en huomaa muita muutoksia kuin valtavan painon nousun. Ennen normi oli hoikka, nyt sellainen vähän tukeva.

Öö, no en nyt sanoisi. Ne on ne jotkut miehet ja naiset, jotka käyvät salilla ja treenaavat. Ei todellakaan suurin osa. Muuten sitten on plösöjä kumpikin sukupuoli ja on normaalia olla vähän tai vähän enemmän plösö. Minusta pukeutuminen ja huolellinen hygienia ei ole yhteydessä vartalon malliin.

Vierailija
84/155 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkän BMI:n perusteella määritellään niin nainen saa olla aikamoinen makkara ja silti muka normaali bmi.  Urheilevien miesten painosia ja pituisia ja kuvittelevät että tämä on hyvä ja tavallinen.

Aikamoinen makkara? Kuinka moni urheilullinen mies painaa 60 kg?

Vierailija
85/155 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat lihonneet todella voimakkaasti täällä Hesassa, miehet taas ovat kamalan laihoja. Miksi näin? Hyvin harvoin näkee ylipainoisia miehiä? Omassa lähipiirissä sama juttu. Miehet ovat hoikkia ja meillä naisilla paino kokoajan heittelee.

Totta. Meilläkin mies turhankin laiha, 70 kg, minä 95 kg. Samoja ruokia syödään. Hävetti ihan järjettömästi olla niin paljon miestä painavampi, kun saman mittaisia ollaan, mutta kaveri huomautti että katselepa katukuvaa ja teiidän ikäisiä 40 v pareja: on hyvin yleistä että mies on hoikka ja nainen tukeva. Niinpä näyttää olevan. En kyllä tiedä oikein miksi.

Ihmiset ovat kyllä tottuneet lihavuuteen jos tuo 70 kg on "turhankin laiha". Sehän on ihan terve paino miehelle.

Vierailija
86/155 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat lihonneet todella voimakkaasti täällä Hesassa, miehet taas ovat kamalan laihoja. Miksi näin? Hyvin harvoin näkee ylipainoisia miehiä? Omassa lähipiirissä sama juttu. Miehet ovat hoikkia ja meillä naisilla paino kokoajan heittelee.

Totta. Meilläkin mies turhankin laiha, 70 kg, minä 95 kg. Samoja ruokia syödään. Hävetti ihan järjettömästi olla niin paljon miestä painavampi, kun saman mittaisia ollaan, mutta kaveri huomautti että katselepa katukuvaa ja teiidän ikäisiä 40 v pareja: on hyvin yleistä että mies on hoikka ja nainen tukeva. Niinpä näyttää olevan. En kyllä tiedä oikein miksi.

Ihmiset ovat kyllä tottuneet lihavuuteen jos tuo 70 kg on "turhankin laiha". Sehän on ihan terve paino miehelle.

Keskipituiselle eli 179-sentiselle vastaa painoindeksiä 22. Jos tämä on "turhankin laiha", niin varmaan ylipaino (>25) on kirjoittajalle sopiva.

Vierailija
87/155 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on ihan yhtä lihavia. Tynnyrimahaa, isoa persettä, tissejä. Kaljan ryystäminen näkyy kyllä.

Lihavampiakin. Tämä ei ole kuitenkaan monenkaan mielestä yhtä tuomittavaa.

Kyllä se on hirveän näköistä ja kuuloista ja tämä on hoikan miehen mielipide.

Vierailija
88/155 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä 2010 ja olin 25v ja 72kg

Minä nyt 100kg ja vanha pa ska 36v.

Mietin its emurhaa päivittäin.

Tuo tilanne on täysin korjattavissa, eli unohda synkät ajatukset. 36v on vielä nuori ja painonpudotus kannattaa tehdä juuri NYT kun olet alle 40v. Iho vielä palautuu hyvin ja painokin lähtee helpommin. Minäkin olen 100 kg mutta ikää on yli 50v ja usko pois, kilot ei lähde kuin kirveellä, kiitos muuttuneen hormonitoiminnan. En silti aio elämääni lopettaa sen vuoksi. Tsemppiä!

Kyllä ne kilot vaan lähtisivät sinultakin, jos vain malttaisit vähentää syömistä ja (alkoholin) juomista.

Näin se on. Joskus tuppaa naurattamaan tuo läskien itsepetos, että ylikilot johtuisi muka  "hormonitoiminnasta" ja niille ei kerta kaikkiaan mitään voi. 

On ihan ok olla tietämätön asioista, mutta harva viitsii tietämättömyyttään kuitenkaan noin avoimesti liputtaa.

Vierailija
89/155 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö siis kuvittelet, että "metoo" tarkoittaa "asioita, joita naiset sanovat, joista mulle tulee paha mieli"?

Vierailija
90/155 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankalaa se on kun jotkut eivät voi syödä yhtä paljon kuin toiset lihomatta. Yksikin ystäväni herkuttelee ja painaa 55kg. Itse tällä hetkellä 30kg enemmän ja jatkuvasti jojoilen painon kanssa. Olen nuorempi kuin ystäväni. Enkä edes mätä koko ajan tai juo limpparia, syynä täytyy olla alkoholi ja suklaa muutaman kerran viikossa. Muuten teen itse ruokani tai joskus syön ravintolassa.

Sä et näe miten sun ystäväsi syö jatkuvasti. Mä pidin itseäni läpipaskona, koska syön melkein joka päivä herkkuja, kerran viikossa roskaruokaa ja muutenkin syön niin paljon kuin haluan enkä laske kaloreita. Sitten sain työpaikan, jossa kävin ylipainoisten työkavereiden kanssa yhdessä lounaalla. Buffetissa käydessä heidän lautasensa olivat ihan täynnä ruokaa ja he kävivät vielä santsaamassa. Minä söin yhden melko täyden lautasellisen ruokaa ja olin ihan täynnä.

Se avasi silmäni. Minä todellakin syön niin paljon kuin haluan, mutta ilmeisesti se "niin paljon kuin haluan" on kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin ylipainoisilla työkavereillani, ja se on minulle sopiva määrä ruokaa. En ole läpipasko, vaan syön itselleni sopivan määrän ruokaa helposti ja sitä suuremmin ajattelematta.

Työskentelin ennen kokkina. Töissä vetelin huoletta kaksin käsin milloin mitäkin. Pulleat työkaverit ihmettelivät, miten ihmeessä pysyn niin hoikkana. Salaisuus (jota en heille kertonut :D) oli tietty se, että kotona söin hyvin vähän. Lisäksi vaikkapa 10h työvuoro, ilman taukoja ja kunnon ruokaa kulutti aina päivän napostelut saman tien.  

Vierailija
91/155 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samankokoinen 20 vuotta parin kilon heittoja lukuunottamatta, BMI 19 luokkaa. Reilu kymmenen vuotta sitten en saanut mitään ihmetteleviä kommentteja, mutta nyt lähivuosina tilanne on muuttunut. Olen saanut "hui kun olet hoikka" -kommentteja, vaikka olen ihan normaalipainoinen. :D Kai sitten nykyään porukka on isokokoisempaa.

Vierailija
92/155 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon. Minä ainakin olen 👋

Vierailija
93/155 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta miesten taso on noussut hurjasti 2000-luvulla, kun taas naisten on laskenut.

Miehissä nykyään normi on käydä salilla, huolehtia pukeutumisesta, hiuksista ja ihonhoidosta yms. Ei tullut kuuloonkaan, kun itse olin nuori joskus 20 vuotta sitten.

Naisissa en huomaa muita muutoksia kuin valtavan painon nousun. Ennen normi oli hoikka, nyt sellainen vähän tukeva.

Tasoa hakevien pitää siirtyä itään. Mielestäni idässä päin vaikuttavat miehet on komeampia ,vaikka eivät erityisemmin pynttäydy. Saattavat lähinnä laittaa kölniä ja siinä se.

Joku sanoi täällä hyvin. Parhaat ei mielellään hylkää maataan.

Kröhömmmm... Mites ne Idän naiset? Käyppää kurkkaa Tinderin avulla Pietarin naisia. Ei paljoa pelkoa ylipainosta. Ja kauneimpia mitä planeetalla on.

Katso vaikka 50-vuotiaita, ei olekkaan babuska ilmiötä eli jotain ihmeellistä lihoamisjuttua, kuten Suomessa väitettiin.

Tiimalasivartaloisia babejä.

Jotain outoa on siinä yhtälössä, että 50 vuotiaalla venäläisellä naisella on parempi vartalo kuin meillä 25 vuotiailla.

Joten kundit tähdätkää suoraan itään, jos haluatte sellaisen naisen. Jättäkää nämä naiset täällä rauhaan.

Se on win win -tilanne. Miehet saa naisensa ja naiset nämä urpot pois täältä keskustelusta.

Rakkauden nälkäisen venäläisnaisen kauhistus: kylmäverinen suomalainen.

Mind u, Venäjällä on vantteria Tatjaanoita. Ei siellä kaikki ole sorjasääriä :D

Vierailija
94/155 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuntosaliharrastus on nykyään mainstreamia, mutta silti kunnostaan pitää huolen aniharva."

En oikein ymmärrä tätä ap:n kommenttia...siis meinaako että lihavat eivät käy salilla vai että hekin käyvät huonosta kunnostaan huolimatta? vai mitenkä?

Mutta aihetta sivuten ihmetyttää kun fitness/salitreeni yms. on ilmeisesti naisten keskuudessa ns. räjähtänyt käsiin verrattuna menneisiin vuosikymmeniin, niin miten samaan aikaan voi olla mahdollista että lihavien naisten määrä on myös kasvanut, vai onko nyt niin että naiset ovat jakautuneet kahteen eri kastiin: lihaviin ja sporttisiin? ja sitten on olemassa ns. tavikset, kuten minä jotka ovat vain normaalipainoisia/hoikkia.

Itse kuntosalilla käyvänä voin sanoa, että siellä käy lihavia naisia somettelemassa ja lähtevät sitten pois.

Lihavat naiset eivät myöskään läheskään aina treenaa/ syö niin, että laihtuisivat.

Myös nuoret teinitytöt ajelevat nykypäivänä mopoilla, eivät liiku ja ovat jo isompia kooltaan, kuin moni keski-ikäinen nainen.

Ja kyllä kaupungilla tulee vastaan ennätysmäärä lihavia naisia, pieniin vaatteisiin ahtautuneina, verrattuna aiempiin vuosikymmeniin.

Vierailija
95/155 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kun en saa pil*ua kuitenkaan, olkoot miten lihavia tahtovat.

Vierailija
96/155 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikalihavuus on nostettu meetooksi? Mitä ihmettä ap oikein tarkoittaa?

Kuten huomaat, ei tässäkään keskustelussa ole yhtään liikalihavaa naista, mutta miehiä vasta onkin ja tulee kokoajan lisää!

Naisten lihomisesta vain ei saisi puhua, vaikka tästä on muitakin keskusteluja tälläkin palstalla:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4538281/ketju/olen_huolestunut_erityise…

Sitten faktojen pariin:

Naisilla lihavuus on Suomessa suurempi ongelma ja sen näkee ihan katukuvastakin. Moni nuori nainen on jättireidet omaava ja ylipainoinen.

Miehistä lihavia oli 26,1 %

Naisista lihavia oli 27,5 %

18-29-vuotiaat, eli juuri se AP:n mainitsema katukuvan nuoriso:

Lähes viidennes nuorista miehistä (17 %) ja naisista (19 %) oli lihavia (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).

https://thl.fi/fi/tutkimus-ja-kehittaminen/tutkimukset-ja-hankkeet/kans…

AP ei liene ole homo, koska ylipainoisiin miehiin ei ole kiinnitetty huomiota, joita edelleen katukuvassa on vähemmän, kuin naisia tuon tutkimuksenkin mukaan.

Vierailija
97/155 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Me Too" on nyt vissiin tässä ymmärretty vähän väärin =D

Vierailija
98/155 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien organismien massa kasvaa maapallon keskilämmön kohotessa. Jos kaipaat kitukasvuisia ihmisiä, niin tee jotain ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi.

Vierailija
99/155 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

meetooliikesalliikaikenmahdollisen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikalihavuus on nostettu meetooksi? Mitä ihmettä ap oikein tarkoittaa?

Kuten huomaat, ei tässäkään keskustelussa ole yhtään liikalihavaa naista, mutta miehiä vasta onkin ja tulee kokoajan lisää!

Naisten lihomisesta vain ei saisi puhua, vaikka tästä on muitakin keskusteluja tälläkin palstalla:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4538281/ketju/olen_huolestunut_erityise…

Sitten faktojen pariin:

Naisilla lihavuus on Suomessa suurempi ongelma ja sen näkee ihan katukuvastakin. Moni nuori nainen on jättireidet omaava ja ylipainoinen.

Miehistä lihavia oli 26,1 %

Naisista lihavia oli 27,5 %

18-29-vuotiaat, eli juuri se AP:n mainitsema katukuvan nuoriso:

Lähes viidennes nuorista miehistä (17 %) ja naisista (19 %) oli lihavia (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).

https://thl.fi/fi/tutkimus-ja-kehittaminen/tutkimukset-ja-hankkeet/kans…

AP ei liene ole homo, koska ylipainoisiin miehiin ei ole kiinnitetty huomiota, joita edelleen katukuvassa on vähemmän, kuin naisia tuon tutkimuksenkin mukaan.

”Jättireisissä” ei ole mitään vikaa. Vai onko susta iso vatsa ja miestissit esteettisesti kauniimmat saatika terveemmät? Jos rasva kertyy alavartaloon niin se on hemmetin hyvä merkki, koska rasva siellä ei ole minkäänlainen terveysriski vaan jopa päinvastoin. Vatsa vyötäröllä on se oikeasti vakava asia ja siksi miesten lihavuus on aina keskimäärin vakavampi juttu.

100/155 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovat. Terveydellisestä näkökulmasta lihavuus on aina negatiivista, se ei ole mielipide kysymys. On täysin järjetöntä että erilaisilla kampanjoilla lihavuutta yritetään normalisoida. Toki body positive yms. jutut on hyviä siinä mielessä että kukaan ei antaisi ulkonäöllisten paineiden liikaa vaikuttaa elämäänsä (eikös se ole niiden pointti?), mutta kolikon kääntöpuolena on että omaa laiskuuttaan juostaan karkuun erinäisten hienojen periaatteiden ja termien varjolla.

Lihavat ovat edelleen pumpulilinnassa turvassa ja heitä ei saisi kritisoida samalla tavalla kuten esim. tupakoitsijoita ja alkoholisteja vaikka lopulta kyse on hyvin samanlaisesta asiasta ja lopputuloksesta - elämänhallinnan puutoksesta ja terveydelle vaarallisesta asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän