Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet naiset meikkaavat itselleen uuden naaman?

Vierailija
20.12.2020 |

Irvokasta, kun tungetaan naama täyteen pakkelia kymmenellä eri meikkituotteella.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen on kivaa ja musta on hauska leikitellä eri ”lookeilla”

Vierailija
102/113 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikit ei ole verrattavissa tavallisiin vaatteisiin, vaan esimerkiksi korsetteihin, pakaratoppauksiin ja topattuihin rintaliiveihin. Korsetit alkavat olla lähinnä historiallinen tuulahdus tänä päivänä, mutta topatut rintaliivit pitävät edelleen vahvasti paikkansa nykynaistenkin vaatekaapissa. Pakaratoppaukset ei ainakaan vielä ole yhtä normi kuin rintatoppaukset, mutta uskoisin niitäkin käytettävän tämän jättiahteri-buumin takia.

Minusta olisi hienoa, jos tulevaisuudessa kaikki nämä fyllingit ja naamapakkelit jäisivät historiaan ja voisimme olla vihdoin vapaita.

Jos tarkoitat tavallisilla vaatteilla jotain t-paita ja verkkareita tai farkkuja, niin totta - meikki ei vertaudu niihin. Mutta meikki vertautuu siihen, että esim. keskivartalolihavuudesta kärsivä valitsee sellaiset vaatteet, joissa pyöreä vatsanseutu ei korostu, vaan esim. solakkaat ja kauniit jalat. Esimerkiksi. Tällaista me teemme koko ajan - valitsemme vartalotyypillemme sopivia vaatteita ja vaatteita, jotka näyttävät päällämme hyvältä ja jotka sopivat omaan tyyliin. Suurimmalle osalle kun ei ole ihan sama, mitä vaatteita käyttävät, vaan haluavat valikoida mieleisensä.

Korsetti vertautuu minusta enemmän ripsien pidennyksiin, ei meikkiin sinänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaaminen on kivaa ja musta on hauska leikitellä eri ”lookeilla”

Olen samaa mieltä. Meikkaaminen on oikeastaan aika meditatiivista puuhaa. Saat keskittyä hetken vain itseesi ihanalta näyttävien ja monesti hyvältä tuoksuvien aineiden parissa.

Vierailija
104/113 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vedätystä. Miestenkin suuntaan. Mitäs sitten, kun lopulta jäädään yöksi ja nainen pesee meikit pois?

Sinä vain olet hyvin pinnallinen. Kaikki eivät ole.

Se meikkaava nainenhan se pinnallinen on.

Eihän ole! 😂

Vaan sinä jos arvioit muita pelkän ulkokuoren perusteella.

En arvioi muita ulkokuoren perusteella. Vaan nimenomaan arvioin sitä, että pään sisällä ei ole kaikki hyvin, jos meikkaa niin, ettei ole tunnistaa omaksi itsekseen.

Miksi pitäisi toisaalta näyttää omalta itseltään? Jos on mahdollisuus muokkaantua mielensä mukaan niin miksi se olisi huono asia?

Eri

Tämä on oikeastaan hassu argumentti. Nainen ei halua näyttää itseltään ja haluaa muokata itseään ja siinä ei ole mitään pahaa. Mutta jos mies ei saa mitenkään huomata tätä eroa ja pitää toista miellyttävämpänä. Miksi naisilla on lupa ylläpitää niitä kauneusihanteita, mutta jos miestä se sama kauneusihanne miellyttää, hän on sika?

(olen siis nainen itsekin)

Miksi se "omana itsenään" tarkoittaa juuri sitä laittautumatonta versiota? En itse koe olevani oma itseni esim. pesemättömänä, hiukset rasvaisina, jossain sattumanvaraisissa rytkyissä, vaan koen olevani oma itseni silloin, kun olen laittanut sellaiset vaatteet, jotka minusta ovat hyvännäköiset ja kivat, ja kun olen laittanut hiukset sellaiseksi jollaisina niistä tykkään, ja kun minulla on omantyylinen meikki. Esim. en koe olevani oma itseni, jos minut on meikattu toisen henkilön tyylillä, vaan pointti on juuri se oma tyyli.

Sun pitää nyt ymmärtää, että ne ovat luultavasti täysin eri ihmisiä, jotka haluavat meikata ja tykkäävät siitä, että ihmiset laittautuvat, ja jotka haluaisivat, että mies ei kiinnittäisi ulkonäköön mitään huomiota. Ei ole nimittäin mitään "naisten mielipidettä" sen enempää kuin miestenkään kollektiivista näkemystä tähän aiheeseen, vaan yksilöitä, jotka kaikki ajattelevat asiasta omalla tavallaan.

Siis eikö tässä nyt puhuta niistä, jotka meikkaavat itsensä ihan tunnistamattomaksi. Näin minä ainakin ymmärrän ketjun otsikon. Missä vaiheessa siirryimme puhumaan likaisista hiuksista ja rumista vaatteista? 

Missasit pointtini. Tarkoitin sitä, että laittautumaton ihminen olisi myös pesemätön ja tukka rasvaisena. Pointtini oli se, että se, mikä on se "oma itseni" ei ole sitä, mitä olisin jos en tee ulkonäölleni mitään. Tai itse en ainakaan koe niin, ja haluaisinkin tietää, miksi jotkut kokevat asian niin, että ihminen on oma itsensä silloin kun vaan "on" eikä tuo olemuksessaan mitään asioita esiin persoonastaan. Tuo tunnistamattomaksi meikkaaminen tarkoittaa usein just jotain goottimeikkiä, ja kyllähän silloin se ihminen on nimenomaan oma itsensä niissä meikeissä, koska tuo silloin esiin sen, mikä persoona hän on.

No edelleen minusta puhumme aika lailla eri asioista, jos sinä puhut likaisista hiuksista ja kulahtaneista vaatteista, kun minä puhun vain siitä, että meikattaisiin hillitysti (ihon värin tasoitus ja ripsiväri) eikä siten, ettei sinua tunnista kasvoista (vahvat couture-meikit ja irtoripsihärpäkkeet). Minusta "omana itsenään" tarkoittaa sitä, että kukaan ei hämmästy, kun näkee sinut ilman meikkiä. 

Miksi jonkun ylipäätään pitäisi meikata sillä tavalla kun sinä haluat? Miksi sinua edes kiinnostaa se, että joku meikkaa itsestään radikaalisti eri näköisen kuin mitä ilman meikkiä on? Ihan aidosti haluaisin tietää. Itse kun liikun tuolla ihmisten ilmoilla, niin ei minua häiritse kenenkään vahva meikki, sillä eihän minun itse tarvitse meikata niin jos en halua. Eli mitä väliä?

Ohis

Ensinnäkään en tarkoita, että kenenkään pitäisi meikata niin kuin minä haluan. Tarkoitan vain, että siinä tapauksessa pitää sitten ymmärtää, miksi ulkonäköösi suhtaudutaan tietyllä tavalla (pidetään pinnallisena ja hämmästellään meikitöntä naamaa). 

Ja siinä mielessä kyllä arveluttaa tämä kauneusihanne, kun minulla on teini-ikäiset lapset ja voit kuvitella, miten he imevät ihan kaiken itseensä ja miettivät, miltä kuuluisi näyttää. Onhan se aika voimaannuttava ajatus, että kukin saa näyttää miltä haluaa, mutta kyllä ne vain vaikuttavat aika paljon siihen maailmaan, mihin nuori epävarma ihminen yrittää samaistua. 

En ainakaan itse ole kokenut, että minua pidettäisiin pinnallisena. Ja mitä hämmästelyyn tulee, niin ihan yhtä lailla voidaan hämmästellä sellaisen naamaa, joka ei koskaan meikkaa. Itseäni ei kyllä yhtään kiinnosta, mitä muut ajattelevat, ja jos joku oikeasti miettii, miltä minä näytän tai joku muu näyttää ilman meikkiä, niin kai se sitten on hänen omaa vajavaisuuttaan, jos ei sen kiinnostavampaa mietiskeltävää keksi. Oletan, etten kuitenkaan olisi edes tietoinen hänen "hämmästelystään", joten miksi se minua häiritsisi?

Vierailija
105/113 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että miehet lankeisivat heihin ja elättäisivät heitä. Eron tullen viedään vielä puolet miehen omaisuudesta.

Vierailija
106/113 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että miehet lankeisivat heihin ja elättäisivät heitä. Eron tullen viedään vielä puolet miehen omaisuudesta.

Tässä vasta todella tunkkainen tuulahdus menneisyydestä!

Vierailija
107/113 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vedätystä. Miestenkin suuntaan. Mitäs sitten, kun lopulta jäädään yöksi ja nainen pesee meikit pois?

Sinä vain olet hyvin pinnallinen. Kaikki eivät ole.

Se meikkaava nainenhan se pinnallinen on.

Eihän ole! 😂

Vaan sinä jos arvioit muita pelkän ulkokuoren perusteella.

En arvioi muita ulkokuoren perusteella. Vaan nimenomaan arvioin sitä, että pään sisällä ei ole kaikki hyvin, jos meikkaa niin, ettei ole tunnistaa omaksi itsekseen.

Miksi pitäisi toisaalta näyttää omalta itseltään? Jos on mahdollisuus muokkaantua mielensä mukaan niin miksi se olisi huono asia?

Eri

Tämä on oikeastaan hassu argumentti. Nainen ei halua näyttää itseltään ja haluaa muokata itseään ja siinä ei ole mitään pahaa. Mutta jos mies ei saa mitenkään huomata tätä eroa ja pitää toista miellyttävämpänä. Miksi naisilla on lupa ylläpitää niitä kauneusihanteita, mutta jos miestä se sama kauneusihanne miellyttää, hän on sika?

(olen siis nainen itsekin)

Miksi se "omana itsenään" tarkoittaa juuri sitä laittautumatonta versiota? En itse koe olevani oma itseni esim. pesemättömänä, hiukset rasvaisina, jossain sattumanvaraisissa rytkyissä, vaan koen olevani oma itseni silloin, kun olen laittanut sellaiset vaatteet, jotka minusta ovat hyvännäköiset ja kivat, ja kun olen laittanut hiukset sellaiseksi jollaisina niistä tykkään, ja kun minulla on omantyylinen meikki. Esim. en koe olevani oma itseni, jos minut on meikattu toisen henkilön tyylillä, vaan pointti on juuri se oma tyyli.

Sun pitää nyt ymmärtää, että ne ovat luultavasti täysin eri ihmisiä, jotka haluavat meikata ja tykkäävät siitä, että ihmiset laittautuvat, ja jotka haluaisivat, että mies ei kiinnittäisi ulkonäköön mitään huomiota. Ei ole nimittäin mitään "naisten mielipidettä" sen enempää kuin miestenkään kollektiivista näkemystä tähän aiheeseen, vaan yksilöitä, jotka kaikki ajattelevat asiasta omalla tavallaan.

Siis eikö tässä nyt puhuta niistä, jotka meikkaavat itsensä ihan tunnistamattomaksi. Näin minä ainakin ymmärrän ketjun otsikon. Missä vaiheessa siirryimme puhumaan likaisista hiuksista ja rumista vaatteista? 

Missasit pointtini. Tarkoitin sitä, että laittautumaton ihminen olisi myös pesemätön ja tukka rasvaisena. Pointtini oli se, että se, mikä on se "oma itseni" ei ole sitä, mitä olisin jos en tee ulkonäölleni mitään. Tai itse en ainakaan koe niin, ja haluaisinkin tietää, miksi jotkut kokevat asian niin, että ihminen on oma itsensä silloin kun vaan "on" eikä tuo olemuksessaan mitään asioita esiin persoonastaan. Tuo tunnistamattomaksi meikkaaminen tarkoittaa usein just jotain goottimeikkiä, ja kyllähän silloin se ihminen on nimenomaan oma itsensä niissä meikeissä, koska tuo silloin esiin sen, mikä persoona hän on.

No edelleen minusta puhumme aika lailla eri asioista, jos sinä puhut likaisista hiuksista ja kulahtaneista vaatteista, kun minä puhun vain siitä, että meikattaisiin hillitysti (ihon värin tasoitus ja ripsiväri) eikä siten, ettei sinua tunnista kasvoista (vahvat couture-meikit ja irtoripsihärpäkkeet). Minusta "omana itsenään" tarkoittaa sitä, että kukaan ei hämmästy, kun näkee sinut ilman meikkiä. 

Miksi jonkun ylipäätään pitäisi meikata sillä tavalla kun sinä haluat? Miksi sinua edes kiinnostaa se, että joku meikkaa itsestään radikaalisti eri näköisen kuin mitä ilman meikkiä on? Ihan aidosti haluaisin tietää. Itse kun liikun tuolla ihmisten ilmoilla, niin ei minua häiritse kenenkään vahva meikki, sillä eihän minun itse tarvitse meikata niin jos en halua. Eli mitä väliä?

Ohis

Ensinnäkään en tarkoita, että kenenkään pitäisi meikata niin kuin minä haluan. Tarkoitan vain, että siinä tapauksessa pitää sitten ymmärtää, miksi ulkonäköösi suhtaudutaan tietyllä tavalla (pidetään pinnallisena ja hämmästellään meikitöntä naamaa). 

Ja siinä mielessä kyllä arveluttaa tämä kauneusihanne, kun minulla on teini-ikäiset lapset ja voit kuvitella, miten he imevät ihan kaiken itseensä ja miettivät, miltä kuuluisi näyttää. Onhan se aika voimaannuttava ajatus, että kukin saa näyttää miltä haluaa, mutta kyllä ne vain vaikuttavat aika paljon siihen maailmaan, mihin nuori epävarma ihminen yrittää samaistua. 

Hyviin käytöstapoihin kuuluu, ettei hämmästele kenenkään naamaa, oli se meikitön tai ei. Ymmärrän toki, että kaikki eivät käytöstapoja hallitse ja se onkin harmillista.

No enhän minä nyt mitään ääneen ällistelyä tarkoittanutkaan, vaan ihan vain pelkkää tiedostamista ja viehättävyyden uudelleenarviointia. 

Millä lailla tämä sitten on erilaista meikkaavien tai meikkaamattomien kohdalla? Jos sinulla on tapana tiedostaa ja miettiä ihmisten ulkonäköä, niin jos meikkaavan kohdalla mietit hänen olevan ruma pestyään meikit, niin oletettavasti olisit pitänyt häntä rumana myös, jos hän ei meikkaisi. Eli lopputulos on kuitenkin se, että arvostelet mielessäsi ihmisten ulkonäköä ja "arvioit viehättävyyttä" - jotkut sitten eivät ole sinusta viehättäviä koskaan, jotkut ovat vain meikattuina. Millä lailla tässä kuviossa olisi parempi olla aina ruma kuin ainoastaan saunapuhtaana ruma?

Vierailija
108/113 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos olen meikattuna kaunis mutta ilman meikkiä ruma, niin mitä hyötyisin siitä, että kulkisin aina rumana?

Vierailija
109/113 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helv....! Älytön ketju, siis meikata ei enää saisi. Siis jos suomalaiset naiset voisivat panostaa nimenomaan hieman enemmän siihen meikkaamiseen ja itsensä hoitamiseen.

Ehostus on itsestä ja MUISTA kanssaihmisistä välittämistä ja kunnioittamista. Meikata voi myös luonnollisesti. Mutta ei koskaan ilman meikkiä julkisille paikoille. SAA näyttää parhaalle versiolle itsestään!!

Vierailija
110/113 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Because we can 💄.

Vierailija
111/113 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olen meikattuna kaunis mutta ilman meikkiä ruma, niin mitä hyötyisin siitä, että kulkisin aina rumana?

Naapurin Seppo, ikää 50 vuotta, pitää sinua vain rumana sen sijaan, että ajattelisi sinun olevan ruma ja petollinen hutsu. Merkittävä hyöty! Eiku...

Vierailija
112/113 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dorothy kirjoitti:

Because we can 💄.

Nimenomaan! Näin on tehty jo tuhansia vuosia. Katsokaapa vaikka muinaisten egyptiläisten meikkityyliä!

Kuuluu kulttuureihin tämä ehostautuminen ja pukeutuminen, muoti.

Vierailija
113/113 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15-vuotiaan naisen ei tarvitse meikata kun on kaunis muutenkin.

Silti käyttävät kouluaamuisinkin jopa 1,5 tuntia meikkaamiseen.

Parempi niin kuin käyttää opiskeluun, kotiäitejähän muijista tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän